הוצאה מחודשת לעשרים אלף מיל מתחת למים מאת ז'ול ורן

| 05/01/2012 | 0 Comments

 

עשרים אלף מיל מתחת למים הוא יצירת המופת של ז'ול ורן, שילוב מרתק של רומן הרפתקאות, יומן מסע, עלילת מדע בדיוני ואגדה רומנטית המפליאה לשמר את ההתרגשות הראשונית של מסע אל הלא נודע. מאז פורסם לראשונה בצרפתית ב-1870 תורגם עשרים אלף מיל מתחת למים ללמעלה ממאה שפות וזכה לגרסאות קולנועיות רבות, לעיבודים לקומיקס ולאינספור התייחסויות בתרבות הפופולרית. 

 

בימים אלה הופיע הספר במהדורה מחודשת, אחת הקלאסיקות הגדולות מאת ז'ול ורן. את התרגום המקורי ערך אמיר צוקרמן, לטובת הקוראים העכשוויים שלא קראו את הספר.

 

ספינת מלחמה אמריקנית נשלחת להתחקות אחרי עצם מסתורי ענקי המפיץ אור זוהר. לצוות שעל סיפונה מצטרפים פרופסור פייר אַרוֹנַקְס, מדען צרפתי מפורסם; קוֹנְסֵיי, משרתו הנאמן; ונֶד לֶנְד, צייד לווייתנים מהולל. אחרי חודשים ארוכים בלב ים, כאשר הספינה נתקלת בעצם המסתורי, השלושה מושלכים אל הגלים ונאספים אל סיפון של כלי שיט מסוג לא מוכר, צוללת משוכללת המוּנעת בכוח החשמל שמופק בה והיא מעין עולם סגור בפני עצמו – ה"נוֹטילוּס".

 

הקברניט, קפיטן נֶמוֹ, הוא גאון אפוף סוד ועשוי ללא חת שניתק את קשריו עם חברת בני האדם ועם היבּשה בכלל, והם מתלווים אליו למסע ארוך מתחת למים, שהוא גם מסע ברחבי הדמיון, רצוף חזיונות מופלאים והרפתקאות מסמרות שיער, מפגש עם תמנוני ענק רצחניים, ביקור ביבשת אטלנטיס ומעבר בתעלה נסתרת המחברת את ים סוף אל הים התיכון.

 

ז'ול ורן נולד בצרפת ב-1828 ונחשב לאחד מחלוצי המדע הבדיוני בספרות. הוא למד משפטים אבל תוך כדי כך התחיל לכתוב וגילה את כישרונו ומשיכתו לנושא. כשאביו גילה שהפסיק ללמוד משפטים, שלל ממנו תמיכה כלכלית וז'ול ורן נאלץ להתפרנס בדוחק מכתיבה. פגישה עם המו"ל ז'ול הצל שינתה הכל ובשנים הבאות פרסם ספרים רבים שהפכו נכסי צאן ברזל של ספרות הפנטזיה כמו "מסע לבטן האדמה" ו"מסביב לעולם בשמונים יום ". ורן מת ב-1905, בן 77, אחרי שזכה בפרסום ובעושר.

 

עשרים אלף מיל מתחת למים מאת ג'ול ורן, תרגום לעברית: מרים בן שחר. עריכת תרגום: אמיר צוקרמן. הוצאת כתר, שנת 2012,. 435 עמ'.

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , ,

Category: ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.