ספרים חדשים – מומלצי השבוע 21/06/15

| 20/06/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 21/06/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 21/06/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

יצרים ותשוקות בלתי ממומשות

 

ציפורים מתות בסתר מאת קולין מקאלוג

ציפורים מתות בסתר מאת קולין מקאלוג

ציפורים מתות בסתר מאת קולין מקאלוג, מהרומנים המצליחים בכל הזמנים, חוזר אל מדפי החנויות. זוהי סאגה משפחתית רווית יצרים ותשוקות בלתי ממומשות המשתרעת על פני דורות ועל פני יבשות על רקע מאורעות היסטוריים גדולים.

במרכז הסיפור עומדת משפחת קלירי, משפחה ניו-זילנדית קשת יום בתחילת המאה העשרים, שמהגרת לחוות כבשים באוסטרליה בעקבות הזמנתה הנדיבה של דודה עשירה. שם, באחוזה המבודדת, פוגשת בת המשפחה המרדנית, מגי, את ראלף, כומר יפה תואר ושאפתן שנדר נדר פרישות. אלא שדודתה של מגי אינה רואה את האהבה הנרקמת בין השניים בעין יפה, ומותירה אחריה צוואה שמחבלת בסיכוייה של האהבה הבלתי אפשרית הזאת.

 

מאנגלית: אופירה רהט, הוצ' זמורה ביתן, 530 עמ'

 

 

החולצות האדומות תופסות פיקוד

חולצות אדומות מאת ג'ון סקאלזי

חולצות אדומות מאת ג'ון סקאלזי

ג'ון סקאלזי מחבר סדרת "מלחמת האדם הזקן", בוחן בספרו חולצות אדומות את מצבן של החולצות האדומות, אותם קצינים זוטרים וחסרי שם המוצאים את מותם האכזרי בסדרות המד"ב השונות לאורך ההיסטוריה, מ"מסע בין כוכבים" ועד ל"סטארגייט", אותן דמויות שנהרגות רק על מנת להראות לצופים כי המצב אכן מסוכן, אבל הדמויות הראשיות, אשר מחזיקות בחוזים עד סוף העונה לפחות, לעולם לא ייפגעו. כעת מגיע זמנן של החולצות האדומות לתפוס פיקוד. סגן משנה אנדרו דאל הצליח להתקבל אל האינטרפיד, ספינת הדגל היוקרתית של האיחוד האוניברסלי מאז שנת 2456. זהו תפקיד יוקרתי ביותר שבמסגרתו יוכל להשתתף בעשרות משלחות מחקר עם הקצינים המפורסמים והמעוטרים ביותר בצי. נראה שהחיים מחייכים אל אנדרו, אך אז הוא מתחיל להבין שכל משימת מחקר כוללת בתוכה מפגש אלים וקטלני עם כוחות חייזריים. הקצינים הבכירים תמיד ישרדו את המפגשים הללו ולמרבה הצער, לפחות איש צוות אחד מהדרגים הנמוכים תמיד ימות. מתברר שאנשי צוות נבונים מוצאים את כל התירוצים והסיבות על מנת לחמוק מהשתתפות באותן משימות. אנדרו ושאר חבריו מבינים כי ימיהם ספורים, וכי אם הם לא רוצים למות בידי חייזרים מפלצתיים, נחילי רובוטים רצחניים או באמצעות פיצוץ אקראי של לוח בקרה, הם חייבים ליטול את גורלם בידיהם. הספר זכה בפרסי הוגו ולוקוס לשנת 2013.

מאנגלית: צפריר גרוסמן, הוצ' אופוס, 304 עמ'

מאה שנים לפני משחקי הכס

האביר משבע הממלכות מאת גורג ר ר מרטין

האביר משבע הממלכות מאת גורג ר ר מרטין

עלילת הספר האביר משבע הממלכות מאת ג'ורג' ר.ר. מרטין (אחד מסופרי הפנטזיה הבולטים בעולם) מתרחשת כמאה שנים לפני עלילות "משחקי הכס" וכולל את שלושת הסיפורים הראשונים בסדרת הסיפורים של דאנק ואג. הסיפורים מעולם לא אוגדו לספר אחד וכמה מהם רואים אור לראשונה בשפה העברית.

עלילת הספר מתרחשת בעידן שלטון שושלת טארגאריין השולטת בכס הברזל,  עידן שבו אנשים ראו בחייהם את מותו של הדרקון האחרון. לפני טיריון לאניסטר ופודריק פיין, היו דאנק ואג. סר דאנקן הגבוה הוא אביר לא משוח אמיץ אבל עדיין צעיר ותמים. דאנקן מתנשא גבוה מעל יריביו, אך הוא חסר ניסיון ואינו תככן. אל מסעותיו מתלווה אג, נושא כלים צעיר, המסתיר סוד מאדונו ומשאר הממלכה. בממלכת ווסטרוז שבה הכבוד הוא מצרך נדיר, שני גיבורים אלו יתמודדו עם ההשלכות ההרסניות של מרד האש השחורה ויתחילו שרשרת של מאורעות אשר יניעו את גלגלי ההיסטוריה לעבר ייעודה של שושלת טארגאריין.

מאנגלית: צפריר גרוסמן, הוצ' אופוס, 268 עמ'

 

איך אדם צריך להיות?

איך אדם צריך להיות מאת שילה הטי

איך אדם צריך להיות מאת שילה הטי

שילה הטי היא אישה צעירה שמוּנעת על ידי רצון עז למצוא את התשובה לשאלה – איך אדם צריך להיות? כדי להשיב על השאלה הזאת, שכל ישותה תלויה בה, היא כותבת וקוראת, מתבוננת באנשים ומרבה לחקות אותם. לעתים נדמה לה שהיא צריכה להיות בדיוק כמו אולריך הסָפר, כדי שגם עליה מישהו יאמר, היא האדם העקבי ביותר שתפגשו איפעם. אפילו בבית היא לעולם לא משתנה!, ובימים אחרים נדמה לה שהיא מוכרחה להיות בדיוק כמו חברתה מרגו, האישה החופשית ביותר שהכירה. ישנם ימים שהיא כמהה לתת לגבר כלשהו את כל כולה, ובימים אחרים היא תוהה אם סקס הוא כמו סקווש, או מחליטה שהמוכר בחנות שאיתו גילגלה שיחה ארוכה על יהדות וטבע האדם אינו אלא סתם עוד גבר שמנסה ללמד אותה משהו. יותר מכול היא נחושה לגלות מי היא צריכה להיות, ובמסע ההתבוננות והחקיינות שלה היא אכן הופכת לשילה הטי באופן שלם כל כך, שהיא מעוררת בקוראים השראה של ממש: להפוך גם הם את השאלה הזאת לקיומית עבורם, ולהיות לבני אדם טובים יותר.

מאנגלית: יעל אכמון, הוצ' כנרת, 254 עמ'

 

שורשים משפחתיים מפתיעים

אסרה מאת מקסים בילר

אסרה מאת מקסים בילר

אסרה מאת מקסים בילר מספר סיפור אהבה מטלטל, נועז, חסר עכבות ויוצא דופן, בין בחור גרמני, בן דמותו של בילר עצמו, למהגרת טורקייה שיש לה אמא דומיננטית. סיפור כן, חשוף, מלא תהפוכות, שלוקח את דמויותיו הכי רחוק שאפשר, הן מבחינה הגילוי הפנימי שהנפשות הפועלות חוות, והן מבחינת הגילוי החיצוני, בייחוד של אסרה עצמה, שבשלב מסוים מגלה שורשים משפחתיים מפתיעים, ואלה הופכים עליה את עולמה. כשיצא לאור בגרמניה ב-2004, איש לא שיער אילו עוצמה והדים הוא יעורר. בתוך זמן קצר הגישו נגדו תביעה שתי נשים גרמניות שטענו כי דמויות בספר מבוססות עליהן. בית המשפט הוציא צו שאוסר למכור את הספר ברחבי גרמניה, ובילר מצא את עצמו בלב מסע השמצות פומבי וסערה תקשורתית שסירבה לדעוך. בילר, יליד 1960, פרסם ספרים רבים וזכה בלא מעט פרסים. הוא נחשב ל"וודי אלן הגרמני", ומלבד היותו סופר עוצמתי וייחודי, הוא גם פובליציסט מושחז, שמתייחס קבוע לבעיות של היהדות הגרמנית העכשווית, ליחס מתעתע של הממסד והחברה הגרמנית אל היהודים, וכמובן לעבר, לפצע השותת דם שעדיין לא הגליד.

מגרמנית: מיכאל דק, הוצאת עם עובד, סדרת "טרמינל", 168 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, פנטסיה ומדע בידיוני, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.