ספרים חדשים – מומלצי השבוע 23/11/14

| 22/11/2014 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 23/11/14

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 23/11/14

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.  

 

 

 

 

הטכנולוגיה האמיתית של ימינו

מלחמת הרובוטים מאת דניאל ה וילסון

מלחמת הרובוטים מאת דניאל ה וילסון

מלחמת הרובוטים מאת דניאל ה' וילסון (ד"ר ברובוטיקה במקצועו) הוא יצירת פרוזה פורצת דרך, אפוס פעולה מרתק החוקר את הנוף הרגשי של הדמויות האנושיות שנאבקות על חייהן כמו גם של המכונות שקמות להשמידן. ויש לו השלכות עוצרות נשימה על הטכנולוגיה האמיתית של ימינו.

"עשרים דקות אחרי תום המלחמה אני מביט בגודמים זורמים החוצה מתוך חור קפוא באדמה כמו נמלים מהגיהינום, ומתפלל שאצליח לשמור על הרגליים הטבעיות שלי עוד יום אחד נוסף" (מתוך הספר).

בעתיד הקרוב, ברגע מדויק שאיש לא יבחין בו, תתקלקל באחת כל הטכנולוגיה המסחררת שמנהלת את עולמנו. היא תתאחד ותִפנה נגדנו. בינה מלאכותית רבת–עוצמה בשם ארכוס, שמציגה את עצמה כילד אנושי ביישן, מופעלת ואי–אפשר לכלוא אותה. הרחק מתשומת לבם של בני האדם היא מתחילה להשתלט על מכוניות חכמות, רשתות חשמל, מערכות הנחיה של מטוסים ורשתות מחשבים  – התשלובת הגלובלית שמנהלת את חיינו. רוב האנשים אינם מודעים למשבר ההולך ומחריף עד שמאוחר מדי. בשעת האפס, כשמלחמת הרובוטים פורצת פתאום, ניצב המין האנושי על סף השמדה, ובה בעת, אולי בפעם הראשונה בהיסטוריה, מתחיל להתאחד. מקסים

מאנגלית: אורי שגיא, הוצאת כנרת, 381 עמ'

מחוזות הסוד והכחש

החיים בחמישים דקות מאת בני ברבש

החיים בחמישים דקות מאת בני ברבש

החיים בחמישים דקות, ספרו החמישי של בני ברבש, הוא רומן מבריק, מותח, משעשע ורב-המצאות, הכתוב כולו מתוך תודעתה של דתייה ירושלמית בורגנית.

נישואיה השלווים של זהבה הולכים ומתערערים בעקבות סימנים מטרידים המרמזים לכך שבעלה חי חיים כפולים. אחרי שמצאה שערה בלונדינית ארוכה על הגופייה שלו, אקדח שלא ידעה על קיומו ותיבת סתרים נעולה במגירת שולחנו, נהפכת החשדנות שלה לאובססיה המשבשת את דעתה. כדי להתחקות אחר עקבות בעלה ולפענח את חידת חייהם המשותפים היא מגייסת לעזרתה פיזיקאית ססגונית, חוקר פרטי שרוט, פסיכותרפיסט נודע המתעב את מטופליו וזקן ארמני ממזרח ירושלים, מומחה בקופסאות קסמים.  תוך כדי מסעה המטורף של זהבה אל מחוזות הסוד והכחש מתחדדות שאלות בנוגע לטיבם של קשרי נישואים, אמון ובגידה, כפירה ואמונה, הכרחיות ומקריות; ומתברר האופי השברירי של האהבה והקלות הבלתי-נסבלת שבה אנחנו ממירים אותה בקנאה ובשנאה. הקורא היוצא בעקבותיה נסחף בזרם מחשבותיה הקדחתניות ותועה יחד איתה בין הזיה למציאות, כדי לפצח את החידה המטלטלת של הקופסה, המשגרת את זהבה אל נקודת האל-חזור.

 

הוצאת ידיעות ספרים ואקס ליבריס, 270 עמ'

כשסין תשלוט בעולם

כשסין תשלוט בעולם מאת מרטין זאק

כשסין תשלוט בעולם מאת מרטין זאק

בספר כשסין תשלוט בעולם, באמצעות ניתוח כלכלי, פוליטי ותרבותי מעורר השתאות, מתאר מרטין ז'אק את המעבר המדהים והבלתי הפיך של עוצמה מהמערב אל סין, את קץ השליטה העולמית של מדינות המערב ואת הולדתו של סדר עולמי חדש.

ספרו מנתץ את המחשבה המסורתית כי סין תיעשה מדינה דמוקרטית בצלמו ובדמותו של המערב, וטוען כי המודרניות הסינית תהיה שונה מאוד מזו המערבית; למעשה, סין תשנה את פני העולם באופן בסיסי הרבה יותר מכפי שעשתה זאת כל מעצמה עולמית אחרת במאתיים השנים האחרונות. הספירה לאחור לקראת 'מהפך המילניום", טוען ז'אק – כבר החלה.

 

מאנגלית: עמנואל לוטם, הוצאת שוקן, 2 כרכים: 636 עמ'

 

 

 

שיר עלילה ארוך

אודיסאה - מיוונית אהרן שבתאי

אודיסאה – מיוונית אהרן שבתאי

האודיסאה היא יצירת מופת קלאסית, העומדת אלפי שנים בתהפוכות הזמן, וכוללת את התיאור העשיר ביותר של מסע אנושי בנבכי החיים ושל ניצחונה המוסרי של רוח האדם. זהו שיר עלילה ארוך המיוחס להומרוס, נכתב בסוף המאה השמינית לפנה"ס.

אפוס מפורסם זה מגולל את מסעו של אודיסאוס, מלך איתקה, בדרכו הארוכה ורבת התהפוכות מטרויה בחזרה למולדתו. בשובו אל אשתו פנלופה לא תמו תלאותיו. הוא נאלץ להיאבק במחזריה הרצחניים, אך גובר עליהם ומצליח לחזור ולשלוט באי.

אודיסאה נכתב בשורות שירה קצובות והושמע לפני קהל בליווי נבל. תרגומו החדש של אהרן שבתאי הוא תרגום שירה ראשון מאז תרגומו החלוצי של שאול טשרניחובסקי, שהופיע בתחילת המאה הקודמת. בתרגומו החדש, הנאמן למקור היווני, משמר שבתאי את הסגנון המוזיקלי והפיוטי שבו נכתבה היצירה, ומבטא את התמורות שחלו במהלך השנים בתפיסת השירה ההומרית ובסגנון הספרות העברית.

מיוונית: אהרן שבתאי, הוצאת שוקן, 462 עמ'

 

לאן נעלמו המיקרובוטים הזעירים

שישה גיבורים

שישה גיבורים

הספר 6 גיבורים מבית 'וולט דיסני' מביא לנו את סיפורו של הִירוֹ הָמָאדָה, גאון בן 14 וחובב קרבות רובוטים, הרוצה להתקבל ללימודים במכון לטכנולוגיה של סן פרנסוקיו.

לשם כך עליו להרשים את חבר השופטים בתערוכת הטכנולוגיה, והוא עושה זאת ומציג את המיקרובוטים – רובוטים זעירים שבהם הוא שולט בעזרת המחשבות שלו. אלא שאז פורצת שריפה באולם ואחיו טָדָאשִׁי נהרג. רק לאחר שהירו מוצא את בֵּיימַקְס, הרובוט הרפואי שהמציא אחיו, הוא מתחיל להתאושש מהאבל ולחקור מה באמת קרה בשריפה, לאן נעלמו המיקרובוטים הזעירים ואיך נעלמה טייסת הניסוי בפרוייקט חדשני ופורץ דרך.

 

מאנגלית: סיגל גפן, הוצ' ידיעות ספרים, מבוסס על סרט מבית וולט דיסני, 96 עמ', מנוקד

 

 

כדורגל בקומיקס – המשחק ממשיך

 

סופר סטרייקה 4 באוויר בים וביבשה

סופר סטרייקה 4 באוויר בים וביבשה

סופר סטרייקה- באויר, בים וביבשה הוא הספר הרביעי בסדרת הקומיקס המבוססת על סדרת הכדורגל. 5 פרקים: מתחת למים ועל פסגת ההר, במציאות וירטואלית ועל אי בודד, הבחורים באדום ממשיכים להסתבך בהרפתקאות מסעירות מחוץ למגרש ולהתמודד עם יריבות אדירות על כר הדשא! אל תפספסו ​אף​ דקה, כי בכל רגע יכול להגיע השער המנצח!

 

מאנגלית: ניר הופמן, הוצ' ידיעות ספרים, 84 עמ'

 

 

 

 

 

 

הגול הראשון שלי

הגול הראשון שלי מאת ליעד שהם

הגול הראשון שלי מאת ליעד שהם

בספר הילדים הגול הראשון שלי משרטט ליעד שהם באהבה ובהומור תמונה של משפחה חמה ומאושרת, שבכוחות משותפים יכולה להתגבר על כל מכשול ואפילו להפקיע גול.

איתי אוהב מאוד כדורגל, אבל אבא שלו אוהב להקריא סיפורים, לצייר ציורים ולדמיין שהם טסים לחלל, ודווקא בכדורגל הוא לא מתנעניין בכלל. לכן איתי ממש הופתע כשאבא שלו הסכים להצעה של אבא של דן שישחקו כדורגל בשכונה – משפחה נגד משפחה. איתי וגם סבא וסבתא ואמא ומעין הקטנה מחליטים לאמן את אבא בדרך מקורית ומצחיקה. האם יצליח סוף-סוף להבקיע את הגול הראשון שלו?

 

איורים: אביאל בסיל, הוצאת כנרת, עמודים לא ממוספרים, מנוקד

 

 

האם זה סופו של קפטן תחתונים?

קפטן תחתונים 10 מאת דאב פילקי

קפטן תחתונים 10 מאת דאב פילקי

קפטן תחתונים והרובו-מכנסים הרדיואקטיבי המרושע הוא סיפור גבורה עשירי מאת דאב פילקי. אחרי מסעו הקטלני בזמן של יוסף לוץ, העתיד נראה מחריד מתמיד: ג'ורג' והרולד הם זומבים עצומים, קפטן תחתונים נעלם מעל פני האדמה, וכדור הארץ נהרס! באיזה עולם ישלוט עכשיו הפרופסור המשוגע? הוא חייב לצאת למסע חדש כדי להביס סופית את קפטן תחתונים ולהחזיר לשליטתו את כדור הארץ האבוד. האם מישהו יעצור את המדען המטורף לפני שיהיה מאוחר מדי?

 

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 221 עמ', מנוקד

Print Friendly, PDF & Email

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרי עיון, ספרי מדע, ספרי תיעוד, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.