ספרים חדשים – מומלצי השבוע 4/1/2015

| 03/01/2015 | 0 Comments

 

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 4/1/2015

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 4/1/2015

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

חיים סודיים

לשחזר את אמיליה מאת קימברלי מקרייט

לשחזר את אמיליה מאת קימברלי מקרייט

לשחזר את אמיליה מאת קימברלי מקרייט, הוא רומן מתח סוחף, המספר את סיפורה של אמיליה, נערה שנופלת אל מותה מגג בית-הספר הפרטי שלה בברוקלין. אילו אירועים נסתרים הובילו למעשה האכזרי שעלה לה בחייה? 

סיבת המוות נקבעה כהתאבדות. זמן קצר לאחר מכן, מקבלת אמה, קייט, עו"ד שאפתנית, מסרון: "אמיליה לא קפצה". קייט נוברת בהודעות הדואר, במסרונים ובסטטוסים של בתה, והיא משחזרת את ימיה האחרונים והקשים. הספר נע בין ניסיונותיה לגלות את האמת לבין הבזקים המסופרים מנקודת מבטה של אמיליה, ומתעדים את ההתמודדות שלה עם לחצים חברתיים, ועם טקסי השפלה במועדון סודי שהוקם בבית-הספר.

אחד ההיבטים המרתקים הוא הדילוג בין מְסַפְּרִים, והסופרת עושה זאת היטב. נעקוב לא רק אחרי מאמציה של קייט לחשוף את האמת על 'התאבדותה' של אמיליה, אלא גם אחר נקודת מבטה של אמיליה עצמה, בחודשים שקדמו למותה. מה מסתתר בתהום הנפערת בין דמותה המוכרת של אמיליה לבין חייה הסודיים? האם היה אפשר לבחור בדרך אחרת? הספר מפליא לשרטט את עולמם החשאי של מתבגרים ומתבגרות, העולם הרוחש סביבם בלא הרף, מלא וגדוש אהבות מהוסות, בריתות חשאיות ומעשי בגידה שלא יעלו על הדעת. 

תרגום: אינגה מיכאלי, הוצאת אופוס, 397 עמ'

לדעת לבטוח בעצמה

תולדות שן הלוויתן מאת אליזבת אילו

תולדות שן הלוויתן מאת אליזבת אילו

תולדות שן הלוויתן מאת אליזבת אילו הוא מותחן ספרותי מעולה בעל עומק פסיכולוגי עם רקע מתוחקר היטב. פיריו קספרוב, גיבורת הספר היא צינית, מחוספסת ומתוסבכת – אבל אתם עומדים להתאהב בבת בוסטון המבריקה וחריפת-הלשון הזו. לפיריו הייחודית יש יכולת גופנית לעמוד בפני היפותרמיה, חוש ריח מפותח במיוחד ואינסטינקטים חדים. לאחר שאוניית משא נגחה בסירת הדיג שפיריו שטה בה והטביעה אותה בתוך דקות, הורגת את ידידה נד, היא מוצאת את עצמה בסכנת טביעה במים הקפואים של צפון האוקיינוס האטלנטי. היא שורדת, אבל האסון מערער את חייה. לאחר שאינה מצליחה להתנער מהחשד שהטבעת הסירה לא הייתה תאונה, ולאחר החקירה הרשמית נסגרת ללא תוצאות היא חשה שייתכן שהתאונה הייתה מכוונת ויש מי שרצה במותו של ידידה. ככל שהיא מעמיקה בחקירתה, הולכת הסכנה וקרבה אליה. פיריו מחפשת תשובות בברים עלובים וברציפי הדיג של בוסטון, ומתלבטת שוב ושוב במי עליה לתת אמון. במסע לגילוי האמת היא עוברת מטרקליניה המפוארים של יאכטה יוקרתית דרך יישוב אינואיטי נידח ולבסוף אל מפרצון צר בצפון הרחוק של קנדה, שם עליה להתייצב מול האתגר הקשה מכול: לבטוח בעצמה.

מאנגלית: עידית שורר, הוצאות הכורסא וידיעות ספרים, 424 עמ'

 

להעז לחפש את האושר

 

אור בוקר ראשון מאת פביו וולו

אור בוקר ראשון מאת פביו וולו

 

אור בוקר ראשון מאת פאביו וולו (זוכה ב"פרס ספרותי של האי אלבה" פרס על מצוינות וכושר ההמצאה) הוא רומן מקסים ומרגש, על גיבורה שיכולה להיות כמעט כל אחת, שהעזה לחפש את האושר.

הלנה ידעה מראש איך החיים שלה צריכים להיראות: בית ספר, אוניברסיטה, הגבר שהיא צריכה להינשא לו, אפילו מה יהיה הצבע של הספה בסלון. אבל עכשיו כשהשיגה את כל זה, היא אינה  מרוצה. הנישואים שלה משתרכים בעייפות, ללא תשוקה או סקרנות. בעלה הפך למעין אח. האם ייתכן שזה כל מה שיש? כשיום אחד הלהט והתשוקה מרימים את ראשם, הלנה צריכה לבחור: האם להיאחז בחייה הנוחים או לסכן את כל מה שיש לה ולהסתער, להעז ואולי לאבד הכול.

מאיטלקית: מונה גודר, הוצאת כנרת זמורה, 234 עמ'

 

 

 

 

הקרב של חייה

 

 

סוף הלילה מאת אנדראה קרמר

סוף הלילה מאת אנדראה קרמר

סוף הלילה הוא הספר השלישי בטרילוגיה לנוער "צל לילה" מאת אנדראה קרמר, שמשלבת סיפור פנטזיה ומסתורין עם אהבה ותשוקת נעורים.

קאלה טוֹר אף פעם לא נרתעה ממלחמה. אבל עכשיו זו כבר לא סתם מלחמה; קאלה יודעת שהיא עומדת בפני הקרב של חייה. היא חייבת להציל את רֶן, גם אם שֵיי לעולם לא יסלח לה. היא חייבת לשמור על אחיה, למרות שכולם חושבים שהוא בוגד. היא חייבת להוכיח לעצמה ולכולם שהיא האלפא-השלטת, כי רק כך תשחרר את העולם מהכישוף ההרסני של השומרים. המשימה כמעט בלתי אפשרית, אבל ההתמודדות הקשה באמת מחכה לה דווקא אם תצליח.

מאנגלית: ענבל שגיב-נקדימון, הוצאת כתר, 327 עמ'

 

 

 

 

סאגה משפחתית אנושית סוחפת

בזמנים של אור דועך מאת אויגן רוגה

בזמנים של אור דועך מאת אויגן רוגה

בזמנים של אור דועך מאת אויגן רוגה, זוכה פרס בוקר הגרמני, 2011, הוא סאגה משפחתית אנושית סוחפת שהיא בבואה של ההיסטוריה המזרח-גרמנית. רוגה הצליח להתיך את חוויותיהם של ארבעה דורות על פני יותר מחמישים שנה לכדי קומפוזיציה מזוקקת. הוא מספר את סיפורה של אוטופיה חברתית, המחיר שנגזר על בני האדם לשלם עבורה, וקִצה ההדרגתי.

עלילת הספר: החל משנות החמישים, דרך נפילת החומה ב-1989 ועד לתחילת שנות האלפיים, מנסה משפחה אחת במזרח גרמניה לצלוח את החיים. סבא וסבתא, קומוניסטים מושבעים; בנם החוזר לגרמניה, לאחר שהיגר למוסקבה ונעקר למחנה סיבירי, כי הוא מאמין שאפשר לשנות אותה; והנכד, שמולדת משפחתו צרה לו מדי, והוא עובר למערב דווקא ביום ההולדת התשעים של אב המשפחה. ומעל כל זה מרחפת השאלה, האם חיים שהוגדרו על ידי מרד הם בסופו של דבר חופשיים יותר מחיי קונפורמיות?

מגרמנית: חנה לבנת, הוצאת כנרת זמורה, 365 עמ'

 

אנושיות אין-קץ בשדה הקרב

 

מטרהורן מאת קרל מַרלַנטס

מטרהורן מאת קרל מַרלַנטס

מַטֶרהוֹרן, ספרו של קרל מַרלַנטס, הוגדר על ידי ה"ניו יורק טיימס" כאחד מספרי המלחמה הטובים ביותר שנכתבו על מלחמת וייטנאם. זהו ספר מלחמה ריאליסטי ויוצא דופן, שהקורא לא יוכל להניח מידיו עד סופו הכואב. מרלנטס, קצין נחתים מעוטר, לחם בווייטנאם ב-1969. הספר מתאר אירועים דומים לאלה שעברו עליו במהלך המלחמה.

מַטֶרהוֹרן היה עוד הר בסמוך לגבול צפון-וייטנאם, חסר חשיבות אסטרטגית, אחד מני רבים, עד שמפקד אוגדת הנחתים 5 החליט להפוך אותו לבסיס קדמי של האוגדה, במטרה לעצור את התקדמותו של צבא צפון-וייטנאם. מלאס, מפקד מחלקה חדש בפלוגת בראבו, נחשף לכל זוועות המלחמה בסדרת קרבות אכזריים עם אויב עקשן המנסה לעקור שוב ושוב את הנחתים מההר. מלאס מנסה לשרוד ולנצח בעודו מתנסה בכל מה שאמריקה מנסה להתעלם ממנו: הג'ונגלים המאיימים, האויב האורב בסבך, האיבה בין הלבנים והשחורים בפלוגה, והקצונה הבכירה שלא מבינה את מצב הלוחמים בשטח

מאנגלית: עמנואל לוטם, הוצאת כתר, 640 עמ'

 

לשון מקרא ולשון חכמים

שמות מאת הרב יעקב מדן

שמות מאת הרב יעקב מדן

בכרך שמות, השני בסדרת כי קרוב אליך – לשון מקרא ולשון חכמים, ממשיך הרב יעקב מדן את הקו שהתווה בכרך הקודם (בראשית) ומחבר בין פשט הכתוב ובין דברי חכמים. נושאי חומש שמות, השעבוד ויציאת מצרים, קבלת התורה ולידת האומה הישראלית, הנהגת המדבר ועניינו של המשכן, זוכים כולם לעיון מעמיק.

עיקר נופיו של ספר שמות הם במדבר סיני. ההשוואות עם סיפורי תנ"ך אחרים, המאפיינות את דרכו העיונית של הרב מדן, מציידות את קוראיו בפרספקטיבה חדשה ומפתיעה לגבי הסיפורים המוכרים.

הוצאת ידיעות ספרים, 575 עמ'

 

 

 

 

 

הנסיך הקטן חוגג 70 עם תרגום חדש

הנסיך הקטן 2014 תרגום תלמה אליגון-רוז

הנסיך הקטן 2014 תרגום תלמה אליגון-רוז

לפני 72 שנה נעלם הנסיך הקטן מעל חולות הסהרה כשהוא נפרד מהטייס במילים: "תָּבִין. הַדֶּרֶךְ אֲרֻכָּה מִדַּי. אֲנִי לֹא יָכוֹל לִסְחֹב אֶת הַגּוּף הַזֶּה אִתִּי. הוּא כָּבֵד מִדַּי. כְּשֶׁהוּא יִשָּׁאֵר כָּאן, הוּא יִהְיֶה בְּעֶצֶם רַק קְלִפָּה יְשָׁנָה שֶׁזָּרְקוּ. אֵין שׁוּם דָּבָר עָצוּב בִּקְלִפָּה יְשָׁנָה…" אבל למחרת לא נותר במקום  כל זכר מהנסיך הקטן. גם לא "הקליפה". סופו של בוראו של הנסיך הקטן, אנטואן דה סנט-אכזופרי, מסתורי לא פחות. בסוף 2014 מלאו 70 שנה להיעלמותו של הסופר-הטייס אנטואן דה סנט–אכזופרי מעל שמי הים התיכון.                                                                                                                   

לתרגום החדש של יצירת המופת הנסיך הקטן, נוספה אחרית דבר מפורטת המגוללת את סיפור כתיבתו של הנסיך הקטן, כמו גם את סיפורו של מחברו, ושופכת אור על ההקדשה ללאון ורת'. מתברר שחברו של סנט-אכזופרי היה צרפתי יהודי, שחווה על בשרו את הכיבוש הנאצי בצרפת.

עוד על הנסיך הקטן ומחברו: http://readbooks.co.il/le-petit-prince-2012/

תרגום: תלמה אליגון-רוז, הוצאת מחברות לספרות, 109 עמ', מנוקד

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות נוער, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.