יקירתי רציתי לספר לך – לואיזה יאנג

| 22/11/2011 | 0 Comments

"יקירתי רציתי לספר לך" הן המילים שפותחות את המברק הרשמי ששלחו הפצועים הבריטים במלחמת העולם הראשונה ליקיריהם בעורף. אך יותר מכך הן מרמזות על האימה, הזעם והזוועה שנחרטים בלב הלוחמים, מעבר להישג תודעתם של אלה שנותרו בבית. ברומן הסוחף הנושא שם זה מתארת לואיזה יאנג את הצלקת שמותירה המלחמה על החיילים בשדה הקרב ועל האזרחים שבעורף, ומספרת על כוחה המחיה של אהבת אמת.

 

לואיזה יאנג כתבה ספר מקסים על האפשרות לקשר בזמן מלחמה. הפער האדיר בין החוויה של החיילים בחזית לבין שגרת החיים של הנשים בעורף, והאפשרות או חוסר האפשרות לגשר עליו, עומד במרכזו של הרומן הזה, שבו אהובים יוצאים מגדרם כדי לשמר את אהבתם כנגד כל הסיכויים.

 

ריילי פיורפוי, בן להורים ממעמד הפועלים, ונדין וייבני, בתו של מנצח תזמורת מפורסם בלונדון, נפגשים לראשונה בילדותם. כמה שנים מאוחר יותר, כשברקע הדיה הראשונים של מלחמת העולם הראשונה, מבשילה הקרבה ביניהם לאהבה, אולם כתוצאה מהפערים המעמדיים הם לא יכולים לממש את אהבתם. ברגע אחד של זעם וגאווה פגועה מחליט ריילי להתגייס, ומשנה את גורלו לעד.

 

בשעה שריילי ומפקדו, פיטר לוק, נלחמים על חייהם ועל עתיד מולדתם בשוחות בצרפת, ממתינות להן נדין וג'וליה לוק בעורף. הגעגועים, החרדה והבדידות מכרסמים בשתיהן, וכל אחת מהן מתמודדת איתם בדרכה. בין הקרבות, משוחררים מן המגבלות המעמדיים שנפרצו יחד עם גבולות אירופה, מבקשים ריילי ונדין למסד את אהבתם, אלא שאז מקבלת נדין מברק נורא שעתיד להפוך את כל שהאמינה בו על פיו.

 

לואיזה יאנג כתבה עשרה ספרים, שתורגמו לשלושים ושש שפות. היא חיה בלונדון ובאיטליה.

 

"רומן נפלא" (אינדיפנדנט)

 

יקירתי רציתי לספר לך, מאת לואיזה יאנג, הוצאת ידיעות ספרים, שנת 2011, 380 עמודים

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , ,

Category: פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.