ביקור בית עם ד"ר גוין סאס: חיים רק פעם אחת

| 15/01/2012 | 0 Comments

 

גוין סאס מאמין בכל הלב שגם אם הכול נראה שחור ונורא, אפשר לנצל את החיים ולחיות אותם טוב. הבחירה בידיים של בני האדם, הם רק צריכים להאט את הקצב ולפתוח את העיניים ולהתחיל להוקיר תודה על מה שיש להם בחיים. הספר "חיים רק פעם אחת" שכתב מביא את קורותיה של משפחה שחיה בצל מחלה של אבי המשפחה שנמשכה 23 שנים. כאשר החליט לכתוב את הספר חשב רבות על ייחודו, רצה שיהיה ספר שווה לכל נפש, שיהיה קצר, שכל מי שירכוש אותו באמת יקרא ויסיים אותו.

ד"ר גוין סאס, נשוי אב ל-2, תושב הוד השרון, יליד דרום אפריקה, עלה ארצה עם משפחתו בגיל 9.  בעל דוקטורט בחינוך וניהול מטעם אוניברסיטת תל אביב. עוסק בחינוך, בפיתוח ובהעצמה של אנשים, ונחשב למרצה מבוקש בחברות ובמוסדות אקדמיים בארץ ובחו"ל. במשך שנים שימש ראש המִנהל האקדמי בשנקר, כיהן כמנכ"ל ועד ראשי המכללות ושימש דירקטור בארכיון המרכזי לתולדות העם היהודי. ד"ר סאס כיום הוא סמנכ"ל במטה של חברת כתר פלסטיק, והוא מנהל בה את תכנית המהנדסים e-Vision.

 

 

שם: גוין סאס

גיל: 43

סטטוס: נשוי+2.

מגורים: הוד השרון

 

יריית פתיחה: הוציא לאחרונה את הספר "חיים רק פעם אחת: איך לחיות חיים משמעותיים ומלאים" בהוצאת הספרים אוריון (2012).

מאין אתה שואב את השראתך בכתיבתך? מהחיים, מהמשפחה, בעיקר מאבא ומעולם הפסיכולוגיה החיובית.

כמה זמן ארכה כתיבת ספרך? שנתיים

איזה ספרים קראת לאחרונה? "המוסד והמיתוס" בעברית מאת גד שומרון, "1948" על מלחמת העצמאות באנגלית מאת בני מוריס.

מי הסופר שכתביו הרשימו אותך יותר מכולם, והאם הייתה לו השפעה כלשהי על כתיבתך? פרימו לוי, קצטניק, יזי קוזינסקי, להם לא הייתה השפעה על הכתיבה שלי אבל היוו השראה.

אילו ספרים קראת בילדותך? בעיקר על היסטוריה.

אילו שלושה ספרים תיקח איתך לאי בודד? "הזהו האדם?" מאת פרימו לוי, "התפסן בשדה השיפון" מאת ג.ד סלינגר ו – "החיים מדהימים" מאת צארלי גונס.

האם הוצאת בעבר ספרים נוספים או שזה הוא ספרך הראשון? עד כה כתבתי רק מאמרים, זהו ספרי הראשון.

 

ספר קצת על הספר שכתבת: הספר הכולל המלצות לשיפור החיים, לאושר והמעניק לקוראים תובנות ואמצעים לחיים טובים, מלווה בהנחיות ובעצות, הומור ורגש. ספר מרגש ומיוחד המרכז תובנות  לחיים בעלי משמעות. סיפור המסגרת לקוח מהחיים: מחלה של הורה (אבא), הקשיים והמשברים הנלווים אליה ודרכי ההתמודדות איתה. הספר מציג מחקרים ומאמרים מקצועיים ומציע דרכי פעולה והמלצות מעשיות להעצמת משמעות החיים והאושר האישי. אני מעניק מניסיוני ומשתף בתובנות שרכשתי בתהליך שעברתי, ובדרך מכוון את הקורא למצות את חייו כראוי.

 

גוין סאס מספר, כי "אבא קיבל התקף לב ראשון ב-1987 ועד 2011 האיש עבר 2 ניתוחי לב פתוחים, 2 ניתוחי בטן, 13 צנתורים, עשרות אשפוזים, חלקם נמשכו חודשיים, ניתוח לכריתת הרגל ומה לא, כאשר היינו מגיעים למיון בבית חולים וזה בדרך כלל היה בלילה, רופא תורן היה שואל על ההיסטוריה של אבא. היינו משיבים "יותר פשוט אם נגיד לך מה כן בסדר אצלו, וזה העיניים" סיפור זה ככול שהוא נורא ואמיתי ממחיש את הסגנון ודרך שבחרנו לטפל באבא, תמיד יחד ותמיד ברוח חיובית, כי כל חלופה פחות טובה".

לפעמים כל מה שבני האדם צריכים זה שיפתחו להם את העיניים על מנת למצוא משמעות או סיבה להתקדם. סאס ממשיך "לאבא היו עיניים מציונות, הגוף היה רקוב, אבל היה לו נשמה והוא ראה את מה שרוב האנשים לא רואים, החיים בסופו של דבר מדהימים, הם לא קלים ולא מושלמים אבל אפשר וצריך להפיק את המקסימום מהם".

 

מתוך הספר: "אבא תמיד הדגיש והראה את המשמעות של אהבה וחום. הוא זכה בחייו לאהוב ולהרגיש נאהב, ובמובן מסוים המנוע שלו בחיים היה האהבה.  הבודהיסטים אומרים "אל תיצמד לדברים, משום שכּל דבר הוא זמני". כך נהג אבא לומר. הדברים הגשמיים לא חשובים, הם באים והולכים וכאילו לא היו. המשפחה, האהבה והחמלה שיש לאנשים נשארות כל החיים. אני זוכר את אבא אומר לא פעם במבטא הבריטי שלו, ולא בציניוּת: "יכול להיות יותר גרוע". תמיד חיובי ותמיד במחשבה שיהיה טוב יותר. תמיד עם הבזק של אור".

 

מה מייחד את מבנה הספרד"ר גוין סאס מספר, "כאשר החלטתי לכתוב את הספר חשבתי רבות על ייחודו, שכן קיימים בשוק ספרים רבים ומצוינים העוסקים בנושא זה. הספר נכתב בהשראת המוזיקה שעליה גדלתי, ובעיקר המילים של לאונרד כהן, וכן בהשראת ספר איוב, מגילת קהלת ופרקי תהילים שאבא אהב כל כך.

חמישה קווי יסוד הנחו אותי בכתיבת הספר. רציתי שיהיה ספר שווה לכל נפש, שיהיה קצר, שכל מי שירכוש אותו באמת יקרא ויסיים אותו שמתי לב שספרים רבים וטובים פשוט ארוכים מדי, ובגלל קצב החיים והמחסור בזמן אנשים פשוט לא מסיימים לקרוא אותם, וגם אם הם מסיימים, הם כבר לא זוכרים את המסרים ואת התובנות שהיו בתחילתם.

רציתי ספר פשוט, בשפה זורמת, עם מגוון מקורות רציניים. ספר שכולם יבינו וירגישו איתו בנוח. שילבתי ציטוטים של אנשים טובים ויקרים שריגשו אותי.  הספר מביא את קורותיה של משפחה שחיה בצל מחלה שנמשכה 23 שנים, עם שמות והתרחשויות, כפי שהדברים קרו. חשבתי שהפן האישי ייתן לקורא ממד אישי ורגשי, נוסף על התכנים הרבים שמובאים בספר.

שילבתי בספר קטעים מסרטים, משירים ומספרים שריגשו אותי, ואני מאמין שהם יעזרו לכם להתחבר טוב יותר לתכנים שבספר. אחרון, ואולי הכי חשוב, בסיום כל פרק יש רשימת המלצות לשיפור החיים שלכם, המלצות שכבר פורסמו בחלקן בספרים אחרים,  וחלקן לקוחות מניסיוני כאדם וכמרצה בארץ ובעולם".

האם אתה כותב בימים אלה ספר נוסף או מתכוון להוציא ספר נוסף בתקופה הקרובה? לא

מה הטיפ שלך לסופר מתחיל? לכתוב מהלב

משפט מסכם: "מה הטעם לחיות אם לא מרגישים חיים"

הנה כמה מילים על הספר: יש בו כמה תרגילים קטנים, כמה בדיחות, ייתכן שתזילו גם כמה דמעות. קִראו את הספר בנחת ובזמן סביר, עשו את התרגילים, שתפו את בני הזוג, זכרו את מה שחשוב לכם, שפרו את חייכם וחיו באושר. הברירה בידיכם. זה סיפור עצוב עם גישה אופטימית.

 

חיים רק פעם אחת, מאת ד"ר גוין סאס, הוצאת אוריון, שנת 2012, 190 עמודים.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , ,

Category: ניו אייג' ומיסטיקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.