ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 11/09/16

| 10/09/2016 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 11/09/16

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 11/09/16

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 10 ספרים חדשים נהדרים לילדים ולבני נוער.

 

 

 

מגפת האהבה

הזיה מאת לורן אוליבר

הזיה מאת לורן אוליבר

הזיה מאת לורן אוליבר (מחברת "לפני שאפול") הוא הספר הראשון בטרילוגיה לנוער שבמרכזה אהבת אמת.

ללנה נותרו 95 ימים עד יום הולדתה השמונהעשר, אז תעבור את הטיפול נגד המחלה הנוראה מכול. אמא שלה חלתה בה כמה פעמים, ואחרי שאף טיפול לא עזר, שמה קץ לחייה. לנה לא מוכנה שזה יקרה גם לה. בגיל שבע-עשרה ותשעה חודשים היא סופרת את הדקות עד היום הגדול שאחריו שוב לא תצטרך לחשוש מפני מגפת האהבה. אבל ביטחונה העצמי מתערער כשהיא פוגשת נער מסתורי עם בלורית פרועה ועיניים תכולות כים. משהו בו מטלטל את לנה ואת האמת שהכירה, ומושך אותה לעבר גבולות אסורים. מה תגלה אם תחצה אותם? האם תבחר לצלול אל ההזיה המשכרת של האהבה או לשוב לשלוות חייה הקודמים? ספר מעורר מחשבה ודמויות בלתי נשכחות.

 

מאנגלית: אביגיל בורשטיין, הוצאת כנרת זמורה, 335 עמודים

 

מגפה מסתורית בכפר סיילם

נערות מכושפות מאת קתרין האו

נערות מכושפות מאת קתרין האו

נערות מכושפות מאת קתרין האו הוא רומן מצמרר לבני נוער. מחלה מסתורית תוקפת תלמידות בתיכון פרטי יוקרתי, ואיש אינו יודע איך לעצור אותה. ראשונה נפגעת קלרה, מלכת הכיתה, שמאבדת את הכרתה באמצע השיעור, ואחריה כל חברותיה הטובות. מספר החולות עולה במהירות ועמו מפלס החרדה. כולם מחפשים מישהו או משהו להאשים. תגובה אלרגית לחיסון? זיהום אזורי? או אולי מדובר בתגובה פסיכולוגית ללחץ המופעל על הנערות המצטיינות? רק קולין מבינה את מה שאף אחד לא תפס. בית הספר נמצא בדנוורס, מסצ'וסטס, לשעבר כפר סיילם. היא כותבת עבודה בהיסטוריה על המחזה 'ציד המכשפות' על מה שהתרחש בדיוק שם לפני שלוש מאות שנה. גם אז סבלה קבוצת נערות ממגפה מסתורית, רק שאז החשודים בהפצתה הועלו לגרדום. קולין מבינה שחייבים לעצור את המחלה לפני שיהיה מאוחר מדי, ונדמה לה שהיא גם יודעת איך. עליה לפעול במהירות ובנחישות לפני שיהיה מאוחר מדי.

 

מאנגלית: רוני בק, הוצאת מודן, 450 עמודים

 

יש דרכים להגשים חלומות

גשר הקשר מאת בלינדה בן-עטר-קוטלר

גשר הקשר מאת בלינדה בן-עטר-קוטלר

ספר הילדים גשר הקשר מאת בלינדה בן-עטר-קוטלר (מורה לחינוך מיוחד, יועצת חינוכית ומטפלת באמצעות בעלי חיים) הוא סיפור של ידידות מופלאה שבכוחה לחבר יצורים ועולמות שונים ורחוקים. סיפור על אחדות, שוויון  ושמירה על כדור הארץ. פיני, פיל אפריקני צעיר, תמים וטוב לב חולם לפגוש את בני משפחתו החיים ביבשת אסיה הרחוקה, אולם אינו יודע כיצד לעשות זאת. הוא פוגש בנורית, שפירית עליזה ואופטימית, דמות שונה ממנו ויחד הם יוצאים למסע חלומי. בשיחה וגם עם קצת קנאה במה שיש לנורית הם מגיעים יחד לסוג של פתרון לבעיה, תוך כדי חברות מופלאה שמתפתחת ביניהם. הם מזמינים את הקורא להצטרף אליהם ולהאמין שיש דרכים להגשים חלומות ולגשר בין עולמות שונים.  יש בסיפור מסר שמוביל ומחנך ילדים לכבד זה את זה. לא לוותר על הגשמת חלומותיהם הכמוסים, תמיד לקוות לטוב ולאופטימיות בעולם (גם כשקשה וברגעי משבר וקושי). מתוכן הסיפור עולה כי בעזרת אמונה בכוחה של ידידות, עזרה הדדית וחברות, שנרקמת בין שתי דמויות כה שונות וזרות האחת מהשנייה, יש סיכוי להוביל לשינוי מחשבתי – אפילו מציאותי. זאת בפעילות למען מטרה משותפת ושמירה על הסביבה, על בסיס כבוד הדדי כלפי דתות, תרבויות וצבע עור. איורים מקוריים וססגוניים של בועז גבאי שמאיר בשלל צבעים את הסיפור והוסיף לייחודיות שלו.

הוצאת אוריון, עמודים לא ממוספרים, לגילאי 9-5, מנוקד

להחזיר את הסדר לעולם

ג'ושוע דרד מאת לי בייקון

ג'ושוע דרד מאת לי בייקון

ג'ושוע דרד מאת לי בייקון הוא הראשון בסדרת אקשן סוחפת, מותחת ומצחיקה לבני נוער, שבה נער אחד מבין שרק הוא יכול להחזיר את הסדר לעולם. 

 

החיים בחטיבת הביניים הם לא משהו, אבל כשההורים שלך הם הנבלים הגדולים בתבל, הם בכלל לא משהו. ג'ושוע יודע שההורים שלו הם צרה צרורה (ולא רק מפני שהם מגדלים עדר זומבים במרתף הבית), אבל כשהעיפרון הראשון מתפוצץ לו ביד הוא מבין שכוחות-העל לא פסחו עליו. ואז מגיעה לבית הספר סופי, וגם היא מסתירה סודות על עצמה ועל הוריה. ג'ושוע, סופי וגם מילטון החבר הטוב מוצאים עצמם בעיצומה של מלחמה גדולה, ויוצאים יחד למסע הצלה. אבל את מי הם אמורים להציל?  מי כאן הטוב ומי הרע? המציאות, יתברר להם, מסובכת ומפחידה. וגם די מצחיקה.

 

מאנגלית: מרט וינטראוב, הוצאת כתר, 202 עמודים

אולימפיאדה של חיות

אולימפיאדה בג'ונגל מאת רמי ארז

אולימפיאדה בג'ונגל מאת רמי ארז

גם לחיות מגיעה אולימפיאדה ועל כך בספר הילדים שכתוב בחרוזים אולימפיאדה בג'ונגל מאת רמי ארז. "כריש, לוויתן, אולי פינגווינים – מי מהם אלוף השחיינים? ספידי, במבי או גיל הנמר – מי מהם המהיר ביותר? אולימפיאדה בג'ונגל הנה זה קורה   אף אחד לא טורף, כל אחד מתחרה. אלה רצים, אלה קופצים ואלה זורקים, כולם מתאמצים: תנין וגם היפו, נמלה וגם פיל" (מתוך הספר). מגיע הקוף דורון, יוזם המשחקים, ומביא "שלושה נשרים חכמים שמבינים בתכנונים". הנשרים קובעים חוקים וכללים למשחקים: "אף אחד לא טורף, מי שטורף לא מצטרף", "יהיה שוויון בין המינים, יתחרו בנות נגד בנים", "כולם משתתפים, אף אחד לא מחרים". החיות בג'ונגל מתנדבות לעזור: הנמלים מקימות את האצטדיון, הפינגווינים יהיו סדרנים, הקופים יארחו, האריות ישגיחו.  טקס הפתיחה חגיגי ומרהיב, החיות נותנות כבוד לדמויות ג'ונגל מפוארות מהעבר, הקוף דורון מכריז על פתיחת המשחקים: "עכשיו למשחקים ולתחרויות ריצה, קפיצה, שחיה, כדורגל, כדורסל. דרמות, מתח, שערוריות, הפתעות". לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של איגור קוביאר, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור. לגילאי 7-3.

הוצאת אוריון, 39 עמודים, מנוקד

הוא עושה חיים

נייט הגדול עושה חיים מאת לינקולן פרס

נייט הגדול עושה חיים מאת לינקולן פרס

נייט הגדול חוזר אלינו בנייט הגדול עושה חיים!, ספר שביעי בסדרת הקומיקס המצחיקה מאת הקומיקסאי לינקולן פרס.

 

כשמבקשים מנייט להתיידד עם תלמיד חדש בעל השם המוזר ברקנרידג' פאפינגטון השלישי, הוא לגמרי בעד, עד לרגע שהוא פוגש את הילד. לפאפינגטון יש לחיצת יד של אטרייה  מבושלת, והוא לא בדיוק משדר אנרגיה "חיובית". האם נייט תקוע עם ילד מקלקל מצב רוח? או שהחבר החדש שלו יהיה מסמר הערב?

 

 

מאנגלית: אסנת הדר, הוצאת כתר, 223 עמודים

 

 

גיבורות מצחיקות ופרועות

 

אייבי ובין פותרות תעלומה מאת אנני ברוז

אייבי ובין פותרות תעלומה מאת אנני ברוז

אייבי ובין פותרות תעלומה מאת אנני ברוז הוא הספר העשירי והאחרון בסדרה המקסימה לראשית קריאה שהגיבורות שלו הן החברות הכי טובות בעולם, הן מצחיקות והן פרועות.

אמא של בין מראה לה סרט על בלש קשוח, שמתגנב מאחורי אנשים ומרגל אחריהם ושואל אותם שאלות קשות. בין מספרת שהוא יושב במכוניתו "המון זמן, ואז המשטרה מגיעה וגם כמה חבר'ה מהעיתון, והוא נהיה גיבור גדול. אבל בכלל לו איכפת לו מזה, והוא מתרחק לו בסמטה, לבדו". לשתיהן ברור: מעתה בין היא בלשית ואייבי העוזרת הנאמנה שלה. הן לא מפחדות! דבר לא יעצור בעדן, הן יפצחו את התעלומה. ואם מישהו מהשכנים חושב שאין תעלומה לפצח, שיחשוב שוב.

 

איורים: סופי בלקול, מאנגלית: עטרה אופק, הוצאת כתר, 127 עמ', מנוקד

 

להישאר עוד קצת במיטה

ספורי בוקר מאת לוין קיפניס

ספורי בוקר מאת לוין קיפניס

באמצעות איורי קומיקס מרהיבים ועדכנים מנגישים את הקלאסיקות היפות של ספרות הילדים העברית לילדים של היום. סיפורי בוקר שכתב לוין קיפניס, כולל שלוש מעשיות משעשעות על ילדים שלפעמים קשה להם לקום בבוקר. גיבוריהן הם המאחרת הישנונית, שלושה אחים עצלים ורם הקטן, שאפילו חצוצרני התזמורת ומכבי האש בכבודם ובעצמם אינם מצליחים להעירו. הסיפורים מלווים באיורים נפלאים שציירה נעם וינר ויצרה ספר קומיקס מצחיק ויפהפה.  

הוצאת מודן, ספריית נח, עמודים לא ממוספרים, לגילאי 5-2

 

איך מענישים אל?

האורקל הנסתר מאת ריק ריירדן

האורקל הנסתר מאת ריק ריירדן

האורקל הנסתר מאת ריק ריירדן הוא הספר הראשון בסדרה המיתולוגית גורלו של אפולו, הרפתקה מותחת ומצחיקה עם הגיבור הכי אנושי שאל מהאולימפוס יכול להיות.

כולם רבים עם ההורים שלהם, ולפעמים אפילו חוטפים עונש קטן. לא רציני, נכון? כן, בתנאי שההורים שלכם הם בני אדם. כשאפולו מרגיז את אבא שלו, זאוס מלך האלים, הוא מקבל עונש לא מהעולם הזה. כי איך מענישים אל? הופכים אותו לבן אנוש! חלש ומבולבל הוא נוחת בעיר ניו יורק בדמות נער מתבגר, ועכשיו, בלי כוחות-על ובלי חיי נצח, הוא חייב לשרוד בעיר הגדולה. אבל לאפולו יש אויבים רבים מהעבר – אלים, מפלצות וגם אנשים – שרק חיכו להזדמנות להיפטר ממנו ובדרך לכבוש את העולם. אפולו חייב להודות – הוא זקוק לעזרה, והוא יודע איפה למצוא אותה – אי־שם במחנה החצויים.

 

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת זמורה ביתן, סדרת מרגנית, 319 עמודים

 

סיפור שובה לב

ילדי המסילה מאת אדית נסביט

ילדי המסילה מאת אדית נסביט

תרגום חדש לקלאסיקה ילדי המסילה משנת 1906 מאת אדית נסביט, סיפורם שובה הלב של שלושה ילדים אנגליים שנאלצים לעזוב את לונדון ולעבור לכפר. לרוברטה, פיטר ופיליס יש כל מה שצריך: בית חם, בגדים יפים, מטפלת נחמדה ואפילו כלב משלהם. אבל כשיום אחד אביהם יוצא במפתיע לנסיעת עבודה ולא חוזר, עליהם לעזוב עם אמם את חייהם הנוחים בלונדון ולעבור לגור בבית מרוחק בכפר. הילדים מגדלים שבסמוך לביתם עוברת מסילת ברזל. בכל בוקר הם רצים אל המסילה ומנופפים לשלום לנוסעי הרכבת בתקווה למסור את אהבתם לאביהם הרחוק. כך מתחילים חייהם החדשים כ"ילדי המסילה", חיים מרתקים ומלאי הרפתקאות מסעירות. הם מתיידדים עם אנשי הכפר ועם עובדי תחנת הרכבת, וגם עם איש זקן מנושאי הרכבת שמנופף להם בחזרה מהחלון. הילדים נמשכים אל האיש המסתורי, ולא מעלים כלל על דעתם שהוא עתיד לקחת חלק מרכזי בפתרון תעלומת אביהם הנעלם.

מאנגלית: שהם סמיט ואמנון כץ, הוצאות מודן ואוקיינוס, סדרת הרפתקה, 273 עמודים, מנוקד

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות ילדים ונוער, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.