מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי דצמבר 2015

| 13/12/2015 | 0 Comments

 

מתח באוויר: הרפתקאות רצח ותעלומות – מומלצי דצמבר 2015

מתח באוויר: הרפתקאות רצח ותעלומות – מומלצי דצמבר 2015

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם:  8 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

סקוט הרוואת סוכן מסוג אחר

רשימה שחורה מאת בראד תור

רשימה שחורה מאת בראד תור

רשימה שחורה מאת בראד תור, הוא מותחן משובח דחוס פעילות, רומן המתח המטלטל ביותר שלו עד כה. אי-שם בתוככי ממשלת ארצות הברית חבויה רשימה שמורה היטב. חברי הקונגרס לעולם לא זוכים לראות אותה – רק הנשיא וצוות סודי של יועצים. ברגע ששמך מופיע ברשימה, הוא לא נמחק… עד מותך. מישהו הוסיף זה עתה לרשימה את שמו של סוכן האנטי-טרור סקוט הרוואת.

הרוואת, גיבור ספריו של תור, הוא סוכן מסוג אחר. הוא פועל מחוץ לכל המסגרות הרגילות ומותח את הגבולות עד הסוף, מבלי לפחד מהתוצאות ההרסניות שהוא עלול לשאת בהן במקרה של כישלון. כי מבחינתו – כישלון הוא דבר שאינו בא בחשבון! הוא יוצא למשימת התאבדות שנראית חסרת סיכוי כשהוא נלחם לא רק נגד הכוחות העלומים הרוצים במותו, אלא גם נגד האנשים שעליהם סמך כל חייו, ובדרך לגלות מי הציב אותו כיעד ומדוע רוצים לסלק אותו מהדרך. אדם אחד בלבד יכול לקשור יחד את כל החוטים. השאלה היחידה היא האם הרוואת יגיע אל האדם הזה לפני שארצות הברית תספוג את מתקפת הטרור ההרסנית ביותר שידעה מעולם.

מאנגלית: שרה ריפין, הוצאת דני ספרים, 440 עמ'

אש צולבת

החבר האנדלוסי מאת אלכסנדר סודרברג

החבר האנדלוסי מאת אלכסנדר סודרברג

החבר האנדלוסי מאת אלכסנדר סודברג הוא רומן מתח קצבי גדוש בקטעי פעולה, מתוחכם ורחב יריעה.

 

הקטור גוזמן מצליח לשטות באנשים רבים. הכריזמה והקסם שלו גורמים למלכודת שלו להיראות נעימה ומזמינה. אבל הקטור הוא איש מסוכן, ראש ארגון פשע בינלאומי שמבריח סמים ונשק מדרום אמריקה לאירופה. סופי ברינקמן היא אחות. היא מטפלת בהקטור המאושפז בבית החולים שבו היא עובדת. המשמרות הארוכות שלה עוברות מהר יותר כשהוא במחלקה. אבל כשהארגון שלו מותקף על ידי יריבים גרמנים חסרי רחמים, סופי נקלעת אל האש הצולבת של מלחמות השליטה, ואין לה מנוס אלא להתאים את עצמה למצב ולרקוד עם השטן.

 

מאנגלית: אורי שגיא, הוצ' כנרת זמורה, 476 עמ'

 

 

מי ירה בנשיא צרפת?

 

אישי מאת לי צ'יילד

אישי מאת לי צ'יילד

באישי, מותחן עוצר נשימה מאת לי צ'יילד,  חוזר למשימה נוספת החוקר ג'ק ריצ'ר וחוצה את האוקיינוס האטלנטי לפריז – ואז ללונדון. 

מישהו ירה בנשיא צרפת. רק אדם אחד היה יכול לעשות את זה. וג'ק הוא היחיד שיכול למצוא אותו. הסיכון מעולם לא היה כה גבוה – כי הפעם, זה אישי.

 

מאנגלית: איה מלמד, הוצ' כנרת זמורה, 380 עמ'

 

 

 

 

 

כיצד זה להיות בן של רוצח מפלצתי

אני צייד רוצחים מאת בארי ליגה

אני צייד רוצחים מאת בארי ליגה

אני צייד רוצחים מאת בארי ליגה הוא מותחן מעולה, ראשון בסדרה, העוסק בשאלות של תורשה וסביבה ובוחן את השפעת הרצח על משפחתו של הרוצח ועל סביבתו.

ג'אז הוא מתבגר חביב ומעורר אמפתיה. אך הוא גם בנו של הרוצח הסדרתי המתועב ביותר בעולם. אביו חינכוֹ ללכת בדרכיו ולימד אותו את רזי ה'מקצוע' שהיה גאה בו – רצח. ג'אז ראה זירות פשע כפי ששוטרים היו רוצים לראות אותן – מנקודת מבטו של הפושע.

האב, בילי דנט, נתפס ויושב בכלא כבר ארבע שנים, אך הגופות בעיירה המנומנמת לוֹבּוּס נוֹד נערמות, שוב. הרוצח הסדרתי הנוכחי מחקה את שיטות עבודתו של האב וג'אז חושש שכולם יצביעו עליו עכשיו כעל 'יורשו' של אביו. בניסיון להוכיח לסביבה ובראש ובראשונה לעצמו שלהיות רוצח איננו עניין תורשתי, הוא מצטרף למשטרה במצוד אחר הרוצח הסדרתי החדש.

מאנגלית: גיא הרלינג, הוצ' הקיבוץ המאוחד, 320 עמ'

 

סוד רודף סוד

נצור מאת ליאור כוריאל

נצור מאת ליאור כוריאל

סאגת נצור, רומן מתח היסטורי רב עלילות מאת ליאור כוריאל, מתנהלת בין עלילות "המוסד", תעלומת מחלקת ההר – הל"ה ומערכות יחסים משולשות מרתקות, על רקע המאבק הנמשך על חירות ישראל ואדמת הארץ. ספר שבו סוד רודף סוד. הסאגה מתפתלת בין אירועים המתהווים על פני שבעים שנה שמתנקזים כולם למאורעות לילה אחד של נקם ושילם שבו ליקוי ירח מלא. זהו ספר על אהבות, חברויות ויריבויות עקלקלות. הקשר האמיתי בין הדמויות מתפענח למסכת מלאת ניגודים והשלמות – מאהבה בוערת ועד לשנאה תהומית. בליל ירח מלא אורב משה לידידו חמדן, קבלן פלסטיני נוקשה וחריף. זה יהיה מפגשם האחרון. הלילה הוא יקרע את מעטה החשאיות בה מתנהל חמדן זה שנים, יחשוף את סודו ויגבה ממנו מחיר מלא על פשעיו. סיפור הלילה הדרוך נשזר בזיכרונות חמוצים-מתוקים. בנעוריו היה משה האחרון לצלם את מחלקת הל"ה לפני שנקלעה לקרב הגבורה. בצילום מסתתר סוד שחידתו מלווה את חייו כצל. ברגעיו הקשים צצה התמונה האבודה וחייו משתנים. בעקבות הגילוי הוא מתכנן לנקום בחמדן כשהוא לא יודע שזאת עומדת להיות נקמה כפולה.

הוצ' המחבר, 395 עמ'

 

אפשר להימלט מכל דבר, חוץ מהעבר שלך

התוכנית מאת הלן גילטרו

התוכנית מאת הלן גילטרו

בספרה התוכנית, מותחן ביכורים מתוחכם ואינטנסיבי יצרה הלן גילטרו עולם שבו כל הדמויות, פושעים ואנשי חוק, הן דו פרצופיות ולכל אחת מהן עבר סודי שעשוי להפעיל פצצה מתקתקת.

שרלוט אלטון היא אשת חברה מתוחכמת. רק מעטים יודעים שהיא גם  פותרת בעיות מקצועית. אחד מהם הוא סיימון, שחוזר במפתיע לחייה ובפיו דרישה בלתי אפשרית: שתחדיר אותו לתוך הכלא השמור ביותר כדי שיוכל לחסל שם עבריין בכיר. האתגר המקצועי ומשקעי העבר גורמים לקרלה להסכים, אלא שאז מתברר שמישהו הציב שם מלכודת. האם היא הוצבה לסיימון או שמא לקרלה עצמה? כדי להוציא את סיימון מהכלא קרלה צריכה לחשוף את האמת. העובדה שהרוצח המרתק מעורר בה רגשות רדומים רק הופכת את המשימה למסובכת יותר.

 

מאנגלית: אסף שור, הוצ' כנרת זמורה, 447 עמ'

 

 

כיצד הסבל מעוות את הנשמה

ילדה עורב מאת אריק אקסל סונד

ילדה עורב מאת אריק אקסל סונד

ילדה עורב מאת אֶריק אָקסל סוּנד הוא ספר ראשון, עוכר שלווה ועוצר נשימה, בטרילוגיית המתח השוודית החולשה של ויקטוריה ברגמן. זהו מותחן הצולל לעומקה של הנפש, בוחן כיצד הסבל מעוות את הנשמה ושואל כמה רוע יכול אדם לסבול עד שהוא עצמו יהפוך למפלצת.

אֶריק אָקסל סוּנד הוא שם העט של צמד מעולם המוסיקה יֶרְקֶר אֶריקסוֹן (1974) והוֹקָן אָקְסְלָנְדֶר סוּנְדקְוויסְט (1965). זהו ספרם הראשון.

העלילה אפלה מאוד ולא תהיה קלה לכל קורא – היא נפתחת בגופת נער שעבר התעללות ארוכה, החשד שהוא הגיע מהמזרח התיכון בדרך לא חוקית, כמו נערים רבים בגילו. למשטרה אין קצה חוט. אל החקירה נקראת סופיה סֶטֶרְלוּנְד, פסיכולוגית שמתמחה בנערים עם פוסט טראומה- נערים שמגיעים מאזורי מלחמה, שעברו טראומה, במקביל היא לא מצליחה להוציא את ויקטוריה ברגמן מהראש.  אישה צעירה שעברה התעללות מינית קשה. ויקטוריה סבלה מהתעללות בילדותה ופיתחה כתוצאה מהטראומה פיצול אישיות. סופיה מרגישה שהיא נכשלה בטיפול בה, וכאשר מגיע אליה מטופל חדש בעל סממנים דומים, נער מסיירה ליאון שגויס בכפייה להיות ילד-חייל במלחמת האזרחים במולדתו, היא נחושה להצליח במקום שבו נכשלה בעבר. במקביל, המפקחת זָ'נֶט שילְבֶּרג נקראת לזירת רצח אכזרי במיוחד: מתגלה גופה של נער צעיר שהושלכה לשיחים ועליה סימני אלימות רבים. כשגופות נוספות מתחילות לצוץ, מתחיל מרדף אחרי הרוצח לפני שיכה שוב.

משבדית: רות שפירא, הוצ' כתר, 224 עמ'

"עד שלא הרגת, אינך יכול לדעת מי אתה באמת"

המחסל מאת חגי ליניק

המחסל מאת חגי ליניק

גיבור הרומאן המחסל, ספרו הרביעי של חגי ליניק, חתן פרס ספיר לספרות לשנת 2011, הוא צלף רב-אמן, מחסל בשירותם של 'ההם'. שבעה חיסולים מוצלחים נרשמים על שמו במהלך עשר שנים, עד שמתעורר בו ספק, ההצלחה 'המקצועית' מתחילה להיראות לו כישלון צורב במישור האישי. מי השתמש במי – 'ההם' בו או הוא בהם? בזרם תודעה קדחתני, במחשבות סחור-סחור סביב תקופות חייו, במאמצים של הזיכרון המתעתע, הוא מוליך חקירה עצמית טורדנית כדי להבין סוף-סוף מיהו באמת ומה היתה נקודת ההתחלה שלו. ההריגה נפרטת אצלו בקלות לאטומים של פעולה וחוויה, למן הרטט בשקע הכתף, דרך הצליפה, ועד לתחושת ההתעלות הממהרת להתפוגג ולרִיק שבעקבותיה – אך הוא כושל בהבנה לָמה לחץ על ההדק, מהי המוטיבציה הרדומה שמצאה פורקן במשימה הכביכול-לאומית. המוות היה טמון בו וחיפש מוצא, גרם לו להסיט רגשות, שנעשו אצלו כלואים ועמומים. עולמו שואב צבע וחיוניות בעיקר מהדמויות שהוציא מן העולם ומכל השנים ליד האשה שהביאה אותו לעולם. מה הקשר בין זו לאלה? קשה להיות הסוד של מישהו אחר, מישהו המנסה לשלוט בנפשך. המתח שלו עם שולחיו הולך וגובר. בהיעדר דיבור מסביר באה פליטת פה בפאב השכונתי. מלה-וחצי, שחושפות מידע חסוי, מזריקות דרמה לחייו. ההתפרקות הזאת ממטען הבדידות שלו, מן הסוד הנעוץ בבשר, מעניקה כיוון לחייו: עליו לרקום תוכנית שתגן עליו מפני ההשלכות של פליטת הפה, להערים על "ההם", שלעולם אינם סולחים, או לפייס אותם.

 

הוצ' הספריה החדשה, הוצאת הקיבוץ המאוחד / ספרי סימן קריאה, 204 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.