גולאש לגולש – מתכונים הונגריים כשרים וקלים להכנה

גולאש לגולש, ספר בישול הונגרי פרי מקלדתו של עופר ורדי (39). בספר החדש יותר מ-100 מתכונים קלים להכנה על גבי כרטיסיות נוחות לשימוש. הכרטיסיות, שמעוטרות בתמונות מעוררות תיאבון, ארוזות בקופסת קרטון מעוצבת, בתוכה גם מגנט במתנה להצמדת המרשמים למקרר בעת הבישול והאפייה.

עופר ורדי, עיתונאי ואיש של אוכל, גדל על המאכלים ההונגריים של סבתו האהובה. רק כשהלכה לעולמה הבין שיחד עם סבתא ננה נעלם לתמיד גם ניחוח המעדנים שלה. על השולחן במרפסת מצא את מחברת המתכונים המשומשת, זו שבעזרתה רקחה את מטעמיה, כמו שרק סבתות יודעות. הדפים המצהיבים היו עדיין מעוטרים בהערות שרשמה בכתב ידה: חמש ביצים במקום שמונה, היא כתבה ליד המרשם לעוגת השוקולד.

"מצויד בירושה הקולינרית שהותירה אחריה ננה ובזיכרונות רבים, יצאתי למסע: לנסות לשחזר את אותו טעם אהוב של פעם", כותב עופר ורדי. "שנה של מגורים בבודפשט הבירה עשתה גם היא את שלה וקירבה אותי עוד יותר לאחד המטבחים הטובים בעולם, אם לא לטוב שבהם".

באמצע 2006 התפרסם לראשונה "גולאש לגולש" – טור שבועי שכתב ורדי על סודות המטבח ההונגרי – בתחילה באתר המגזין הגסטרונומי "על השולחן" ובהמשך באתר Ynet. הטור זכה להצלחה גדולה, אלפי קוראים מכל רחבי העולם גלשו אל המדור מדי יום, ולאור הביקוש התבשל הטור לספר.

הספר הזה מוקדש באהבה לכל אלה שמתגעגעים גם הם לרָקוֹט קְרוּמְפְּלִי, לפַּפְּרִיקָאש צִ'ירְקֵה ולגוֹמְבּוֹצים ובכלל ­­­– לאוכל של סבתא, ולא משנה מאיזו עדה.

הספר יוצא לאור בהוצאה החדשה של ורדי – LunchBox – ספרים בקופסה.

ייעוץ מתכונים: שף פטר שיקלושי

"גולאש לגולש" בהוצאת www.lunch-box.co.il

הידעת? לפני שזורים פפריקה לתוך הסיר חשוב להורידו מעל האש אחרת התבלין ייחרך וטעמו ייעשה מריר.

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , ,

Category: בישול ואוכל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.