רחוב שיח' חאמזה 17, קהיר

| 14/11/2011 | 0 Comments

רחוב שיח' חאמזה 17, קהיר לוקח את הקורא למסע חושני של ריחות, צבעים, קולות, רגשות ומשפחה יהודית קטנה ואמיצה בראשית המאה העשרים, מעט לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה. פורטונה ושלום פסי מגדלים את שלושת ילדיהם בצל המלחמה הממשמשת ומידפקת על דלתות אירופה. החיבור עם הארץ הפונדקאית מתגלה כחסר סיכוי: מואיז הופך קומוניסט ונרדף על ידי החוק, סופי עזת פנים, מורדת בהוריה ונישאת להנרי, העסקן הציוני, ובת הזקונים סוזי מתאהבת בחוסני, פושע ערבי רב-קסם, הכופה את עצמו עליה ומאיים לפגוע במשפחתה.

 

הספר אורג בחוטי צבע וניחוחות כובשים של יהדות מצרית אוריינטלית ששורשיה יונקים מתרבויות צרפת ובולגריה. חיי המשפחה מתנהלים בתחושת ביטחון יחסית עד שפעמי מלחמת העולם השנייה המתקרבים אל שערי קהיר מעירים את הלאומנות הערבית מתרדמתה. הרחוב השקט סוער ורוגש ועולמה של המשפחה מתהפך.

 

אברהם בר-אב חושף בפני הקורא רומן היסטורי על מציאות אמיתית ואישית (חיי משפחתו במצרים), רקמה אנושית חיה, מלאת הומור וחוכמת חיים, הסוחפת עד העמוד האחרון.

 

אברהם בר-אב (בן טאטה) יליד מצרים, מתגורר כיום במצפה בגליל, הוא מנכ"ל חברת BCI המפתחת מערכות תוכנה לאקדמיה. בר-אב למד בחוג לאמנות התיאטרון ולספרות אנגלית באוניברסיטת תל-אביב. כתב וביים מחזות, ביניהם "מפעל הפה והטלפיים", "ספינת הקרקס" וכמו כן, פרסם סיפורים קצרים. רחוב שיח' חאמזה 17, קהיר, בו השקיע חמש שנות תחקיר וכתיבה, הוא ספרו הראשון.

 

רחוב שיח' חאמזה 17, קהיר, מאת אברהם בר-אב, הוצאת רימונים, שנת 2011, 446 עמודים.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , ,

Category: פרוזה מקור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.