ירמי פינקוס זכה בפרס מוזיאון ישראל לאיור ספר ילדים ע"ש בן-יצחק לשנת 2014

| 08/06/2014 | 0 Comments

המאייר ירמי פינקוס זכה בפרס מוזיאון ישראל על איוריו לספר מר גזמאי הבדאי מאת לאה גולדברג

המאייר ירמי פינקוס זכה בפרס מוזיאון ישראל על איוריו לספר מר גזמאי הבדאי מאת לאה גולדברג

חבר השופטים החליט להעניק את פרס מוזיאון ישראל לאיור ספר ילדים על שם בן-יצחק לשנת 2014 לירמי פינקוס על איוריו לספר 'מר גזמאי הבדאי' בהוצאת נח וספריית הפועלים. עוד החליטו השופטים להעניק ציונים לשבח לאורית ברגמן על איוריה לספר 'יומנה של לוכדת כרישים' בהוצאת אסיה, לנטלי וקסמן-שנקר על איוריה לספר 'לילה טוב מפלצת' בהוצאת עם עובד, לשמרית אלקנתי על איוריה לספר 'על זנבה של ארנבת' בהוצאת עם עובד וציון מיוחד לשחף מנאפוב על איוריה לספר 'הנעליים הישנות של אדון מינאסה' בהוצאת מועדון תרבות.

פרס מוזיאון ישראל לאיור ספר ילדים  ע"ש בן-יצחק מוענק מדי שנתיים למאיירים מצטיינים בישראל, החל משנת 1978. עפ"י מיטב המסורת של תמיכה באמנויות השונות, רואה מוזיאון ישראל, ירושלים חשיבות רבה בעידוד מאיירים של ספרי ילדים. למטרה זו הוקמה קרן בן-יצחק, לזכר רבקה (סופר) ומיכאל בן-יצחק שנהרגו בכיכר ציון בשנת 1975.

השנה הוגשו לפרס למעלה מ 250 ספרים אשר יצאו לאור בעברית עם איורים מקוריים בשנתיים האחרונות 2012-13.

חבר השופטים:  יו"ר: אורנה גרנות, אוצרת משנה לאיור ספרי ילדים, מוזיאון ישראל, ד"ר טלי גביש, מנהלת אגף הנוער והחינוך לאמנות, מוזיאון ישראל, ירושלים, גבי קון, מרצה וחוקרת ספרות ילדים ונוער, מרכז ימימה בית ברל, האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' עדי שטרן, מעצב, ראש המחלקה לתקשורת חזותית האקדמיה לאמנות בצלאל.

האיורים המקוריים של הספרים הזוכים יוצגו בחודש אוקטובר 2014 בספריית האיור בתערוכה: איור זה כל הסיפור, אגף הנוער, מוזיאון ישראל,ירושלים.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , ,

Category: אירועי ספרות, דף הבית - ארועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.