בית ביאליק מארח את אגודת המאיירים בישראל בתערוכה "מאיירים ספיח"

| 14/11/2011 | 0 Comments

בעקבות סיפורו של ח"נ ביאליק

"ספיח" מתאר את ילדותו של חיים נחמן ביאליק – אין זו אוטוביוגרפיה במובן המדויק של המילה, אך מכלול הסיפור בנוי על יסודות אוטוביוגרפיים במיוחד במישור החוויתי."שמוליק", גיבור הסיפור, הוא ילד רגיש וחולמני המכונס בעולמו הפנימי והדמיוני, בעוד שהמציאות שבסביבתו הקרובה קשה ואטומה עד כדי עוינות. הנפשות הפועלות סביבו אינן קשובות לצרכיו הנפשיים, ובנסיבות אלה המפלט אל עולם הדמיון הנו בלתי נמנע. סיפור זה, המתרחש בעיירה קטנה באוקראינה, כתוב בפיוטיות רבה ורווי בתיאורים ציוריים המדברים אל לבו של כל יוצר היכול להזדהות בקלות עם הילד "שמוליק". רבים מאתנו עברו חוויות דומות בילדותנו, גם אם באנו מארצות אחרות ומרקעים שונים.  משיכתו של הילד אל הטבע אשר הוא כה שבוי בקסמו, כאשר אמת המים נִדמֵית בעיניו לנהר הסמבטיון, השלולית לים אדיר, והחורשה הקטנה ליער עבות ומאיים – כל אלה הופכים את עולמו לעשיר ומרתק.

 

חברי אגודת המאיירים בישראל, בניהולה של נגה שימל, המשתתפים בתערוכה זו מתייחסים בעבודותיהם לחוויותיו של "שמוליק" בהשראת התיאורים הנפלאים של ביאליק. כל אחד ואחת מהאמנים המשתתפים נותנים ביטוי לראיית עולמם המיוחדת, סגנונם האישי והטכניקות השונות בהן הם עובדים. נפרשת לפנינו התמודדות עם חלקים שונים לאורך הסיפור, כמו גם התייחסות של כמה אמנים לאותה הסיטואציה בהיבטים שונים.

 

אנו מזמינים אתכם לחלוק את חוויות ילדותו של "שמוליק" דרך עיניהם של האמנים המשתתפים בתערוכה זו.

 

האמנים המשתתפים:

אורה שוץ, איילת פדידה, אינה קצב, אמיר גניסלב, דיאנה שמעון, דפנה רוזין, יולן מצגר, יעל פושקין, יעל רדושקביץ, כנרת גרובר, בן לוי, לודמילה גלובצ'יק, מוטי קידר, נגה שימל, נורית וולק, נורית יובל, ניר קסוטו, סבינה סעד, עדי יוחליס, רווית מדר איינהורן, שרה גוטמן.

 

 

התערוכה תוצג באולם בית מניה ביאליק, רחוב ביאליק 22 ת"א

 במקביל לשעות הפתיחה של בית ביאליק

ימים ב' עד ה' שעות 17.00-11.00

ימים ו' – שבת שעות 14.00-10.00

*****

 

בית ביאליק – ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק –  ששופץ ע"י עיריית תל-אביב – יפו, הינו חלק ממתחם ביאליק –  מתחם תרבות עברית וישראלית, שהוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת תרבות עולמית.

בית ביאליק שתוכנן ע"י האדריכל יוסף מינור משמש היום מוזאון, ארכיון ומרכז לתרבות עברית.  הבית שופץ תוך שיקום ושיחזור חזותו ורוחו המקורית כפי שהיה בימי חייו של ביאליק. בתוך כך, נחשפו ושוחזרו הצבעים והעיטורים המקוריים של קירות הבית, שוקמו פרטי הריהוט והחפצים האותנטיים, הוכפל שטח הארכיון לכתבי ידו, יוחד חדר תצוגה ופעילות לילדים ונבנתה תצוגת קבע חדשה המאירה את דיוקנו של המשורר בכל עושר מעגלי יצירתו ופועליו התרבותיים והחברתיים. הבית מציע למבקריו פעילות מוזאלית ליחידים ולקבוצות ילדים ומבוגרים.

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , ,

Category: אירועי ספרות, דף הבית - ארועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.