יצירת הענק של הרוקי מורקמי – 1Q84

| 14/11/2011 | 0 Comments

 

1Q84

 היא פסגת יצירתו של הרוקי מורקמי, זוכה פרס ירושלים לשנת 2009. האפוס המודרני של הסופר פורסם ביפן במשך שנתיים בשלושה כרכים, נמכר ביותר ממיליון עותקים בחודש הראשון להופעתו, והוגדר כ- Magnum Opus – היצירה הגדולה ביותר של האמן. הספר כולל את שני הכרכים הראשונים, ובשנת 2012יראה אור החלק השלישי.

 

1Q84 מתרחש בשנת 1984 בדיונית, שנה שבה מגלות שתי הדמויות הראשיות שאולי יש יותר ממציאות אחת, ותמיד, אבל תמיד, צריך להיזהר. בסגנונו המוכר והאהוב, מורקמי בורא עולם שבו שני ירחים צפים בשמים, ומשרטט דיוקנאות מורכבים ושובי לב של נפשות אבודות.

 

"היזהרי שלא ללכת שולל אחר מראית עין, כי מציאות יש תמיד רק אחת", אמר נהג מונית מסתורי לאָאוֹמָמֶה, רגע לפני שיצאה מהמונית התקועה בפקק, טיפסה מעל גדר הבטיחות בחצאית מיני ונעלמה במדרגות חירום הידועות רק לפועלי דרכים. בנקודת זמן זו חייה של אאוממה מקבלים תפנית משמעותית.

 

הזיכרון המוקדם ביותר של טֶנְגוֹ הוא מינקותו: אמו בקומבינזון לבן כורכת זרועותיה סביב גבר שאינו אביו, והוא, התינוק, צופה בהם מעריסתו.  כאשר טנגו נענה לבקשה לשכתב סיפור שהגתה נערה צעירה בשם פוקה-ארי, חייו משתנים לחלוטין והוא נשאב אל הלא-מובן והמזעזע.

 

טֶנְגוֹ הוא סופר אלמוני, אָאוֹמָמֶה היא רוצחת שכירה. דרכיהם נפרדו כשהיו ילדים, ורק במציאות הבלתי אפשרית לכאורה של 84Q1, הם עשויים למצוא זה את זה, אך באיזה מחיר?

 

1Q84  מאת הרוקי מורקמי, הוצאות כתר וכנרת זמורה ביתן, שנת 2011, 774 עמודים.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: דף הבית פרוזה, מתח בלש אימה, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.