המלכה האדומה – סיפור היסטורי

| 15/11/2011 | 0 Comments

ספרה החדש של פליפה גרגורי ממשיך את סיפור בית המלוכה באנגליה ומתמקד במלחמות בני הדודים. היא בוחנת את השושלת שקדמה לבית טיודור: שושלת פלנטג'נט המפוארת. משפחה אשר היו בה יריבויות מורכבות, אהבות ושנאות. מבלי לעוות את העובדות ההיסטוריות  אלא רק על ידי הפחת רוח חיים בכל דמות, מכניסה אותנו גרגורי לתקופה הפכפכה זו דרך עיניה של מרגרט ביופורט.

 

פליפה גרגורי סופרת רבי-מכר שהתפרסמה בעקבות ספריה המתמקדים בהיסטוריה של אירופה ובעיקר באנגליה. היא זכתה לשבחים רבים על הרומנים ההיסטוריים שכתבה וזאת בעקבות מחקריה על חייהם אמונותיהם לבושם ואורח חייהם של מלכים ונסיכים באירופה. בזכות ספרים אלה הגיעה לצמרת רשימת רבי המכר של ה"ניו יורק טיימס".

 

הספר בת בולין האחרת שהפך מספר מצליח  לסרט בכיכובה של נטלי פורטמן היה נדבך נוסף בהצלחתה של פליפה גרגורי. גרגורי דוקטור לספרות של המאה השמונה עשרה ובין יתר עיסוקיה הרבים הייתה בין יוצרי ומקדמי פרס אורנג' לספרות היא גם שדרנית ברדיו ובטלוויזיה.

 

בספרה "המלכה האדומה"  היא מביאה לנו את סיפורה הדרמטי של מרגרט ביופורט, אישה גאה ונחושה שמאמינה שנועדה, בשל דבקותה הדתית ושושלת היוחסין שלה, לעצב את מהלך ההיסטוריה.

יורשת הוורד האדום של בית לנקסטר, מרגרט ביופורט, מעולם לא פסקה להאמין שבֵּיתה הוא השליט האמיתי של אנגליה ושנכון לה עתיד מזהיר. שאיפותיה נכזבות כשבן דודה ירא האלוהים, הנרי השישי, אינו מזהה בה נפש תאומה, והיא נחרדת עוד יותר כשהוא שוקע בשיגעון. אבל הגרוע מכול אירע למרגרט כשגילתה שאמה שלחה אותה אל חיי נישואים נטולי אהבה בוויילס הרחוקה.

מרגרט, שנישאה לגבר שגילו כפול משלה, התאלמנה כעבור זמן קצר והפכה לאם כבר בגיל ארבע-עשרה, הייתה נחושה להפוך את חייה הבודדים לניצחון. היא הציבה לעצמה מטרה להושיב את בנה על כס המלוכה של אנגליה, ואין זה משנה מהו המחיר שיהיה עליה, על אנגליה ואפילו על הילד הקטן לשלם.

 

המלכה האדומה  מאת פליפה גרגורי, הוצאת אופוס, שנת 2011, 366 עמודים.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , ,

Category: פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.