המשורר ארז ביטון זכה בפרס מפעל חיים ע"ש יהודה עמיחי לשירה עברית

| 04/05/2014 | 0 Comments

המשורר ארז ביטון

המשורר ארז ביטון

משרד התרבות והספורט הכריז על המשורר ארז ביטון כעל הזוכה בפרס לשירה עברית ע"ש יהודה עמיחי לשנת תשע"ד. הפרס מוענק לו על מפעל חיים בתחום השירה. הפרס ע"ש יהודה עמיחי מוענק זו השנה ה-13 ברציפות על ידי משרד התרבות והספורט בשיתוף עם עיריית ירושלים, כאות הוקרה למשוררים ישראלים על ספר שירה בשפה העברית שיצא לאור בשלוש השנים האחרונות או, לחילופין,  על מפעל חיים.

שווי הפרס המוענק הינו בסך 60 אלף ש"ח. עם הזוכים בפרס עמיחי נמנים המשוררים והמשוררות נורית זרחי, אגי משעול, חדוה הרכבי, צבי עצמון, נתן וסרמן, רוני סומק, מואיז בן הרוש, חביבה פדיה ואחרים. מטרת הפרס היא לשמר ולהפיץ את מורשת יהודה עמיחי, גישתו ותפיסת עולמו בשירה העברית, ולעודד מצוינות ואיכות ביצירה הספרותית העברית.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת, בירכה את המשורר ארז ביטון על זכייתו בפרס מפעל חיים ע״ש יהודה עמיחי לשירה העברית ואמרה, כי "בכתיבתו הייחודית מצליח ביטון להעביר בצורה מקורית ומרגשת נושאים חברתיים העומדים על סדר היום בישראל לאורך שנים, תוך שימת דגש על נקודת מבטו האישית, המרתקת את קוראיו. לפני שנים אחדות, בהיותי שרת החינוך ובהכירי את יצירותיו, קבעתי, כי שיריו ישולבו במסגרת לימודי החובה בבתי הספר. אני שמחה על זכייתו ומאמינה, כי כתיבתו תמשיך לרגש את כולנו".

טקס הענקת הפרס יתקיים במעמד מנכ"לית משרד התרבות והספורט, הגב' אורלי פרומן, וראש עירית ירושלים, מר ניר ברקת, ביום חמישי, 8.5.14 ח' באייר תשע"ד במשכנות שאננים בירושלים.

חבר השופטים של פרס עמיחי תשע"ד: פרופ' אברהם בלבן – יו"ר, הסופרת אלאונורה לב והפרופ' שלום רצבי. פרופ' דן לאור, יו"ר ועד הנאמנים של הפרס, שימש בה כמשקיף.

להלן נימוקי השופטים: "ארז ביטון היה בין החלוצים של שיח הזהויות בשירה העברית. בלשונו יש שילוב מקורי של שפה עברית צברית, של לשון המקורות, של פיוטי יהודי המגרב ושל השפה הערבית-יהודית. חווית ההגירה וחווית שבר-הילדות מקבלות ביצירתו ממד אישי ואוניברסאלי  גם יחד. חמשת ספריו, ובכלל זה "מנחה מרוקאית" (1976), "ספר הנענע" (1979) וכן ספרו האחרון, "נופים חבושי עיניים", מביעים חוויה אישית החופפת לחוויית ההגירה של דור העליות הגדולות. מרגשים במיוחד הם שירי העיוורון בספר זה, המאירים נופים אינטימיים וחברתיים בעת ובעונה אחת. ספר זה משקף את מיטב אמנותו של המשורר, ומהווה השלמה רבת רושם למכלול יצירתו עד כה".

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: אירועי ספרות, דף הבית - ארועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.