ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 140615

| 13/06/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 140615

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 140615

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

חוקי המגניבות של ג'ייק!

אני גייק מאת גייק מרשונט

אני גייק מאת גייק מרשונט

אני ג'ייק מאת ג'ייק מרשונט הוא הראשון בסדרה שנכתב כשהמחבר היה בן 12, תלמיד כיתה ז'. זהו סיפורו האמיתי. כשמשפחתו של ג'ייק מתיוס מחליטה לעבור מפלורידה השמשית למרילנד האפרורית, הכל נראה מסובך עבורו: בית ספר חדש, מורים חדשים, בריונים חדשים. ג'ייק נופל מחדש לתחתית סולם הפופולריות אבל הוא נחוש לרכוש חברים חדשים ולטפס שוב למעלה בעזרת קלפי הילדים שהוא מצייר ובעזרת הכישרון המיוחד שלו – המגניבות.

"התחלתי לכתוב בבית הספר היסודי לא בגלל שהיה לי איזה דחף בלתי נשלט להוציא את המחשבות שלי אל הנייר, אלא בגלל שאמא שלי הכריחה אותי לכתוב. אתם מאמינים? יום אחד החלטתי לכתוב ספר שמבוסס באופן רופף על החיים שלי – ספר מנקודת המבט של בן שבו הוא מספר על איך זה להיות ילד חדש בבית הספר, ועל כל הטיפוסים המוזרים והמעצבנים שהוא פוגש שם". הספרים בסדרה כתובים כמו יומן, מודפסים בפונט דמוי כתב יד, ומלווים באיורים הומוריסטיים ותמונות מבדחות. הם מעניינים, מצחיקים, כיפיים ונחמדים, וקל מאוד לקרוא אותם.

איורים: ויקטור ריווס וילה. מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 155 עמודים

 

מאבק עקשני להצליח

המעודדת הסודית של תיקי מאת יונה טפר

המעודדת הסודית של תיקי מאת יונה טפר

המעודדת הסודית של תיקי מאת יונה טפר הוא סיפור על חברות, על התמודדות עם קשיים ועל מאבק עקשני להצליח. תִקווה נעים, המכונה תיקי, תלמידת כיתה ד', חולמת להיות מתעמלת. היא משתתפת בחוג להתעמלות קרקע במתנ"ס המקומי ולא קל לה. כשחברותיה לחוג כבר מבצעות שפגאטים, גשרים, גלגלונים ועמידות ידיים, היא עדיין מתקשה לבצע גלגול שלם ולהישאר על המזרון. תיקי מאמצת לעצמה מעודדת סודית – את הוֹפּ, גיבורת הסרט האהוב עליה – ושואבת מהתקדמותה ומעקשנותה בסרט,  אומץ, עידוד וכוח.

יונה טפר מספרת בספר זה על מאבקה של תיקי להתגבר על הקשיים שלה בחוג ומתארת בשפה קולחת איך תיקי צומחת ומתפתחת גם כשאחדות מבנות החוג מכנות אותה בשמות  גנאי, מסרבות להתאמן איתה ולא מאמינות ביכולתה.  כמו בספריה הקודמים מחיה יונה טפר את עולמה של תיקי בבית ובמשפחה, בבית הספר ובסביבתה הקרובה, משלבת בטבעיות בסיפורה של תיקי גם את סיפורן של חברותיה, ומביאה לקורא סיפור חי, אמין ומושך לקריאה. שוב באה לידי ביטוי רגישותה של יונה טפר למצבים חברתיים שאיתם מתמודדים ילדים. אלה מוארים בסיפור באנושיות ובהבנה וכך גם סיפורו המרגש של הזקן, סבא של חברתה הטובה, שהיה בעבר מתעמל ידוע ולעת זקנה אינו מסוגל לתפקד ולהבין את סביבתו.

איורים: אלינה גורבן, הוצאת ספרית הפועלים, 215 עמ', לגילאי 12-9

גיבור על

באטמן 2 במלכודת הפשע

באטמן 2 במלכודת הפשע

באטמן במלכודת הפשע מאת ביל מתני הוא השני בסדרה, מהדורת קומיקס חדשה לילדים. הפשע משתולל ברחובות. כוחות החוק אובדי עצות. גותהם מחכה לבאטמן! גותהם בצרות. ת'ורן הפוליטיקאי המושחת החליט להשתלט על העיר, וכדי להצליח עליו להיפטר ממתחריו. כשמלחמת כנופיות משתוללת ברחובות, חיי התושבים בסכנה. האם איש העטלף יוכל להציל את המצב, או שמטרתו האמיתית של ת'ורן היא לא אחרת מבאטמן עצמו? 

באטמן הוא מגיבורי-העל הוותיקים והנערצים בעולם. אומץ לבו, כוחו העצום וחכמתו כבשו את דמיונם של מיליוני קוראים בכל הגילים. דמותו נוצרה בשנת 1939 בידי אמן הקומיקס בוב קיין, ומאז ועד היום הופיעה בעשרות חוברות קומיקס וספרים, וכיכבה בסרטי קולנוע, בסרטי אנימציה, בסדרות טלוויזיה ובמדיה דיגיטאלית. ברוס ויין חי בעיר גותהם ומנהל חיים כפולים: ביום הוא תעשיין מצליח, ובלילה הוא באטמן – לוחם צדק חסר פשרות הנעזר בטכנולוגיה מתקדמת כדי להילחם ביריביו. הגדולים בפושעי העיר מנסים לגלות מיהו באטמן ולחסל אותו אחת ולתמיד.

כתב: ביל מתני; צייר: כריסטופר ג'ונס; דיו: טרי ביטי; צביעה: אריק הקטור. מאנגלית: דידי חנוך, הוצ' כנרת.

חזון אחרית הימים

חלומות על אלים ומפלצות מאת לייני טיילור

חלומות על אלים ומפלצות מאת לייני טיילור

בחלומות על אלים ומפלצות מאת לייני טיילור, הספר השלישי בטרילוגיית הפנטזיה הרומנטית לנוער "בת העשן והעצם" נפרש העולם עתיר החושים והרבדים שנקרא אֶרֶץ למחוזות חדשים.  זוהי יצירה מסחררת של אמונה וספק, אובדן והתחדשות, ואהבה חובקת עולמות.

קארוּ ועקיבא, זוג האוהבים שהבינו כי הם נמצאים משני צידיו של המתרס בין המלאכים לבין יצורים שחלקם אדם וחלקם חיה, מתאחדים מחדש, אך האיחוד רחוק מאוד מהחלום שרקמו יחד על בית משותף. קיסר אכזרי מאיים על היציבות השברירית שהושגה באֶרֶץ אחרי מלחמות של מאות שנים, וגם על יושביו של כדור הארץ. נוכח האיומים החדשים הקוראים תיגר על שאיפתם לשלום, קארו ועקיבא אינם יכולים להתפנות לעניינים שבלב. כנגד כל הסיכויים, הם מנסים להוציא לפועל תוכנית מתוחכמת ומסוכנת המשלבת היגיון פשוט וקסם.  יחד עם חבריהם הוותיקים, ובתוספת בני ברית מפתיעים, הם נעים בין מרוקו לרומא, בין אֶרֶץ לדרום אמריקה, ומגלים כוחות ורגשות חדשים. אולם איום חדש וגדול מכפי ששיערו מעמיד בסימן שאלה לא רק את האהבה והחלום, אלא את קיומו של היקום כולו.  

מאנגלית: דנית בן-קיקי, הוצ' מודן, 534 עמ'

לב קשוח

לורד פונטלרוי הקטן מאת פרנסס הודגסון ברנט

לורד פונטלרוי הקטן מאת פרנסס הודגסון ברנט

תרגום חדש לקלאסיקה לורד פונטלרוי הקטן ספרה הראשון של סופרת הילדים פרנסס הודג'סון ברנט כולל אחרית דבר מאת המתרגמת רנה ורבין. במשך יותר ממאה ועשרים שנה, דורות רבים של קוראים ברחבי העולם סופגים השראה מסיפורו המרגש ומרחיב הלב של סדריק, הוא הלורד פונטלרוי.

לסדריק בן השבע אין זיכרונות רבים מאביו, שמת כשהיה פעוט. הוא גדל עם אמו בשכונה ענייה בניו יורק ומעביר את זמנו בחברת בעל המכולת השכונתית ומצחצח נעלים טוב לב. יום אחד מופיע עורך דין על סף דלתם של סדריק ואמו ובפיו בשורה המשנה את חייהם: סדריק הוא למעשה הלורד פונטלרוי, יורשו היחיד של סבו, הרוזן מדורינקורט, שחי באנגליה. הסב מזמין את סדריק לגור בטירתו רחבת הידיים ולהתחנך כאציל אנגלי לכל דבר. סדריק ואמו מפליגים לאנגליה, שם מתגלה הסב כאדם גלמוד, עיקש ובעל מזג רע, הסולד מכל דבר הקשור באמריקה. האם יצליח הילד הקטן, שנשמתו תמה ונדיבה, להמס את ליבו הקשוח של סבו?

תרגום: רנה ורסין, הוצאת אוקיינוס ומודן, סדרת הרפתקה – סופרים מתרגמים קלאסיקה, 233 עמ', מנוקד

חיי הילדים בסכנה

פאקס 2 - כלב השטן

פאקס 2 – כלב השטן

כלב השטן מאת אוסה לארסון, אינגלה קורסל והנריק יונסון הוא המשך הרפתקאותיהם של האחים אלריק וּויגו, הספר השני בסדרה "פאקס".

מאחורי השלווה שבעיירה מריפרד שבשוודיה מסתתר סוד: ספריית כשפים הנחבאת מתחת לאדמה זה שנים רבות, והאחים אלריק וויגו נקראו לעזור להגן עליה. אולם דברים מסוכנים קורים כעת בעיירה. חיה אכזרית מטילה אימה על התושבים, ומתקיפה בשיניה החדות את כל מי שמעז לצאת מהבית בלילה. האם זהו הכלב העזוב שמשוטט בפאתי העיירה או משהו גרוע יותר? ואיך זה קשור למכשף המסתורי שמופיע פתאום ומזהיר שחיי הילדים בסכנה? אלריק וּויגו חייבים לגייס את כל האומץ שלהם ולמצוא תחבולה כדי להערים על היצור השטני לפני שהוא יגיע אליהם קודם.

משוודית: יעל צובארי, הוצאת מודן, 173 עמ'

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים ונוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.