טארוט משולש: טארוטריאנג'ל מאת: גילי שפירא מרטנס / המימד השלישי של קלפי הטארוט

| 09/03/2014 | 0 Comments

טארוט משולש מאת גילי שפירא מרטנס

טארוט משולש מאת גילי שפירא מרטנס

שם הספר 'טארוט משולש' וכותרת המשנה 'טארוטריאנג'ל' מאת גילי שפירא מרטנס, מעידים על שילוב של טארוט, השם המוכר ביותר לקלפי אורקל, ומשולשים באנגלית (בשל צורתם המשולשת), שנותנים לנו את המימד השלישי לקלפי הטארוט.

במשך השנים, הפכה פריסת קלפים ופענוחם לחלק קבוע מסדר יומה של גילי שפירא מרטנס, וכך נולד הרעיון לקלפי "טארוט משולש", טארוטריאנג'ל – קלפים משולשים הדומים לקלפי הטארוט ומייצגים מלאכים-שומרים. קלפים אלו נקראים בעזרת פתיחות מיוחדות ונותנים אינספור אפשרויות לניתוח ולניבוי. כל הקלפים, אותם פיתחה וציירה גילי במשך שנים, מובאים בצבע מלא בספר, וניתנים לעיון ולגזירה.

גילי שפירא מרטנס, (1960), מייסטרית ומורה לרייקי ובעלת ניסיון של שלושים שנה בניתוח אופי, ייעוץ והכוונה בעזרת קריאת כף היד, פענוח חלומות ואסטרולוגיה, מספרת, כי קלפי הטארוט המשולשים מתאימים לכל קורא, לכל רמה ולכל מטרה. בחפיסת הקלפים יש שלושה מלאכים הנחבאים בשלושה קלפים. הקלפים מופיעים בספר פעמיים, כאשר סדרה אחת מיועדת לגזירה ולהדבקה על קרטון לבן.

מתוך 'טארוט משולש'

פתיחה

קורא יקר! לא משנה כמה ניסיון יש לך בפריסות קלפים, לא משנה אם הנך מומחה בשימוש בקלפים או מתלמד מתחיל שזו הפעם הראשונה הניח את ידו על הקלפים — בסופו של דבר תלמד כי הקלפים המשולשים, טארוטרי (קיצור של טארוטריאנג'ל, טארוט המלאכים המשולש), מתאימים לכל קורא, לכל רמה. במשך הזמן תתפתח ותמצא דרכך בחפיסת קלפים מרתקת זו.

פילוסופיית חיי שלי אומרת: "יש לסמוך על הרושם הראשון, ללמוד מהידע והניסיון של הזולת, לעבוד עם הידע ולצבור ניסיון כדי לפתח דרך אישית". בקלפי טארוטרי אני מיישמת גישה זו — ואתם תוכלו ליישם את אותו עקרון בעזרת הקלפים.

קורא יקר! אני ממליצה, לפני שתקרא קריאה מעמיקה את הספר ותבין איך לעבוד איתם, לגעת בקלפים, להסתכל על הציורים, לרשום מה אתה חושב, מה אתה מרגיש ובמה אתה נזכר תוך הסתכלות בכל קלף. נחש את משמעותו של כל קלף ורשום ביומן, שיוכל לשמש כבסיס ליומן פריסות קלפים, כך שתוכל בעתיד לבדוק מה התגשם ומה החמצת בקריאה. רק כשתהיה מאוד סקרן לדעת איך לעבוד איתם המשך בקריאה.

אני מאחלת לך הצלחה והנאה בהרפתקה חדשה זו בעולם האיזוטרי.

מומלץ לא להשאיל ספרים איזוטריים לידיים זרות, מחשש לאנרגיה זרה המוטמעת בספר (וגם עקב התעלומה מדוע ספרים אלו, בדרך כלל, לא חוזרים לידי המשאיל). לפורסי קלפים מקצועיים מומלץ להחזיק לפחות שתי חפיסות קלפים, אחת לשימוש אישי בלבד ואחת לייעוץ.

 

בהשוואה בין קלפי הטארוט הרגילים ובין קלפי טארוטרי אנו מגלים הן דמיון והן שוני:

1) לפי השם "טארוטריאנג'ל" כבר הבנת בוודאי שהם קלפים משולשים. יתר על כן – שלושה מלאכים "מסתתרים" בשלושה קלפים יחודיים ומשפיעים גם על כל קלף צמוד או ממול.

2) חלק מהקלפים משנים את משמעותם לפי כיוון ומיקום הופעתם: למעלה, למטה, ימינה או שמאלה.

3) לכל קלף יש שלושה חיבורים אפשריים, ומספר האפשרויות לשלישיות, בהתחשב בכיוונים השונים, מגיע ליותר מ–18,000, מספר מפתיע לנוכח העובדה כי יש…

4) … רק 21 קלפים היוצרים קומבינציות ללא סוף.

5) הרעיון לקלפים והסמלים נולדו בחלומות, ולכן הם קשורים לסימבולי החלומות שכל אדם נתקל בהם.

6) הצמידות בין זוגות קלפים יוצרים פירוש מיוחד לקשר בין שני הקלפים.

7) הפריסות בטארוטרי הן ייחודיות.

8) הציורים שצוירו בידיׁ (ועובדו במחשב) הם בעלי משמעויות סמליות הקשורות ומושפעות מכל תחומי החיים, אך גם משאירות פתח נרחב לדמיון אישי ולניתוח לפי הקשר ייחודי. כך כל חפיסת קלפים תהיה בעלת משמעות מיוחדת לקורא שצייר אותה.

 

בעזרת קלפי הטארוטרי תוכל להבין נקודות אופי שונות בך ובין הסובבים אותך, ולתת תשובות מעמיקות ומלאות לשאלות מחיי יומיום.

חשוב לזכור כי בטארוטרי אין קלפים שהם "שליליים" — אבל אנו מוצאים בקלפים החיובים גם אספקטים שליליים. לדוגמה:

1) "שרשרת" מסמלת יחסים, שותפות, נישואין, קשרים. אך היא יכולה במקרים מסוימים לסמל גם כבלים, כלומר תלות, כבילות, מאסר.

2) "פרסה" כשזרועותיה כלפי מעלה, מסמלת מזל, עושר, הצלחה. בצד תסמל פרסה (בשמה "מגנט") כשהיא פונה לכיוון הקלף, משיכה לנושא הקלף — וכשהיא פונה מהכיוון, דחייה. ופרסה הפוכה מסמלת חוסר מזל, הפסד… אך גם פתח (שער) להתחלה חדשה, בבחינת אור בסוף המנהרה.

 

לכל קלף משולש יש אפיונים, תכונות וסמלים משלו, ויש לזכור כי כל אפיון, תכונה או סמל הוא אפשרות אחת מבין רבות, שיש לבחור ביניהן בהתאם לקלפים הצמודים ובשיקול מה מתאים לשאלה. אינטואיציה מתפתחת עם הזמן ומאפשרת לנו לבחור את הבחירה הנכונה בין האפשרויות השונות. בכל פריסה ייתכנו אפשרויות שונות, ועליך לבחור אפשרות אחת או יותר בהתאם לשאלה.

 

חלק מתכונות הקלף המשולש נמצאים גם בסימבולים שונים, בקלפי טארוט ובסמלי מזלות אסטרולוגיים — תכונות מקבילות אך לא זהות. קלפי טארוטרי הם בעלי שילוב תכונות חדש. מכאן ששיטה זו לא מחליפה את הדרכים האיזוטריות הקיימות אלא פותחת דרך התבוננות חדשה.

ישנם קלפי טארוט בעלי תכונות משותפות — יצירתיות, רוחניות, תקשורת וכו' — המוליכות אנשים רבים, ובוודאי את קוראי הספר הזה (אחרת לא היה הספר מגיע לידם). תכונות אלו מודגשות בקלפי טארוטריאנג'ל, לעומת קלפי טארוט רגילים, למרות שדרך הבעת התכונות שונה ויותר מפורטת בקלפים אלו.

כל מי שעוסק באיזוטריקה יודע שהאינפורמציה המגיעה אלינו לא תמיד ברורה ולכן חשוב לנסח את השאלות בחוכמה. ככל שהשאלה ברורה יותר כך גם התשובה חדה יותר.

לדוגמה שאלה ההולכת ונעשית ברורה יותר ויותר:

1) מה עתידי?

2) מה עתידי הקרוב?

3) מה עתידי בקשר ללימודים, למקצוע, לרווחים, ליחסים וכו'?

4) איך יראו חיי אם אלמד A או B. איך יראו חיי ביחסים עם X…?

ככל שנדייק יותר בשאלה כך ייקל עלינו לחדד את התשובה.

יתרונות וחסרונות בעיסוק ספיריטואלי:

יתרונות: עניין. סיפוק סקרנות. ידיעת דברים מראש עוזרת לשנות ולכוון וכך למנוע אסונות. כל התעסקות באופי מפתחת את האופי לטובה. עצם התגשמות דברים מוכיחה קיום עולם אחר וזה נותן ליחיד הרגשת ביטחון — הוא לא לבד וניתן לעזור לזולת לפתור בעיות.

חסרונות: התמכרות — יש להיִזהר לא להיות תלותי בקלפים. סכנה של  אי העזה לעשות צעד בלי לשאול מראש. התרברבות וגאווה על היותך בעל כוח יוצא דופן (אף שכל אדם יכול לפתח תכונות אלה אם הוא מתעניין בכך). כל שימוש ספיריטואלי לרעה (בכוונה תחילה) חוזר כפל כפליים. לא הכל ניתן לראות מראש, ולכן אסונות שקורים סביבך ולא זיהית אותם מראש עלולים ליצור רגשות אשמה קשים (אחרי המקרה עליך לקבל זאת כגורל קבוע מראש, שלא היית אמור לדעת ולמנוע).

טיפים וטבלת הפריסה המקוצרת

כשמניחים קלפים בפריסה פירוש צמדי הזוגות הוא רב–אפשרויות: יש להתחשב בנושא השאלה ובאינטואיציה המתעוררת (ובשלב מתקדם גם בניסיון). כל קלף שולט במספר נושאים בשל צבעו ובשל הסימבול שלו בעולם החלומות, אולם יצוגו וסמלו של הקלף בחיי היומיום ומשמעות הקלף מושפעים גם מהקשר אישי — כלומר, הקלפים נותנים לפורס אינפורמציה המותאמת לרקע חייו ולהבנתו כרגע.

כדי להקל על הפענוח הכנתי רשימה של קלפים בעלי משמעות משותפת. כאשר שני קלפים (ובוודאי כאשר יותר מכך) בעלי נושא משותף מופיעים בפריסה — הנושא המשותף חשוב ובולט בפענוח.

לכל קלף יש לפחות קלף אחד עם משמעות משותפת. לפעמים יש לזוג קלפים בצירוף קלף נוסף משמעות נוספת, ולפעמים 3 או 4 קלפים יוצרים משמעות מיוחדת. (הסימונים הם: * קלף הפוך; + פירוש נוסף; – שלילי).

בהמשך, לאחר שתכירו את הפריסות, תיווכחו לדעת עד כמה חשובה רשימה זו של צירופים למיצוי יתרונות קלפי הטארוטרי.

תפוח–שושנה = יופי, נשיות, רומנטיות, אהבה, שלמות, צומח.

                        + יתוש = מין, רפואה, טבע.

                        + פרפר = טבע, יופי, אסתטיקה, אומנות, עדינות.

תפוח–אלבום = משפחה, מוצא.

תפוח–שרשרת = נישואים.

תפוח–עין–נר–פרפר = ספיריטואליות.

נר–אלבום = קריאה, לימודים.

נר–עין = השכלה, חוכמה.

                        + בדולח = ראייה (פיזית ו/או ספיריטואלית).

נר*–סמרטוט–יתוש = חיטוי.

טחנה–תפוח–כד = בית. בניין, משפחה בלי טחנה.

                        + אלבום = תכולה.

שושנה–תפוח–יהלום = מיוחדוּת.

שרשרת–יונה = תקשורת.

יהלום–סולם = שאפתנות.

יהלום–פרסה: מזל.

יהלום*–שרשרת = תלות.

יהלום–שושנה = התבלטות בחברה.

                        + סולם = מעמד, מנהיגות.

יונה–פרפר = חופש, שלווה, מעוף.

יונה–שושנה = פרסום.

יתוש–יהלום*–מסיכה = רוע, נזק, אויב.

יתוש (מזיקים)–פרפר (יפים)–נמלים (מועילים) = חרקים.

נמלים–סמרטוט = פשטות.

נמלים–טחנה = פעילות עבודה.

                        + גלגל = פעילות, תנועה.

סמרטוט–עלה = עליבות.

עלה (תקופה)–שעון (תקופה)–אלבום (עבר)–בדולח (עתיד) = זמן.

סולם*–כד* = עזיבה.

                        + יהלום* = עזיבת חברה מגבילה.

                        + פרסה* = ביש מזל, הפסד.

סולם*כד–גלגל = דרך, נסיעה, מסלול.

מגנט (+ –)–כד *צד (+ –) = פתוח (+)/סגור (–).

מגנט (+) שושנה = משיכה. מגנט (–) שושנה — דחייה.

כד–נמלים = מאגר, אוסף, בנק.

כד*–מסיכה = מחבוא. כד.

מסיכה–תפוח: סוד.

 

קלפים שליליים הם:

מסכה (אלא במקרה שארכיאולוגיה או בלשות הם הכיוון אליו פונה הלב).

יתוש (אלא אם זה מוסיקאי שמביע רגשותיו במוסיקה).

כד הפוך (אלא אם זה מחפש מסתור).

סולם הפוך (אלא יורד למעמקים).

טחנה הפוכה.

פרסה הפוכה.

אלבום הפוך (אלא אם האדם תלותי בהורים, למשל בגלל גיל).

נר הפוך (אלא אם מטרת הלב לחקור ולשאול בתחומי סודות החיים והטבע, או שהוא מחפש מישהו נעדר — זה אומנם מצב שלילי אך מצב שלא גורע מאופיו).

סמרטוט (לא תמיד שלילי — יכול להראות על נחיצות חידוש לרגשות וחישול האופי ואז הוא חיובי; או חלש אופי, רגשות עצורים ואז הוא  שלילי. כשקשה להחליט, גם בהתחשבות בשאר הקלפים, שים עוד קלף על הלב להבהרת התמונה ויש לנתח את צמד הקלפים כזוג, כל קלף לחוד, ובשילוב עם השאר). בכל מקרה בקלף סמרטוט יש לנתח כשילוב של תכונות שליליות וחיוביות.

עלה (אותה בעיה כמו בקלף סמרטוט. רגשות מתחלפים, משתנים, מצבי רוח. אדם שמשנה רגשותיו יכול להיות בלתי נאמן מאידך, או אדם שמתגבר במהירות על אכזבות. בכל מקרה בקלף עלה יש לנתח כשילוב של תכונות שליליות וחיוביות).

 

ניתן להכין ולהשתמש גם בטבלת פריסה מקוצרת, ומומלץ לכל קורא להכין לעצמו — על בסיס הכתוב בספר — טבלה משלו, המשקפת את הבנתו וניסיונו בעבודה בקלפי טארוטרי (קלפי טארוט משולשים). הבסיס לטבלה זו מובא בסוגריים ישרות, [ ], ליד פירוטי הזוגות השונים.

בעזרת טבלה זו ניתן למצוא במהירות את המשמעות הבסיסית הזוגות או הצמדים השונים של קלפי הטארוטרי. בעזרת הטבלה לומדים במהירות את משמעות הזוגות, צוברים ניסיון וחוסכים בזמן. אבל כאשר דנים בשאלות חשובות יש להתעמק יותר ולהתחשב בכל האפשרויות המופיעות בפירוט בכל קלף.

הטבלה היא תמצית האפשרויות החיוביות והשליליות. לפעמים אותו פירוש מופיע כאשר יש סימן שלילי ( – ) או חיובי ( + ), ואז יש להסתכל גם בצד השלילי כשיש ( – ) וכשיש ( + ) יש להסתכל גם בצד החיובי. יש לזכור כי חיובי או שלילי תלוי בנקודת מבט ובהשקפה — מאורעות קשים בחיים מחשלים ובונים אופי, ומזל והצלחה ללא מאמץ מפנקים וגורמים לשאננות. לכן גם לחיובי יש אספקט שלילי וגם לשלילי יש אספקט חיובי.

 

צ'אקרות וקלפי טארוטרי

 

על צ'אקרות וחשיבותן ניתן לקרוא בספרים רבים (בעברית הספר המומלץ הוא צ'אקרות שכתבו ברברה וייט עם רותי פישמן, הוצאת 'אסטרולוג') בהם תמצא פירוט מלא ומדוייק. חלק מקלפי טארוטרי הם בעלי תכונות מקבילות לתחומים שבהם קשורים הצ'אקרות. לכן כאשר יש שאלה כמו: באיזה תחום בחיי ישנה בעיה? או: איך אשפר בריאות או הרגשה כללית? אולי התשובה צריכה להיות "על ידי איזון הצ'אקרות" (דבר שאני ממליצה עליו כמורה לרייקי).

לשילוב הצ'אקרות בניתוח אפשר לעבוד עם תריסר קלפים נבחרים: תפוח, יהלום, יתוש, גלגל, שעון, יונה, עין, בדולח, נר, פרפר, שרשרת, סמרטוט (לטיהור כללי). ערבב אותם והניחם הפוכים לצורת מגן דוד גדול, כפי שמודגם להלן (בתריסר זוויותיו של מגן דוד) — וזכור, הקלפים הפוכים ומעורבבים, כך שאינך יודע איזה קלף מונח במיקום מסויים. כעת אפשר לשאול היכן נדרש טיפול או היכן ישנה חסימה (זו למעשה השאלה המרכזית, ובמקרים רבים גם היחידה, בכל הנוגע לצ'אקרות).

בעזרת מטוטלת עבור בזהירות מעל כל קלף. את אלה שמעליהם המטוטלת נעה בחוזקה יש להפוך (כדי לדעת מה התחום עליו יש לעבוד במקרה של חסימה).

כעת, כל מיקום מציין צ'אקרה אחת מבין תריסר:

 

1) צ'אקרת השורש, יהלום = ביטחון, כוח הישרדות.

בחסימה: בעיות בעצמות, בפרוסטטה, בשיניים, במעי. חוסר באנרגיה. קושי בקרקוע למציאות ולארציות. חוסר יציבות. בעיות כספיות.

2) צ'אקרת המין, יתוש = יצירתיות, מיניות.

בחסימה: בעיות בדם, באגן, בכליות. בעיות במיניות ובתחום הרגשי והרוחני. חוסר יצירתיות. בעיות חברתיות.

3) צ'אקרת מקלעת השמש, גלגל = כוח, החלטות.

בחסימה: חוסר בכוח פנימי, בכוח רצון, באנרגיה. בעיות גב תחתון ומערכת העיכול. מוגבלות בתנועתיות.

4) צ'אקרת הלב, שעון = רגשות.

בחסימה: בעיות במחזור הדם, בריאות, בבלוטת הטימוס, בלב. אהבה נכזבת. קושי לבטא רגשות. קושי להיות מאורגן.

5) צ'אקרת הגרון, יונה = תקשורת וביטוי.

בחסימה: דלקות. בעיות בגרון, בנשימה, ביכולת ביטוי והתבטאות, בתקשורת. פחדים. חוסר ביטחון עצמי.

6) צ'אקרת העין, עין = החוש השישי.

בחסימה: בעיות בפנים — בעיניים, באוזניים, בסינוס, במוח הקטן. סיוטים. קושי בראיה רוחנית. נטיה לחוסר אחריות.

7) צ'אקרת הכתר, כדור בדולח = רוחניות, חשיבה.

בחסימה: בעיות בראש — במוח הגדול. בעיות לחץ דם. חיסון וריפוי עצמי חלשים. תחושת חוסר ייעוד. פחד מהחיים. חוסר אמונה. חוסר בהבנה ספיריטואלית. נטיה לזלזל באיכות הסביבה.

8) צ'אקרה משנית, צ'אקרת הנשמה, (10-17 ס"מ מעל כיפת הראש)

נר = אמונה, קשר עם העולם האסטראלי.

בחסימה: חוסר בהגנה קוסמית (כרגע), אדם המושפע מאנרגיות שליליות.

9) צ'אקרות משניות בכתפיים, בכפות הידיים ובכפות הרגליים.

פרפר = נקודות לקבלה ונתינת אנרגיה, רייקי, רפלסולוגיה; לקריאת כף יד או כף רגל; לביטוי חופש ומעוף ספיריטואלי. 

בחסימה: מוגבלות בתנועה. חוסר חופשיות. קשיי הבנה וקבלת ספיריטואליות ו/או יצירתיות.

10) חוליות ומפרקים.

שרשרת = יציבות.

בחסימה: בעיות פיזיות של חוסר גמישות. חסימה בצינורות אתריים שיונקים אנרגיה מהיקום.

11) צ'אקרת משנה חשובה בעורף (בגובה האף) הנחשבת צ'אקרה עיקרית חילופית.

תפוח = אינסטינקט, קשר לטבע.

בחסימה: ניתוק מהטבע. התשת גוף. זלזול בטבע. גזענות.

12) צ'אקרות משניות בהילת הגוף, ריכוזי צ'י, ההרה.

כד = פוטנציאל, אנרגיה מאוזנת

בחסימה: חוסר ויטאליות, בזבוז אנרגיה.

(בניתוח צ'אקרות אלה יסמל התפוח כי יש להחליף את קלף הסמרטוט בקלף הכד).

לקלף הפוך אין משמעות מיוחדת בפריסה שמטרתה זיהוי חסימות בצ'אקרות.

 

 

טארוט משולש, טארוטריאנג'ל  (טארוט המלאכים המשולש) – המימד השלישי של קלפי הטארוט מאת: גילי שפירא מרטנס, הוצאת אסטרולוג, שנת 2014, 206 עמ')

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , ,

Category: Uncategorized, ניו אייג' ומיסטיקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.