מה יהיה אתו? ספר הדרכה להורים

| 15/11/2011 | 0 Comments

האם הילד שלי יהיה מאושר? * האם הוא יצליח בחיים? * האם יהיו לו חברים? * האם הוא ימצא אהבה? * ובכלל, מה יהיה אתו?

גידול ילדים הוא תהליך מלא אושר, התרגשות וסיפוק, אך זו "עסקת חבילה", שמלווה גם בקשיים, חששות ופחדים מפני העתיד. איננו יכולים לצפות מראש את עתידם של ילדינו, אך אם נפענח נכון את הרמזים שהם מספקים לנו, נלמד כיצד לזהות את נורות האזהרה – את ההתנהגויות הבעייתיות המחייבות התערבות וטיפול – ומנגד, את אזעקות השווא: ההתרחשויות התקינות שלמעשה, אינן ראויות לדאגה. בעזרת הרמזים האלה, נוכל לקבל מושג ברור למדי מיהם ולאן פניהם מועדות ובהתאם, לעזור להם למצות מעצמם את המיטב ולשפר את סיכוייהם ליהנות מחיים מספקים.

 

סוזן אנגל, פסיכולוגית ילדים ופרופסור לפסיכולוגיה התפתחותית, בוחנת את השאלות המרכזיות המעסיקות אותנו, כהורים. כל פרק מתמקד בתכונה מרכזית אחת, כמו חברותיות, טוב לב, אינטליגנציה, הצלחה, אהבה ואושר, שנראית קשה לפענוח בתקופת הילדות, ובכל זאת יש לה חשיבות רבה לעתידו של הילד.

 

היא מדריכה אותנו כיצד לדעת מתי הדבר הטוב ביותר שנוכל לעשות עבור הילד הוא להירגע, לסמוך על תכונותיו הטובות ולהניח לו לנפשו ומתי אנחנו צריכים להיכנס לתמונה ולנקוט צעדים כדי לטפל בבעיה אמיתית.

 

"מה יהיה אתו?" הוא ספר מרתק, הקורא להורים לחזור לשפיות, להשתחרר מרגשות אשמה תמידיים ולהירגע. הוא מיועד להורים, צעירים ומנוסים כאחד, שמוצאים את עצמם מבולבלים ונבוכים מול שפע העצות, האמירות והאזהרות שמגיעות אליהם מכל עבר. הספר מיועד לכל ההורים ששואלים את עצמם האם יש דרך לעזור לילד להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמו או שמא עליהם להשלים עם העובדה ש"זה מה שיש"? או במלים אחרות, האם עתידם של ילדינו בידינו, ואם כן, באיזו מידה?

 

סוזן אנגל היא פסיכולוגית התפתחותית, מרצה במחלקה לפסיכולוגיה בוויליאמס קולג' ומייסדת ומנהלת תוכנית ההוראה של הקולג'. בנוסף, היא חיברה מספר ספרים, כתבה טור קבוע ב"ניו יורק טיימס" והקימה את בית הספר "הייגראונד" במזרח ניו אינגלנד.

 

מה יהיה אתו? נורות האזהרה, הסחות הדעת והרמזים הסמויים לפתרון, מאת סוזן אנגל, עריכה מדעית והקדמה למהדורה העברית: ד"ר גבי שחר.  הוצאת אחלמה, שנת 2011,  256 עמודים.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , ,

Category: מדריכים ופנאי, ספרי עיון, ספרי מדע, ספרי תיעוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.