מתח באוויר – הרפתקאות, מתח ותעלומות: מומלצי פברואר 2016

| 30/01/2016 | 0 Comments

מתח באוויר - הרפתקאות, מתח ותעלומות: מומלצי פברואר 2016

מתח באוויר – הרפתקאות, מתח ותעלומות: מומלצי פברואר 2016

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם:  8 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

הבלש הרקול פוארו חוזר

 

רצח בראשי תיבות מאת סופי האנה

רצח בראשי תיבות מאת סופי האנה

רצח בראשי תיבות מאת סופי האנה יצא לאור במסגרת חגיגות ה- 125 שנה להולדתה של סופרת המתח המוכרת ביותר בעולם, אגתה כריסטי. זוהי תעלומה חדשה שמחזירה לחיים את הבלש הרקול פוארו, הדמות המוכרת ביותר של כריסטי.

הרקול פוארו רק רצה לאכול משהו בקפה קטן בלונדון. אלא שבעודו מתלבט אם לקרוא למלצרית ולהעיר על הסכו"ם,  אישה צעירה ומפוחדת מתוודה בפניו כי היא עומדת להירצח. באותו נשימה מתחננת הצעירה בפניו כי לא ינסה למצוא את הרוצח. באותו ערב למד פוארו כי שלושה אורחים נמצאו חסרי רוח חיים במלון לונדוני. חפתים ועליהם חרוטים ראשי תיבות שהושמו בפי כל אחד מהקורבנות. האם יש קשר בין הרציחות ועדות האישה הצעירה? בשעה שפוארו מתלבט ומנסה להרכיב את חלקי התצרף, הרוצח מתכונן לרצח נוסף.

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כנרת זמורה, 304 עמ'

 

 

חייו המושלמים נקרעים לגזרים

אדם זר מאת הרלן קובן

אדם זר מאת הרלן קובן

אדם זר הוא מותחן מרתק נוסף של הסופר הרלן קובן. "הזר לא ניפץ את עולמו של אדם בבת אחת. כך יאמר לעצמו אדם פרייס לאחר מכן, אבל זה לא היה נכון. איכשהו אדם ידע מיד, החל מהמשפט הראשון, שחייו כתושב הפרוורים, נשוי ואב לשניים, נעלמו לבלי שוב. על פניו, האיש אמר משפט פשוט, אבל משהו בנימת הקול, מעין ידענות ואכפתיות אפילו, גרם לאדם להבין כי דבר לא יהיה עוד כפי שהיה" (מתוך הספר).

אדם זר יכול להופיע משום מקום. בחניה, בסופרמרקט, בבר. זהותו אינה ידועה, מניעיו אינם ברורים. הוא לוחש משהו באוזנך ונעלם, מותיר אותך לבד, מנסה ללקט את שברי חייך. אדם פרייס הוא סיפור הצלחה. יש לו אישה יפה, שני בנים מקסימים, עבודה טובה ובית נהדר.  עד שיום אחד אדם זר ניגש אליו ומספר לו סוד נורא על אשתו, וחייו המושלמים נקרעים לגזרים. מהר מאוד הוא מוצא את עצמו מסובך במשהו אפל מכפי שיכול היה להעלות בדעתו, משהו מסוכן במידה כזאת שטעות אחת קטנה יכולה לא רק להרוס את חייו, אלא גם להביא למותו.

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצ' כנרת זמורה, 350 עמ'

 

על בגידה ונאמנות משפחתית

מר גאלה המנוח מאת ז'ורז' סימנון

מר גאלה המנוח מאת ז'ורז' סימנון

מר גאלה המנוח מאת ז'ורז' סימנון הוא רומן שלישי בסדרת 'הפקד מגרה', סיפור מותח ועוכר שלווה על תעתועי גורל, על בגידה ועל נאמנות משפחתית.

הפקד מגרה, אדם מרשים, הר אדם חסון וקר רוח המשתהה בעבודתו הבלשית. טכניקת החקירה שלו מבוססת על החושים המפותחים שלו ועל הבנת אישיותם של הדמויות המרכזיות בחקירה. הוא עובד במשטרת פריז, ועל כן רוב פועלו בפריז וסביבותיה, אך לא פעם הוא נשלח על ידי המחבר לפעילות מחוץ לפריז, ואף מחוץ לצרפת. נסיבות מותו של מר גאלֶה נראות מזויפות: נראה כי מכלול העדויות על האיש הזה, הניבט אל הפקד מגרה מן התמונה על הפסנתר בביתו, במעילו המרושל ובמבטו החודר, אינו מצליח להתלכד בראשו לכדי תמונה של אדם ממשי. ככל שנודע לו עוד, כן התמונה נעשית מעורפלת יותר; שמו, מקצועו ויותר מכול – האבל של בני משפחתו: דומה שיהירותם מסתירה רגשות משונים בנוגע לאדם האומלל שזה עתה נרצח. אט־אט מגרה מגלה את האמת המזעזעת על הקרבן הרודף את מחשבותיו וחושף את הפשע האמתי החבוי מאחורי מסכה של שקרים.

מצרפתית: רמה איילון, הוצ' עם עובד, 180 עמ'

 

מתח ומסתורין ביערות האמזונאס

הארה מאת דני זך

הארה מאת דני זך

הרומן הארה מאת דני זך לוקח את הקורא למסע שבסופו תתחוור לגיבורי הספר האמת אודות חייהם. משך מאות שנים לא נודעו עקבותיהם של היהודים שנלוו למגלי יבשת דרום אמריקה. על רקע אירועי האינקוויזיציה יהודים מומרים רבים, הצטרפו להפלגות שהגיעו לצפון מזרח ברזיל והפכו לשותפים מלאים בהנחת היסודות התרבותיים ובפיתוחה הכלכלי של ברזיל. גיבורי הספר מבקשים ללכת בעקבותיהם.

מרקוס, אדם זר ומוזר, מופיע במעונו של פרופ' ארנסט וייל, מומחה ידוע בספרות יהודית של ימי הביניים. בפיו ידיעה על עדויות וכתובים עבריים עתיקים בברזיל וביער האמזונה ובידו פיסת הוכחה. הוא בא לבקש את עזרתו לגילוי ולפיענוח של אוצר בלום. הפרופ' משתף את תלמידו יוחנן ושניהם דולים מידע יקר מהאיש, שלרוע מזלם נפטר, לפני השלמת סיפורו. על סמך הידוע להם, הם מחליטים לנסוע לברזיל ולצאת למסע חיפושים. ההליכה בעקבות סיפורי אגדות, שמועות ואמונות תפלות מובילה אותם אל לב האמזונה להרפתקאות הכרוכות במחלות וסיכונים ומפגש עם ילידי יערות הגשם, החיים בשילוב עם הטבע אך מנותקים מכל ציביליזציה. האם החיפוש אחר סימנים יהודים יוביל אותם אל התגלית המיוחלת שתביא לתהילה לה לא זכה  פרופ' וייל עד כה או חלילה לכישלון חרוץ?

הוצאת אוריון, 191 עמודים

 

בשם הביטחון והשרידות

השוודי מאת רוסרט קארייל

השוודי מאת רוסרט קארייל

במותחן השוודי בוחן רוברט קארייל את הדי האחד-עשר בספטמבר, ומאיר את הפשרות המוסריות שאנשים ומדינות נאלצים לעשות בשם הביטחון והשרידות.

ארנסט גריפ, סוכן של המשטרה החשאית  השוודית, מוזמן לסייע בחקירת אסיר אנונימי, כנראה שוודי, המוחזק בבסיס צבאי אי שם על אדמת ארצות־הברית. שנים של חקירות באמצעים שהשתיקה יפה להם לא הצליחו לחשוף את זהותו של האסיר, אבל לשונה פרידמן, סוכנת האףביאיי, יש חשדות מוצקים נגדו. היא בטוחה שהוא חלק מתא טרור שפעל בקנזס בשירות האסלאם הקיצוני והביא למותם של חפים מפשע. והיא צודקת. אבל לא לגמרי. את זהותו האמיתית איבד האסיר כבר לפני שנים באסון הצונאמי בתאילנד יחד עם אשתו ושתי בנותיו שטבעו.  חבול ומבולבל הוא מצליח להגיע לכפר נופש נטוש, ושם מוצא את עצמו מנסה לאחות את שברי חייו לצד חבורה של ניצולים אחרים שפגש. בהנהגתו של סוחר נשק אמריקאי, הם הוגים תכנית שתקנה להם עתיד טוב יותר. תכנית שתשיג להם כסף קל ללא פגיעה באחרים. תכנית שלא מביאה בחשבון את בוגדנותו של סוחר הנשק. את הפרק הזה בחייו מסתיר האסיר. אבל הוא לא היחיד שמסתיר חלקים מעברו – גם לארנסט גריפ יש חיים כפולים שהוא חושב שאיש אינו מכיר. אלא ששברי השיחות שהוא מנהל עם האסיר מבהירות לו שדווקא האדם האנונימי ביותר בעולם יודע עליו יותר מכל אדם אחר, ושעל האדם הזה עליו לסמוך, כדי להציל את חייו.

משוודית: רות שפירא, הוצאת מודן, 334 עמ'

מסע נגד כל הסיכויים

להרוג את האחד מאת קזואקי טאקאנו

להרוג את האחד מאת קזואקי טאקאנו

קָזוּאקי טאקאנוֹ, סופר ותסריטאי יפני עטור פרסים, הצליח ליצור בספרו להרוג את האחד רומן עכשווי ריאליסטי עם טוויסט עתידני שהופך אותו למרתק, מטריד ומעורר מחשבה כאחד.

ג'ונתן יֵגֵר, יוצא הכוחות המיוחדים של הצבא האמריקני שעובד בחברת אבטחה בעיראק, מתבקש על ידי מפקדיו לעמוד בראש צוות שייצא למשימה סודית ביותר: לאתר בלב הג'ונגל של קונגו  את האיום הבא על הביטחון הלאומי ולחסל אותו. הסיבה היחידה שבגללה מסכים יגר לצאת למשימה המסוכנת היא ג'סטין, בנו בן השש, החולה במחלה גנטית חשוכת מרפא. התגמול הכספי שמובטח ליגר עבור המשימה באפריקה הוא האפשרות היחידה שלו לשלם עבור הטיפולים הרפואיים בבנו הגוסס. אך כשיגר מגיע לקרחת יער ומגלה כי האיום הביטחוני הוא אָקילי, פעוט מפוחד בן שלוש בעל אינטליגנציה נדירה העולה על זו של מחשב–על, הוא מבין שמצא מפתח לא צפוי להצלתו של ג'סטין.  יחד עם חבריו לצוות, וכן אנתרופולוג מוזר וחוקר יפני, מחליט יגר לצאת למסע נגד כל הסיכויים שיקרא תיגר על הצו הנשיאותי הסודי. אולם יכולותיו של צבא ארצות–הברית וכוונותיו המסתוריות של אקילי מבהירות לכל המעורבים בפרשה שהפער בין הצלת המין האנושי לבין השמדתו קטן מכפי שניתן להעלות על הדעת.

מאנגלית: רוני שרי-פרייז, הוצאת מודן, 500 עמ'

 

מי היא הניצולה?

שתיים בגוף אחד מאת מישל בוסי

שתיים בגוף אחד מאת מישל בוסי

שתיים בגוף אחד מאת מישל בוסי, מביא את סיפורה של תינוקת בת שלושה חודשים ששרדה מתאונת מטוס, וששתי משפחות טוענות שהיא שלהן.

בליל 22 בדצמבר 1980 מתרסק מטוס נוסעים באזור הגבול הצרפתי-שוויצי ועולה בלהבות. 168 מבין 169 נוסעי המטוס נספים מיד. הניצולה היחידה היא תינוקת בת שלושה חודשים. שתי משפחות – האחת עשירה, השנייה ענייה – טוענות שהיא שלהן, ובכך נפתחת חקירה שתימשך על פני כשני עשורים ובמרכזה השאלה: האם הניצולה היא ליז-רוז או אמילי?

שמונה-עשרה שנה לאחר מכן, אחרי שנכשל במשימה להגיע לפתרון התעלומה, מחליט הבלש הפרטי קרדול גרנד-דוק לשים קץ לחייו, אך קודם לכך הוא משלים את דוח חקירתו במטרה שיגיע לידי הנערה. אולם בשעה שהוא מתיישב אל שולחנו ועומד ללחוץ על ההדק, הוא חושף סוד שמשנה הכול – ואז הוא נרצח לפני שהספיק לספר על כך לאיש.

מצרפתחת: עדינה קפלן, הוצאת פן וידיעות ספרים, 478 עמ'

 

מה התרחש במרתף הנורא

רשימת הלעולם לא מאת קותי זאן

רשימת הלעולם לא מאת קותי זאן

רשימת הלעולם-לא מאת קותי זאן, הוא מותחן פסיכולוגי מצמרר. שרה וג'ניפר, חברות בלב ובנפש, משננות בלי סוף את רשימת הלעולם-לא שהמציאו: רשימה של דברים מסוכנים שיש להימנע מהם בכל מחיר. אבל לילה אחד, למרות כל נורות האזהרה שמהבהבות בראשן, הן עולות על מונית, לנסיעה שתוצאותיה הרות אסון. בסופה הן מוצאות את עצמן במרתף העינויים של סאדיסט מטורף.

כעבור עשר שנים, כשהיא בת שלושים ואחת, נאבקת שרה בזיכרונות הקשים ומשתדלת לנהל חיים נורמליים ככל האפשר, אך רגשי האשמה על שג'ניפר לא הצליחה לצאת בשלום מהמרתף ההוא לא מרפים ממנה לרגע. כעת, הפסיכופט שהרס את חייה עומד להשתחרר מהכלא, ושרה מבינה שהיא חייבת למנוע את צאתו לחופשי בכל מחיר. כדי לחשוף את האמת על מה שהתרחש במרתף הנורא ההוא שרה נאלצת להתמודד עם החרדות שלה – ועם שורדות אחרות, שנוטרות לה טינה עמוקה. היא יוצאת למסע גילויים מחריד, אל גיהינום של יחסים סאדו-מאזוכיסטיים, התעללות, חבורות סודיות ומחקרים מצמררים על שליטה ועינויים, ואט אט פורמת תעלומה מזעזעת הרבה יותר משהעלתה בדעתה.

מאנגלית: ירון פריד, הוצ' ידיעות ספרים, 317 עמ'

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.