סיפור אהבה אמיתי עצוב במיוחד – גארי שטיינגרט

| 22/11/2011 | 0 Comments

ספר שבו התאהבות עשויה להציל עולם שלם מהתפוררות: בעתיד הקרוב מאוד, באמריקה הקורסת כלכלית וחברתית, עקב הסתבכות במלחמה עם ונצואלה, כשברחובות העיר שועטים טנקים של המשמר הלאומי, והנושה הסיני מאיים לעקל את המדינה…לני אברמוב , מחברו הגאה של מה שעשוי להיות היומן האחרון, הוא יצור מעידן אחר, אוהב לקרוא ספרים (או מוצרי מדיה כרוכים מודפסים, כפי שהם מכונים כעת). עובד בחברת "שירותים פוסט אנושיים" ומנסה לספק חיי נצח ללקוחותיה העשירים כקורח.

 

לני מאוהב ביוניס, צעירה אמריקנית-קוריאנית שהכיר ברומא, יוניס שסיימה תואר ראשון ב"אימג'ים" עם חטיבה ב"אסרטיביות" מנסה ליישם את כישוריה על מנת לשדרג את החנון העתיק. לני מנסה לשכנע את אהובתו החדשה שבעידן ללא אמות מידה או יציבות, בעידן שבו הרווקים קובעים בלחיצת כפתור את "הערך הזיוני" ואת שווי ה"יואן" של כל אחד ואחד, יש עדיין ערך לאהבה ואנושיות.

 

גארי שטיינגרט נולד בלנינגרד בשנת 1972 והיגר לארצות הברית בגיל שבע. ספרו הראשון "המדריך לרוסי המתחיל" זכה בפרס קריין ובפרס הספר היהודי הלאומי ליצירה בדיונית. ספרו השני "אבסורדיסטן" נמנה עם עשרת ספרי השנה של "ניו יורק טיימס" ונבחר לספר הטוב ביותר של השנה ע"י "טיים", "וושינגטון פוסט", "סן פרנסיסקו כרוניקל", "שיקגו טריביון" ועוד. "סיפור אהבה אמיתי עצוב במיוחד" נבחר לרשימת הספרים הטובים בשלושים וחמישה מוספי ספרות. גארי שטיינגרט  נכלל ברשימת העשור של "עשרים הסופרים הטובים ביותר עד גיל ארבעים" של "ניו יורקר" וברשימת הסופרים הצעירים הטובים של "גרנטה". ספריו תורגמו לעשרים וארבע שפות.

 

כתב עת לענייני מו"לות שיקלל מאות רשימות סיכום ספרות לרשימה אחת המדרגת את הספרים הטובים ביותר לשנת 2010. למקום הרביעי הגיע ספרו החדש של גארי שטיינגרט "סיפור אהבה אמיתי עצוב במיוחד" הרואה אור בימים אלו בהוצאת סימנים וידיעות ספרים, בתרגומה של קטיה בנוביץ'.

"ביצוע עצוב במיוחד, מצחיק במיוחד, ונוגע ללב במיוחד…המשקף את יכולתו של שטיינגרט לכתוב באופן עמוק על אהבה, על אובדן ועל היותנו בני תמותה." – מיצ'יקו קאקוטוני. ניו יורק טיימס

 

סיפור אהבה אמיתי עצוב במיוחד  מאת גארי שטיינגרט, הוצאת סימנים וידיעות ספרים, שנת 2011, 398 עמודים

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , ,

Category: פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.