מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי יולי 2015

| 04/07/2015 | 0 Comments

מתח באוויר - הרפתקאות, רצח ותעלומות - מומלצי יולי 2015

מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי יולי 2015

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 8 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

לבצע את הבלתי אפשרי

המטרה מאת דיוויד באלדאצ'י

המטרה מאת דיוויד באלדאצ'י

המטרה מאת דיוויד באלדאצ'י הוא מותחן היפראקטיבי, שעלילתו הסוחפת והמפותלת נעצרת רק בעמוד האחרון. נשיא ארצות הברית עומד בפני הכרעה גורלית. אם המבצע שהוא עומד לאשר יצליח, העולם החופשי יינצל מגדול האיומים המסכנים את ביטחונו. כישלון המבצע, לעומת זאת, יביא בוודאי להדחתו המיידית של הנשיא ויעמיד את האומה האמריקנית בפני תגובת נגד חסרת תקדים בעוצמתה.

הנשיא מחליט לשלוח למשימה את ויל רובי וג'סיקה ריל, סוכני הסי־איי־אי הידועים ביכולתם לבצע את הבלתי אפשרי. לצמד הסוכנים יש מוניטין בעייתי, שכן במשימתם הקודמת הם הוציאו להורג שני סוכנים אמריקאים שאותם האשימו בבגידה, ובתוך הארגון יש מי שיעשו הכול כדי שהמבצע יצליח אך השניים לא יחזרו ממנו בחיים.

בעודם מתכוננים למשימה, ג'סיקה נאלצת להתמודד עם משבר אישי המעורר רוחות מן העבר שעלולות לסכן את חיי הסובבים אותה.

מאנגלית: נורית לוינסון, הוצ' מודן, 405 עמ'

 

סוד איום מן הימים האפלים

הילד הנעלם מאת קמילה לקברג

הילד הנעלם מאת קמילה לקברג

במותחן הילד הנעלם לוקחת אותנו קמילה לקברג לעלילה מרתקת ומפחידה הכוללת גילוי סוד מתקופת מלחמת העולם השנייה.

אריקה פאלק, מחברת ספרי מתח, נדהמת לגלות בין חפציה של אמה יומני נעורים ומדליה נאצית. כדי לברר מהי המדליה הזאת היא פונה למורה גימלאי להיסטוריה. ימים מספר לאחר ביקורה הוא נמצא מת בביתו. לאחר מכן גם בריטה, חברת ילדות של אמה של אריקה, מתה. פטריק הדסטרום, בעלה של אריקה, הוא בלש. אמנם הוא בחופשת אבהות, אבל בעקבות שרשרת הרציחות שמתרחשת בעיירה, הוא אינו מסוגל לעמוד מן הצד, ועד מהרה נכנס לעובי החקירה. אט אט, סוד איום מן הימים האפלים של מלחמת העולם השנייה הולך ונחשף, סוד שההיסטוריה של העיירה פילבקה עומד בליבו.

משוודית: יעל צובארי, הוצאת מודן, 407 עמ'

 

 

סיוט בלהות

בית כברות לחיות שעשועים מאת סטיבן קינג

בית כברות לחיות שעשועים מאת סטיבן קינג

חזר למדפים: בית כברות לחיות שעשועים מאת סטיבן קינג מגולל סיוט בלהות חסר רחמים ואכזר של העל-טבעי, עד שלא תוכלו, ברגעים מסוימים להמשיך לקרוא – אך מאידך לא תוכלו גם להפסיק. האם יכול סטיבן קינג להבעית את עצמו? האם המחבר של 'קארי', 'הקמיע' ו'קאג'ו' יצר אי–פעם סיפור כה מזעזע, עד שבמשך זמן מה לא היה יכול לסיים את כתיבתו? כן, זה הספר.

לואיס קריד, רופא צעיר, עובר עם משפחתו להתגורר בעיירה קטנה במיין. בית–כברות לחיות שעשועים מתחיל בביקורם בשטח קבורה בין עצים, בו קברו דורות רבים של ילדים את בעלי–החיים האהובים עליהם. "בית–כברות" – כי הילדים כתבו את השֵם בטעות, אך זה הסימן למה שמפריד אותו מבתי–קברות אחרים. אך מאחורי "בית-כברות" נמצא עוד שטח קבורה, שטח המפתה אנשים שונים בהבטחות קוסמות לבוא אליו, ומדיחם לבחור ביצר הרע.

מאנגלית: נורית פרז, הוצ' מודן, 319 עמ'

 

שקרים הרסניים

הקורבן המושלם מאת אנטוניו היל

הקורבן המושלם מאת אנטוניו היל

אנטוניו היל מפליא לקלוע בספרו הקורבן המושלם שני קווי עלילה לכדי מותחן מצמרר ורב-רבדים על סודות, על טיוחים ועל שקרים הרסניים ומחזיר את המפקח הקטור סלגדו לעוד מותחן פשע מרתק.

סגל עובדים בכיר של חברת קוסמטיקה חוזר עם סוד אפל לאחר סופשבוע חורפי בבית כפר מבודָד. כל אחד מהם קיבל מייל אנונימי ובו שתי מילים בלבד: "אסור לשכוח", ואליו מצורפת תמונה מזוויעה של שלושה כלבים תלויים על עץ, שצולמה לא הרחק מאותו בית כפר שבו שהו. כאשר האנשים שקיבלו את התמונה מתאבדים בזה אחר זה, מבינים במשטרת ברצלונה שיש קשר בין ההתאבדויות, וסוף זהה מאיים על המעורבים בפרשה. את צמרת החברה אופף קשר שתיקה, אבל למפקח סלגדו יש שיטות משלו להוציא מידע ממי שעדיין נותרו בחיים.  בעוד השעון מתקתק לקראת התאבדות נוספת, סלגדו עושה כל שביכולתו כדי להביא את האֵימה הזאת אל קִצה. בו בזמן החוקרת ליירה, משועממת משמירת ההיריון שנכפתה עליה, מסרבת להרפות מתעלומת היעלמותה של רות, אשתו לשעבר של סלגדו, אשר רבים, כולל סלגדו עצמו, כבר נואשו מלפתור אותה. 

מספרדית: דלי רום, הוצ' מודן, 360 עמ'

אם הלכת מעבר לקצה, איך תוכל לחזור?

מעבר לקצה מאת סי ג'יי בוקס

מעבר לקצה מאת סי ג'יי בוקס

סי-ג'יי בוקס לוקח אותנו במעבר לקצה, מותחן טבע פראי למרדף אל לב הסכנה.

 

קודי הויט הוא חוקר מבריק, אבל נחשב תמיד לשוטר הבעייתי במשטרת מונטנה, הוא אוהב לשתות ושונא לציית לחוקים. כשגופתו של חברו הקרוב מתגלה בבקתה שרופה בהרים, הוא מבטיח לשותפו לארי להתנהג יפה ומוכן לעשות הכול כדי למצוא את האשם. כשהרמזים מובילים לכך שהרוצח הצטרף לטיול שטח בשמורת ילוסטון, וגם בנו היחיד של קודי משתתף בו, קודי שובר שוב את כל הכלים. על רקע הנופים העוצרים נשימה והטבע הפראי של אחד המקומות היפים בעולם קודי הויט יוצא למרדף נואש וחסר מעצורים אל לב הסכנה כדי להציל את היקר לו מכול.

 

מאנגלית: יוני רז פורטוגלי, הוצ' עם עובד, 404 עמ'

 

לפענח את הצופן

תגובת שרשרת מאת פרדריק ת אולסון

תגובת שרשרת מאת פרדריק ת אולסון

תגובת שרשרת מאת פרדריק ת' אולסון הוא רומן מותח, קצבי ומהנה.

חייו של ויליאם סנדברג, בעבר מומחה לפענוח צפנים בצבא השבדי, הגיעו לשפל חסר תקדים: הקריירה שלו תמה ונישואיו הסתיימו. אבל דווקא אז מסתבר שעוד יש מי שמעוניין בו. ויליאם נחטף על ידי ארגון מסתורי, שמרכזו בטירה חשאית. חוטפיו מציגים לו צופן מפליא שמעולם לא נתקל בדומה לו, ומבקשים עזרה בפענוחו כדי למנוע אסון נורא. אך הם מסרבים לגלות לוויליאם דבר על הארגון שלהם או מה עלול לקרות אם ייכשל. בעוד ויליאם מתלבט אם להאמין לשוביו ולשתף פעולה, הוא פוגש את ג'נין היינס, מומחית לפענוח כתב יתדות, שנחטפה אף היא. יחד הם מנסים להימלט ותוך כך חושפים עוד ועוד חלקים מהפאזל ששוביהם משתדלים להסתיר. כאשר סוף כל סוף מתגלה האמת, מסתבר שהיא נוראה יותר מכל מה שהעלו בדעתם. עתה, השאלות שנותרו הן: האם נשאר מספיק זמן, והאם יצליחו לעצור את האסון שאין ממנו דרך חזרה? הדרך לפתרון התעלומה עוברת בשטוקהולם, באמסטרדם, בברלין ובהרי האלפים, ונוגעת במקורות האנושות ובשאלת עצם קיומה

משוודית: יעל צובארי, הוצ' מודן, 471 עמ'

עולם של אשליה

יריד השעשועים מאת סטיבן קינג

יריד השעשועים מאת סטיבן קינג

סטיבן קינג משרטט במותחן יריד השעשועים ביד אמן סיפור על אהבה ועל אובדן, ועל רגעים של חסד שנמצאים גם בלב האימה הגדולה ביותר.

דווין ג'ונס סיים זה עתה את שנתו הראשונה בקולג' והוא צריך נואשות להרוויח קצת כסף ולשכוח את הנערה ששברה את ליבו. הפתרון המושלם נמצא בעיירה קטנה: שם, על חוף הים, פועל יריד שעשועים. מקום עם שפה מיוחדת משלו, תלבושות ססגוניות ושפע מתקנים ודוכנים שכמו נלקחו מזמנים עברו. יריד השעשועים מאפשר למבקרים בו לשקוע לכמה שעות לתוך עולם של אשליה, אך דווין מגלה במהרה שהיריד אינו מוכר רק הנאה. היסטוריה אפלה מקננת באחד המתקנים שלו. לפני שנים, נרצחה שם נערה באכזריות יוצאת דופן. מאז, כך מספרים, נרדף המקום על ידי הרוח שלה. כמו כולם, גם דווין סקרן לדעת מה מסתתר מאחורי סיפור רוח הרפאים של היריד. אולם החקירה שלו עתידה ללמד אותו כמה אמיתות שהוא לא ישכח לעולם, למשל: שהחיים אינם תמיד יריד שעשועים. לפעמים המחיר שצריך לשלם בהם הוא אמיתי. לפעמים הוא יקר.

מאנגלית: רוני בק, הוצ' מודן, 229 עמ'

 

חיים בצל מכרות הפחם

הרי הפחם מאת ג'ון גרישם

הרי הפחם מאת ג'ון גרישם

ג'ון גרישם לוקח אותנו בספרו הרי הפחם להרפתקה משפטית מותחת נוספת. בגיל 29 סמנתה קוֹפר נמצאת בדיוק במקום שבו רצתה להיות: פרקליטה במשרד עורכי הדין הגדול בעולם, עם משכורת נאה ולופט מעוצב. היא אמנם עובדת מאה שעות בשבוע ומוותרת על חיי האהבה שלה, אבל מבחינתה זה בהחלט משתלם… עד שמתברר לה שהמשבר הכלכלי של 2008 הוא מציאות כואבת, והיא מוצאת עצמה ברחוב, עם ארגז קרטון בידיה. בצר לה היא מחליטה לקבל את המלצת מנהליה ולחפש ארגון ללא כוונת רווח, שבו תוכל להתנדב כעורכת דין למשך שנה ולשמור על זכויותיה במשרד בעתיד. כך מגיעה סמנתה אל 'הקליניקה לסיוע משפטי' בעיירה בריידי, וירג'יניה. שם, בעומק הרי האפלצ'ים, שוכן עולם המרוחק שנות אור מחייה: הרים עצומים, בתים קטנים ואנשים עניים שעובדים במכרות הפחם. בעזרתה של מתי ואייט, מנהלת 'הקליניקה', מתמודדת סמנתה עם עריכת דין מסוג שלא הכירה. כשהיא פוגשת את דונובן, עורך דין לוחמני, היא מבינה מהי המשמעות האמיתית של חיים בצל מכרות הפחם: סכנות בריאותיות, אסון סביבתי, כסף גדול ובריונות. וכשהאלימות מגיעה קרוב מדי, היא מוצאת את עצמה מעורבת מקצועית ורגשית במאבק שלא חלמה עליו, אשר מעמיד בסכנה את כל מה ששאפה אליו.

מאנגלית: נורית לוינסון, הוצ' מודן, 366 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.