ספרים חדשים – מומלצי השבוע 22/3/15

| 25/03/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים מומלצי השבוע  22/3/15

ספרים חדשים מומלצי השבוע 22/3/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

מועדון קריאה

מועדון הקריאה של גיין אוסטן מאת קארן פאולר

מועדון הקריאה של גיין אוסטן מאת קארן פאולר

מועדון הקריאה של ג'יין אוסטן הוא ספרה המצליח ביותר של קארן ג'וי פאולר. היה לרב-מכר בינלאומי ועובד לקולנוע.

בעלה של סילביה עזב אותה אחרי 32 שנות נישואים ושלושה ילדים. ג''וסלין, חברתה הטובה ביותר לא נישאה מעולם ומשקיעה את כל מעייניה בטיפוח כלבים. לפרודי, מורה לצרפתית בשלהי שנות העשרים יש בעל מוצלח בכל המובנים, אז למה היא ממשיכה לפנטז על יחסי מין עם גברים אחרים? ברנדט בת הששים ומשהו החליטה שהיא זקנה סוף סוף, ומרשה לעצמה קצת להשתגע. אלגריה, בתה הלסבית היפהפיה של סילביה לא מדברת עם אהובתה, ואף אחד לא מבין מה גריג, חובב המדע הבדיוני, מחפש אתן שם במועדון שהקימו – מועדון הקריאה של ג'יין אוסטן. חמש נשים וגבר אחד נפגשים במשך ששה חודשים לדיון וקריאה בספריה של ג'יין אוסטן, כותבת הרומנים האהובה ביותר בתולדות הספרות האנגלית. פרשיות אהבה מתחילות, נישואים עומדים במבחן, הסדרים בלתי הולמים הופכים להולמים – הכול תחת הדרכתה של ג'יין אוסטן.

מאנגלית: אביגיל בורשטיין, הוצאת כנרת זמורה, 284 עמ'

 

הגלעין הפנימי של אהבת אמת

כאב מאת צרויה שלו

כאב מאת צרויה שלו

כאב ספרה השישי של צרויה שלו הוא רומן רב-עוצמה על שתי אהבות גדולות המתנגשות זו בזו, על מאבק שאי אפשר שלא להזדהות אתו, בין התשוקה לשוב ולהיות מי שהיינו פעם לבין המחויבות להווה החי.

בלשונה הפיוטית שקנתה לה שם עולמי מעלה צרויה שלו שאלות על הגלעין הפנימי של אהבת אמת – האם הוא עשוי משעבוד או מחופש, על טיבו של הזמן ועל המציאות הלאומית האלימה אשר מסיטה את החיים הפרטיים ממסלולם. שלו, רב-אמן של זרם התודעה הנפשי, הופכת סוגיות מעמיקות לממשות חיה ונושמת של עלילה מסעירה שנים רבות לאחר נטישתו המכאיבה, חוזר אהוב נעוריה של איריס אל חייה ומביא אתו שמחה ותשוקה וזיכרונות מתוקים ומרים. איריס, מנהלת בית ספר מצליחה שנפצעה בפיגוע עשר שנים קודם לכן, חיה חיים עמוסים ותובעניים לצד בעלה וילדיה, ועכשיו נדמה שכל הסימנים מראים שעליה לממש את האהבה החדשה-ישנה שניתנה לה כמעין הזדמנות שנייה שאין להחמיצה. אלא שבמקביל מופיעים גם סימנים אחרים, מטרידים, הנוגעים לבתה שאך זה עזבה את הבית, ומציבים את איריס בפני הכרעה בלתי אפשרית: האם בידיו של אהוב נעוריה תמצא מרפא לפצעיה הנושנים והקלה לכאביה, והאם כדי להחלים יהיה עליה להכאיב לקרובים לה ביותר.

הוצאת כתר, 288 עמ'

 

על נאמנות ובגידה

 

ניאוף מאת פאולו קואלו

ניאוף מאת פאולו קואלו

ניאוף מאת פאולו קואלו, הוא סיפור שובה-לב על חרדת הקיום, על נאמנות ובגידה ועל חטאים מיניים. 

לינדה בת 31, ובעיני כולם חייה נראים מושלמים: היא מתגוררת בשווייץ, אחת הארצות הבטוחות ביותר בעולם, נישואיה יציבים ואיתנים, יש לה בעל אוהב, ילדים מתוקים ומחונכים ומשרה נחשקת של עיתונאית בעיתון חשוב. אולם למרות כל זאת, שגרת חייה והעובדה שכל יום בהם זהה לקודמו מתחילות לעורר בה יותר ויותר פקפוקים ואי-נחת. המאמץ שנדרש ממנה בכדי להעמיד פנים מאושרות בזמן שלמעשה כל מה שהחיים מעוררים בה זו אדישות אינסופית, נעשה בלתי-נסבל בעבורה. כל זה משתנה כאשר היא פוגשת בחבר שלה מימי בית הספר התיכון. ז'קוב הוא עתה פוליטיקאי מצליח, ובמהלך ריאיון עיתונאי שהיא עורכת עמו לקראת הבחירות הקרבות, הוא מצליח לעורר בה משהו שזה זמן רב לא חשה: תשוקה. מרגע זה ואילך לינדה תעשה הכול בכדי לכבוש לעצמה את האהבה הבלתי-אפשרית הזאת, אך לפני שתימצא לה בסופו של דבר הגאולה, יהא עליה לרדת עד לתחתית הבאר של הרגשות האנושיים.

מפורטוגלית: אראלה לרר, הוצאת ידיעות ספרים, 271 עמ'

 

מסע אל האמת

צקורו טזאקי חסר הצבע מאת הרוקי מורקמי

צקורו טזאקי חסר הצבע מאת הרוקי מורקמי

צְקוּרוּ טַזַאקי חסר הצבע ושנות העלייה לרגל שלו הוא ספרו ה-14 של הַרוּקי מוּרַקַמי. זהו רומן עכשווי וריאליסטי, המשובץ בחלומות ואגדות המשמרים את הגוון הסוריאליסטי המאפיין את כתיבתו של הסופר היפני האהוב. 

"מה שהניע את צקורו טזאקי להימשך בחוזקה כזאת אל המוות היה ברור לגמרי. יום אחד נאמר לו פה אחד על ידי ארבעת חבריו, שאיתם היה בקשר חברות קרוב במשך זמן רב, שהם אינם רוצים לראות אותו עוד, ואינם רוצים עוד לשמוע ממנו. באופן מוחלט, פתאומי, ובלי שום מקום לפשרה. יתרה מזו, הוא לא הצליח להעלות בדעתו אפילו סיבה אחת מדוע היה עליו לקבל הודעה צורבת שכזאת. והוא גם לא העז לשאול." (מתוך הספר). עכשיו צקורו טזאקי כבר בן 36, מהנדס שגר בטוקיו ובונה תחנות רכבת. חברתו החדשה דוחקת בו להתעמת עם עברו, לאתר את חבריו הטובים מבית הספר התיכון ולהבין מדוע ניתקו כך את הקשר אתו. וכך הוא יוצא לחפש אותם, אחד אחד, מיפן ועד פינלנד, עולה רגל במסע אל האמת, ואיתה אל המנוחה.

מיפנית: עינת קופר, הוצאות כתר וכנרת זמורה ביתן, 289 עמ'

 

למצוא תכלית ושייכות

מלכת השלג מאת מייקל קנינגהם

מלכת השלג מאת מייקל קנינגהם

מלכת השלג מאת מייקל קנינגהם (מחבר "השעות") מתרחש בברוקלין בתחילת שנות האלפיים. זהו מפגש רב קסם עם ארבע נפשות שמחפשות תכלית וסיבה.

נדמה שהם פוחדים לקחת את מה שהחיים נותנים, אבל אינם פוחדים מן המוות. הם יודעים שאין אלוהים ובכל זאת מחכים לאות. טיילור הוא מוסיקאי כושל שמנסה את כוחו בכתיבת שיר לכבוד בת' אהובתו. טיילור ובת' עומדים להינשא אף שבת' חולה וימיה ספורים. איתם בדירה גר בארט, אחיו הצעיר של טיילור, שמתעקש להתאהב שוב ושוב בגברים שפוגעים בו. בדירה סמוכה מתגוררת ליז, שמתעקשת לנהל מערכות יחסים ריקות עם גברים צעירים ממנה.

 

מאנגלית: ברוריה בן-ברוך, הוצאת כתר, 246 עמ'

 

 

עולם דיסטופי מאתגר

אדם האחרון מאת מרגרט אטווד

אדם האחרון מאת מרגרט אטווד

אדם האחרון מאת מרגרט אטווד, מלכת הספרות הקנדית, הוא סיפור לא צפוי, מצמרר ומצחיק המסופר בשנינות, בדמיון מסחרר ובהומור שחור, הצולל עמוק יותר אל עולם דיסטופי מאתגר.

מגפה מציפה את פני האדמה ומטביעה את האנושות כולה. רק מעטים ניצלו, ובהם טובּי והבּזאים ירוקי העין, יצורים עדינים מהונדסים גנטית דמויי אדם שעתידים לרשת את הארץ. טובי משמשת כאֵם לבזאים הסקרנים, שרואים באיש-השלג-הג'ימי החולה את נביאם, ומספרת להם על מוצאם. בתוך כך נפרש בפנינו סיפור סופה של האנושות וראשיתם של הבזאים. זהו הסיום המרגש והדרמתי לטרילוגיה המהוללת שהחלה ב"בז וניאלה" ו"שנת המבול". 

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת מחברות לספרות, 447 עמ'

 

לאן הולכים מכאן?

מאה שמות מאת ססליה אהרן

מאה שמות מאת ססליה אהרן

הסופרת האירית ססליה אהרן (מחברת "פגישה עם החיים") מביאה בספרה מאה שמות את סיפורה של קיטי לוגן. קיטי חוגגת על פסגת העולם: יש לה בן זוג מוצלח, עבודה מרתקת בירחון נחשב, והיא בדרכה להפוך לכוכבת טלוויזיה מפורסמת. אבל כשמתברר יום אחד שטעות רשלנית שלה הרסה את חייו של אדם חף מפשע, בן זוגה ובני משפחתה מפנים לה עורף, ערוץ הטלוויזיה שבו עבדה מפטר אותה, וגם בעל הבית שלה מודיע שעליה לפנות את הדירה. אבל קיטי לוגן היא לא אחת שמוותרת בקלות. על אף האגו הפגוע והמבטים החשדניים היא ממשיכה להאמין ביכולתה לספר סיפור. מה גם שהפעם מדובר בסיפור שהעורכת האהובה שלה ביקשה ממנה לכתוב בהיותה על ערש דווי, וגם הותירה לה קצת חוט: רשימה של מאה שמות. אבל לאן הולכים מכאן?

 

מאנגלית: דנה אלעזר הלוי, הוצאת כנרת, 348 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, פרוזה מקור, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.