ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 04/12/16

| 03/12/2016 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 04/12/16

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 04/12/16

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 13 ספרים חדשים נהדרים לילדים ולבני נוער.

 

 

 

להסתכל על חייך באופן אחר

החיים חלקי 7 מאת הולי גולדברג סלואן

החיים חלקי 7 מאת הולי גולדברג סלואן

החיים חלקי 7 מאת הולי גולדברג סלואן הוא ספר נוער מופלא, נוגע ללב ומשעשע מהסוג שגורם לך להסתכל על חייך באופן אחר.

מסע החיים של וילו צ'אנס, בת השתים עשרה מתחיל בטרגדיה – שני הוריה המאמצים נהרגים בתאונת דרכים והיא נשארת לבדה בעולם. וילו, שגורלה נתון בידי שירותי הרווחה, מתחילה לטוות סביבה שרשרת אנושית – היועץ בבית הספר, נהג המונית שמסיע אותה, המהגרים מווייטנאם שאת שפתם היא לומדת. היא מאמצת אותם אל לבה ובסופו של דבר הם מאמצים אותה, כי בית ומשפחה, במציאות החיים שלה, הם לא דבר מובן מאליו, אלא משהו שכל אחד בונה במו ידיו. וילו היא דמות חד פעמית, ילדה גאונה ורגישה, כמעט כל דבר מעניין אותה. היא למדה בדרך הקשה, שהחיים מאוד לא הוגנים לפעמים, מבינה שמשפחה היא מה שעושים ממנה, ושהאנשים שמבינים אותך ובוחרים לחלוק איתך את חייהם הם האנשים הכי חשובים. אין לה הרבה חברים, אבל היא תעשה כל דבר למען אלה שיש לה. היא משנה לטובה את חייהם של האנשים סביבה. אם תפגשו אותה אולי היא תשנה במשהו גם את חייכם.

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כנרת, 315 עמודים

 

מסע סוחף בזמן

הזמן השבור - אל העיר האפלה מאת אריאלה בנקיר

הזמן השבור – אל העיר האפלה מאת אריאלה בנקיר

הזמן השבור-אל העיר האפלה מאת אריאלה בנקיר, הוא הספר השני בסדרת הפנטזיה המקסימה לנוער הזמן השבור, המשלבת עלילה מותחת עם רקע היסטורי אמיתי, ולוקחת את הקוראים למסע סוחף בזמן.

לאחר שנשאבה גיבורת הספר, מיקי (מיכאלה) גונן לתוך ספר מסתורי, ומצאה את עצמה בממלכה עתיקה בימי הביניים, התהפכו חייה לחלוטין. במהרה התברר לה הסוד שעד לאותו רגע הוסתר מפניה – אביה המדען לא נהרג אלא נמלט מפני מעסיקיו, אנשי המעבדה רבי-העוצמה, המאיימים לחסלו מפני שהצליח לבנות פורטלים המאפשרים מסע בזמן. כדי לשוב ולהתאחד עם בתו, השאיר אביה סדרה של ספרים שיובילו אותה בחזרה אליו דרך תקופות שונות בהיסטוריה. אך כעת, משהיא יודעת את האמת, גם חייה של מיקי נמצאים בסכנה נוראית. על מנת לשרוד, חייבת מיקי לצאת שוב לדרך, והפעם ברחובותיה האפלים של שיקגו בסוף המאה ה-19. יחד עם חבריה ממשיכה מיקי את מסעה המסחרר בין נשפים מפוארים לקרבות בלב הערבות האינדיאניות ומרדפים עוצרי נשימה. אך עד מהרה היא מגלה ששום דבר איננו כפי שנראה בתחילה, ומתחת לפני השטח מסתתרים סודות אפלים. על מנת להציל את האנשים שהיא אוהבת, יהיה על מיקי לסכן את הכל.

הוצאת הספרים בנקיר, 361 עמודים

ארץ החלומות ירוסאלם

ייתנו לנו פירות וחלב ירושלים מאת נגוסה מטקו

ייתנו לנו פירות וחלב ירושלים מאת נגוסה מטקו

ייתנו לנו פירות וחלב ירושלים מאת נגוסה מטקו הוא סיפור זיכרונותיו של ילד יהודי מאתיופיה שבגיל 8 עזב את כפר הולדתו. במבט פיוטי, תמים, מרגש ונוקב של ילד הוא מתאר את חוויותיו וקורות משפחתו בכפר קטן סמוך לגבול סודן ובדרך הפתלתלה עד לעיר הבירה אדיס אבבה, בה המתין כשלוש שנים לעלייתו לישראל.

הספר נכתב לא רק כדי לספר סיפור אישי. רוב בני העדה האתיופית באו מכפרים מבודדים ועברו מסע הדומה למסעו של המחבר. המחבר בספרו שואף שהקהל הישראלי יכיר את בני אתיופיה ומייחל ליצור הזדהות ולקרב לבבות. בהיותו עדיין באתיופיה העסיקה את נגוסה השאלה מה יש שם באותה ארץ חלומות שכאשר היו אומרים את שמה – ירוסאלם, מיד הוצף בדמעות. נגוסה מספר ש"היה לי חלום על ארץ אגדית שאנשיה טובים משאר בני האדם. המציאות שנתקלתי בה בארץ טפחה על פניי: לא ארץ זבת חלב ודבש ורבים מאנשיה אינם מסבירי פנים. לפעמים אני חש זר ומנוכר בארץ שהייתה חלום ילדותי. עלינו לארץ אבותינו בדיוק כמו שאר העולים שבאו בכל שנות קיומה. אני תקווה שהחברה הישראלית תתעשת ותראה אותנו כשאר בני הארץ. על בני עדתי להביט קדימה ולשאוף להגשים את עצמם".

הוצאת אוריון, 125 עמודים

במי אוליבר מאוהב?

 

אוליבר מאוהב מאת מיטל צפרוני

אוליבר מאוהב מאת מיטל צפרוני

אוליבר מאוהב מאת מיטל צפרוני הוא הספר השלישי בסדרת ספרי הילדים המתארת את חוויותיו של הכלב אוליבר. הסיפור כתוב מנקודת מבטו של כלב שאומץ וקיבל הזדמנות שנייה לחיים.

אוליבר, גיבור העלילה הוא כלב מסוג ג'ק ראסל מעורב שמתגורר עם מיטל (שאימצה אותו) ודוג'ר כלב נוסף שאומץ והצטרף למשפחה לאחר שננטש ונזרק לרחוב בגיל שמונה. הפעם חייהם של אוליבר ודוג'ר עומדים להשתנות כשמצטרפת למשפחה תינוקת קטנטנה שמשנה סדרי עולם. אוליבר מתאר הפעם את חששותיו ופחדיו לאחר שתינוקת חדשה מגיעה הביתה ועולמו עומד להשתנות. במי אוליבר יתאהב? צפרוני המחברת הפכה לאחרונה למשפחה אומנת לתינוקת מתוקה ושובת לב. באמצעות הסיפור מנקודת מבטם של הכלבים נחשפים הקוראים לעולמם המיוחד של הכלבים ובעזרת תיאוריהם, חששותיהם ופחדיהם נכנסים הקוראים בקלות לנעליהם. אחת המטרות היא לגרום לקוראים (הקטנים והגדולים) להביט במצבי חיים שונים גם מזווית הראייה של הצד השני – במקרה זה הכלבים. נוסף למסרים בנושא גידול בעלי חיים מועברים בסיפור גם מסרים חשובים של חמלה, סבלנות, הקשבה, מחשבה וקבלת האחר. הספר מוקדש לאוליבר שנפטר זמן קצר בטרם נשלח הספר לדפוס. 

איורים ססגוניים: איל אילת, הוצאת אוריון, 23 עמודים, מנוקד

כוחות כישוף מסתוריים

 

פאקס 3 ילדת הרפאים מאת אוסה לארסון אינגלה קורסל והנריק יונסון

פאקס 3 ילדת הרפאים מאת אוסה לארסון אינגלה קורסל והנריק יונסון

ילדת הרפאים מאת אוסה לארסון, אינגלה קורסל והנריק יונסון הוא השלישי בסדרת ההרפתקאות פאקס.

 

מאז שהגיעו ויגו ואלריק למשפחת האומנה החדשה שלהם במריפרד, דברים מסתוריים החלו לקרות בעיירה. מישהו גילה שהם נשלחו לעזור להגן על ספריית הכשפים הסודית והוא עושה הכול כדי לגרש אותם משם. למזלם, מוצאים האחים הוראות התגוננות מפני סכנות שונות והם נעזרים בהן בהצלחה. אבל כשלעיירה מגיעה ילדת רפאים ופוגעת בילדים תמימים, הם מגלים שמול הכוחות שלהם עומדים כוחות כישוף מסתוריים שעלולים לגבור עליהם. ויגו ואלריק יוצאים להילחם כשלרשותם אומץ לב ושכל ישר בלבד.

 

משוודית: יעל צובארי, הוצאת מודן, 184 עמודים

 

 

כעבור תשע-עשרה שנים

 

הארי פוטר והילד המקולל מאת ג'ק ת'ורן

הארי פוטר והילד המקולל מאת ג'ק ת'ורן

הארי פוטר והילד המקולל: חלקים ראשון ושני הוא מחזה מאת ג'ק ת'ורן שנכתב על בסיס סיפור מאת ג'יי. קיי. רולינג, ג'ון טיפאני וג'ק ת'ורן.

זהו הסיפור השמיני שמתחיל 19 שנים אחרי שנגמר הספר השביעי בסדרה, הארי פוטר ואוצרות המוות, והראשון שמוצג על במה. מעולם לא היה קל להיות הארי פוטר, ובוודאי לא קל להיות הארי פוטר המבוגר, נשוי ואב לשלושה ילדים בגיל בית הספר, עם אינספור שעות נוספות בעבודה במשרד הקסמים. בעוד הארי מתמודד עם העבר הרודף אותו, בנו הצעיר, אַלְבּוּס, שהוא גיבורו של המחזה, כורע תחת עול המורשת המשפחתית. כאשר העבר וההווה נפגשים בנסיבות הרות גורל, האב והבן לומדים אמת לא נוחה: לפעמים האופל בא מכיוונים לא צפויים.

 

מאנגלית: גילי בר-הלל סמו, הוצאת ספרי עליית הגג/ידיעות ספרים, 411 עמודים

 

להכיר את עולם הסטארט אפ

 

הסטארט אפ שלנו מאת דב רייכמן

הסטארט אפ שלנו מאת דב רייכמן

הסטארט אפ שלנו מאת ד"ר דב רייכמן הוא ספר מקסים שנכתב כדי להרחיב את ההיכרות של בני הנוער (וגם הוריהם) עם תעשיית ההייטק, הקמת חברות סטארט אפ, הון סיכון וחשיפה לאי הוודאות המאפיינים את עולם החדשנות והיזמות. המחבר רואה חשיבות גדולה בעידוד הצעירים להצטרף לאתגר ולהיות שותפים לפריצת הדרך הטכנולוגית שהתעשייה המתוחכמת מובילה.

ניר כרמלי, תלמיד שעולה לכיתה ז', חושב על רעיון למוצר חדשני בתקופת הקיץ כשהוא עובד בחקלאות אצל אביו במושב בו הם גרים. הוריו מודעים לקשיים ולאתגר ומחליטים לקדם את הרעיון כי גם אם לא יהיה דבר הילד יוכל ללמוד מתהליך הבדיקה. הרעיון הוא למוצר שיהיה מורכב מחלקים שיאגרו מים בתעלות קטנטנות ויפוזרו בקרקע. החלקים יאגרו את המים לתקופות של חודשים ויחסכו את הצורך בהשקייה. מעיין אחותו וכמה חברים מהכיתה ביניהם עמנואל, מצטרפים להרפתקה, ביניהם אנה, שהיא שותפה לרעיונות ומעורבת ביזמות. בין השניים נרקמת ידידות ואולי אהבה ראשונה. חבורת הסטרטאפיסטים נדרשת לגלות תעוזה ומחשבה מקורית ויצירתית. הם פוגשים אנשי תעשייה מיפן, משקיעים מארה״ב ומדענים ואנשי מקצוע ממגוון תחומים בעולם ההייטק. סיפורם שכתוב בשפה עדכנית ומלאת הומור, מיטלטל בין הצלחה לכישלון וחושף בפני הקורא את עולם העסקים המאתגר.

הוצאת אוריון, 104 עמודים

רוחות ורפאים היזהרו

לוקווד ושות 2 הגולגולת הלוחשת מאת ג'ונתן סטראוד

לוקווד ושות 2 הגולגולת הלוחשת מאת ג'ונתן סטראוד

הגולגולת הלוחשת מאת ג'ונתן סטראוד מתרחש בארץ רדופת רוחות, והוא החלק השני ב"לוקווד ושות", סדרה מצמררת, מלאת מתח, הומור ורוחות רפאים ממש מפחידות. הספר מועמד לפרסים רבים ואף זכה בפרס סיבילס.

 

החיים לא בדיוק רגועים בסוכנות הבילוש לוקווד ושות'. לוסי וג'ורג' מנסים לפתור את תעלומת הגולגולת הלוחשת הכלואה בצנצנת הרוחות שלהם, בעוד לוקווד מצפה נואשות למקרה חדש ומסעיר. נדמה שהמצב מתחיל להשתפר כאשר הצוות נקרא לחקור את קברו של רופא ויקטוריאני מרושע. כרגיל, הכול משתבש – רוח איומה משתחררת, וחפץ מסוכן נגנב מארון הקבורה. על החבורה למצוא את החפץ לפני שכוחו ינוצל לרעה, אך זהו מירוץ נגד הזמן. ואם זה לא מספיק, הגולגולת בצנצנת מתחילה שוב להתעורר.

 

מאנגלית: איריס ברעם, הוצאות מודן והכורסא, 440 עמודים

 

הוא לגמרי מגניב

בארי לוזר 4 מאת ג'ים סמית

בארי לוזר 4 מאת ג'ים סמית

בספר בארי לוזר 4 – אני סוג של לוזר, הרביעי בסדרה שכתב ואייר ג'ים סמית, בארי לוזר, גיבור הסדרה, ממשיך בכל כוחו ובאמצעות הומור, דמיון פורה ותעלולים משעשעים להוכיח שהוא לגמרי מגניב. "תמיד רציתי להיות גיבור-על, כמו כוכב הטלוויזיה הכי אהוב עלי, סופר ילד-עכברוש. בגלל זה התחלתי לקרוא לעצמי… סופר-לוזר!".

בשפתו המצחיקה והמיוחדת ובליווי איורים משובבי נפש ומלאי הומור, מספר בארי על חייו ועל תעלוליו השובבים, המצאותיו המקוריות וניסיונותיו המצחיקים להפוך למגניב או כפי שהוא אוהב לומר "מגנוב!": "כולם בבית הספר יודעים שאני הילד הכי מגנוזר (מגנוב+לוזר) אי פעם, אמן. אז תארו לכם כמה זה היה מעצבן כשיום אחד פיי סנוגלס נכנסה לכיתה והתחילה להתנהג באופן אפילו יותר מגנוזרי ממני". מסביבו של בארי לוזר שלל דמויות משעשעות בהם: חברו הטוב באנקי שעמו הקים את חבורת המגנובים, ננסי קרמשניט השכנה הלוזרית של באנקי, אנטון עובש והחבר הדימיוני שלו, וכמובן דארן דארונופסקי המציק, שסובל מבעיית גיהוקים. הספר מעולה לראשית קריאה, הכתב גדול ומנוקד, הפרקים קצרים ומלווים באיורים הומוריסטים, השפה פשוטה ובגובה העיניים של הילד והסיפור משעשע ומצחיק מאוד. 

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 239 עמודים

מי אשם במהומה?

במזל תאומים 2 מאת ג'ף רודקי

במזל תאומים 2 מאת ג'ף רודקי

קלודיה וריס קורעים את ניו יורק מאת ג'ף רודקי, הוא הספר השני בסדרה המקסימה והמצחיקה במזל תאומים. זוג התאומים לבית טאפר בני ה-12 קלודיה וריס יוצאים הפעם לניו יורק למבצע חפש את המטמון השנתי הראשון למטרות צדקה של חטיבת הביניים הפרטית קלברט. כל קבוצה מקבלת רשימת פריטים וצריכה להשיג אותם כמה שיותר מהר. את התיעוד שלהם כולל ראיונות שערכה מביאה קלודיה בליווי איורים ותמונות. היא מתעדת אותו כי התפשטו המון שמועות חסרות בסיס על מה שקרה, במיוחד אחרי הכתבה המטומטמת, כלשונה של קלודיה, שהתפרסמה ב"ניו יורק סטאר" – "חפש את המטמון" יצא מכלל שליטה, בומה ומבולקה במבצע גיוס תרומות של תלמידי בית ספר פרטי והוריהם. לדעתה המשחק אותו היא ארגנה זכה להצלחה מסחררת והם גייסו 8748.75 דולר למען "בנק המזון של מנהטן".  קלודיה רוצה להבהיר שאף אחד מהדברים הרעים שקרו בקבוצה שלהם לא קרה באשמתה. רוב החוקים שהפרו, אפילו לא ידעו על קיומם, אז לדעתה הם לא נחשבים. משעשע ומהנה.

מאנגלית: טל ארצי, הוצאת כתר, 244 עמ'

 

ידע ומידע לילדים

אנציקלופדיה העולם שלי מאת ג'יין ווקר

אנציקלופדיה העולם שלי מאת ג'יין ווקר

אנציקלופדיה העולם שלי מאת ג'יין ווקר, יצאה לאחרונה במהדורה מחודשת. היא פותחת בפנינו דלת אל העולם המרתק של הידע והמידע. כל דף בספר מלא עד גדותיו בעובדות מעניינות, תמונות צבעוניות, חידונים ופעילויות, שיספקו לכם שעות ארוכות של הנאה ולימוד.

האנציקלופדיה עוסקת בשלל נושאים מרתקים כמו עולם הטבע, אנשים ומקומות, היסטוריה, כדור הארץ ומדע. היא מסודרת לפי סדר האלפבית, כאשר בכל עמוד מוצג נושא חדש. באופן זה תוכלו למצוא את המידע הדרוש לכם במהירות ובקלות. ספר מידע נהדר לכל הילדים הרוצים ללמוד על העולם בו אנו חיים. כל ערך באנציקלופדיה מלווה בתמונה או ציור. ברבות מהתמונות מופיעות כתוביות הסבר. חפשו את המסגרות, שם תמצאו פעילויות לעשייה עצמית וחידונים, שיעשירו את ידיעותיכם על הנושא ויעשו אותו מעניין יותר. במסגרת "מילים מעניינות" תוכלו לקרוא את פירושן של מילים חדשות ומעניינות. במסגרת "וואו!" האדומה תוכלו למצוא עובדות אמתיות מדהימות.

מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת דני ספרים, 80 עמודים

גרג הפלי יוצר סרט

 

יומנו של חנון 11 - הכל או כלום מאת ג'ף קיני

יומנו של חנון 11 – הכל או כלום מאת ג'ף קיני

הכול או כלום מאת ג'ף קיני הוא הספר ה-11 בסדרה המקסימה יומנו של חנון.

 

לגרג הפלי נמאס שלא מפרגנים לו. אבא שלו אומר שהוא לא מתמיד בכלום, ואמא שלו טוענת שהמחשב הורס לו את המוח. כשהמתח בבית עולה, גרג מחליט להוכיח עד כמה ההורים שלו טועים. הוא יכבוש את הוליווד בסרט גאוני שאף אחד אחר לא יכול ליצור. נחוצים לו רק רעיון, מצלמה וכמה נחשי גומי.

 

 

מאנגלית: ארז אשרוב, כנרת בית הוצאה לאור, 217 עמודים

 

 

סיפור שכולו הרפתקה

 

פלורה ויוליסס מאת קייט די-קמילו

פלורה ויוליסס מאת קייט די-קמילו

פלורה ויוליסס – ההרפתקאות המאויירות מאת קייט די-קמילו (מחברת הספרים הנפלאים 'סיפורו של דספרו', 'המסע המופלא של אדוארד טוליין' ו'מרסי ווטסון מצילה את המצב') הוא סיפור מקסים, נפלא ונוגע ללב, זוכה פרס ניוברי היוקרתי.

גיבורי העלילה הם הילדה פלורה, שהיא ספקנית מלידה ויוליסס שהוא סנאי רגיש. יחד הם ייאבקו בכוחות הרשע, יצילו את חסרי הישע ויגֵנו על החלשים. או משהו.. פלורה קראה את כל חוברות הקומיקס בסדרה 'דברים איומים יכולים לקרות גם לך!' ולכן ידעה בדיוק מה צריך לעשות כששואב האבק הענקי בלע את הסנאי. אבל פלורה לא ציפתה שלסנאי יהיו כוחות-על של עוצמה ותעופה ואפילו שירה… היא בכלל לא ציפתה להרפתקה משונה שכזאת, ולא חשבה שהכוחות המופלאים האלה ישפיעו גם עליה ויובילו אותה לגלות את גודל התקווה ואת רוחב הלב.

איורים: קית' ג' קמבל, מאנגלית: מיכל אלפון, הוצאת זמורה – סדרת מרגנית, 239 עמודים

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות ילדים ונוער, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.