ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 30/08/15

| 29/08/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 30/08/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 30/08/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

מה חשוב באמת

 

המפה של כל המקומות מאת קארי ראיין וג'ון פארקי דיוויס

המפה של כל המקומות מאת קארי ראיין וג'ון פארקי דיוויס

בהמפה של כל המקומות מאת קארי ראיין וג'ון פארקי דיוויס, ספר ראשון בסדרה לנוער, נמתחים מפרשי ההרפתקה לעבר מחוזות חדשים של מתח ורגש, הגדושים בדמויות מפתיעות, בהומור יוצא דופן ובעלילה מסחררת המגדירה מחדש מהי פנטזיה.

פין, מלך הגנבים של נחל הפיראטים, השיג את תוארו בזכות תכונה ייחודית אחת: הוא בלתי זכיר. כל מי שנפגש איתו שוכח אותו מיד. כך הוא יכול לשוטט בחופשיות ברחבי שכונת העוני המתפוררת שבה הוא חי, ולגנוב כל מה שירצה. עד שיום אחד הוא פוגש את מָאריל. כשהוא מגלה שמאריל זוכרת אותו אחרי פגישתם הראשונה הוא מבין פתאום שגם לזה יש יתרונות. יחד הם יוצאים למסע למציאת "מפת הייתישָׁם לכל המקומות" – מפה קסומה המביאה כל אחד למקום שאליו הוא צריך להגיע. פין מבקש למצוא את אמו שנטשה אותו ללא הסבר, ומאריל רק רוצה לחזור הביתה ולעזור לאמה החולה להבריא. אבל כשמתברר שעוד מישהו מחפש את המפה כדי לזרוע הרס וחורבן, המסע מקבל משמעות הרת גורל. יחד עם אַרְדֶנט הקוסם וקוֹל המַלָּח המסתורי שָׁטים מאריל ופין במרחביו העצומים של נהר הפיראטים ובכל היבשות הגובלות בו. הם נאלצים להתמודד עם סכנות בים וביבשה, עם רוע ועם כישוף, ובעיקר עם גילויים חדשים על עצמם ועל מה שחשוב להם באמת.

מאנגלית: נועה סמלסון, הוצ' מודן, 416 עמ'

 

מי הארנב הכי מהיר בכתיבת שיר?

 

ארנב חרוזים מאת ג'וליה דונלדסון

ארנב חרוזים מאת ג'וליה דונלדסון

ארנב חרוזים מאת ג'וליה דונלדסון מביא את סיפורו המשעשע של ארנב החרוזים, שמחליט לצאת להרפתקה.

כשכל הארנבים מנשנשים עשב, ארנב חרוזים ממציא שירים. הוא לא מפסיק לחרוז גם כשכולם רוצים לישון, ואפילו כשהשועל מתקרב. הצבעים, הריחות והיצורים בטבע סביבו מעוררים בו השראה, אבל חבריו הארנבים לא מגלים שום ענין בשירה. אולי יוכל לבטא את כשרונו במקום אחר, ואולי גם ימצא חבר? בכל עמוד חרוזים ונוצצים.

 

איורים: לידיה מונקס, תרגום: רימונה דינור, הוצ' כנרת, מנוקד

 

 

גרג הפלי יוצא לחופשה

 

יומנו של חנון 9 - חופשה על גלגלים

יומנו של חנון 9 – חופשה על גלגלים

חופשה על גלגלים מאת ג'ף קיני הוא הספר התשיעי בסדרת יומנו של חנון בכיכובו של גרג הפלי.

כשאמא מכריזה על טיול משפחתי, ברור לגרג ששום דבר טוב לא ייצא מזה. לצערו, הוא לא יודע עד כמה הוא צודק! אחרי לילה בארון, פגישה עם משפחת גורילות ומתקפה אווירית של שחף מורעב, גרג רוצה רק לחזור הביתה בשלום. אבל אז מתחילות הצרות האמיתיות.

 

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצ' כנרת, 218 עמ'

 

 

 

 

 

מיתולוגיות של עמי העולם

 

שש תחבולות גדולות מאת שהם סמיט

שש תחבולות גדולות מאת שהם סמיט

שש תחבולות גדולות מאת שהם סמיט הוא השלישי בסדרת "מיתולוגיות של עמי העולם", ובו ששה סיפורים מרתקים, מלאי הומור ומעוררי מחשבה על גיבורים ידועים ועל התחבולות המוצלחות שרקמו.

כאן יסופר על אודיסאוס היווני, שהוביל את חייליו לניצחון באמצעות הסוס הטרויאני, ועל התחבולה שחילצה אותו ממערת הקיקלופ; על תור, אל הרעם הנורדי, המתחפש לאישה כדי להשיב לעצמו פטיש קסם גנוב; על אמטרסו, אלת השמש היפנית, הנופלת בעצמה קורבן לתחבולה; על אננסי, איש העכביש בן מערב אפריקה, המצליח לעמוד בארבע משימות בלתי אפשריות; ועל יעקב אבינו, שהערים על עשו אחיו ונטל ממנו את הבכורה.

אייר: איתן אלוא, הוצ' כנרת, 72 עמ', מנוקד

 

 

 

שירת מופת לילדים

שמש במרום זורחת - אסופת שירי ע. הלל

שמש במרום זורחת – אסופת שירי ע. הלל

שמש במרום זורחת כולל ממיטב שירי הילדים של ע. הלל והוא השישי בסדרת שירי המופת לילדים, בעריכתה של יעל גובר.  ע. הלל היטיב לתאר בהומור ובלשון רעננה תמיד את הווית הילדות הישראלית. ביצירתו השופעת, שזכתה ללחנים אהובים, מתקיימים פיוט ושובבות, רוח שטות והבנה לנפש הילד, סקרנות ומשחק, ומעל לכול אהבה לטבע ולשפה העברית על כל רבדיה.

בין השירים: "אני שואל", "בלבול-למה-ככה?", "למה לובשת הזברה פיג'מה?", "יוסי ילד שלי מוצלח", "כשהדוד שמחה שר", "כשדודי שמחה מתגלח", "שני עננים" ועוד. את הספר מלווים איוריה של עינת צרפתי, המעניקים עוד חוכמות וקונדסות לשירים ולסיפורים.

הוצ' דביר, 71 עמ', מנוקד

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים ונוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.