כל סיפורי רבי נחמן מברסלב מאת פרופ' צבי מרק

| 14/09/2014 | 0 Comments

כל סיפורי רבי נחמן מברסלב

כל סיפורי רבי נחמן מברסלב

"כל סיפורי רבי נחמן מברסלב" הוא מהדורה מבוררת על פי כתבי יד מאת פרופ' צבי מרק, והנו האוסף המקיף והמבורר ביותר של יצירתו הסיפורית של רבי נחמן מברסלב. יצירה זו כוללת לא רק את 'סיפורי מעשיות' הנפוצים והידועים, שנדפסו על ידי תלמידו הגדול רבי נתן מנמירוב, אלא גם סיפורים רבים שהיו מפוזרים באוספים שונים ובכתבי יד רבים, חלקם סודיים ביותר.

במהדורה זו נכללים לראשונה כל הנוסחים העיקריים וכל ההשמטות שהשמיטה הצנזורה הפנימית של חסידי ברסלב מטעמי סודיות. בנוסף מוגש כאן מקבץ גדול ושלם של חזיונות, חלומות ואף רמזים נסתרים לסיפורים שנעלמו ואינם. מהדורה שלמה זו מאפשרת  לקוראי ספרותו של רבי נחמן להיפגש לראשונה עם המכלול העשיר ורב-הפנים של יצירתו ולחוש את עומקיו החזוניים והסיפוריים כמכלול אחד, כיצירת חיים שלמה. מתוך רצף הסיפורים, המסודר לפי סדר תולדות חייו, עולה ומבצבצת דמותו.

פרופ' צבי מרק, יוצר המהדורה, המומחה המובהק ביותר היום לחסידות ברסלב לדורותיה. הוא החוקר הראשון, ולעת עתה היחיד, שהגיע לעולם כתבי היד הסודיים של חסידות ברסלב ופענח ופרסם חומרים אזוטריים שבמשך מאתיים שנה הוקפו בחומות של סודיות. מרק הוא שחשף את 'מגילת סתרים' – חזונו המשיחי הסודי של ר' נחמן מברסלב, ואת הסיפורים הסודיים 'מעשה מהלחם' ו'מעשה מהשריון', העוסקים בהתגלויות רבות-עוצמה שר' נחמן זכה להן ובתיקונים שתיקן לחסידיו, בהם התיקון הכללי והעלייה על קברו של ר' נחמן באומן. כמו כן כתב מרק על הפלגים השונים של חסידות ברסלב בעבר ובהווה ועל הפריחה הגדולה של חסידות ברסלב ושל ה"ניאו ברסלבים" בתרבות הישראלית העכשווית. להכנת מהדורה זו חבר הרב אליעזר חשין כיועץ מיוחד לכתבי היד הברסלביים.

 

כל סיפורי רבי נחמן מברסלב – המעשיות, הסיפוריים הסודיים, החלומות והחזיונות. מהדורה מבוררת על פי כתבי יד מאת פרופ' צבי מרק, עורך ומביא לדפוס: דב אלבוים. בהוצאת מוסד ביאליק, ידיעות ספרים והוצאת בית – יצירה עברית. שנת 2014, 472 עמודים

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: דתות ויודאיקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.