קסם וכזב, זוכה פרס אקו"ם

| 14/11/2011 | 0 Comments

על ספרו החדש, קסם וכזב, הרומן החדש והמצוין של הסופר המוכשר ערן בר-גיל, זכה השנה בר-גיל בפרס אקו"ם לסיפורת עבור יצירה המוגשת בעילום שם, והוא נבחר על ידי חבר שופטים שכלל את חיים באר, אבירמה גולן ומאיה בז'רנו.

קסם וכזב הוא סיפור אהבה יפהפה וסוחף המתפתח לדוּאט מפתיע: הוא – מנטליסט וקוסם שחולם להופיע בטלוויזיה; היא – חוקרת מוח צעירה שעורכת ניסויים בקופים. חיי השניים נשזרים זה בזה, ומבעד למפגש המשונה הזה הולך ונחשף סודו של הרומן – סוד הקסם, סוד הכזב. מה שמתחיל כסיפור מאופק על אינטימיות ועל הפחד ממנה, מקבל תפנית בלתי-צפויה שטורפת את כל הקלפים. 

זהו ספרו התשיעי של ערן בר-גיל, סופר עטור פרסים, המגיש כאן לקורא את יצירתו הבשלה ביותר.

ערן בר-גיל, בן 42, יליד חולון, כותב פרוזה ושירה וטייס F-16 במילואים. בימים אלה הוא גם כותב עם ניר ברגמן סדרת טלוויזיה לערוץ 2 ובפסטיבל ראש פינה זכו שניהם במענק לפיתוח תסריט ל"ברזל", אחד מספריו של בר-גיל.

ספריו של בר-גיל שזכו בפרסים:

הספר "פרסה וכינור" זכה ב-05' בפרס ברנשטיין.

הספר "גשר" זכה ב-07' בפרס אקו"ם לעידוד היצירה.

וכאמור, הספר החדש, "קסם וכזב", שקטף את פרס אקו"ם השנה.  

קסם וכזב הוא הרומן הראשון שרואה אור בסדרת "אקס ליבריס", סדרה עצמאית שעורכת רונית ויס-ברקוביץ' (לשעבר עורכת כתר ויוצרת סדרות, ביניהן "מרחק נגיעה").

 

"ברור לה שאין קסמים בעולם. שאין נִסים, שכל המחשבות, התשוקות, הכול כימי, ולכל הטריקים שלו יש הסבר לוגי, למרות שלא תמיד קל למצוא אותו. אבל מאחורי הקלעים של הכזב, חורג מהחוקים הארציים, קיים בכל זאת איזה צירוף מקרים שלא ניתן להסבר, שבו היא מאמינה בכל מאודה. כאילו מה שמתרחש הלכה למעשה אינו אלא מבחן, או הכנה, לקראת משהו גדול יותר, נצחי יותר, משהו שמתחיל כשנגמרים החיים". (מתוך 'קסם וכזב')

 

קסם וכזב מאת ערן בר-גיל, הוצאת אקס ליבריס וידיעות ספרים, שנת 2011,  381 עמודים.

                                                                                               

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , ,

Category: פרוזה מקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.