מתח באוויר – הרפתקאות, מתח ותעלומות: מומלצי אפריל 2016

| 09/04/2016 | 0 Comments

מתח באוויר - הרפתקאות, מתח ותעלומות: מומלצי אפריל 2016

מתח באוויר – הרפתקאות, מתח ותעלומות: מומלצי אפריל 2016

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 11 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

היסטוריה משפחתית אפלה ומורכבת

הפלישה מאת הוקאן אוסטלונד

הפלישה מאת הוקאן אוסטלונד

רומן הפשע הפלישה, הספר השני בסדרה מאת הוקאן אוסטלונד, אחד מכוכבי-העל החדשים של ספרות הפשע הסקנדינבית, מתרחש שוב באי השליו והפסטורלי גוֹטלֶנד, בכיכובו של הבלש פרדריק ברומן, ומעלה אל פני השטח את האימה המסתתרת מאחורי החיים בעיירה קטנה, שבה אין לאיש אפשרות להימלט מהעבר, ואת הרוע החבוי בתוכנו כצפעוני ומאיים להתפרץ בכל רגע.

בני משפחת שלנדר-אנדרסון, החיים באי השוודי הפסטורלי גוטלנד, מתחילים לקבל איומים מפחידים ללא שם השולח. מי יכול לרצות ברעתם? בלשי המשטרה המקומית, בראשות פרדריק ברומן, מתייחסים לאיומים ברצינות, אך אינם מוציאים מכלל אפשרות שמדובר במתיחה בלבד. אך כשהאיומים מתגברים ובתם של בני הזוג נעלמת, נעלם גם הספק. מדובר באיום אמיתי, וזוהי רק ההתחלה. ככל שהחקירה מתקדמת מתגלה היסטוריה משפחתית אפלה ומורכבת. מה באמת גרם לבעל לחזור לאי הקטן לאחר קריירה מצליחה כצלם בינלאומי? האם מישהו מתוך האי עצמו מעוניין לפגוע בבני המשפחה, או האם מדובר באיום חיצוני ומסוכן יותר?

מאנגלית: שרה ריפין, הוצאת "דני ספרים". 493 עמודים

האם כל מה שידעה עליו אמיתי?

היד שמאכילה אותך מאת א' ג' ריץ'

היד שמאכילה אותך מאת א' ג' ריץ'

היד שמאכילה אותך הוא ספר מתח פסיכולוגי, פרי שיתוף פעולה מבריק בין אֵיימי הֶמפֶּל וג'יל סימֶנט, סופרות אמריקאיות עטורות פרסים. א' ג' ריץ' הוא שם העט שלהן. היד שמאכילה אותך הוא ספרן המשותף הראשון.

יום אחד חוזרת מורגן הביתה ומגלה מחזה מחריד: גופתו המשוסעת של בנט, הארוס שלה, מוטלת בחדר השינה ושלושת הכלבים שלה, שני פיטבולים ופירנאית אחת, מכוסים בדמו. היא לא מצליחה להבין מה גרם לכלביה לתקוף את בנט בצורה כל כך פראית. כשהיא מנסה לחפש את המשפחה שלו ולבשר לה את הבשורות הקשות, היא לא מצליחה למצוא אותם וגם לא את הדירה שבה בנט תמיד טען שהוא גר. חיפוש נוסף מעלה שהוא שיקר לה בכל דבר שהוא סיפר על עצמו ומסתבר שהוא היה מאורס למספר נשים נוספות, ולכל אחת הוא סיפר משהו אחר. היא מגלה שכל התסמינים מראים שהוא מתאים להגדרה הקלינית של סוציופת. מורגן מכירה סוציופתים היטב. היא ויקטימולוגית – פסיכולוגית שחוקרת נשים שנפלו קורבן לגברים שניצלו אותן. מורגן ההמומה מבינה שהיא הפכה בדיוק לסוג הקורבן שהיא חוקרת. היא מתמקדת באלטרואיזם פתולוגי – מצב בו הניסיון לעשות טוב מוביל לתוצאות הרסניות. במהלך המחקר שלה, כשהיא ניסתה למצוא "טורפים" אינטרנטיים – גברים שמחפשים נשים חלשות באתרי הכרויות כדי לנצל אותן – היא הכירה את בנט, סוכן של מוזיקאים שגר בקנדה. הם מתאהבים ולאחר תקופה מתארסים, וכל זה מבלי שמורגן אי פעם פגשה את משפחתו או הייתה בדירתו בקנדה (כל פעם בתירוץ אחר). כעת עליה לגלות אם כל מה שידעה – על בנט, על עצמה, על ציידים וקורבנות – הוא אמיתי. המצב מחמיר כשהארוסות האחרות של בנט מתחילות להירצח זו אחר זו ומורגן חייבת להבין מי באמת היה בנט ומי רודף אחר הארוסות שלו לפני שהם יגיעו גם אליה.

מאנגלית: דפנה עמית, הוצ' כתר, 270 עמ'

סודות, שקרים, חולשות ויצרים

נקישה בחלון מאת לינווד ברקלי

נקישה בחלון מאת לינווד ברקלי

במותחן נקישה בחלון שוב מפענח לינווד ברקלי את הלבה הרותחת מתחת לפניו השלוות של הפרבר האמריקני, בשנינות המפלחת שהפכה לסימן ההיכר שלו.

כאשר קאל וִיבֶר עוצר באור אדום בערב גשום בדרכו הביתה, הוא נשמע לאינסטינקטים שלו ומתעלם מן הנערה הרטובה המנסה לתפוס טרמפ – גם כשהיא מתחילה להקיש על חלונו. אבל ברגע שהוא מבין שהיא לומדת בכיתה של בנו, הוא יודע שלא יוכל להשאיר אותה לבדה ברחוב. אלא ששום דבר אינו מכין אותו לתוצאות של ניסיונותיו לעזור לה, גם לא שנותיו הרבות כשוטר וכחוקר. למחרת, כשנערה אחת נמצאת מתה והאחרת נעדרת, הוא מוצא את עצמו פתאום במרכזו של פאזל קטלני שנוגע בליבה של העיירה – החל בשוטריה הבריונים וכלה בראש העיר. כשמתברר שפרשיית הרצח קשורה לטרגדיה האישית של קאל ואשתו, הוא יודע שעליו לצלול למעמקיה של האמת, גם אם המחיר שישלם על כך יהיה כבד מנשוא.

מאנגלית: נורית לוינסון, הוצאת מודן, 425 עמודים

 

הוא שונא חוסר צדק

 

מוניטין מפוקפק מאת ג'ון גרישם

מוניטין מפוקפק מאת ג'ון גרישם

ג׳ון גרישם חוזר עם המותחן מוניטין מפוקפק, דרמת בית משפט מהנה הכוללת דמויות צבעוניות, עלילה מפותלת ומפתיעה וגיבור שובה לב.

סבסטיאן ראד הוא לא עוד עורך דין טיפוסי. אין לו משרד, אין לו שותפים והוא נועל מגפיים מעור תנין. הוא עובד מהוואן שלו, והעוזר שלו, המכונה "פרטנר", הוא גם הנהג ולעיתים קרובות גם שומר הראש שלו. סבסטיאן מגן על אלה שעורכי דין אחרים אפילו לא מתקרבים אליהם. על נאשם ברצח אכזרי של שתי ילדות קטנות, שהציבור כבר הרשיע עוד לפני שהמשפט החל; על מי שירה, פצע והרג לוחמים של הכוחות המיוחדים שפרצו אליו הביתה באישון לילה בעקבות טעות בזיהוי; ואפילו על בן טיפוחיו, לוחם אומנויות לחימה משולבות שהכה למוות את השופט שהכריז על מנצח אחר. כי יותר משהוא שונא להפסיד – הוא שונא חוסר צדק. והוא שונא גם את הממשל המושחת. ואת התאגידים הגדולים, ואת הבנקים, ואפילו את מערכת המשפט והעמדת הפנים המתחסדת שלה. ובדיוק בגלל זה הם מוכנים לעשות הכול כדי להיפטר ממנו – ואם אפשר לתמיד.

 מאנגלית: נורית לוינסון, הוצאת מודן, 362 עמ'

 

סודות אפלים

אופרת הקבצנים מאת פגי בליר

אופרת הקבצנים מאת פגי בליר

הוואנה, בירתה של קובה, היפהפיה והמושחתת משמשת תפאורה לרומן המתח אופרת הקבצנים מאת פגי בליר. ספר ראשון בסדרת הבלש רמירס, המפקד על יחידת הרצח של משטרת קובה.

כאשר ילד בן תשע נאנס ונרצח וגופתו נמשית מתוך מימיה הכחולים של הוואנה, נופל החשד על תייר קנדי. ממיטת חוליו משגר הנשיא פידל קסטרו מסר ברור ונחרץ נגד עברייני המין הפוגעים בתיירות שהיא הענף היחיד המכניס בתקופת הסגר בה שרויה קובה, ופקד רמירס נחוש יותר מתמיד לפתור את הרצח אך לרשותו 72 שעות בלבד לאיסוף ראיות ולהגשת כתב אישום. הרומן מציג בפני הקורא את קובה הקומוניסטית שבשנת 2007 היתה עדיין נתונה לשלטונו של דיקטטור גוסס ונחנקת תחת עול האמברגו האמריקני. הוואנה על סמטאותיה המסתוריות מתגלה כעיר עילית ותחתית הצופנת סודות אפלים. המחברת, עו"ד במקצועה, מתארת קובה שהיא אפלה ופתיינית, רדומה ותוססת, מושחתת ואדיבה ושוזרת בתוך שגרת חיים מלאת סתירות פרשת רצח אלימה ששורשיה חושפים את היסודות הרקובים של השלטון.

מאנגלית: הדסה הנדלר, הוצאת כתר, 348 עמ'

 

חיים של כאב מתמשך

איש הזיכרון מאת דיוויד באלדאצ'י

איש הזיכרון מאת דיוויד באלדאצ'י

המותחן איש הזיכרון מאת דיוויד באלדאצ'י הוא סיפור הגדול מסך חלקיו, בזכות גיבור ייחודי שנצרב בראש ובלב גם לאחר סיום הקריאה.

כאשר אֵיימוֹס דֶקֶר חזר לביתו בעיירה בֶּרלינגטון באותו לילה, הוא לא ידע שחייו ישתנו לעד. אך כששמע את השקט הנורא והחליק בשלולית הדם הוא הבין מיד כי כל משפחתו נרצחה. שנה אחרי שעולמו חרב עליו, לאחר שעזב את ביתו ואת עבודתו כבלש במשטרה, הוא סובל לא רק מבדידות איומה, אלא גם מזיכרון ליל הרצח שאינו מרפה ממנו אפילו לרגע. כי התופעה המוחית הנדירה שמלווה אותו מאז נפצע על מגרש הפוטבול עשרים שנה קודם לכן – זיכרון מוחלט שאינו מאפשר לשכוח דבר – דנה אותו לחיים של כאב מתמשך ללא מזור. אך חייו מקבלים תפנית מפתיעה ביום שבו נכנס אדם לא מוכר לתחנת המשטרה ומתוודה על רצח משפחתו של אמוס. כאשר רצח מחריד נוסף מתרחש בסמיכות אירועים חשודה, הוא נקרא להפעיל את יכולותיו המיוחדות בניסיון לפענח מי מטיל טרור על העיירה, ומדוע. אלא שכדי להתמודד עם מוחו המטורף של הרוצח או הרוצחים – נאלץ איימוס להתעמת עם העבר שהיה רוצה לשכוח, ועם העתיד המסוכן הממתין לו ולסובבים אותו.

מאנגלית: מיכל כהן, הוצאת מודן, 438 עמ'

 

סודות משפחתיים

 

הכי בעולם מאת ליסה גרדנר

הכי בעולם מאת ליסה גרדנר

הכי בעולם מאת ליסה גרדנר, הוא מותחן על משפחה, אלימות וסודות ועל מי שאנחנו אוהבים הכי בעולם.

 

בהתחלה זה נראה כמו מקרה קלאסי של הגנה עצמית. הבעל האלים של השוטרת טסה ליאוני שוב עבר את הגבול, והפעם היא ירתה בו. אבל טסה ליאוני לא מדברת. לא על בעלה המת, לא על פניה החבולות, לא על בתה בת השש שנעלמה. כשהבלשית די־די וארן נכנסת לתמונה, הדברים מתחילים להסתבך. היא תאלץ לנהל מירוץ נגד השעון כדי לחשוף סודות משפחתיים, לפענח רצח ולמצוא ילדה נעדרת.

 

מאנגלית: רוני בק, הוצאת כנרת זמורה, 383 עמ'

 

 

 

כיצד הסבל מעוות את הנשמה

אש הרעב מאת אריק אקסל סונד

אש הרעב מאת אריק אקסל סונד

אש הרעב מאת אֶריק אָקסל סוּנד הוא ספר שני, עוכר שלווה ועוצר נשימה, בטרילוגיית המתח השוודית החולשה של ויקטוריה ברגמן. זהו מותחן הצולל לעומקה של הנפש, בוחן כיצד הסבל מעוות את הנשמה ושואל כמה רוע יכול אדם לסבול עד שהוא עצמו יהפוך למפלצת. העלילה אפלה מאוד ולא תהיה קלה לכל קורא.

 

הבלשית ז'נט שילברג ממשיכה, בניגוד להוראות, לחקור את הרצח האכזרי של מספר נערים. הפסיכולוגית סופיה סטרלונד, פסיכולוגית שמתמחה בנערים עם פוסט טראומה, מנסה להיאבק בשדים הרצחניים מעברה. ומעל הכול מרחף שם אחד: ויקטוריה ברגמן.

 

משבדית: רות שפירא, הוצ' כתר, 420 עמ'

 

 

הוא צריך לטהר את שמו

 

פשעים מהעבר מאת גלן אריק המילטון

פשעים מהעבר מאת גלן אריק המילטון

גיבור הספר פשעים מהעבר מאת גלן אריק המילטון הוא ואן שואו, ריינג'ר בצבא ארצות הברית, בעל נטייה קודרת הפועל בחללים שבין הצל לאור. שואו חונך להיות גנב, אבל בהיותו בן שמונה עשרה הוא ניתק לפתע את כל קשריו עם עולם הפשע, נטש את עברו ואת סבו – עבריין ותיק שלימד אותו את סודות המקצוע – והתגייס ליחידת סיור מובחרת של הצבא האמריקני.

אחרי עשר שנות שתיקה מבקש ממנו סבו לשוב הביתה לסיאטל; אבל כאשר ואן מגיע, הוא מוצא את סבו מדמם על רצפת ביתו מקליע שנורה לראשו. לאור הסכסוך הישן בינו לזקן יודע ואן שהוא החשוד העיקרי.  הדרך היחידה לטיהור שמו היא חזרה אל העולם שנשבע להותיר מאחור. באמצעות כישוריו כפושע וכחייל הוא יוצא לצוד את היורה, ולגלות מה הניע את סבו לפנות אליו אחרי זמן רב כל כך; אבל בעולם האלים והתחרותי מאוד, שבו טוב ורע אינם מוגדרים על־ידי החוק, מגלה ואן שהעבר נוכח בכל מקום… וכי הסודות השמורים על־ידי הקרובים לו ביותר הם הקטלניים מכולם.

תרגום: גרשון גירון, הוצאת קוראים, 316 עמ'

 

הצד האפל בטבע האנושי

טבע החיה מאת לואיז פני

טבע החיה מאת לואיז פני

טבע החיה מאת לואיז פני הוא מותחן קלאסי, הכתוב בחן רב ובהומור דק, עם תשומת לב רבה לבעלי החיים. למרבה הפלא גם ישראל משתרבבת איכשהו לתעלומה.

לורן לפאז' בן התשע כל הזמן קורא "זאב-זאב". בדמיונו המפותח חייזרים פולשים, עצים מהלכים ומפלצות מכונפות מתגוררים ביער שליד כפר שלושת האורנים. סיפוריו כה מופרכים, שאיש אינו מאמין לו. גם לא ארמאן גמאש ורעייתו ריין־מארי, שעברו לגור בכפר השקט בקוויבק. אבל כשהילד נעלם, תושבי הכפר מתחילים לשקול את האפשרות שאולי אחד מסיפוריו דווקא היה אמיתי. כך מתחיל חיפוש קדחתני אחר הילד ואחר האמת, ואז משהו שמתגלה עמוק בתוך היער מתחיל שרשרת אירועים, המובילה לרצח, לפשע ישן, לבגידה נושנה. "עכשיו זה עכשיו," כותבת רות, משוררת הכפר הזקנה והמשונה, המסתובבת תמיד עם ברווזת המחמד שלה, רוזה. "הדבר האפל נמצא כאן." מפלצת ביקרה בעבר בכפר שלושת האורנים ונטעה שם שורשים עמוקים. ועכשיו, יודעת המשוררת, היא חזרה. ארמאן גמאש, לשעבר ראש מחלק הרצח במשטרת קוויבק, חייב להתמודד עם האפשרות שמכיוון שלא האמין לסיפורו של הילד, הוא עצמו מילא תפקיד מחריד במה שעומד לקרות.

מאנגלית: שרית פרקול, הוצאת קוראים, 428 עמ'

 

הסודות המתחבאים מאחורי הבד

זייפנית האמנות מאת ב.א. שפירו

זייפנית האמנות מאת ב.א. שפירו

זייפנית האמנות מאת ב.א. שפירו, הוא רומן מסעיר על אודות חשיפה – והתעלמות מהסודות המתחבאים מאחורי הבד.

כמעט עשרים וחמש שנים אחרי השוד הידוע לשמצה במוזיאון איזבלה סטיוארט גרדנר שבבוסטון – שנותר שוד האמנות הבלתי מפוענח הגדול בהיסטוריה – אחד מציורי דגה הגנובים מובא לסטודיו של אמנית צעירה. קלייר רות' נכנסת לעסקה שטנית עם בעל גלריה רב עוצמה ומסכימה לזייף את הציור תמורת תערוכת יחיד בגלריה המפורסמת שלו. אבל כאשר היא מתחילה לעבוד, היא מתחילה לחשוד שיצירת המופת החסרה – זאת שהייתה תלויה במוזיאון גרדנר במשך מאה שנים – אפשר שהיא עצמה מזויפת.

תרגום: גרשון גרון, הוצאת קוראים, 320 עמ'

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.