ספרים חדשים – מומלצי השבוע 17/01/16

| 16/01/2016 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 17/01/16

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 17/01/16

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

הצורך לאהוב ולהיאהב

למצוא ולאבד מאת ברוק דיוויס

למצוא ולאבד מאת ברוק דיוויס

למצוא ולאבד מאת ברוק דיוויס הוא בעיקרו יצירה בדיונית, אך נכתב מתוך שיברון הלב האישי שלה. היא מספרת "כשהייתי בעיצומו של טיול, גיליתי שאמא מתה בתאונה מוזרה. ניסיתי להבין איך לחיות בלעדיה, ואיך לחיות עם הידיעה שככה זה בחיים: שכל מי שאני אוהבת או סומכת עליו עלול למות בכל רגע. בספר הדמות שעלתה בי ראשונה הייתה ילדה קטנה עם אובססיה למוות. היא הפכה למילי בירד בת השבע. אחריה הגיעה אגתה פאנתה, קשישה נרגנת שלא רוצה לשמוע על המוות וקרל הקַלדן, גבר קשיש שרוצה לחיות מחדש את נעוריו.

על העלילה: מילי בירד בת השבע הושארה על ידי אמא שלה לבדה מתחת למתלה התחתונים לנשים בחנות כולבו, ולא חוזרת. אגתה לא יצאה מהבית מאז מות בעלה. עד היום שבו היא מבחינה בילדה קטנה מעבר לרחוב. קרל יודע שעליו למצוא דרך להתחיל שוב את החיים. ברגע אחד של צלילות ואושר הוא בורח. יחד יוצאים מילי, אגתה וקרל למצוא את האמא. בדרך הם יגלו שילדים יכולים להיות חכמים, שזִקנה אינה מוות, ושהפרת החוקים מדי פעם היא המפתח לחיים של אושר.

מאנגלית: גיא הרלינג, הוצ' כנרת זמורה, 255 עמ'

 

כוחה של האהבה

הרשימה של ליזט מאת סוזן ורילנד

הרשימה של ליזט מאת סוזן ורילנד

הרשימה של ליזט מאת סוזן ורילנד מביא את סיפורה של ליזט רו הצעירה, שאוהבת בכל לבה את חיי האמנות הסוערים של פריז. אבל עם פרוץ מלחמת העולם השנייה בעלה נשלח לחזית והיא מוצאת את עצמה לבד בכפר נידח בפרובנס. כן, יפה שם מאוד, אבל היא לא מכירה איש, וסביבה הכול שומם.

ליזט מחליטה שעליה לשקם את חייה, והיא מכינה רשימה של הבטחות לעצמה בהן לתפור שמלה כחולה, בגוון הכחול של הים התיכון ביום קיץ נטול עננים וללמוד איך לחיות בתוך ציור – "עשיתי. ועברתי הלאה. למדתי לחיות בתוך החיים". היא קוראת לה "רשימת משאלות הלב והשבועות של ליזט", ויוצאת לדרך. במסע החיפושים שלה היא שבה לפריז כדי לאתר ציורים מפורסמים שהיו בידי המשפחה והוסתרו מפני הנאצים, ובמהלכו היא מצליחה גם לסלוח לעברה ולאנשים שנטשו אותה, לומדת לסמוך על עצמה, ובסופו של דבר מגלה מחדש את כוחה של האהבה.

מאנגלית: דנה אלעזר הלוי, הוצ' כתר, 424 עמ'

 

על אהבה, אובדן וגילוי

כוכב בודד מאת פאולינה סיימונס

כוכב בודד מאת פאולינה סיימונס

כוכב בודד מאת פאולינה סיימונס ('פרש הברונזה') הוא סיפור מרגש, סוחף ומלא תשוקה על אהבה, אובדן וגילוי, שמתרחש על רקע הקסם ההיסטורי של ערי מזרח אירופה. זהו סיפורם של מייסון ובלייק, קלואי והאנה, ארבעה חברים בעיירת מיין, שני אחים ושתי החברות שלהם, שמחליטים להגשים את החלום שלהם להרפתקה גדולה – טיול לאירופה, לפני תחילת הלימודים בקולג'. היעד הוא החופים שטופי השמש של ברצלונה, אך תחילה עליהם לעבור במזרח אירופה האפלולית לבקשת סבתה של קלואי, כדי לקיים הבטחה משפחתית ישנה.

רחוק מהבית, בקרון רכבת עמוס זרים, פוגשת קלואי את ג'וני, שנושא עימו גיטרה, חיוך ממגנט ואינסוף סודות. הוא מצטרף אליהם במסע מריגה אל וילנה, מוורשה אל קרקוב, ומדריך אותם בנבכי עברה האפל של היבשת בזמן מלחמת-העולם השנייה. גם לג'וני עצמו יש עבר אפל והרבה צרות שעדיין רודפות אחריו. הנסיעה שהחלה בהרמוניה הולכת ומשתבשת, עד שארבעת החברים מוצאים את עצמם במנוסה בלב אירופה, וכמעט ללא פרוטה. כדי לעצור את הסחרור שנקלעו אליו הם חייבים להתרחק מהבחור החייכן עם הגיטרה, אבל קלואי כבר אינה מצליחה, וגם אינה רוצה, לעצור את המערבולת שבליבה. מעתה המסע שלה עם ג'וני יעמיד בספק את הקשרים שלה עם חבריה, ואף את התוכניות שתכננה להמשך חייה.

מאנגלית: נורית לוינסון, הוצ' מודן, 591 עמ'

מה קורה לימים שנעלמים?

זיכרונות גנוזים מאת דארה הורן

זיכרונות גנוזים מאת דארה הורן

זיכרונות גנוזים מאת דארה הורן הוא מותחן ספרותי מרתק על האופן שבו הטכנולוגיה משנה את הזיכרון, והזיכרון מעצב את הנפש. הורן דנה במה ראוי להיזכר ולהישמר ומה לא ואיך ההחלטה הזו משפיעה על יחסינו עם אחרים ועם עברנו.

גאונת התוכנה ג'וזי אשכנזי המציאה אפליקציה שתשנה את העולם. אפליקציה שמתעדת כל דבר שמשתמשיה עושים. כשהיא מוזמנת למצרים ונעלמת בה, ג'ודית אחותה נשארת חופשייה להשתלט על חיי המשפחה שלה,  ובכלל זה על בעלה ובתה. יכולתה של ג'וזי לשמר זיכרונות הופכת עתה לאמצעי ההימלטות היחיד שלה. מאה שנים קודם לכן מגיע למצרים פרופ' סולומון שכטר, שמחפש ארכיון עתיק המסתתר אי-שם בבית כנסת עלום בקהיר. כמו ג'וזי, גם סלומון שכטר רדוף  על ידי עבודתו של הרמב"ם, שביקש ליישב בין אמונה ומדע, גורל ורצון חופשי. מה שסולומון מגלה חושף את הכוח ואת הסיכונים הכרוכים בפרי המצאתה של ג'וזי: עולם שבו דבר אינו נשכח.

קו העלילה המודרני ברומן הוא סיפור מחדש של סיפור יוסף ואחיו שמממש את סיפור העומק של הרומן: גיבורות הספר הן שתי אחיות: אחת מוצלחת ואהובה אבל גם יהירה מאוד, שנחטפת למצרים – מקבילה ליוסף המקראי, ושנייה מוצלחת ואהובה פחות אבל בעלת קישורים בין אישיים טובים – מקבילה לאחיו של יוסף ובפרט ליהודה. פרשנותה של הורן לסיפור יוסף: בסיפור יש מתח בין רצון חופשי לגורל – וזה אחד מנושאי העומק של הספר. יוסף מנבא את העתיד, ולכאורה צפוי, אבל כל מה שקורה קורה בגלל פעילות ובחירה של הדמויות.

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצ' כנרת זמורה, 302 עמ'

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.