פנטזיה והרפתקאות, אהבה והתבגרות במרכז 6 ספרים חדשים לנוער

| 09/09/2014 | 0 Comments

 

פנטזיה והרפתקאות, אהבה והתבגרות

פנטזיה והרפתקאות, אהבה והתבגרות

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 6 ספרים חדשים לבני נוער. 

 

 

 

 

חפשו את האמת – תמצאו את החופש

המעניק מאת לויס לורי

המעניק מאת לויס לורי

המעניק מאת לויס לורי יצא בימים אלה בהוצאה מחודשת. זהו רומן מדע בידיוני חברתי לבני נוער, ראשון בסדרה בת ארבעה ספרים, המתאר את חייו של ג'ונס בן ה- 12 בחברה שבה לא קיימים כאב, סבל או אהבה בחברה אוטופית לכאורה בה כל העימותים בין בני האדם נפתרו, כדי לשמור על הרמוניה בקהילה. העלילה עוקבת אחרי מסע הגילוי שלו הנחשף לראשונה לעולמות שונים ממה שהכיר – עולמות של רגשות עזים ושל משפחתיות אוהבת.  סמוך ליציאת הספר עלה לאקרנים עיבוד קולנועי שלו בכיכובם של ג'ף ברידג'ס, מריל סטריפ ואודיה רש. ג'ונס מחכה בדריכות לטקס הפיכתו ל'שתים עשרה'. זה הטקס שבו יודיעו לו ולכל הנערים בשכבה שלו מה התפקיד שהקהילה בחרה בשבילם. אבל כשתורו מגיע, הוא מקבל תפקיד שלא שמע עליו מעולם. תפקיד 'מקבל הזיכרון'. התפקיד הוא לקבל את כל הזיכרונות מהזמנים שלפני הפיכת החברה לחד-גונית ממקבל הזיכרון הקודם שהפך להיות המעניק. מטרת התפקיד היא שמקבל הזיכרון יכול להעניק סיוע לקהילה בנושאים בהם אין לה ניסיון. חלק מחוקי הקהילה, כמו האיסור לשקר והאיסור לכבות את המיקרופונים המצויים ברחבי הקהילה, אינם חלים על מקבל הזיכרון. מסבירים לו שזה תפקיד מיוחד במינו, ושהוא צריך להיות גאה שזכה בו. ג'ונס הגאה הולך לפגוש את 'המעניק', האיש הזקן שימסור לו את הזיכרונות. תחילה את זיכרון הקור והרטיבות של השלג, אחריהם את זיכרון הצבעים המדהימים של הקשת בענן. אחר כך מגיע זיכרון הכאב, הצער, המשפחה, האהבה. כשג'ונס מתחיל לקבל את הזיכרונות מהמעניק הוא מבין את היתרונות הרבים הקיימים בידע. האנשים בקהילתו של ג'ונס שמחים מחייהם כי הם אינם מכירים חיים אחרים, אך הידע אודות מה הם יכולים להשיג עלול ליצור כאוס.  ג'ונס מרגיש לראשונה את טעם החיים, ויודע שהוא בסכנת מוות. בפני ג'ונס עומדת דילמה: האם עליו להישאר בקהילה בה גדל לצד משפחתו החיה חיים רדודים ללא אהבה, צבע, בחירה וידע? או האם עליו לברוח מהקהילה ולחיות חיים מלאים? סדרה נפלאה שבה העולם נראה במבט ראשון מאורגן למופת, אך מתחת לפני השטח שלו רוחשת מערכת חוקים מענישה ורצחנית.

מאנגלית: דפנה לוי-ינוביץ, הוצאת כתר, 183 עמ'

גשר על השיניים

חיוך מאת ריינה טלגמאייר

חיוך מאת ריינה טלגמאייר

ריינה טלגמאייר היא יוצרת קומיקס עטורת פרסים. ספרה חיוך הוא רומן גרפי לנוער שזכה בפרס "אייזנר" היוקרתי.

איך יודעים שמגיעים לגיל ההתבגרות? כשיש גשר על השיניים ולב שבור! ככה בדיוק זה מתחיל אצל ריינה, וזה עוד לא הכול. כי בשנה הראשונה שלה בחטיבת הביניים מחכים לה מעריץ מביך, חברות בוגדניות ושתי רעידות אדמה, אחת בעיר שלה, סן פרנסיסקו, ואחת עמוק בתוכה. אבל ריינה לא מתייאשת. מצוידת בהרבה חוש הומור ובחלומות לעתיד היא יוצאת לדרך המפותלת מילדות לבגרות. האם היא תסיים אותה עם חיוך?

מקסים ומומלץ, יוצא דופן על מדף הספרים, יש בו הכול "משפחה, חברות, אהבה ראשונה… וגשר על השיניים?!"

 

מאנגלית: אורנה כץ, הוצאת כנרת, 214 עמ'

 

להחזיר את הסדר על כנו

אוקסה פולוק 4 מאת סנדרין וולף ואן פלישוטה

אוקסה פולוק 4 מאת סנדרין וולף ואן פלישוטה

הקרב על מגדל הזכוכית מאת סנדרין וולף ואן פלישוטה, הוא הספר הרביעי בסדרת הפנטזיה לנוער 'אוקסה פולוק'.

אוקסה היא נערה צרפתייה המגלה שיש לה כוחות מיוחדים ושהיא יורשת העצר של ממלכת אדפיה החבויה אי שם על פני כדור הארץ ונשלטת בידי עריץ אכזר ובוגדני. לאחר שאוקסה וחבורת האנילימילים מצליחים להיכנס אל תוך ממלכת אדפיה המסתורית, הם נאלצים להתמודד פנים מול פנים עם אורטון מק'גרואו וחבורת הבוגדנים שלו, הנחושים לשמר את אחיזת הברזל שלהם בממלכה.

אוקסה אמנם מצליחה לתקן את הלב של שני העולמות ולהחזיר את הסדר על כנו, אך הקרב האמיתי על השליטה במגדל הזכוכית ובאדפיה כולה רק עומד להתחיל.

סדרה מרתקת וממכרת.

מצרפתית: ליאורה לוי מלינסקי, הוצאת דני ספרים, 423 עמ'

 

 

בחירה אחת

נאמנים מאת ורוניקה רות

נאמנים מאת ורוניקה רות

בחירה אחת יכולה לשנות אותך, בחירה אחת יכולה להרוס אותך, בחירה אחת תגדיר אותך. נאמנים מאת ורוניקה רות, הוא הספר השלישי בטרילוגיה "מפוצלים". הוא מסופר משתי נקודות מבט מתחלפות לסירוגין, ומביא את הסדרה לסיום רב כוח כשהוא מגלה את הסודות של העולם הדיסטופי. החברה המבוססת על חלוקה לפלגים, שפעם טריס פריור האמינה בה, מרוסקת. היא נשברה בגלל אלימות ומאבקי כוח, ואובדן ובגידה הפכו אותה למצולקת. אז כשמציעים לטריס אפשרות לגלות את העולם שמעבר לגבולות שהיא הכירה, היא מוכנה לממש את האפשרות הזאת. אולי היא וטוביאס יוכלו למצוא יחד, מעבר לגדר, חיים פשוטים חדשים, חופשיים משקרים מסובכים, מנאמנויות סבוכות ומזיכרונות מכאיבים. אבל המציאות החדשה של טריס אפילו יותר מאיימת מהמציאות שהשאירה מאחוריה. גילויים ישנים הופכים במהרה לחסרי משמעות. אמיתות חדשות הן חומר נפץ שמשנה את לבבותיהם של אלה שהיא אוהבת. ושוב, טריס צריכה להיאבק כדי להבין את התסבוכות של הטבע האנושי ושל עצמה, בשעה שהיא עומדת מול בחירות בלתי אפשריות בנוגע לאומץ, לשמירת אמונים, להקרבה ולאהבה

מאנגלית: נילי לוי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 423 עמ'

מסע של נקמה והישרדות

אגדה  2 - עילוי מאת מרי לו

אגדה 2 – עילוי מאת מרי לו

עילוי מאת מרי לו הוא השני בטרילוגיה אגדה, מותחן עוצר נשימה, שניחן בעוצמה שוברת לב ומשלב תככים, פוליטיקה, רומנטיקה ופעולה. ספר דיסטופי בז'אנר המדע בדיוני. הסיפור מתמקד בשתי דמויות לסירוגין: דיי, נולד ברובע מוכה מגפה ומנסה לשרוד. פושע שהפך לאגדה, המבוקש מספר אחת של הרפובליקה. יוּני, בת לאצולה המקומית, לוחמת מחוננת שנועדה לשרת ביחידות העלית של המשטר. דרכיהם לא היו אמורות להצטלב. עד לאותו יום גורלי, שבו אחיה של יוּני נרצח ודיי הופך לחשוד העיקרי, היום שבו יוצאים שני הצעירים למסע של נקמה והישרדות. וכשהשקרים מתגלים ומזימות המשטר נחשפות, מתברר שהמפגש ביניהם אינו מקרי. אחרי שהם בורחים ממעוז הרפובליקה בלוס אנג'לס, מגיעים ללאס וגאס, ושם מחכה להם ידיעה: האלקטור פרימו נפטר, ובנו אנדן יורש את מקומו. קבוצת מורדים מציעה לעזור להם להציל את אחיו של דיי, אבל בתנאי אחד – שיוני ודיי יתנקשו באלקטור הצעיר. זאת ההזדמנות לתת לעם שהושתק זמן רב להשמיע את קולו. אלא שאז מתברר כי האלקטור החדש כלל אינו דומה לאביו, וספקות מתגנבים ללבה של יוני: מה אם אנדן הוא התחלה חדשה? מה אם מהפכה צריכה להיות יותר מאשר זעם ונקמה? מה אם המורדים טועים?

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 335 עמ'

סיור בלהות

אימה ברחוב הלם מאת ר. ל. סטיין

אימה ברחוב הלם מאת ר. ל. סטיין

אימה ברחוב הלם מאת ר.ל. סטיין, הוא ספר רביעי בסדרת האימה המחודשת צמרמורת. ארין ומרטי הם בני מזל. אבא של ארין מתכנן פארקים וגני שעשועים. עכשיו הוא מתכנן את סיור הבלהות לאוהבי 'סרטי רחוב הלם' המפחידים. מפני שארין היא בתו ומרטי הוא החבר הכי טוב שלה, הוא מסדר להם להיות הראשונים שינסו את הסיור. ארין ומרטי שמחים ונרגשים. עד שהם נכנסים לפארק. בפעם הבאה שארין תצרח, מרטי כבר לא ישאל מה הבעיה שלה.

מאנגלית: ע' שביט, הוצאת כתר, 119 עמ', לגילאי 8-15

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: דף הבית - מאמרים, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.