הרפתקאות פנטזיה וטרילוגיות פוסט אפוקליפטיות בספרים חדשים לבני נוער / יוני 2014

| 24/06/2014 | 0 Comments

פנטזיה והרפתקאות לבני הנוער

פנטזיה והרפתקאות לבני הנוער

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם:6 ספרים חדשים לבני נוער

 

 

 

כדאי שתשאירו את האורות דולקים

לוקווד - גרם המדרגות הצורח

לוקווד – גרם המדרגות הצורח

כשהמתים חוזרים כדי לרדוף את החיים, לוקווד ושות' – חקירות, נכנסים לפעולה. הם מתמחים ברוחות רפאים ולמי שמגיע אליהם לאחר החשכה, נא לצלצל בפעמון ולהמתין מאחורי פס הברזל. הספר גרם המדרגות הצורח מאת ג'ונתן סטראוד, הוא הראשון בטרילוגיית הפנטזיה לנוער – לוקווד ושות'. הספר מועמד לפרסים רבים ואף זכה בפרס סיבילס. העלילה מתרחשת בארץ רדופת רוחות. במשך יותר מחמישים שנה שטופה אנגליה במגפה מחרידה של רוחות רפאים מסוכנות ביותר. לוסי קרלייל, חוקרת צעירה בעלת רגישות לעולם שמעבר, מקווה ליצור לעצמה שם בתחום, אך מוצאת את עצמה מצטרפת לסוכנות הקטנה והעלובה ביותר בלונדון, לוקווד ושות', המנוהלת בידי אנתוני לוקווד הכריזמטי. כאשר אחד מהמקרים שבהם הם מטפלים מסתיים באסון, הם נקלעים למבוי סתום. הדרך היחידה להציל את הסוכנות כרוכה בסכנה גדולה מאוד: עליהם להעביר את הלילה באחד הבתים הרדופים ביותר באנגליה – ולנסות לצאת משם בחיים. בסוף הספר נמצא מילון מונחים. סדרה מצמררת, מלאת מתח, הומור ורוחות רפאים ממש מפחידות כמו צלמוות, רפא, תעתען ותזהרו שלא תקבלו שיתוק-רפאים.

מאנגלית: איריס ברעם, הוצאת הכורסא וידיעות ספרים, 384 עמ'

הוא מבטיח שהוא בן אנוש

הגל החמישי מאת ריק יאנסי

הגל החמישי מאת ריק יאנסי

הגל הראשון השאיר אחריו רק חושך. אחרי הגל השני רק בני המזל ניצלו. אחרי הגל השלישי רק האומללים נשארו בחיים. אחרי הגל הרביעי רק כלל אחד תקף: אל תסמכו על אף אחד. עכשיו מתחיל הגל החמישי. הגל החמישי מאת ריק יאנסי הוא ספר ראשון בטרילוגיית המדע בידיוני לנוער. קאסי סאליבן בת ה- 16 מנסה לשרוד בעולם ההרוס על ידי פלישה זרה שכבר השמידה את האוכלוסייה והחזירה את האנושות בחזרה לתקופת האבן. כאחת מהניצולים האחרונים של כדור הארץ, קאסי שנשארה רק עם עצמה לומדת בדרך הקשה לא לסמוך על אף אחד.  היא יודעת שהפולשים מנסים לצוד אותה. היא הולכת בדרכים, בורחת מאלה שנראים כמו בני אדם אבל הורגים כל מי שנקרה בדרכם. הצייד יורה בה. היא מתחבאת מתחת למכונית. היא מאבדת דם. היא מאבדת את ההכרה. היא מתעוררת בבית חווה מוגן, ולצדה בחור עם עיניים טובות. קוראים לו אֶוֶון והוא מטפל בה. הוא מבטיח לה שיעזור לה למצוא את אחיה הקטן. הוא מבטיח שהוא בן אנוש. אז הוא מבטיח.

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאות כתר ומודן, 440 עמ'

להקריב את הנשמה

הד מאת אליסון נואל

הד מאת אליסון נואל

הד הוא הספר השני בסדרת הפנטזיה לנוער מחפשי הנשמות מאת אליסון נואל ("בני האלמוות").

לדַיירָה סנטוֹס עוד יש כל כך הרבה דברים ללמוד על מעמדה כמחפשת הנשמות האחרונה, וגם על עצמה. ככל שמשתכלל כוחה הפלאי, כך מתהדקים יחסיה עם דייס. אך כאשר מתברר לה שהקשר בינו לבין משפחת ריכטר המרושעת עמוק מכפי שחשבה, מתערער אמונה בכוחה של האהבה לגבור על הכול. כשדייס מגלה את הסיפור האמיתי על הולדתו, ושאחיו קייד נחוש לנצל את אהבתו לדיירה על מנת לפגוע בו, הוא כמעט ומאבד שליטה. כדי להגן על אהובתו, מוכן דייס להקריב הכול, אפילו את עצמו. אבל האם דיירה תסכים לכך? ומה אם יצטרך להקריב לא רק את חייו אלא גם את נשמתו? סדרה קסומה ומרתקת שיש בה הכול.

מאנגלית: יעל סלע-שפירו, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 365 עמ'

 

 

מבוך של הפתעות

אימפריית הדממה מאת מט אנדרסון

אימפריית הדממה מאת מט אנדרסון

אימפריית הדממה – משחק המקומות הנסתרים מאת מ"ט אנדרסון הוא הספר הראשון בסדרת הפנטזיה לנוער. בריאן וגרגורי מתארחים אצל דודו המוזר של גרגורי באחוזה ישנה בוורמונט. הם צריכים לדעת שמדודים מוזרים, המתגוררים באחוזות ישנות, לא יכול לצמוח שום דבר טוב, והדוד הזה יותר מוזר אפילו מרוב הדודים המוזרים. הם מגלים בעליית הגג משחק שולחן עתיק – משחק המקומות הנסתרים ומהרגע שהם מתחילים לשחק בו, הם מוצאים עצמם בתוך הרפתקה מסוכנת, המוליכה אותם הרחק מעבר למשחק עצמו ולגבולות האחוזה. הם נאלצים להתמודד עם רוחות רפאים מממלכות קדומות, טרולים עצבניים, רובוטים נקמניים ושלל יצורי בלהה אחרים, כאשר הדרך היחידה לצאת מהמשחק היא לנצח בו.

מאנגלית: חנה בן צבי, דני ספרים הוצאה לאור, 279 עמ'.

 

 

 

הזדמנות שנייה

אל תסתכלי אחורה

אל תסתכלי אחורה

אל תסתכלי אחורה מאת ג'ניפר ארמנטראוט הוא מסע גילוי מותח ועוצר נשימה של נערה שמקבלת הזדמנות שנייה להחליט מיהי ומהן בחירותיה. נערה בת 17 נמצאת הולכת יחפה בשולי הכביש. היא מלוכלכת ופצועה ואין לה שום מושג איפה היא נמצאת, מיהי, או איך קוראים לה. אחרי שהיא נלקחת לבית חולים ומשוחררת הביתה, היא מתחילה אט-אט לגלות את זהותה: קוראים לה סמנתה ג'ו פרנקו והיא נעלמה כמה ימים קודם יחד עם חברתה הטובה קסי שעדיין נעדרת. היא גרה בבית מפואר עם הורים אמידים ואח בשם סקוט. יש לה חבר חתיך ועשיר והיא עצמה הנערה הכי יפה והכי פופולארית בתיכון שבו היא לומדת. מושלם, לא? אז זהו, שלא. ככל שסמנתה מגלה יותר פרטים על עצמה, כך היא לומדת לתעב יותר ויותר את התנהגותה בעבר. יכול להיות שבאמת הייתה כזאת מתנשאת כלפי אחיה וחברתו המקסימה? כל כך אכזרית כלפי קרסון, בנו של הגנן, שלומד איתה בתיכון? סמנתה מנסה לחזור לחייה, להכיר מחדש את האנשים הסובבים אותה, להבין מי חבר ומי אויב ולפצח את חידת היעלמותה.

מאנגלית: שרון פרמינגר, הוצאת ידיעות ספרים, 399 עמ'

 

האם תעברו את המבחן?

המבחן

המבחן

האם אתם תהיו מסוגלים לעבור את המבחן? הזמן שלכם עומד להיגמר. המבחן מאת ז'ואל שרבונו הוא ספר ראשון בטרילוגיה פוסט-אפוקליפטית מצליחה לנוער.

חבר הקהילות המאוחדות עוקב מדי שנה אחר הישגיהם של בוגרי בתי הספר מכל שמונה עשרה המושבות. התלמידים המצטיינים מובאים לעיר טוסו כדי להשתתף במבחן. מי שעובר אותו מקבל הזדמנות ללמוד באוניברסיטה ולהפוך לאחד ממנהיגי העתיד של הקהילות המאוחדות.

גיבורת הספר היא מלנסיה וייל או בקיצור סיה, בת 16, ממושבת חמשת האגמים שהיא דוגמה למועמדת אידיאלית: צעירה, נחושה, בעלת כישורים מכניים יוצאים מגדר הרגיל והתמצאות מרשימה בעולם הטבע. היא נבחרה לעבור את "המבחן". המבחן מתוכנן כך שגם לוחמים וגם שוחרי שלום יכולים להצטיין בו. מועמדים שאינם יכולים (או אינם רוצים) לבצע את מה שנדרש מהם במהלך המבחן נפסלים בשל מעשיהם שלהם, בגלל המבחן עצמו, ובמקרים מסוימים בידי מועמדים יריבים. על המועמדים שנבחרו מוטלת חובת השתתפות ועליהם להמשיך במבחן עד סיומו או עד שיפסלו. ממשלת הקהילות המאוחדות אינה דנה בפרטים הנוגעים למהות המבחן או בסוגי המשימות שהמועמדים נדרשים לבצע. להתקדמות יש מחיר. ממשלת הקהילות המאוחדות אינה מכחישה או מאשרת נתוני תמותה שקשורים למבחן.

מאנגלית: שירה שלמה, הוצאת ידיעות ספרים, 381 עמ'

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: דף הבית - מאמרים, ספרות נוער, פנטסיה ומדע בידיוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.