סודות אפלים, נקמה, ריגול ומזימות – בסקירת ספרי מתח והרפתקאות חדשים

| 21/11/2013 | 0 Comments

סודות אפלים, נקמה, ריגול ומזימות - בסקירת ספרי מתח והרפתקאות חדשים

סודות אפלים, נקמה, ריגול ומזימות – בסקירת ספרי מתח והרפתקאות חדשים

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: מותחנים וספרי הרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

 

מסילת המוות מאת טים ויבר

מסילת המוות מאת טים ויבר

סודות אפלים

מסילת המוות ספרו השני של טים ויבר מביא לנו עלילה מותחת העוסקת בנעדרים.  "אני חוקר מקרי רצח כבר חמש-עשרה שנה, ואפשר ממש להרגיש שזה מקום רע. אתה לומד לחוש מקומות; והמקום ההוא… משהו באמת לא בסדר איתם". למגאן קארבר בת ה-17, תלמידה מצטיינת מבית טוב, שמשקיעה בלימודים ונשמרה מצרות,  לא הייתה שום סיבה לברוח מהבית. ועם זאת, שישה חודשים חלפו מאז היעלמה עדיין אין לה זכר.  הצער אינו זר לדיוויד רייקר, בלש המתמחה באיתור נעדרים. הוא מכיר גם את עולמם האפל של הנעדרים. לכן, כשהוריה של מגאן מבקשים ממנו לגלות מה קרה לה, הוא קשוב לכאבם – אבל יודע היטב שסודות אפלים קבורים לעתים בעומק האדמה. הסודות של מגאן עשויים לעלות לו בחייו, משום שבשעה שהוא חוקר את היעלמותה הוא מגלה שהכול שקר. אנשים קרובים לה מתים, ואחרים מפחדים לדבר. קשר השתיקה מוביל את רייקר עד מהרה אל מסילת המוות, חלקת יער בשולי העיר שהייתה פעם שדה הציד של רוצח סדרתי אכזרי ומעוּות (מאנגלית: יצהר ורדי, הוצ' מטר, 480 עמ').

 

כסף קל מאת יאנס לפידוס

כסף קל מאת יאנס לפידוס

על נקמה והישרדות

כסף קל מאת ינס לפידוס הוא מותחן פשע על קוקאין וכוח, על נשים יפות ומועדונים, על נקמה והישרדות. כסף מסובב את העולם ומחלק אותו לאלו שיש להם ולאלו שלא.  יו הוא סטודנט שזקוק נואשות לכסף כדי לתחזק את סגנון החיים של חוגי החברה הגבוהה, וכשמוצעת לו עבודה כסוחר סמים לחבריו העשירים, הוא מקבל אותה מבלי לחשוב על ההשלכות. חורחה הוא סוחר סמים צ'יליאני שהַבריחה האגדית שלו מהכלא מציבה אותו שוב בחזית מלחמת הסמים של סטוקהולם. חורחה בקי ברזי המוצר וצמא לנקמה במי שהפליל אותו.  מראדו הוא אוכף החוק השרירי של ארגון פשע יוגוסלבי שמחפש הזדמנות לשנות כיוון וקריירה. גם לו נמאס להיות כלי שרת במשחק מסוכן ובלתי אפשרי. שלוש הדמויות מוצאות את עצמן במאבק חזיתי כשניסיונות הבריחה והחילוץ שלהן מציבים אותן במסלול התרסקות. הן נאלצות לקבל החלטות בשברירי שניות ולשלם עליהן את המחיר בעולם אכזרי, שקשה להיכנס אליו ושאין ממנו דרך חזרה. מחוספס ואפל (מאנגלית: יסמין קלין, הוצ' כנרת זמורה ביתן, 510 עמ')

קארי מאת סטיבן קינג

קארי מאת סטיבן קינג

מעביר צמרמורת

קארי הוא הרומן הראשון של סטיבן קינג, שמרגע צאתו לאור ב-1974 ועד ימינו מפחיד, מבעית ומעביר צמרמורת בגופו של הקורא עד העמוד האחרון. קארי סלל את דרכו של קינג להכרה כאחד הכותבים המשובחים של ספרי אימה בימינו, ועל פיו הופק גם סרט קולנוע. קארי וייט חיה בעיירה קטנה עם אמה הדתית הקנאית שממררת את חייה. בבית־הספר היא הנערה המוזרה והדחויה. היא לעולם אינה לובשת את הבגדים המעודכנים, או אומרת את הדברים הנכונים, או מבינה את הבדיחות – שהן בעיקר על חשבונה. ואז, ברגע של חסד לא צפוי, מקבלת קארי הזדמנות להיות נערה רגילה וללכת כמו כולם לנשף הסיום של התיכון. אלא שבין השמלות הנוצצות וקישוטי הנשף אורב לה מעשה של אכזריות בלתי צפויה.ואולם, איש אינו יודע שלקארי וייט יש כישרון מיוחד. היא יכולה לגרום לדברים לנוע באוויר בכוח מחשבתה בלבד. היא יכולה לגרום לדלת להיסגר, למאפרה ליפול, לספר לרחף באוויר. היא יכולה גם להפוך את הנשף למאורע שאיש מבני כיתתה לא ישכחו לעולם  (מאנגלית: אינגה מיכאלי, הוצ' מודן, 218 עמ')

 

מרגל רוסי מאת עמיחי יעקב שפירא

מרגל רוסי מאת עמיחי יעקב שפירא

עלילת ריגול ומזימות

עלילת מרגל רוסי מאת עמיחי יעקב שפירא, מתרחשת בתקופת האינתיפאדה השנייה, בבית מלון בירושלים וכוללת עלילות אהבה ובגידה, נאמנות ותככים. אורחיו של המלון המכובד, לכאורה, נהנים משירותיה המגוונים של חוות הסוסים הנמצאת בתחומו, אך בלילות הם יכולים ליהנות גם משירותים אחרים, המסופקים בביתנים מוצנעים. סוכני ביון ישראלים ורוסים, מרגלים מדומים ואמיתיים, ערבים ישראלים ופלשתינים, כל אלה משתלבים בעלילה. אנו מתוודעים לרומן אסור של דימא, גיבור הסיפור, עם מירי, בתו של גור, בעל בית המלון שבו הוא עובד כמנהל האורוות. בעלה, איש שב"כ, אשר גילה את הבגידה, מחליט להתנקם בדימא ולהעליל עליו אשמת ריגול לטובת הפלשתינים לצורך ביצוע פיגוע ראווה. הוא מפעיל את קשריו וכישוריו, וכורך סביב צווארו עלילת ריגול. במקביל, מתפתחת עלילת ריגול רוסית אמיתית שגם היא מתרחשת ברובה באתר המלון. לבלילה מצטרפים שחקנים נוספים כמו סוכני ביון רוסיים, שמארגנים מבצע שבו יצולם חבר כנסת ישראלי בזרועות נערת ליווי "שתולה" לצורך סחיטתו. שירותי הביון של רוסיה, ישראל והרשות הפלשתינית מתפתלים זה עם זה וזה בצד זה, וזה נגד זה (הוצאת אוריון, 386 עמ')

מזבח העצמאות מאת פיליפ קרטר

מזבח העצמאות מאת פיליפ קרטר

אין על מי לסמוך

אי-אפשר לסמוך על אף אחד במשחק החתול-ועכבר ההולך ומסתבך בספר מזבח העצמות מאת פיליפ קרטר, המתפרש על פני מאה שלמה, בין סיביר הקפואה לבין רחובות פריז המתעקלים ספר מתח שכובש את הקוראים בקצב מסחרר, תגליות מפתיעות ועלילה מסמרת שיער. סן פרנסיסקו: חסרת בית נדקרת למוות בידי מתנקש שציפתה לו במשך שנים – ומילותיה האחרונות, המסתוריות, חושפות סוד בן עשורים אשר שינה את פני ההיסטוריה. גלווסטון. זקן על ערש דווי מוסר וידוי מצמרר "אני לא מי שאתם חושבים שאני", אשר מזהיר את בניו מפני סכנה והונאה. מסצ'וסטס: מתנקשת חסרת מצפון עושה עסקה מפוקפקת עם מיליארדר בעל תאגיד שמבקש לרכוש ממנה סרט צילום מפליל. לכל אחד מאלה יש קשר לאישה אשר עשרות שנים קודם לכן נמלטה ממחנה שבויים סובייטי כשבאמתחתה ידע עתיק יומין שאנשים מוכנים למכור את נשמתם כדי להשיגו. בסבך הסכנה הזה נלכדים ריי או'מאלי, אדם שמנסה נואשות לחמוק מגורל קטלני, וזואי דמיטרוף, עורכת דין מסן פרנסיסקו, אשר מזהה את חסרת הבית שהתנקשו בחייה,  כאישה שמתה לכאורה חצי מאה קודם לכן (מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצ' מטר, 496 עמ')

קרבן אמצע החורף מאת מונס קלנטופט

קרבן אמצע החורף מאת מונס קלנטופט

אפל ומקפיא

קורבן אמצע החורף הוא הספר הראשון בסדרת ספרי מתח פרי עטו של מונס קלנטופט.  הוא גדל במשפחה ממעמד הפועלים בעיירה לינשפינג שבשוודיה, שם מתרחשת עלילת סדרת ספרי המתח שלו, מלין פורס (על שם הגיבורה – חוקרת המשטרה שניצבת במרכז ספרי הסדרה). תקציר הספר: בשעות בוקר מוקדמת, בחורף הקר ביותר הזכור בשוודיה, נאלצת חוקרת המשטרה מלין פורס לצאת את דירתה החמה כדי לפענח מקרה רצח. גופה עירומה של גבר נמצאת תלויה על עץ ביער שמחוץ לעיירה לינשפינג. כבר מתחילתו של הרומן ניצבת מלין בפני הרבה שאלות לא פתורות: מיהו האיש הזה? למה נרצח? מה פשר הפצעים המוזרים שעל גופו? "חקירה מורכבת מהרבה קולות, כאלה שאת יכולה לשמוע ואחרים שאינך יכולה לשמוע.. חשוב להקשיב לקולות החרישיים, מלין. האמת מסתתרת בהם". מלין וצוותה חייבים לברר את האמת בקרב קהילה שמסרבת לחשוף את סודותיה, ולפסוע בעקבותיו הקפואים של הרוצח אל הפינות האפלות ביותר של הלב האנושי. חקירתה המעניינת של פורס והכתיבה הווירטואוזית של קלנטופט, הופכים רומן מתח זה ליחיד ומיוחד (משוודית: רות שפירא, הוצ' פן וידיעות ספרים, 519 עמ')

מלחמתו של גדעון מאת הווארד גורדון

מלחמתו של גדעון מאת הווארד גורדון

מזימות פוליטיות

הווארד גורדון לוקח אותנו במלחמתו של גדעון למבצע הצלה עמוס במזימות פוליטיות וטרור בינלאומי. גדעון דייוויס, מומחה למשא ומתן שכישורי התיווך שלו מאחורי הקלעים זיכו אותו בתפקיד מתווך שלום בקונפליקטים ברחבי העולם, בקיא יותר בדיונים סודיים במסדרונות גבעת הקפיטול מאשר בקרב מגע. אבל כישוריו המעשיים והטקטיים באים לידי ביטוי כשאלן פרקר, ידיד המשפחה ובכיר הממשל, מבקש ממנו ללוות סוכן חשאי שסרח מדרום-מזרח אסיה לוושינגטון. הסוכן, טילמן דייוויס, מוכן להסגיר את עצמו – אבל רק לידי אחיו, גדעון. אף-על-פי ששני האחים מנוכרים זה לזה במשך שנים, גדעון אינו מסוגל להבין איך ייתכן שאחיו נהפך לאדם אכזרי כל-כך. אבל התוכנית להסגרתו של טילמן משתבשת וארל פרקר נתפס כבן-ערובה. גדעון נאלץ להתחבר אל הצד האפל שבו כדי לחמוק ממקומיים עוינים במוהאן שסועת המלחמות ולהגיע אל "האובליסק" – אסדת קידוח נפט משוכללת ביותר שעלות הקמתה מאות מיליוני דולרים, ואשר טרוריסטים בהנהגתו של טילמן אחיו השתלטו עליה. בעזרת מנהלת אסדת הקידוח, קייט מרפי, גדעון פותח במבצע הצלה הזוי של אדם אחד. (מאנגלית: שרה ריפין, הוצ' מטר, 326 עמ')

דג מלוח בלי חרדל מאת אלן ברדלי

דג מלוח בלי חרדל מאת אלן ברדלי

הבלשית חובבת הרעלים

דג מלוח בלי חרדל מאת אלן ברדלי הוא ספר נוסף בכיכובה של פלביה דה לוס, הבלשית הפיקחית וקרת הרוח בת האחת-עשרה, חובבת הרעלים ופענוח מקרי הרצח הפתלתלים. כשצוענייה מגדת עתידות מגיעה לבישופס לייסי, הכפר השלו שבו גרה פלביה, היא מבקשת ממנה מיד שתקרא מה צופן לה העתיד – "את מפחידה אותי", אמרה הצוענייה, "אף פעם לא ראיתי את כדור הבדולח שלי מלא כל כך חושך". למחרת השכם בבוקר הילדה הנמרצת מופתעת עד עמקי נשמתה כשהיא מגלה את הצוענייה מוכה עד זוב דם בקרון הצוענים שלה. האם הייתה זו פעולת נקמה שביצעו תושבי הכפר, המשוכנעים כי הצוענייה חטפה לפני שנים תינוקת מקומית?  פלביה מבינה היטב את העונג שבנקמה וזוכה לו לעתים קרובות כשהיא מבצעת תעלולים מרושעים באחיותיה הגדולות והשנואות. אבל מה הקשר לתינוקת הנעדרת? הרמזים נערמים לרגליה ומסיחים את דעתה של הבלשית המיומנת, ופלביה נאלצת למיין את שפע קצוות החוטים המעלים צחנת נקמה כדי לפענח מעשים אפלים וסודות מסוכנים. מקסים, מלא הומור ומסתורין (מאנגלית: אסנת הדר, הוצ' מטר, 326 עמ', מגיל 15)

הילד במזוודה מאת לינה קוברבול ואגניטה פריס

הילד במזוודה מאת לינה קוברבול ואגניטה פריס

משהו רקוב בממלכת דנמרק

הילד במזוודה מאת לינה קוברבול ואגניטה פריס הוא ספר ראשון בסדרה. זהו סיפור על משפחה, על כסף, סחר בבני אדם, רוע אנושי ועל נשים שמנסות לשרוד. נינה בורג עובדת בארגון סיוע הומניטרי ואיננה מסוגלת לסרב כשמדובר בעזרה לחלשים. כשידידתה קארין מוסרת לה מפתח לתא שמירת חפצים, נינה נשאבת אל ההרפתקה המסוכנת של חייה. בת היא מוצאת מזוודה ובתוכה ילד בן שלוש, מסומם, עירום ובקושי חי. האם הוא קורבן לרשת סחר פדופילית? האם היא יכולה למסור אותו לשלטונות או שאלה יעבירו אותו למי שמכרו מלכתחילה? כשהיא מגלה את גופתה של קארין, נינה מבינה שחייה וחיי הילד מצויים בסכנה. היא יוצאת למסע נואש שבו תצטרך למצוא תשובות: מי הילד הזה? מי הוריו? ומי מנסה לצוד אותם?  המחברות מציגות את הצד האפל והרקוב של ממלכת דנמרק. על הזנות הפורחת, על המהגרים מארצות מזרח אירופה שנאלצים להשתמש בה כנקודת מעבר ועל הקלות הבלתי נסבלת בה  מוכרים נשים וילדים (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצ' כנרת זמורה ביתן, 319 עמ')

 

סתת האבן מאת קמילה לקברג

סתת האבן מאת קמילה לקברג

סוד נורא בן מאה שנים

בספר סתת האבן שבה בספר נוסף, סופרת המתח השוודית המצליחה קמילה לקברג, אל העיירה פילבקה. גופתה של ילדה קטנה מתגלה במים מול חופי עיירת הדייגים פילבקה. עבור פטריק הדסטרום, בלש בתחנת המשטרה המקומית, המוות מזעזע במיוחד, כיוון שמדובר בילדה שהוא ובת זוגו אריקה פאלק מכירים.  האם מדובר בתאונת טביעה? הנתיחה שלאחר המוות מרמזת אחרת, ופטריק, שזה עתה נולדה בתו הראשונה, נאלץ להתחיל לחפש רמזים בתיק שקצות החוט בו דלים להחריד. ככל שהחקירה מתקדמת נאספות שאלות מטרידות יותר ויותר: היכן היה אביה של הילדה בבוקר שבו מתה? מהו הדבר שאמה של הילדה אינה מגלה? ואיזה סוד סיפרה הילדה עצמה לחברתה הטובה יום לפני שמתה, והשביעה אותה לא לגלות לעולם? דומה כי כל מי שמעורב במקרה מנסה להסתיר משהו, הסודות מאיימים לקרוע את מרקם החיים בעיירה הקטנה, ומעל הכול מרחף סוד נורא בן מאה שנים כמעט, שארב כל העת במחשכים ועתה מתחיל לעלות אל פני השטח. עלילה מותחת ומפתיעה (משוודית: רות שפירא, הוצ' מודן, 429 עמ')

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.