העדינות מאת דויד פואנקינוס

| 08/01/2012 | 0 Comments

 

זה לא עוד סיפור אהבה, אם יש דבר כזה בכלל. ואולי כן? פגישה מקרית ברחוב, שיחה מענגת בבית קפה, חתונה שכולה קסם וגשם. ואז… אז התאונה. חיים שלמים נטרפים בן רגע. פרנסואה איננו. ונטלי? היא נושמת, היא עובדת, היא אוכלת. אבל קשה לומר שהיא בחיים. ואז?… העדינות של דויד פואנקינוס הוא מאותם ספרים נדירים שסוחפים את הנפש וחודרים אל הלב. מאז ראה אור בצרפת נשבו מאות אלפי קוראים בקסמו של הספר, והוא נמכר שם עד כה בלמעלה מ-700 אלף עותקים.

כשאיבדה את אהבת חייה בתאונה ביקשה נטלי להניח לעצמה לבכות עד מוות.  אבל לגוף, לנפש, לחיים רצונות משלהם ונטלי עומדת להפתיע, בעיקר את עצמה, ולגלות שגם היגון העמוק ביותר יכול להתחלף בתקווה.  זהו סיפורה של אישה צעירה, של האובדן שחוותה ושל הגברים שאוהבים אותה.

העדינות, הרומן השמיני של דויד פואנקינוס, והוא תורגם עד כה לעשרים שפות שונות, וסרט חדש על פיו, בכיכובה של אודרי טוטו בתפקיד נטלי, יעלה לאקרנים בקרוב.

"סיפור האהבה הזה מענג כמו ממתק מוכר שמפתיע בטעמים לא צפויים.  הנס הזה מתחולל הודות לכתיבתו האלגנטית והסוחפת של פואנקינוס.  ההומור, הרגש, אמנות הסטייה מן הנושא, ניפוץ הנוסחאות – פואנקינוס שוזר את כל אלה בווירטואוזיות.  אין טעם להתנגד: העט שלו, שתועה במבוך הלבבות, יפגע בכם כמו חצו של קופידון", לֶה פיגארוֹ

 

 

העדינות מאת דויד פואנקינוס, מצרפתית: לי עברון-ועקנין, הוצאת כתר – הסדרה לספרות יפה, שנת 2012,. 176 עמ'.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.