תודעת על מאת יעקב קלקשטיין / עולם בו הכול אפשרי

| 28/08/2014 | 0 Comments

תודעת על מאת יעקב קלקשטיין

תודעת על מאת יעקב קלקשטיין

הספר 'תודעת על' מאת יעקב קלקשטיין, יסחוף אתכם למסע חווייתי, חושי ושכלי כאחד בעולם בו הכול אפשרי: השפעה על קביעת העתיד, שליטה על מציאות ההווה ואפילו על אירועי העבר. בספר זה תגלו מציאות נסתרת ויכולות בלתי נתפסות, הגלומות בכל אחד מאתנו. סקרנות, פתיחות, נכונות להתמודד עם רעיונות בלתי מקובלים הם רק חלק מהתכונות  הנדרשות מכם הקוראים, אבל התוצאה תהיה בהחלט מהנה ותעשיר אתכם בידע עצום שתוכלו לקלוט, להטמיע ולממש בהתאם לרצונכם. המחבר בעל ידע רב בתחומי הפילוסופיה, הפסיכולוגיה והמדע משרטט בשפה בהירה וקולחת את משנתו. הוא מוביל את הקורא צעד אחר צעד בנפתולי התובנה האנושית ולא פוסח על שום מהמורה או קושייה.

 

 

 

ביקורת מאת אתי סהר (*)

 

כשנתקעתי ב'אי כושר ישיבה' ובמצב של כאב נורא לאחר ניתוח 'גורלי' צפו ועלו בראשי שאלות, כגון למה נולדתי, כדי לסבול כל כך? לשם כך הביאה אותי אימי לעולם? למה לא מתתי בניתוח, וזהו? וכפי שהופיעו השאלות כך מיד צפו גם התשובות והבנתי שכנראה יש עוד משהו בעולם הזה שלא עשיתי, וכי עליי עוד לעשות ולכן נשארתי בחיים. לשם כך היה עליי להחלים תחילה. תהליך ארוך של שינוי פתח את הפתח להרבה מאד תובנות לגבי מהות החיים בכלל ולגבי עצמי ולמדתי מהם כישרונותיי ומהו ייעודי ביקום הזה.

יעקב קלקשטיין עוסק בספרו תודעת על באותן שאלות קיומיות "שבוודאי כל אדם ברגעים מסוימים בחייו שואל את עצמו… מי אני? או מה אני? האם אני בכלל קיים? כיצד נוצרנו והאם יש מטרה לקיומנו? האם המציאות היא כפי שאני רואה אותה או האם הזמן הוא חד-כיווני, ואם כן מה יהיה העתיד, האם הוא כבר נקבע? האם גורלנו נקבע מראש או אפשר לשנותו ואם כן אז כיצד? ועוד ועוד שאלות דומות ואחרות".

הספר "תודעת על" הוא ספר פילוסופיה שמתאים לקוראים סקרנים שאוהבים להתפלסף ולנסות להבין את חידות היקום, שמחפשים תשובות, שיש להם פתיחות רעיונית ושיכולים "לנסות להתנתק מכל קיבעון מחשבתי… מהכבלים המגבילים את חשיבתנו, המונעים מאתנו לחדור לעולם מופלא שבו אין שמץ חשיבות או מובן למושגי מקום או גודל, ואפילו מושג הזמן כלל אינו מוכר בו… לאזור אומץ ולנסות להתנתק ממוסכמות לגבי הקיים והמתרחש בעולם המוכר… להתנתק מכבלי ההיגיון המיושן והחושים המוגבלים… לבצע שינוי תפיסתי ולהיכנס לעולם שונה ואף מוזר" ולהתחיל "במסע גילוי מופלא של צפונות עולם המציאות".

המחבר הגיע למסקנה "שייתכן שקיימת בעולמנו מעין תכונת יסוד הקובעת שמצב אי-ההבנה, כמו מצב של הבנה מוטעית, היא המצב הטבעי של קיומנו, והוא הבסיס הקבוע שעליו מושתת הקיום הכלל-אנושי", מכאן שאנו כבני אדם מוגבלים, לא הכול אנחנו יכולים להבין ולא תמיד נמצא תשובות הגיוניות לשאלות שבמוחנו. התפיסה האנושית שלנו, אותה מגדיר המחבר כ"יכולתו של האדם לקלוט ולהבין דברים" היא מוגבלת, ולכן עלינו לפעמים להניח להן לא פתורות, להתנתק מבעיות העולם ומטרדות היומיום, להירגע, ואז הדברים הטובים להם אנו מייחלים יתקיימו. הצעתו של קלקשטיין: "הניחו לעצמכם את הזכות להפליג על מרחבי ים היצירתיות… למחוזות חדשים ובלתי מוכרים, תוך שחרור ממוסכמות וממגבלות היום-יום".

המסר שמנסה המחבר להעביר בספרו הוא "שהעולם אינו עולם של גורל או עתיד שנגזר ונקבע מראש, כמו שאין זה עולם של מקריות או צירופי מקרים. זהו עולמכם הבלעדי, עולם שבו אתם השולטים", ואכן אחת התובנות המרעישות ביותר בעבורי אליה הגעתי במסלול השינוי שעברתי בעקבות מסע ייסורים פיזי-נפשי ארוך שנים שהחל בפריצת דיסק, היא שאנו יוצרים את המציאות שלנו בעזרת מחשבותינו ואמונותינו, וכי הבחירה היא בידנו – להישאר איתה או לשנותה.

בספר "תודעת-על" מצאתי העמקה בסוגיה זאת ואישוש לטענתי. שאלת המפתח בספר היא "האם המציאות היא כפי שאני רואה אותה?" המחבר מציג את ההנחה ש"העולם שאנו מכירים אינו באמת העולם המציאותי, ולמעשה אנו מצויים בעולם שאין באפשרותנו להבינו כלל". הוא מעלה את "הספק באשר למבנה המציאות האמיתית" ש"הוא לעתים קרובות בסיס להעלאת רעיונות פילוסופיים ולאמונות דתיות" ומכאן שייתכן שקיים "עולם מציאות השונה מזה הידוע לנו", וכי עלינו לנסות "לא לקבל את המציאות המוכרת לנו כעובדה בדוקה", אלא להתייחס "לכל עובדה לכאורה שתוצג בפנינו בספקנות הראויה".

המחבר מעמיק ומציין כי "בכל אדם קיים נוסף על מחשבותיו המודעות, גם עולם פנימי, עולם שאין לו כל גישה אליו והוא אינו מודע להתרחשויות בו. מכאן שאין הוא יכול תמיד לדעת בביטחון שמחשבה או פעולה מסוימת לא נבעה מהתרחשות, ממחשבה או אולי אף מהוראה שניתנה באותו עולם פנימי, ואין זה משנה אם מדובר בעולם הלא-מודע האישי לפי פרויד, או בעולם הלא-מודע הקולקטיבי לפי יונג, או משילוב של שניהם. די בידיעה שעולם כזה מתקיים בנו כדי שיהיה לנו קל יותר להבין ולקבל את האפשרות שאיננו שליטים בלעדיים על מחשבותינו או על התנהגותנו".

הנחה זאת מובילה את הקורא ל"שאלת המפתח של הספר: איך נדע שכל העולם הדינמי המתרחש לנגד עינינו אמנם מתקיים סביבנו ואינו פרי דמיון נשלט או אקראי?"

בדרך למציאת תשובות לשאלות מהות הקיום שלנו והמציאות שאותה אנו רואים מסייר המחבר לאורך משנותיהם של דקארט – הפילוסוף הצרפתי, פרויד – אבי "הפסיכואנליזה", מקס ורטהיימר – מולידה של "פסיכולוגית הגשטאלט" (התבנית), יונג – הוגה משנת ה"לא-מודע הקולקטיבי" ושל אחרים ידועי שם בפסיכולוגיה והקורא מרחיב ידיעותיו.

אחת המסקנות אליה מגיע קלקשטיין היא שחושינו לעיתים מטעים אותנו. החושים הם "אמצעי קלט" שעוזרים לנו לרכוש ידע על "שהתרחש, על המתרחש ועל העומד להתרחש בסביבתנו הקרובה, ולעיתים גם הרחוקה" כדי שנוכל להתקיים בעולמנו. את הבעייתיות ומוגבלותם של חושינו – חוש הראייה, השמיעה, המישוש, הטעם והריח מציג המחבר בספר בהרחבה. כדי להתעלות על מוגבלות החושים באה הטכנולוגיה לעזרתנו.

שלבי התפיסה הם: שלב הקליטה – קליטת המציאות סביבנו, שלב הזיהוי והתיוק שבו אנו מתאימים את המציאות לצרכים עתידיים שלנו ושלב ההפנמה שמאפשר לנו להמשיך להתקיים עם מוגבלותנו "אנו מפנימים לתוכנו את היותנו מה שהננו והידע שברשותנו כעובדה… מצב רצוי שיש לקבע לעד".

קלקשטיין רותם גם את מדע הפיזיקה לקבלת הסבר לאותן סוגיות של המציאות. גם המדענים צפו במחקריהם תופעות שהובילו אותם להבנה ש"המציאות שונה מאוד מזאת ששיערו" והתברר ש"אם עד כה חשבנו שאנו חיים בעולם מוכר, שבו מתרחשות תופעות הגיוניות בסדר מסוים ולמשך זמן כלשהו" הרי שהעולם שלנו הזדעזע כתוצאה ממחקרים אלה. המחבר מצא קשר בין המדע לבין הפילוסופיה העתיקה. הוא מזכיר את שתי התורות שסייעו לפיזיקה לתפוס את מקומה הדומיננטי: תורת היחסות של אלברט אינשטיין ותורת הקוונטים ופורש בפני הקורא את תרומתן.

המחבר מלווה את הקורא במסע גילוי מופלא של צפונות עולם המציאות ומתאר את אופן התהוותה של המציאות. הוא מתחיל בעולם קדמון, מוזר ונשגב מבינתנו שהיה לפני היווצרות עולמנו הנוכחי.

הוא פורש בפני הקורא את עולם התודעה – מודעות יוצרת את היקום ואת המציאות. רק מודעות לקיום דבר כלשהו גורמת לו להתקיים. "ברגע של היווצרות התודעה, והיווצרות היקום המודע, המהווה יקום של תודעה חושבת, אין זה משנה על מה תסובנה אותן מחשבות" – המחשבות שיוצרות את המציאות שלנו נוצרות בתודעה שאותה יוצרת המודעות. ידע הוא מרכיב חשוב ליצירת המציאות "מאומה לא היה ולא יתקיים בלי שהתודעה תדע אותו, או בלי שהתודעה תהא מודעת לו". ידע זה עוצמתו כבירה "כי הוא נובע מהתודעה עצמה שכל מחשבה חדשה שחולפת בה יוצרת מודעות, וכך למעשה היא בוראת, יוצרת את קיומו של דבר חדש". המחבר מתאר את אופן פעילותה של התודעה בעזרת סיפורים דמיוניים וניסויים.

תודעת העל היא ישות שבה יכולה להתקיים רק מחשבה אחת – המחבר מתאר שלב אחר שלב את אופן היווצרותה והיווצרות עולם חדש שנגלה לעיני הקורא.

בתהליך יצירת המציאות שלנו משתתפים גם אנשים אחרים. אנשים שהם בעלי כוח שכנוע, כוח רב-עוצמה, דחף בלתי ניתן לשליטה המכונה לעתים "עקרון העדר". "לאורך ההיסטוריה ידוע לא פעם על אנשים שנעשו מעין מהופנטים, חסרי שיפוט עצמי, וראו את המציאות דרך עיניו של מנהיג כריזמטי, לעתים אף פסיכופט, שהביאם לביצוע מעשים איומים הנוגדים כל מוסכמה אנושית". כוח עצום זה המצוי בידי אחרים "מסוגל להשפיע על האדם עד כדי כך שהוא יכול לעוות את המציאות המתגלה לנגד עיניו". המחבר מציין כי "אין חשיבות מיוחדת אם קבוצת האנשים יצרה את שינוי תפיסת המציאות במוחו של אדם, או שהאדם הוא שיצר לעצמו מציאות שונה מסיבה כלשהי. העובדה היא שאותו אדם מאמין שהמציאות אמנם כך", וכך הוא רואה אותה.

אותם אנשים שהם בעלי עוצמה פנימית – אמונה עזה, רצון חזק, חוזק נפשי וכריזמה הם בעלי תכונה המאפשרת לאדם להיות מוביל. מנהיגים כריזמטיים בעלי כוח כמעט היפנוטי מצליחים בנאומים חוצבי להבות להציג לפני אנשים תמונת מצב שונה מהמציאות תוך עיוות המציאות כראות עיניהם, וכך הם גורמים להם לבצע מעשים שהוכוונו על ידיהם.

בסופו של דבר מחזק קלקשטיין את טענתי שאנו יוצרים את המציאות שלנו כי "ייחודנו בכך שכבני אדם, כיצורים תבוניים, איננו מוכנים לחיות לפי חוקים שיוכתבו לנו בידי אחרים… אנו חיים בעולם שאת רוב חוקיו אנו יכולים להכתיב. אנו יכולים לומר שדבר לא תלוי בנו היות שאנו נשלטים בידי כוחות נסתרים חזקים מאתנו. ברם מי הם הכוחות האלה אם לא אנו עצמנו?" שואל המחבר כדי לחזק דבריו.

תקווה לעתיד "אם רק נהיה מסוגלים ליצור תקשורת ויחסים דו-סטריים בין תודעתנו המודעת לבלתי מודעת, ואם זו האחרונה תיאות או תשתכנע לחשוף לפנינו את סודותיה, נוכל להפוך את עולמנו לפשוט ומובן בהרבה, עולם מופלא שבו כל מה שמתרחש, יתרחש כפי שאנו נחליט. הפתגם 'אין דבר העומד בפני הרצון' יומחש כאן כפשוטו… ולנו יתווסף יתרון אדיר בידיעת המצפה לנו… והיכולת לבחור בנתיבים המתאימים לנו, ידע העשוי לפתוח לפנינו את הדרך לעולם האפשרויות הבלתי מוגבלות". זאת נוכל לעשות "רק באמצעות שחרור מבוקר ממוסכמות ונכונות גדולה יותר להיפתח. ברגע שהלא מודע ייווכח שקיימת נכונות אמיתית מצדנו לקבל עובדות חדשות שעד כה התקשינו ואולי אף סירבנו לקבל ולהתמודד עמן, הלא מודע ייאות לספק לנו מהמידע שברשותו ויעבירו לתודעתנו המודעת. אנו עומדים לפני בעיה מעגלית: כל עוד איננו מפתחים ומראים נכונות לקבל דברים חדשים… לא ניפתח לקבל דברים חדשים. לכן, כדי לצאת מהמעגל נצטרך לעשות מעשה. עלינו להבין שאנו יכולים לעצב את עתידנו, ואפילו להחליט כיצד ייראה היקום. אנו קובעים מה טוב ונעים, ומה רע ודוחה. אנו סובלים רק כשאנו מעוניינים לחוש בסבל, ונהנים רק כשאנו מעוניינים לחוש בהנאה" כי "המציאות קיימת רק בראשנו, אנו נמצאים בחלום מתמשך, אלא שאנחנו יכולים להתעורר ממנו או לפחות לשנותו לפי ראות עינינו".

לסיום הספר נותן קלקשטיין צרור עצות וארבע תובנות ליצירת מציאות עכשווית שונה: הראשונה – לחיות כאן ועכשיו כי "אם נחלק את המציאות לשלושת הזמנים השונים המוכרים לנו, עבר-הווה-עתיד, נבין שהעבר כבר היה, והוא אינו קיים במציאות העכשווית. העתיד טרם הגיע, וגם הוא אינו קיים במציאות הנוכחית. כך שהדבר היחיד הקיים לגבינו הוא ההווה. המציאות שבה אנו חיים היא ההווה ומתקיימת ברגע זה בלבד. גם המחשבה המתקיימת עתה, מתקיימת אך ורק הרגע, לא קודם ולא לאחר מכן". השנייה – העוצמה הפנימית הבסיסית שלנו יכולה להתחזק ובעזרתה נוכל לקיים תקשורת משופרת עם התודעה שלנו. תקשורת זאת יכולה להתקיים "כשאנו מפסיקים את 'רעשי הרקע'. בתוך אותו 'שקט' זמני שנוצר באמצעות התבודדות, מדיטציה, אוטוסוגסטיה, התבוננות פנימית וכו', אנו מתחברים זמנית למאגר הידע והעוצמה הקיימים בחלקיק התודעה הנצחי שלנו". התובנה השלישית – עלינו להגדיל את הפתיחות והנכונות לקבל את הבלתי מוכר והבלתי מובן או ידוע ולשאוף ליותר ולהגשים יותר. והרביעית מציגה את מטרת הספר: "להאיר ולהעיר את מודעותכם לעובדה שאתם יכולים" לחזק את העוצמה הפנימית שלכם "והיכולת לכך טמונה בכם ורק בכם" – להיות המובילים והיוצרים את נתיב חייכם "אבל לא הייתם הופכים למובילים לו לא הייתה בכם העוצמה הפנימית הדרושה, ולכן אם תזכרו זאת, תוכלו להישאר נאמנים לנתיב שבו בחרתם".

קלקשטיין מעיד ב"סוף דבר" של הספר כי כתב "מתוך תחושת חובה פנימית, ואולי מתוך רגש מחויבות של מוביל רגעי שקיבל מסר שעליו להעבירו לאחרים". את אותו מסר חדשני קצת קשה להבין בקריאה ראשונה. המחבר השתדל לתאר את רעיונותיו  "באופן קל וברור, נוח להבנה, ללא הרחבות וללא התעמקות יתרה, תוך הימנעות ככל האפשר משימוש במונחים ובהסברים מדעיים מורכבים מדי". בעזרת סיפורים "מקצתם דמיוניים, על דמויות היסטוריות שהצעידו את החשיבה האנושית ובכך תרמו להתפתחות האנושות ולקידומה". סיפורים אלה אמורים לסייע "להבהיר את המוטיב המרכזי" כדי שהקוראים "יוכלו לעקוב עקב בצד אגודל אחר הרעיון שהספר מנסה להתוות" מטרתם העיקרית של ההסברים היא "לאפשר למעוניינים בכך להיפתח לקראת שינויים בתפיסותיהם הישנות ולגלות שאפשר לחשוב גם אחרת".

עצת המחבר לקורא המתקשה בשלב הראשון של הקריאה: "אל תנסו להבין בדקדקנות ולעומק כל רעיון או נושא, ובעיקר לא לנתח ולבקר את הכתוב. פתחו את מוחכם, תנו לדמיונכם יד חופשית לצאת ממוגבלות ההבנה הממוסדת שהורגלתם אליה, נסו להתנתק מאותם מסגרות וחוקי היגיון שהוטבעו בכם במהלך שנות חייכם. העניקו לעצמכם את הזכות להפליג על מרחבי ים היצירתיות, ולרחף על כנפי הדמיון למחוזות חדשים ובלתי מוכרים, תוך שחרור ממוסכמות וממגבלות היום-יום. תנו למידע לזרום אליכם בצורה טבעית וקולחת", ואם תתקלו בקטעים לא ברורים או יתעוררו שאלות ללא פתרון "כל שעליכם לעשות הוא לחזר ולעיין שוב בפרק זה או אחר, ואולי אף לקרוא שוב את הספר מראשיתו. ייתכן שאז תיווכחו שהעובדות מתבהרות והשאלות נפתרות כאילו מאליהן".

מטרת הספר תתגשם אם בשלב כלשהו יבין הקורא שאנו ורק אנו יוצרים את המציאות שלנו, יש גורל, אבל עלינו לעזור לו, העתיד לא נגזר מראש ואין מקריות או צירופי מקרים – אנו הם הבוחרים את הבחירות ושולטים במציאות שלנו.

יופי של ספר! אכן דרוש ראש פתוח כדי לקלוט את רעיונותיו המחדשים של המחבר. חשוב קודם כול להבין שכל אחד רואה את המציאות שלו דרך המחשבות והאמונות עליהן גדל או שאימץ לאורך השנים ודרך ניסיון חייו, לכן כל אחד רואה את המציאות בצורה קצת שונה. אנו הם אלה שיוצרים את המציאות של עצמנו, ואל לנו להאשים אף אחד בקורות אותנו לאורך חיינו, אפילו לא את נסיבות חיינו שאותן אנו יוצרים בעזרת ההחלטות שקיבלנו. הבחירה היא תמיד בידינו – אם נשנה את המחשבות ואת האמונות שלנו תשתנה גם המציאות שלנו כפי שאבי ניצול השואה נהג תמיד לומר: "יש גורל, אבל עלינו לעזור לו".

אכן לא מספיקה קריאה אחת כדי להבין את ההסברים.

 

(*) אתי סהר – עורכת מבנה, תוכן ולשון, מורה לשיטת אלכסנדר ומאמנת אישית, מחברת הספר 'מפריצת דיסק לפריצת דרך'

 

* * * * *

יעקב קלקשטיין

יעקב קלקשטיין

יעקב קלקשטיין,  (67) אב ל- 3, תושב נס ציונה, קצין משטרה בכיר לשעבר, פיקד במגוון תפקידים ביטחוניים, היה ממונה על יחידות עילית מיוחדות, יזם ואפיין מערכות מודיעיניות מתוחכמות, בעל תארים: בקרימינולוגיה, מנהל עסקים ולימודי פילוסופיה לדוקטורט, חובב מושבע של מדע בדיוני, מחשבים, רובוטיקה וחידושים מדעיים. "תודעת על" הוא ספרו השני. ספרו הראשון הוא ספר המתח "חצי דקה" (אוריון).

קלקשטיין מספר, כי אינו זוכר בדיוק מתי נוצר אותו ניצוץ שהוביל לרעיון עליו מבוסס הספר.  "חשיבה הגיונית מסודרת עשויה להוביל אותי לתקופה בה נחשפתי לראשונה לפיזיקת הקוונטים, בניסיון להבין את תופעת הסופרפוזיציה והמצבים הקוונטים של החומר והאנרגיה. בתקופה זו כבר הכרתי את הפרדוקסים של זנון שמנסים להוכיח שלא תיתכן תנועה, המבוססים על התיאוריה של פארמנידס שה"יש" ישנו וה"אין" איננו, אבל נראה לי שהידע הזה המתין במוחי עד לשלבים שהתחלתי את לימודי הפסיכולוגיה והפראפסיכולוגיה כמקצועות כללים במסגרת לימודי קרימינולוגיה לתואר הראשון. אפשר לומר שמה שסגר את המעגל היו רעיונותיו של  הפילוסוף רנה דקארט, שהעלה את הספקנות וחקר המציאות לרמה לוגית שלדעתו מחייבת כל בר דעת. כל אלה העלו במוחי את השאלה: מה אם כל הידע שלנו מוטעה? האם יתכן שאנו נמצאים במין מצב בו המציאות אותה אנו מכירים היא מציאות דמיונית אותה אנו יוצרים מסיבה מסוימת מבלי דעת".

"לדעתי בתחומי הפיזיקה הפילוסופיה והפסיכולוגיה, רמת הבנתנו את המציאות הפיזיקלית והפסיכולוגית ממש זעירה, ולא ניתן לפסול את האפשרות שבעתיד עם ההתפתחות המדעית נגלה שחלק גדול מזה הוא מוטעה. בספר זה החלטתי לבצע מעין קפיצת מחשבה ולהעלות תיאוריה, מהפכנית המבוססת על חלקים מהידע הקיים שתציג בפנינו מציאות שונה לגמרי. את התיאוריה הזאת אני מסביר באמצעות פיזיקת  הקוונטים".

ואכן המחבר רותם את מדע הפיזיקה להסבר אותן סוגיות של המציאות. "גם המדענים צפו במחקריהם תופעות שהובילו אותם להבנה ש"המציאות שונה מאוד מזאת ששיערו" והתברר ש"אם עד כה חשבנו שאנו חיים בעולם מוכר, שבו מתרחשות תופעות הגיוניות בסדר מסוים ולמשך זמן כלשהו" הרי שהעולם שלנו הזדעזע כתוצאה ממחקרים אלה.

יעקב קלקשטיין מסכם, כי מטרתו בהוצאת הספר היא "לעורר את הקוראים ודרכם את האחרים לדיונים, החלפות דעות, העלאת שאלות וחשיפת אמיתות, לגבינו בני האדם ולגבי היקום. בזכות קריאת הספר יקבלו הקוראים והאחרים תובנות שישפיעו לחיוב על התפתחות חייהם וחיי האחרים".  

מתוך הספר 'תודעת על':

פרק 28: צרור עצות ותובנות

 

עתה, משסיימתם קריאת לקרוא את הספר, אולי אתם תוהים אם תוכלו לשנות את ההיסטוריה וליצור מציאות עכשווית שונה.

ובכלל, גם אם מודל הצמתים ברור, והגענו לצומת קבלת החלטות – כיצד נדע לאן תוביל כל אחת מההחלטות שנקבל?

התשובה נחלקת לארבע תובנות מהותיות:

המציאות שבה אנו מתקיימים נחלקת למציאות הלא-מודעת של חלקיקי התודעה, ולמציאות שלנו כבעלי תודעות מודעות.

בין שתי המציאויות קיים חיץ חד-כיווני, שכל ניסיון לחדור דרכו בשלב זה באמצעות מודעותנו הנוכחית הלא-מאומנת, ולהבין את המתרחש בו, עלול להיכשל.

מצבנו דומה יותר לאותם ארבעה חכמים שנכנסו לפרדס. מי יערוב לנו שגורלנו ישפר עלינו כגורל רבי עקיבא, שעליו נאמר שהוא היחיד שיצא בשלום?

לכן, כדי לשמור על שפיותנו, עלינו להמשיך להתקיים במציאות המוכרת, אולם בו בזמן להטיל ספק ולהיפתח להבנה שאולי אין זו המציאות הבלעדית.

אם נחלק את המציאות לשלושת הזמנים השונים המוכרים לנו, עבר-הווה-עתיד, נבין שהעבר כבר היה, והוא אינו קיים במציאות העכשווית. העתיד טרם הגיע, וגם הוא אינו קיים במציאות הנוכחית. כך שהדבר היחיד הקיים לגבינו הוא ההווה.

המציאות שבה אנו חיים היא ההווה ומתקיימת ברגע זה בלבד.

גם המחשבה המתקיימת עתה, מתקיימת אך ורק הרגע, לא קודם ולא לאחר מכן.

נסו להבין שעומדת לרשותכם עוצמה אדירה. אתם עומדים ברגע זה מול צומת אפשרויות אינסופיות, וכל נתיב שתבחרו יוביל אתכם לאינספור צמתים אחרים, ומכל צומת תוכלו לפנות שוב לאינספור נתיבים המהווים את כל העתידים האפשריים.

אתם בנקודה סטטית שממנה אפשר להמשיך לכל אחת מהנקודות הסטטיות האחרות, אבל ברגע שתנועו (כפי שאתם מבינים מושג זה), לא תהיו אתם, אלו המתקיימים בהווה, אלו שנעים.

אין תנועה בהווה. ההווה תמיד מהווה את הרגע הסטטי. בהיותכם ברגע זה בהווה, אתם השולטים עליו – וכשליטי ההווה אתם כמובן השולטים היחידים בעבר או בעתיד שלכם.

העוצמה הפנימית הבסיסית אינה תלויה בכם, היות שזו תכונה שנרכשה כבר בשלב מפץ תודעת-העל.

אולם, העוצמה הפנימית יכולה להמשיך ולהתעצם, להמשיך ולהתרחב, במשך כל חייו של האדם.

גם העוצמה הפנימית הראשונית שלכם אינה כה זניחה. העוצמה הפנימית של כל אחד מאתנו אמנם זעירה לעומת העוצמה הפנימית של תודעת-העל האדירה, אולם היא מכילה את כל תכונותיה, מה שאומר שבפועל מתקיימת בנו עוצמה פנימית לא מבוטלת.

העוצמה הפנימית הבסיסית יכולה כמובן להתחזק, הרבה מעבר לתכונותיה הראשוניות, וזאת כשנוצרים התנאים המתאימים, כגון יצירת תקשורת רציפה ואחידה יותר עם חלקיק התודעה שלכם ו/או כשנוצר איחוד עם תודעות מודעות נוספות.

קיום תקשורת משופרת עם חלקיק התודעה לרוב מתרחש כשאנו מפסיקים את "רעשי הרקע". בתוך אותו "שקט" זמני שנוצר באמצעות התבודדות, מדיטציה, אוטוסוגסטיה, התבוננות פנימית וכו', אנו מתחברים זמנית לכל הידע והעוצמה הקיימים בחלקיק התודעה הנצחי שלנו.

איחוד נוצר כשמחשבה משותפת חולפת בו בזמן במוחם של כמה אנשים, או כמו שהחבר'ה אומרים: "כשנמצאים בראש אחד". היזכרו באירועים חברתיים שחשתם בהם תחושת עוצמה, תחושה שהעניינים זורמים כרצונכם. כיצד הרגשתם שהסובבים מבינים ומסכימים עמכם, כאילו הוענקו לכם כוחות-על כתוצאה מהחברה שנמצאתם בה. לעתים קרובות מתקיימת תחושה כזו בקרב זוגות נשואים, ואז נראה שהזוג הנשוי מקרין עוצמה שכמעט אינה מורגשת בכל אחד מהם בנפרד. זכרו את האמרה: "השלם עולה על סך כל חלקיו".

מערך הציפיות, אותה פתיחות ונכונות לקבל את הבלתי מוכר והבלתי מובן או ידוע, היא תכונה התלויה באופן שבו התודעה המודעת מצטיירת בפני החלק הלא-מודע של חלקיק התודעה. אנו רואים כמה שונה מערך הציפיות כשבוחנים דעות של אנשים, חברות ודתות שונות. במערך הציפיות של רבים מתקיימת האפשרות שיש חיים לאחר המוות, בעוד רבים שוללים אפשרות זו מכל וכל. אנו נמצאים בתקופה שבה מתחוללים גילויים ושינויים דרמטיים המשפיעים על מערך הציפיות.

אנו עדים להתפתחות המדע והטכנולוגיה, גילוי חלקיקים מוזרים ומסתוריים, כמו חלקיק בוזון איקס, המכונה גם "החלקיק האלוהי", ועוד, כל אלה מרחיבים את מערך הציפיות שלנו ומאפשרים לנו לשאוף ליותר ולהגשים יותר.

אין בספר, ולא הייתה כוונה להכניס בו, מתכון כלשהו שילמד דרכים להרחבת מערך הציפיות ולחיזוק העוצמה הפנימית. מטרת הספר הייתה להאיר ולהעיר את מודעותכם לעובדה שאתם יכולים להשיג זאת והיכולת לכך טמונה בכם ורק בכם.

מרגע שתרחיבו את מערך הציפיות שלכם, ותעמוד לרשותכם עוצמה פנימית חזקה דיה,  תוכלו להפוך למובילים.

כמובילים תגלו שהכניסה לנתיב קלה יותר מהיציאה ממנו, וככל שהשהייה ממושכת יותר, כך הופך הנתיב לעמוק ומוחלט יותר. עוצמות פנימיות ומערכי ציפיות של אחרים מתווספים ולעיתים קרובות מקשים על שינוי הכיוון.

אולם לא הייתם הופכים למובילים אם לא הייתה בכם העוצמה הפנימית הדרושה, ולכן אם תזכרו זאת, תוכלו להישאר נאמנים לנתיב שבו בחרתם.

 

 

תודעת על מאת יעקב קלקשטיין, הוצאת הספרים אוריון, שנת 2014, 213 עמודים

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , ,

Category: ניו אייג' ומיסטיקה, ספרי עיון, ספרי מדע, ספרי תיעוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.