ביקור בית עם הסופר עופר הוד: הקרחת של אבא

| 25/12/2011 | 0 Comments

"לאבא של דנה יש ראש כסוף, לאבא של יואב שער אסוף, אבא של מתן מתולתל, עם פוני מפוצל. רק אבא שלי קרח, כמו ירח". לטרנד הצעירים הקרחים, שרבים מהם אבות לפעוטות וילדי גן – נוסף לאחרונה ספרו של עופר הוד המתאר בהומור ושובבות מה ניתן לעשות עם הקרחת של אבא. אולי לצייר עליה פרצוף של מישהו אחר – מאחור . לקשט אותה במדבקות, להפוך אותה לפנס מסנוור או לדבר אחר… "אבל הכי כיף זה כשאבא הקרח בא לקחת אותך מהגן, וכבר מרחוק אתה יכול לזהות אותו בין שאר האבות"… אם כי צריך להיזהר, כפי שאומר המחבר, "שבטעות לא תחבק אבא קרח של ילד אחר". עופר הוד כתב את הטקסט לספרו בערב אחד אך את האיורים לספר לקח לו הרבה יותר זמן, בערך שנה. בעצם הוא אייר את הספר שלוש פעמים עד שהגיע לסגנון ולתוצאה הרצויה.

את הסיפור המחורז המלווה באיורים מודרניים כתב ואייר עופר הוד, בוגר אסכולה 2001, מעצב מולטימדיה, אנימטור, המעיד על עצמו שהוא בעל ראש קרח קריאטיבי במיוחד

שם: עופר הוד           

גיל: 38

סטטוס: נשוי + 3

מגורים: מודיעין

 

יריית פתיחה: הוציא לאחרונה את הספר הקרחת של אבא בהוצאת הקיבוץ המאוחד.

מאין אתה שואב את השראתך בכתיבתך? אני שואב את ההשראה מהילדים וההתנהגויות שלהם שמזכירות לי מחשבות שהיו לי בתור ילד.  לפעמים יוצא לנו גם להמציא ביחד סיפורים ממש יפים ומצחיקים. באיור הושפעתי מעבודותיה המדהימות של אנה לאורה קנטונה .

כמה זמן ארכה כתיבת ספרך? אחרי שגיבשתי את הרעיון בראשי, כתבתי את הטקסט בערב אחד. האיורים לקחו לי הרבה יותר זמן, בערך שנה. בעצם איירתי את הספר שלוש פעמים עד שהגעתי לסגנון ולתוצאה הרצויה.

 

איזה ספרים קראת לאחרונה? אני מאוד אוהב ספרי הסטורה וארכיאולוגיה, לא ממש קשור אבל: "ג'ינג'יס סחאן", "מבצע קציצה" ו"סודו של סיסרא". ספרי ילדים אני אוהב בעיקר לפי האיורים ורק כאלה שלא מנסים לחנך מידי.

מי הסופר שכתביו הרשימו אותך יותר מכולם, והאם הייתה לו השפעה כלשהי על כתיבתך? כאמור – הושפעתי מהמאיירת אנה לאורה קנטונה, לא חושב על סופר.

אילו ספרים קראת בילדותך? אני לא זוכר משהו שממש השפיע עליי, אולי בגלל שדי שנאתי לקרוא. אני מניח שקראתי את מה שהייתי "חייב" במסגרת לימודי בית הספר. אבל אם כבר אז ספרי מדע ועיון ולאו דווקא עלילתיים.

אילו שלושה ספרים תיקח איתך לאי בודד? האמת.. אולי "איך לשרוד באי בודד" אם יש כזה,  ושני ספרי סקיצות. באמת לא נראה לי שאני יכול לקרוא ספר פעם שניה.. אולי אקח ספרים שלא קראתי, עבים.

האם הוצאת בעבר ספרים נוספים או שזה הוא ספרך הראשון?  זהו ספרי הראשון, יש עוד כמה בקנה.

ספר קצת על הספר שכתבת: הספר שכתבתי מיועד בעיקר לילדים שיש להם אבא קירח, אבל לא רק. אני מגולח-ראש, ובשלב כלשהו כשראיתי שילדים מתייחסים לקרחת שלי נזכרתי: "אה ואללה, יש לילדים קטע כזה עם קרחת". בספר אני מספר בהומור מנקודת מבטו של הילד – כמה זה מגניב כשיש לך אבא עם קרחת ונותן מספר מצבים (מוגזמים לרוב) הקשורים לעניין. אני לא ממש בא "לעזור" לילדים עם אבא קירח להתמודד וכאלה.. (למרות שבפועל זה בטח קורה). זה ספר כיף. אני יותר חוגג איתם את הקרחת של אבא שלהם.     

 

 

האם אתה כותב בימים אלה ספר נוסף או מתכוון להוציא ספר נוסף בתקופה הקרובה? יש לי עוד 2 וחצי ספרים כתובים על המחשב, בקיצור, כנראה שאוציא עוד בהמשך.

מה הטיפ שלך לסופר מתחיל? אני סופר מתחיל – אשמח לטיפים.

קטע מתוך הספר:  אתן דווקא את הטקסט שסביבו קם הספר:

 

"או, נגיד, במקלחת –

אני אוהב לתופף לאבא על הקרחת,

והוא מתופף לי על התחת."

 

 

הקרחת של אבא, כתב ואייר עופר הוד, הוצאת הקיבוץ המאוחד, שנת 2011, 24 עמודים.

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: ביקור בית - משוררים וסופרים, דף הבית - סופר השבוע, ספרות ילדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.