להתחמם בלילות הקרים: ספרי מתח, פשע ועלילות סבוכות / מומלצי פברואר 2014

| 10/02/2014 | 0 Comments

ספרי מתח, פשע ועלילות סבוכות / מומלצי פברואר 2014

ספרי מתח, פשע ועלילות סבוכות / מומלצי פברואר 2014

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 10 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

להתגבר על טבע האדם

 

תכירו אדם דפו מאת יאיר רובל

תכירו אדם דפו מאת יאיר רובל

מדוע סגן מנהל המחלקה הקרדיולוגית לשעבר בבית החולים רמב"ם, ד"ר יואב וולגנברג, בוחר לשים קץ לחייו בדרך מוזרה מאוד? האם העולם שלו באמת קרס ברגע אחד?

רומן המתח תכירו, אדם דפו מאת יאיר רובל, מציג עלילה סבוכה ומרתקת המתפרשת על פני ארבעה עשורים ושלוש יבשות. זה לצד זה, מככבים בה אנשי העולם התחתון, יאפים ישראלים, נרקומנים אומללים ונזירים טיבטיים, המעורבים כולם בסיפורי אהבים, ביחסי חברות ובגידה, ובעיקר – בלא מעט כסף. אולם, אולי יותר מכול, זהו סיפור על אמונה. אמונה בבלתי אפשרי, אמונה ביכולת להתגבר על חוקי הטבע. האמונה ביכולת להתגבר על טבע האדם.

זהו גם סיפורם של ארבעה חברי ילדות אשר קושרים את חייהם ברשת של שקרים ורמייה. גיבור הסיפור הוא יואב, רופא צעיר שכתוצאה מהתנקשות מתוכננת בחייו הוא הופך למשותק וחירש באופן כמעט מלא. מה הוא עולל לחבריו, ששלושתם שנאו אותו שנאה כה עזה כל כך והם רקמו קנוניה על מנת להיפטר ממנו, אחת ולתמיד? כיצד כל אחד מהשלושה השיג את מטרתו?

הוצאת גוונים, 351 עמ'

קלאסיקה בלשית

האישה באגם

האישה באגם

האישה באגם מאת ריימונד צ'נדלר, הוא קלאסיקה אמריקאית שבמרכזה עומד הבלש הקשוח והאפל פיליפ מארלו. הספר נפתח בהיעלמות של אישה שבחיפושים אחריה מתגלה גופה של אישה אחרת. האם יש קשר בין מות האחת להיעלמותה של האחרת? והאם גם האישה הנעדרת תימצא באגם?

פיליפ מארלו, אחד הבלשים הספרותיים האהובים בכל הזמנים, לוקח על עצמו את החקירה. פיליפ מארלו הוא אחד החשובים שבבלשים הפרטיים הספרותיים ודמות הגבר הבודד, המחוספס והציני הפכה לדמות הגיבור האמריקני במלוא תפארתו.

הפרוזה הקשוחה והמדויקת של צ'נדלר העושה שימוש ציורי בדימויים השאובים מהתרבות הפופולרית האמריקנית שינתה את פניה של ספרות הבלש, הקימה לה דור של חקיינים והשפיעה השפעה ניכרת על הקולנוע האמריקני ועל הקולנוע האירופי.

מאנגלית: אסף שור, הוצאת כתר, 280 עמ'

 

מי מבתר את הגופות?

 

מקום לא בטוח מאת פרד ורגאס

מקום לא בטוח מאת פרד ורגאס

מקום לא בטוח, ספרה השלישי של פרד ורגאס, הסופרת הצרפתייה המצליחה ועטורת הפרסים, מביא את סיפורו של רב-פקד ז'אן-בפטיסט אדמסברג, הבלש הנמוך ביותר במשטרת פריז. אדמסברג נשלח לכנס בינלאומי בלונדון ונתקל שדם במחזה מזעזע: 17 נעלים נמצאות מול בית הקברות המפורסם בהייגייט ובתוכן כפות רגלים כרותות. כשהוא חוזר מוזעק אדמסברג לחקור פשע מזוויע לא פחות: גבר זקן נרצח וגופתו מרוסקת. במהלך החקירה יגלה הבלש החריף והאסקצנטרי שבין המקרים יש קשר ושכדי לפענח אותם עליו להתמודד עם אגדות הרודפות את בית הקברות הלונדוני ועם ערפד הקבור בו לכאורה. אלה יובילו אותו הרחק מפריז ומלונדון, אל עיר קטנה בסרביה ששם, אולי, יימצא פתרון לתעלומה.

מצרפתית: מיכל ספיר, הוצאת כתר, 376 עמ'

 

 

 

 

מיהו הרוצח המטורף?

הסקוטלנד יארד מאת אלכס גרסיאן

הסקוטלנד יארד מאת אלכס גרסיאן

מישהו רוצח שוטרים בלונדון שלאחר מסע הרציחות של ג'ק המרטש. לבלש הטרי של הסקוטלנד יארד יש שלושה ימים כדי לעצור אותו. אלכס גרסיאן טווה פתילי עלילות סבוכים ושוזר דמויות היסטוריות, שיטות פענוח של מדע הזיהוי הפלילי בחיתוליו ואת אווירת לונדון הויקטוריאנית בספרו הסקוטלנד יארד לכדי סיפור בלשי עם טעם של פעם וקצב עכשווי.

שנה לאחר שג'ק המרטש גבה את קורבנו האחרון, נשטפת לונדון בגל של רציחות. תושביה אינם בוטחים עוד במשטרה שתגן עליהם. תריסר בלשים, המכונים גם "יחידת רצח", נאלצים להתמודד עם עומס עבודה בלתי אנושי ועם משימה כואבת ומביכה – פענוח רצח אחד מחברי היחידה, שנמצא כששפתיו ועיניו תפורות בחוט. האם ג'ק המרטש חזר לסורו או שהפציע רוצח מטורף חדש?

מאנגלית: אורי שגיא, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 430 עמ'

 

 

סיפור שכולו אמת

השטינקר הטוב

השטינקר הטוב

ג'ימי ברסלין מחבר השטינקר הטוב הוא בלי ספק הצבעוני והמרתק בכתבי הפלילים שעבדו בניו יורק בעשורים האחרונים. השטינקר הטוב הוא ברט קפלן, איש כספים של אחת ממשפחות המאפיה בניו יורק, משפחת לוּקֶזֶה. הוא זוכה כאן, באירוניה מובהקת, לשם התואר "טוב" משום שעדותו הפלילה שני שוטרים רבי-השפעה שעבדו בשירות המאפיה ותרמה לפירוקו של ארגון פשע שלם. לפני כן הספיק קפלן לנהל במשך שנים רבות קריירת פשע חסרת מעצורים, עד שנשלח לכלא ל-27 שנות מאסר.

מה קרה שאותו קפלן התהפך והיה ל"שטינקר" מצטיין כל כך? טוב, קפלן לא רצה למות בכלא. בתמורה לעדותו קצב בית המשפט את עונשו לתשע שנים והבטיח לו את שירותי היחידה להגנת עדים. מנקודת המוצא של עדותו המצמררת מוצגים לפנינו את האנשים והמקומות שהגדירו את המאפיה באותן שנים. נמצאים כאן גם סמי "השור" גראבאנו, השוטרים הרוצחים לואי אפוליטו וסטיבן קרקאפה ועוד רבים אחרים. אבל כשברסלין מגולל את סיפורו של קפלן, הוא חושף את אכזריותם, את יהירותם, את אנוכיותם ובסופו של דבר את האיוולת שהביאה לנפילתם.

מאנגלית: גיא הרלינג, הוצאת עם עובד, 215 עמ'

 

מהו הפחד האפל ביותר שלכם?

מלכודת מאוחרת מאת הרלן קובן

מלכודת מאוחרת מאת הרלן קובן

במותחן מלכודת מאוחרת מאת הרלן קובן, ניצב מיירון בוליטר בפני תגלית אישית שתהפוך את עולמו על פיו. לתגלית מתלווה קול תקתוק של פצצת זמן, ומרגע זה – חיים שלמים תלויים בפעולותיו. כל החלטה שגויה יכולה להסתיים באסון מחריד. ואם זה לא מספיק, אהובתו החדשה מאיימת לעזוב, אביו דועך, עסקיו מתפוררים ובעורפו נושפים מיליארדרים עם סודות אפלים, עיתונאי חוקר שמואשם בדיווחים כוזבים וחוטף אכזרי מאין כמוהו. ומיירון, הוא בסך הכל רוצה לחזור הביתה בשלום.

מאנגלית: ירון פריש, הוצאת ידיעות ספרים, 341 עמ'

 

 

 

 

 

 

גיאומטריה שלמה של רצח

מותה האטי של לוסיאנה ב

מותה האטי של לוסיאנה ב

מותה האיטי של לוסיאנה ב' מאת הסופר הארגנטיני גיירמו מרטינס הוא ספר מתח מבריק המציב במיומנות מרשימה סוגיות פילוסופיות רבות-עניין. ביד בוטחת ובלשון צלולה ומדויקת הוא מוליך אותנו דרך כל ההשערות הסותרות של הסיטואציה הדו-משמעית שרקח ושומר על המתח עד לשורות האחרונות.

עלילת הספר: מקץ עשר שנים לא נשאר כמעט מאום מלוסיאנה, הנערה הנמרצת והמצודדת שהסופר הנודע קלוֹסטֶר נהג להכתיב לה את הרומנים שלו – עד שנוצר קרע ביניהם. לאחר מותו הטרגי של חברהּ, ואחר כך של כל בני משפחתה אחד לאחד, חיה לוסיאנה בצִלהּ של אימה נוראה. היא נרתעת מכל רחש, חושדת בכל מי שהיא פוגשת, ובעיקר בונה לעצמה תאוריה. לדעתה לא ייתכן  שכל המיתות סביבה מקריות, והיא בטוחה שהן חלק ממסע נקמה שיטתי ומחושב שמנהל נגדה הסופר הנודע. בייאושה היא פונה אל המספר, סופר צעיר וחסר שם, שגם אצלו עבדה פעם תקופה קצרה.

על כורחו נסחף המספר הן אל תוך הסיוט של לוסיאנה הן אל תוך עולמו האפל והמבריק של קלוסטר, והוא מוצא את עצמו אנוס להתמודד עם חידות נוראות. האם יכול אדם להגות גאומטרייה שלמה של רצח, שתיראה כמו הגורל העיוור – ולחמוק מעונש? ומבחינתו של הנוקם, עד היכן צריך להגיע העונש הראוי למי שגזל ממנו, לדעתו, את היקר לו מכול?

מספרדית: מואיז בן הראש, הוצאת עם עובד, ספריה לעם, 204 עמ'

 

משפחה במשבר

להגן על גייקוב מאת ויליאם לאנדיי

להגן על גייקוב מאת ויליאם לאנדיי

להגן על ג'ייקוב מאת ויליאם לאנדיי הוא רומן מרתק על משפחה במשבר – ספר מלא מתח, מסתורין, תעלומה מתוחכמת והכל שזור בעלילה עוצרת נשימה על אשמה, בגידה, והמהירות המסחררת שבה עלולים החיים שלנו לצאת מכלל שליטה.

אנדי בארבר מכהן בפרקליטות המחוז במשך שני עשורים. עמיתיו מכבדים אותו ורואים בו תובע אמיץ ומבריק, הוא אהוד על  מכריו, ונוסף על כך הוא איש משפחה למופת, בעל ללורי ואב לג'ייקוב. כאשר מעשה רצח מחריד מטלטל את הפרוור השקט שבו חי אנדי עם משפחתו,  עולמו חרב עליו – ג'ייקוב בן הארבע-עשרה, בנו הביישן והמוזר, מואשם ברצח של חברו ללימודים. אנדי מאמין בחפותו של ג'ייקוב. איזה אב לא יאמין בחפותו של בנו? אבל ככל שהעדויות המרשיעות נערמות זו על-גבי זו הספקות מתחילים לכרסם בו. נישואיו מתערערים, השכנים מתנכרים לו והמשפחה שלו עומדת בפני משפט רצח מאיים.  

אנדי מגייס את כל חושיו האבהיים כדי להגן על ג'ייקוב, שטוען בתוקף שהוא זכאי. אבל כשתגליות מרעישות צצות, כשחיי הנישואים שלו הולכים ומתפוררים וככל שהמשפט נעשה טעון יותר, מבין אנדי כמה מעט הוא יודע על בנו, והוא נקרע בין נאמנות לצדק, בין אמת להאשמות לא מוכחות, בין עבר שאותו הוא מנסה לקבור לבין עתיד שאותו הוא לא יכול להעלות בדעתו.

מאנגלית: מרב זקס-פורטל, הוצאת מטר, 429 עמ'

 

רשת של שקרים ומזימות

מבוקש

מבוקש

לי צ'יילד, לוקח אותנו להרפתקה נוספת בסדרת עלילותיו של ג'ק ריצ'ר. מבוקש הוא הספר החמישה-עשר בסדרה הכוללת 17 ספרים. ארבעה אנשים ברכב. הנהג מתרכז בדרך, הנוסע לידו מספר סיפורים. במושב האחורי אישה שקטה וחוששת, ולצדה טרמפיסט קשוח וגדול ממדים שמתהדר בשבר טרי באפו, ג'ק ריצ'ר. כעבור שעה נדקר למוות אדם שנראה לאחרונה בלוויית שני גברים. זה נראה כמו עבודה של מקצוען, והאף־בי־איי נכנס לפעולה בלי לחשוף את זהות הנרצח. ריצ'ר, שרק רצה טרמפ לווירג'יניה, מוצא את עצמו מסובך ברשת של שקרים ומזימות, שגורמת לו לפעול כנגד שני הצדדים במקביל. גם הפעם דבר אינו כפי שהוא נראה, והחיים מתגלים כקנוניה מטורפת.

מאנגלית: איה מלמד, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 430 עמ'

 

 

 

 

חוקר פרטי

בלש זמני שאול בצר

בלש זמני שאול בצר

בלש זמני מאת שאול בצר הוא סיפור מתח בלשי ישראלי. גיבור הספר, מיכאל קריגר, רוצה להתפרנס מכתיבה. יש לו משרד קטן בבניין ישן ליד כיכר דיזינגוף, עם שכנה עורכת דין מתמחה שקופצת לבקר מדי פעם, בת זוג שהוא אוהב וחיים לא רעים בכלל. אבל גנים קרביים שהוא ירש מאמא אלופת קראטה ודוד עם היסטוריה עשירה בצה"ל מתעוררים בו כשמתקשרים אליו מהבנק, והוא מוצא עצמו משלים הכנסה כחוקר פרטי. הוא מתבקש להתחקות אחר עקבותיו של אדם שנעלם לפני יותר משלושים שנה ונשאב לתוך תעלומה מפתיעה, שמובילה אותו למקומות רחוקים ומסוכנים ומעלה מן האוב פרשייה ביטחונית משונה. העלילה כוללת ארסנל מקורי מאוד של דמויות, בין היתר: מטפסת קירות מקצועית בהריון שהיא גם חשמלאית, מוזיקאי עם בעיות שיער שהוא גם מומחה למחשבים, שחקנית קולנוע שהופכת למנהיגת ארגון סתרים, מדריך גמלים שיורה באנשים חצים זעירים.

הוצאת ידיעות ספרים, 219 עמ'

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.