קונצרט הוקרה לשירי השואה של המשורר משה ליבה

| 04/01/2012 | 0 Comments

 

המשורר משה ליבה, קיבל לאחרונה את תואר 'יקיר קסת הזהב' של אגודת הסופרים העברים. ערב הוקרה מיוחד למכלול שיריו וספריו העוסקים בנושא השואה ייערך בבית הספרים הלאומי בגבעת רם בירושלים. פרופ' משה ליבה, שגריר ישראל בגמלאות, הוא סופר ומשורר פורה שפרסם עד כה 67 ספרים. 

הספרייה הלאומית מקיימת את הקונצרט לציון יום השואה הבינלאומי ביום חמישי,  26 בינואר, ערב יום השואה, ומשה ליבה שהיה שגריר במשך שנים, זוכה לחסות המכובדת של משרד החוץ  ושגרירות אורוגוואי בישראל. האירוע יחל בשעה 20:00 ויארך כשעתיים.

ביצוע בכורה עולמי של "חמישה שירים טראגיים" לציון יום השואה הבינלאומי

 

הקונצרט יהיה ביצוע בכורה עולמי של יצירה חדשה של המלחין היהודי ליאון בריאוטי מאורוגואיי לטקסטים על השואה – אותם בחר מתוך ספרי שירה בספרדית של משה ליבה. היצירה הולחנה לאחד עשר נגנים, זמרת, מנצח, ותבוצע על ידי "אנסמבל המאה ה-21".

 

בנאום ההשקה של שירי משה ליבה – יישא יו"ר אגודת הסופרים העברים דברים – ובדבריו יאמר: "הקריאה בשורות שיריו של משה ליבה מצמררת, ההד חוזר, אלה פסיעות הצללים האבודים במחנות המוות, וזה המשורר שהפנים את נשמות הנספים בקרבו, זה משה המשורר שנצר הכול בלב.והוא חש כל רגע שהוא שם – וכפי שכתב:

'חַי בּבור ההוּא

בקֶבר האחים'

 

ובשורה אחרת:

 

'כּל לַילה בּאים. נכנָסים

יורִים בּי. כֵּן תולִים אותִי

קובְרים אותִי'.

 

את האירוע תנחה ד"ר גילה פלם, מנהלת מחלקת המוזיקה וארכיון הצליל בספריה הלאומית ויישאו דברים: השגריר רפאל ברק, מנכ"ל משרד החוץ – וכן שגרירים של מדינות שונות: שגריר אורוגוואי בישראל, שגריר קמרון בישראל – וזקן הסגל הדיפלומטי – וכן חתן הערב פרופ' משה ליבה, המשורר. לאחר הקונצרט ישיק מר הרצל חקק, יושב ראש אגודת הסופרים העברים במדינת ישראל, את ספר השירים החדש של פרופ' משה ליבה, העוסק בשואה ברומניה-טרנסניסטריה. הספר יוצא לאור בתמיכת "יד ושם".

הקונצרט ייערך באולם המרכזי שלה, בגבעת רם בירושלים. באירוע צפויים להיות נוכחים לצד מנכ"ל משרד החוץ, ראשי שגרירויות זרות, עובדי וגמלאי שירות החוץ, ואנשי רוח ומוזיקה הקשורים לספרייה הלאומית ולאגודות ספרותיות ואומנותיות, מוזמנים והציבור הרחב בישראל.

הספרייה הלאומית / האוניברסיטה העברית בירושלים, קריית אדמונד י.ספרא גבעת רם ירושלים, יום חמישי – 26 בינואר בשעה 7 וחצי בערב.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , ,

Category: אירועי ספרות, דף הבית - ארועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.