מפת העולם הבלתי נראה

| 14/11/2011 | 0 Comments

מפת העולם הבלתי נראה הוא ספרו השני של הסופר עטור הפרסים טאש אוו. ספרו הראשון של אוו, חנות המשי (שראה אף הוא אור בעברית בהוצאת גרף), היה הזוכה הגדול בפרס וויטברד לשנת 2006.

 

טאש אוו הוא סופר בריטי ממוצא מלזי. הוא נולד בטאיפה, גדל בקואלה לומפור, ובגיל 18 עבר ללונדון כדי ללמוד משפטים. אולם כבר במהלך תחילת עבודתו כעורך דין בסיטי של לונדון החל לכתוב בזמנו הפנוי את חנות המשי, פרוייקט שנמשך למעלה מחמש שנים. הספר זכה להצלחה עצומה, הן מבחינה ביקורתית והן מבחינה מסחרית ובעקבות כך נטש אוו את עבודתו כעורך דין והפך לסופר במשרה מלאה המשמש גם כעיתונאי ופרשן רשת השידור הבריטית, ה BBC, לענייני תרבות מזרח אסיה.

 

מפת העולם הבלתי נראה הוא רומן סוחף המספר על שני אחים יתומים שהופרדו בילדותם ועתה, שנים רבות לאחר מכן, מחפשים זה את זה. האחד גדל בביתה של משפחה מלזית עשירה בעיר הגדולה קואלה לומפור. האחר גדל בביתו של צייר הולנדי בעיירת דייגים אינדונזית. כל זאת על רקע התגברות המהומות החברתיות באינדונזיה של שנות השישים של המאה העשרים, מהומות שהביאו להקמתה של המדינה האינדונזית ולגירוש הכובשים הקולוניאליסטים.

 

מפת העולם הבלתי נראה מגולל סיפור רחב יריעה שמצליח ללכוד את הזעזועים העוברים על מדינת ענק בדרך לעצמאות תוך שהוא מספר סיפור אינטימי על שני אחים שכבר בילדותם נלכדו בסיטואציה בלתי אפשרית ועתה מחפשים זה את זה נואשות על רקע תהפוכות פוליטיות וחברתיות הרות גורל.

 

מפת העולם הבלתי נראה זכה לפרסים רבים ולשלל ביקורות מהללות ברחבי העולם. הוצאת גרף תמשיך להוציא לאור גם את ספריו הבאים של טאש אוו במסגרת המחויבות שלה להביא לקורא הישראלי את מיטב הספרות העולמית העכשווית.

 

מפת העולם הבלתי נראה, מאת טאש אוו, הוצאת גרף, שנת 2011, 400 עמודים

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , ,

Category: פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.