הסגת גבול – רוז טרמיין (מועמד לפרס בוקר)

| 22/11/2011 | 0 Comments

על רקע גבעות וגיאיות בסבן, בלב דרומה של צרפת, עוסק הרומן "הסגת גבול" בסכסוך קרקעות, ביחסי שנאה-אהבה של אח ואחות ובנקמה הרסנית.זהו ספרה השני של רוז טרמיין הרואה אור בעברית. לפני כשנתיים ראה אור ספרה עטור השבחים חלומות פרטיים, זוכה פרס אורנג' לשנת 2008, שזכה לביקורות מצוינות גם אצלנו ואף הפך לרב מכר.

בעמק שקט ניצב בית חווה מאבן, מאס לונל. בעליו, אראמון לונל, הוא אלכוהוליסט שעברו רודף אותו, ואילו אחותו, אודרן, חולמת לנקום על הבגידות הסמויות שהרסו את חייה. אל תוך העולם הסגור הזה בסבן מגיע אנתוני וריי, סוחר עתיקות מלונדון. הוא מקווה לפתוח דף חדש בחייו ומתחיל לחפש בית באזור, אך הגעתו למאס לונל מניעה סדרת אירועים אלימה ויצרית.

שני עולמות ושתי תרבויות במסלול התנגשות – גבולות קדומים נחצים, טבואים נשברים, ומתרחש פשע אלים. גם הגבעות של הסבן נותרות כל אותה עת אכזריות ומפתות, בלתי נשכחות ולכודות ברומן אפל.

רוז טרמיין, ילידת 1943, היא סופרת ותסריטאית אנגלייה שזכתה לשבחי הביקורת העולמית ולפרסים ספרותיים. פרסמה עד כה רומנים היסטוריים רבים וסיפורים קצרים. כשהיתה בת 20 שלחה את הסיפורים שכתבה לכתב עת ספרותי שדחה אותה. גם הרומן הראשון שלה נדחה על ידי כמה מו"לים. רק בגיל 33 החלו סיפורים קצרים פרי עטה להתפרסם, ויחד עם איאן מקיואן וסלמן רושדי היא נכללה ברשימת הסופרים הצעירים המבטיחים של בריטניה. כתיבתה מושפעת מאוד מוויליאם גולדינג ומגבריאל גרסייה מרקס.

ספריה זכו בפרסים רבים, ביניהם פרס וייטברֶד, הפרס הצרפתי Prix Femina Étranger, ופרס אורנג' (2008). היא שפטה בפרס הבוקר בשנים 1988 ו-2000. הסגת גבול, כאמור, היה ברשימה הקצרה של פרס הבוקר.

"רומן נועז המאיר ביד אמן מקומות אפלים" (New York Times)

"טרמיין כותבת יפה כל כך, שופעת עושר רגשי, רגישות מורכבת והתעקשות להוטה על האנושי שבדל, בכעור, בפגום" (The Times)

 

הסגת גבול, מאת רוז טרמיין, הוצאת סימנים, שנת 2011, 326 עמודים.

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , ,

Category: פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.