זהירות מפלצות מאת אלון סנו

| 03/12/2011 | 0 Comments

ארתור חי עם סבו מתחת לאדמה בסמוך לעיירה ראטברידג'. בלילות הוא יוצא כדי להשיג עבור סבו ועבורו אוכל. אולם הוא נתקל בבעיה חמורה: כנופיית ציידי הגבינות בראשות גאזלן המרושע חוסמת את דרכו והוא חייב להימלט על נפשו ולמצוא דרך לחזור למערתו החמימה. בדרך, ייתקל ארתור בכמה וכמה יצורים מוזרים ואנשים מוזרים לא פחות ויילחם כנגד מזימה קולוסאלית המאיימת על חבריו ועל העיירה כולה.

לכאורה, הדבר הקל ביותר לסופר טרי הוא לכתוב פנטזיית נעורים. כל מה שצריך הוא קורט דמיון, כמה יצורים פנטסטיים, דמויות מטופשות ועלילה פשטנית שניתן להלביש לתוכה את כל הנ"ל. אך זוהי אשליה מסוכנת. פנטזיית נעורים משכנעת אינה דבר שקל לכתוב. מלבד המקוריות והדמיון על הכותב ליצור עולם שלם ומושלם שכל חלקיו משתלבים האחד בשני במסגרת הגיון פנימי נוקשה ללא פגמים.

זהירות מפלצות, פרי רוחו ודמיונו של המאייר וכעת הסופר אלן סנו מדגים היטב גם את הקשיים שעל כותב הפנטזיה להתמודד עימם וגם את התוצאה המוצלחת להפליא כשכישרון כתיבה ואיור משלבים יד ביד ליצירת ספר טוב היונק את שורשיו לא רק מהסופר עצמו ועולמו הפנימי, אלא גם מהכתיבה הבריטית המשובחת והמשכנעת עד לשורשי שערותיו של הקורא.

כחובב ספרי נוער באופן כללי ופנטזיה באופן פרטני, קיבלתי הרפתקה מגוונת ועשירה רבת דמיון, מעוף, השראה וערכים חינוכיים. מקסים ומענג, לילדים, לבוגרים ולחובבי ספרים באשר הם.   

זהירות מפלצות מאת אלן סנו , הוצאת מטר

 

קובי קמין

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: מומלצי השבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.