מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי מאי 2015

| 02/05/2015 | 0 Comments

מתח באוויר - מומלצי מאי 2015

מתח באוויר – מומלצי מאי 2015

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 6 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

מה קורה בוויוורד פיינס?

ברוכים הבאים לווייוורד פיינס מאת בלייק קראוץ

ברוכים הבאים לווייוורד פיינס מאת בלייק קראוץ

ברוכים הבאים לוויוורד פיינס מאת בלייק קראוץ' הוא הראשון בסדרת ספרי אימה. סוכן השירות החשאי איתן בורק מגיע לוויוורד פיינס, איידהו, חלקת אלוהים קטנה באמצע שומקום, בחיפוש אחר שני סוכנים פדרליים שנעלמו. ברגע שהוא מגיע לשם, הוא נפצע בתאונת דרכים, וכאשר הוא מתעורר בבית החולים, בלי תעודת הזהות שלו וחפציו, הוא מתחיל להבין שמשהו אינו רגיל במקום. אבל איתן אינו סוכן רגיל. ככל שהחקירה מתקדמת, השאלות רק מצטברות: מדוע הוא אינו יכול ליצור קשר עם אשתו ובנו? מדוע הסוכנים הנעדרים נמצאים בסכנת חיים? מדוע איש אינו מאמין לו? האם הגדרות החשמליות מונעות מתושבי המקום לצאת, או שהן מונעות ממשהו להיכנס פנימה?

ככל שהוא מתקרב אל האמת, כך העולם נעשה בלתי אפשרי, והוא מתחיל להבין כי קיים סיכוי שלעולם לא יעזוב את וויוורד פיינס. מרתק ומותח.

מאנגלית: צפריר גרוסמן, הוצ' אופוס, 284 עמ'

 

 

מיהו הרוצח?

 

 

ראשו של אדם מאת זורז סימנון

ראשו של אדם מאת זורז סימנון

ראשו של אדם מאת ז'ורז' סימנון הוא הרומן השני בסדרת הפקד מגרה. פריז כולה בטוחה באשמתו של ז'וזף הרטן ברצח גברת הנדרסון וחדרניתה. אולם רק הפקד מגרה מתעקש בתוקף על חפותו של האיש, ואף מוכן לסכן את משרתו כדי להוכיח זאת. האם יצליח להוכיח את טענתו ולהציל את ראשו של הרטן האומלל ואת ראשו שלו או שמא הבלש הדגול בעצמו הולך שולל?

75 רומנים ו-28 סיפורים קצרים כתב ז'ורז' סימנון על הפקד מגרה – אחת הדמויות הגדולות בספרות הבלשית לדורותיה. הפקד מגרה, אדם מרשים, הר אדם חסון וקר רוח המשתהה בעבודתו הבלשית. טכניקת החקירה שלו מבוססת על החושים המפותחים שלו ועל הבנת אישיותם של הדמויות המרכזיות בחקירה. הוא עובד במשטרת פריז, ועל כן רוב פועלו בפריז וסביבותיה, אך לא פעם הוא נשלח על ידי המחבר לפעילות מחוץ לפריז, ואף מחוץ לצרפת.

מצרפתית: רמה איילון, הוצאת עם עובד, 172 עמ'

 

 

בשביל מה אתה מוכן למות?

השליחה מאת סטפן מילר

השליחה מאת סטפן מילר

סטפן מילר מביא לנו במותחן השליחה שני גיבורים לא שגרתיים, אויבי מדינה, שיוצאים למסע ומקווים לסגור חשבון.

לדריה, שגדלה בעוני ובחוסר כול, שטפו את המוח, הקנו כלים, ועכשיו היא נשק קטלני, חץ שלוח אל המטרה. את ד"ר סאם ווטרמן הממשלה זרקה לכלבים אחרי שמצא פתרון לבעיה שהשלטונות בחרו להתעלם ממנה. עכשיו אותה ממשלה מבקשת ממנו למצוא פתרון שיציל את חייהם של מיליונים.

בשישה-עשר הימים הבאים דריה תלמד להטיל ספק במה שלימדו אותה, וסאם יכיר את הפנים שמאחורי הרוע. משני צדי המתרס ישפיעו סאם ודריה על גורל הגזע האנושי, כשבמהלך המסע המקביל שלהם יגלו לא רק מה משמעות דרך החיים שבחרו, אלא גם בשביל מה הם מוכנים למות.

מאנגלית: אסף שור, הוצ' כנרת זמורה, 347 עמ'

 

 

 

בזמן הלא נכון

 

אנשי הלילה מאת דניס ליהיין

אנשי הלילה מאת דניס ליהיין

אנשי הלילה מאת דניס ליהיין הוא הסיפור האפל המודרני המושלם. הרומן הקלאסי המר-מתוק על גורלם של אישה וגבר שנקלעו למקום הלא-נכון בזמן הלא-נכון.

במילים שנבחרו היטב מצייר ליהיין תמונה חיה להפליא של דמויות בודדות המנסות לפלס את דרכן מבעד לטרדות החיים. זהו סיפור אהבה שמתפתח כנגד כל הסיכויים, שזור בתוך סיפור פשע חזק ומהודק. אך בעיקר זהו סיפור על אנשים בשולי החברה המחפשים משמעות לחייהם. בוב הוא ברמן בודד שמחפש סיבה לחיות. הוא עובד בבר המשמש כתחנה להסתרת כספים עבור המאפיה המקומית. הקשר האנושי היחיד בחייו הוא עם מילי, דיירת בית האבות הסמוך שבאה לשתות בבר מדי לילה. יומיים לאחר חג המולד מחלץ בוב מתוך פח אשפה גור כלבים שהוכה כמעט עד מוות. לעזרתו באה נדיה, אישה שסובלת גם היא מהתעללות, ומחפשת משהו להאמין בו. ככל שהקשר ביניהם מתהדק, הם נאלצים להתמודד עם שלל טיפוסים העומדים בדרכם: פושע אכזרי ובלתי צפוי מהמאפיה הצ'צ'נית; בעל הבר שנעשה נואש יותר ויותר ככל שתקוותיו מתנפצות; שני אחים חסרי מזל; שוטר חטטן…  ומסוכן מכולם, בעליו לשעבר של הכלב, שיצא לא מזמן מבית המשוגעים, ורוצה את כלבו חזרה… סיפור דרמטי, מלא תפניות לא צפויות, מלא הומור שחור ומהנה.

מאנגלית: נעה בן פורת, הוצ' אריה ניר, 200 עמ'

 

תחשבו פעמיים לפני שאתם נותנים LIKE

 

ליידי לייק מאת יובל אברמוביץ

ליידי לייק מאת יובל אברמוביץ

ליידי לייק מאת יובל אברמוביץ' הוא רומן מתח עדכני וקצבי, מלא בתובנות ומחשבות על המציאות הטכנולוגית והווירטואלית שהשתלטה על חיינו.

בגיל שלושים ושמונה ואחרי יותר מדי שנות רווקות ודייטים כושלים, מוצאת עצמה אלי הרוש בצומת דרכים משמעותית. היא צריכה להחליט האם להקים משפחה אלטרנטיבית או לגנוז את החלום על בית וילדים ולהתמסר לקריירה המשגשגת שלה כ"ליידי לייק" – מלכת הרשת הישראלית. החבר הכי טוב שלה, שהוא גם הקואצ'ר הכי מצליח בטלוויזיה, מציע לה את אתגר "פרויקט בעל": "אם כל שבוע תצאי לדייט אחד, סטטיסטית, אחרי שנה, תמצאי בעל." הוא מכריז. בחוסר חשק ובחשדנות רבה, אלי נגררת אל המשחק ויוצאת לניסיון רומנטי אחרון לפני קבלת ההחלטה הגורלית. בניגוד לציפיותיה, היא פוגשת במסגרת "פרויקט בעל" כמה גברים ראויים, ולרגע נראה שזה היה רעיון לא רע, עד שמטורף המגיח ממעמקי הרשת, המרחב הטבעי שלה, גורר אותה בעל כורחה להרפתקה מסוכנת שאינה ווירטואלית כלל. אלי נאלצת לשים בצד את שאיפותיה הצנועות למצוא אהבה, כדי לגלות מי האדם שעומד מאחורי הפרופיל המטיל אימה על הברנז'ה הישראלית בכלל ועליה בפרט. 

הוצאת כנרת, 335 עמ'

 

מהסוף להתחלה

רשימת אוקטובר מאת גפרי דיבר

רשימת אוקטובר מאת גפרי דיבר

רשימת אוקטובר מאת ג'פרי דיבר הוא ספר מתח מרתק ויוצא דופן המסופר מהסוף להתחלה. כל פרק חוזר אחורה בזמן וחושף לפני הקורא את שלושת הימים מלאי התהפוכות שהביאו את גבריאלה אל דירה זרה שבה היא מחכה לשמוע מה עלה בגורל בתה החטופה. היא שומעת דפיקה בדלת, בפתח עומד החוטף. יש לו אקדח ביד. הסיפור נגמר. אבל הספר רק מתחיל. מהסוף הידוע מראש ועד להתחלה המפתיעה. לספר מצורפים תצלומים מאת הסופר.

 

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כתר, 333 עמ'

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.