ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 28/06/15

| 27/06/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 28/06/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 28/06/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

 

סודות אפלים

הקמע הבריחה מלוסיין מאת קאזו קיבואישי

הקמע הבריחה מלוסיין מאת קאזו קיבואישי

הבריחה מלוסיין שכתב ואייר קאזו קיבואישי הוא הספר השישי בסדרת הקומיקס המותחת הקמע.

 

נאבין וחבריו יוצאים אל העיר המסתורית לוסיין כדי למצוא שם את הדבר שיוכל לעזור להם לחסל את מלך האֶלפים. אבל האם הם צועדים אל תוך מלכודת? בינתיים, אמילי חוזרת אל תוך הריק יחד עם מקס, משרתו הנאמן של מלך האֶלפים. אבל האם היא מנחשת אילו סודות אפלים יתגלו לה? אמילי ונאבין, כל אחד במסע הפרטי שלו, נתונים בסכנה גדולה מתמיד.

 

מאנגלית: דנה זייברט, הוצ' כתר, 213 עמ', לבני 8 ומעלה

 

 

 

סערות במים ובלב

ים כחול בוער מאת ג'ף רודקי

ים כחול בוער מאת ג'ף רודקי

ים כחול בוער מאת ג'ף רודקי הוא הספר השלישי והאחרון בסדרת הרפתקאותיו של אג לנוער, וכמו הסדרה כולה, משלב מתח, הומור וסערות במים ובלב.

אחרי הבריחה הנועזת מארץ לא נודעת, אג יודע שהוא חייב לעצור את פמברוק, סוחר העבדים הרשע. אבל חבורות הפיראטים בים הכחול מחרחרות מלחמה, ואג נמצא יחד עם גאטס המטורלל וקירה הנועזת, במירוץ נגד הזמן. הם חייבים למצוא את האוצר ולשחרר את אנשי השבט האוקלו לפני שיהיה מאוחר מדי. האם יקדימו את הפיראטים של ג'ונס המרטש בדרכם להשתלט על האי "קרן אור"? האם הילי השור, יתגלה כגיבור גדול או שמא יבוא עליו הסוף? והאם אג יצליח לזכות במיליסנט ולשחרר אותה מידיו של סיריל המעצבן?

 

מאנגלית: טל ארצי, הוצ' כתר, 371 עמ'

 

 

להיות שותפים בקריאה

האריה שלי הוא ספר חדש בסדרה לפעוטות שכתב ואייר אמי רובינגר, מספר על אריה מקסים, חברותי ומלא מרץ. הוא אוהב לשחק ולשחות, לטפס ולצחוק, וכמו תמיד הקוראים מתבקשים להיות שותפים ולהשלים את כל החרוזים: "מוקדם בבוקר, זה מובן וברור, האריה שלי רוצה לשחק ב…. / אם נעשה היום קצת חם, אנחנו הולכים לרחוץ ב…" (מתוך הספר)

האריה שלי כתב ואייר אמי רובינגר

האריה שלי כתב ואייר אמי רובינגר

הוצאת כתר, עמודים לא ממוספרים, מנוקד

מלך המלח ונסיך הפלפל

מלך המלח ונסיך הפלפל מאת אפרים סידון

מלך המלח ונסיך הפלפל מאת אפרים סידון

אפרים סידון מביא לנו בספרו מלך המלח ונסיך הפלפל גרסה חדשה ומלאת הומור לסיפור עממי ידוע. שני נסיכים, שני הרפתקנים, שני חובבי מסעות. האחד סקרן, מלא רצון טוב ונדיב, האחר כולו מלא תאוות בצע וקנאה. ביאליק קרא לסיפור שחרז "אלוף בצלות ואלוף שום". כמעט בכל שפה אפשר למצוא גרסאות שונות של הסיפור העממי הזה, ולא תמיד עם בצל ושום.

 

איורים ססגוניים: דני קרמן, הוצ' עם עובד, עמודים לא ממוספרים, מנוקד

 

 

 

 

 

חבורה סודית של גמלים מעופפים

דבשי ואני בארץ באבעבועות מאת שפרה הורן

דבשי ואני בארץ באבעבועות מאת שפרה הורן

דבשי ואני בארץ האבעבועות מאת שפרה הורן הוא סיפור לראשית קריאה על ילד שחולה באבעבועות רוח הפוגש את דבשי, אחד מהגמלים בחבורה סודית של גמלים מעופפים, שמחביאים את כנפיהם בדבשת. דבשי מטיס ילדים לארצות שונות ומשונות שלא שמעתם עליהן מעולם. גם אודי לא שמע על הארצות האלה, והוא גם לא הכיר את דבשי, עד שיום אחד נתקל בו בדרך הביתה מבית הספר ונסחף אחריו להרפתקה מופלאה. במהלך המסע המשעשע באוויר וביבשה תלכו לאיבוד בתוך קלידוסקופ ענקי, תפגשו את גמל-נזלת הנורא ותלמדו איך מדברים עם גמל מעופף (למקרה שתפגשו פעם אחד כזה) ולמה אסור להאמין להבטחות שלו.

 

איורים: אביאל בסיל, הוצ' כנרת זמורה, 78 עמ', מנוקד

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים ונוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.