ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 14/02/16

| 14/02/2016 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 14/02/16

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 14/02/16

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם 14 ספרים חדשים נהדרים לילדים ולבני נוער.

 

 

 

 

כמה דברים יש לענת? המון

ענת 2 3 מאת רינת הופר

ענת 2 3 מאת רינת הופר

בספר הילדים ענת שתיים שלוש, מנסה רינת הופר לתאר את חייה של הילדה ענת כספירת מלאי, שדרכה נלמד על מספרים וכמויות, מאחת עד עשר.

רינת הופר מספרת שרצתה שבמהלך הספירה נזכור גם את כל הדברים שאי אפשר לספור. את הדברים של ענת קנו לה בחנות, או הכינו בשבילה, או שהיא מצאה או גידלה בעצמה. חלק מהדברים גדולים וערטילאיים כמו השמש והכוכבים, ואחרים קטנטנים וזניחים כמו כפתורים. אבל לכולם חשיבות דומה בעיניה. כולם שלה בגלל השייכות שלה אליהם. בגלל שהיא מטפלת בהם וקוראת להם בשם ואוספת וממיינת וסופרת אותם. השמש היא של כולם, אבל היא רק של ענת ברגע שהיא מדמיינת אותה ככדור לשחק בו עם חברים. וביקום יש אינספור כוכבים, אבל בשביל ענת יש עשרה, כי אותם היא רואה מהחלון שלה. וגם כי היא לא למדה עדיין לספור עד 11. רגע לפני השינה והסיכום הכללי של היום, המספרים לא מתחברים. דמויות, חוויות וזיכרונות מהיום שעבר מפירים את הסדר הטוב, עד כדי שינוי סדרי בראשית. ומה עם אמא? אמא היא האחת והיחידה, שיודעת לסדר הכול.

הוצאת זמורה, 32 עמ'

 

סיפורי צעצועים

מסיבת הפתעה ועוד סיפורי צעצועים

מסיבת הפתעה ועוד סיפורי צעצועים

פינוקיו מתעורר לחיים, מסיבת הפתעה, טום סויר וקרב החרבות, העפיפון שברח הם ספרים מקסימים בסדרת סיפורי צעצועים לראשית קריאה. הסיפורים מתאימים להקראה לפני השינה או סתם להתכרבלות משותפת על הספה, והם מלווים באיורים מרהיבים שישמחו את לבכם.

בכל ספר ארבעה סיפורי צעצועים מקסימים ושובי לב מאת סופרי הילדים הטובים ביותר בעולם. בין הסיפורים: סיפורו של פינוקיו מאת קרלו קולודי, סיפור על ילד קטן שבונה עיר פלאים אגדית מאת אדית נסביט, תשמעו על בובה לונדונית שמחפשת בית חדש בסיפור מאת ריצ'רד הורן, סיפור על טום סויר, מתוך 'הרפתקאות טום סויר' מאת מארק טוין ותמצאו פה גם סיפור על משחק מחבואים מיוחד מאת סוזן קולידג'. תקראו על גינה שהפכה לג'ונגל בסיפור מאת אדית נסביט, ותשמעו על חידה מסתורית בכיכובן של שלוש בובות שהוא סיפור עממי. תקראו סיפור מרגש על העפיפון שברח שכתבה לוסי מוד מונטגומרי, תמצאו גם סיפור על כלב שובב שיוצא לטיול מאת ג'וני גרואל ותשמעו על ילדה קטנה שמקבלת מתנה מקסימה ומקפיצה בסיפור מתוך 'סוד הגן הנעלם' מאת פרנסס הודג'סון ברנט.

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 40 עמודים כל אחד

הוא לגמרי מגניב

בארי לוזר 3 מאת ג'ים סמית

בארי לוזר 3 מאת ג'ים סמית

בספר בארי לוזר 3 – אני כבר ממש לא לוזר, השלישי בסדרה הפופולארית והמצליחה שכתב ואייר ג'ים סמית, בארי לוזר, גיבור הסדרה, מנסה בכל כוחו ובאמצעות הומור, דמיון פורה ותעלולים משעשעים להוכיח שהוא לגמרי מגניב. 

בשפתו המצחיקה והמיוחדת ובליווי איורים משובבי נפש ומלאי הומור, מספר בארי על חייו ועל תעלוליו השובבים, המצאותיו המקוריות וניסיונותיו המצחיקים להפוך למגניב: "אמא שלי מביכה אותי מספיק בתור אמא, אבל עכשיו, כשהיא זכתה בתחרות של מיקו-מרקט, העניינים יצאו לגמרי משליטה. כמו בפעם ההיא, כשאני והחבר הכי טוב שלי באנקי חזרנו הביתה מהלימודים, ועברנו ליד סניף של מיקו-מרקט וראינו פוסטר של אמא שלי קורצת ומחזיקה ביד חבילת נקניקיות". מסביבו של בארי לוזר שלל דמויות משעשעות: חילזי, חלזון המחמד שלו, הוריו, חברו הטוב באנקי שעמו הקים את חבורת המגנובים, ננסי קרמשניט השכנה הלוזרית של באנקי ובעלת אוסף הבולים, אנטון עובש והחבר הדימיוני שלו, גורדון שויץ השוויצר ברמות על, וכמובן דארן דארונופסקי המציק, שסובל מבעיית גיהוקים.  הספר מעולה לראשית קריאה, הכתב גדול ומנוקד, הפרקים קצרים ומלווים באיורים הומוריסטים, השפה פשוטה ובגובה העיניים של הילד והסיפור משעשע ומצחיק מאוד. 

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 240 עמודים

מה קרה בבית הזה בחווה?

הכלבים מאת אלן סטרטון

הכלבים מאת אלן סטרטון

הכלבים, ספרו של אלן סטרַטוֹן, הוא רומן מתח פסיכולוגי לנוער, אנושי וכתוב לעילא, על הכוח להתמודד עם החיות שרודפות אותנו, מבפנים ומבחוץ.

 

קמרון ואמו בורחים. כבר חמש שנים שהם מתחמקים מאביו הרצחני. על כל פנים כך אמו אומרת. המקום החדש שבו הם אמורים להשתקע הוא בית חווה מבודד. אמו מבטיחה לו ששם ימצאו מנוחה. קמרון לא בטוח בזה. הוא מתחיל לשמוע דברים. הוא מתחיל לראות. משהו נורא קרה בבית הזה, וקמרון מוכרח לגלות איך זה קשור אליו, אחרת הוא ישתגע

 

מאנגלית: יעל אכמון, הוצאת כתר, 272 עמ'

 

 

 

סדרת הפנטזיה פְּרידֵיין

טרן הנודד מאת לויד אלכסנדר

טרן הנודד מאת לויד אלכסנדר

סדרת הפנטזיה פְּרידֵיין זכתה בפרסים רבים וסיפוריה נחשבים לאחת הפסגות של ספרות הנוער. אלה הם סיפורים של קסם והרפתקה, של צדק ורשע, במסורת הנפלאה של  טולקין — סיפורים מלאי פעולה ומעשי גבורה, ספוגי דמיון והומור. הסדרה החלה לצאת לפני כשנה וחצי במהדורה מחודשת, ולאחרונה יצאו ספרים 4 ו- 5.

טרן הנודד: החיים בקאר דלבן חזרו לשגרה. איילנווי לומדת את מנהגי הנסיכות, פלודר פלאם שב לממלכתו, רק טרן לא מוצא מנוחה: איך יֵדע מה מקומו אם אינו יודע מי הוא באמת ומה מוצאו? כשהמכשף דלבן לא עונה לשאלותיו, טרן יוצא לחפש את התשובות. דבר לא יעצור אותו: לא הפחד מפני המכשפות הנוראיות מביצות מורבה, לא כשפיו האפלים של מורדה האיום ולא תכסיסיו של דוראת האכזרי. האם כדאי לו בכלל לדעת את האמת?

 

מאנגלית: אורי בלסם, הוצאת זמורה ביתן – סדרת מרגנית, 216 עמ'

 

המלך העליון מאת לויד אלכסנדר

המלך העליון מאת לויד אלכסנדר

המלך העליון: החרב השחורה דירנווין נפלה לידי אראון, וכעת דבר לא יעצור בעדו מלהשתלט על הממלכה כולה. בשעה שאדון המוות אוסף את כוחותיו האפלים, מתאחדים המכשף דלבן, גווידיון נסיך דון, וגם טרן וידידיו לקראת המלחמה הגורלית. אבל לבדם לא יוכלו לגבור על אראון ועל בני היורה. ממי יוכלו לבקש עזרה? מהמלכה אחרן הנקמנית, מהמלך סמויִט האימתני, מאנשי הקהילות החופשיות או מהמלך פריידרי וצבאו העצום?

מאנגלית: אורי בלסם, הוצאת זמורה ביתן – סדרת מרגנית, 247 עמ'

 

לויד אלכסנדר (2007-1924) נחשב לאחד מגדולי סופרי הפנטזיה במסורת של ק"ס לואיס וג'.ר.ר. טולקין. ספריו היו לדבריו "פתח להביע את אמיתות החיים". הוא כתב יותר מארבעים ספרים וזכה בפרסים רבים, ובהם פרס ניוברי היוקרתי עבור ספרי ממלכת פְּרידֵיין.

 

 

במזל תאומים

במזל תאומים מאת ג'ף רודקי

במזל תאומים מאת ג'ף רודקי

קלודיה וריס יוצאים למלחמה (אחד נגד השני) מאת ג'ף רודקי הוא הראשון בסדרה המקסימה "במזל תאומים". זוג התאומים לבית טאפר בני ה-12 קלודיה וריס יוצאים למלחמה אחד נגד השנייה ואחת נגד השני ואת התיעוד של תולדות המלחמה מביאה קלודיה בליווי איורים ותמונות.  

זה מתחיל מזה שריס עושה לה בושות בחדר האוכל של בית הספר (אומר לכולם שהיא הפליצה), והיא מחזירה לו בכך שהיא שמה דג מת בתיק שלו, שמסריח עד השמיים. ומשם הכול רק הולך ומסתבך.

 

מאנגלית: טל ארצי, הוצאת כתר, 244 עמ'

 

 

 

 

הדרך הקשה אל עולם טוב יותר

 

בן מאת לויס לורי

בן מאת לויס לורי

בן הוא הספר הרביעי והאחרון בסדרת המעניק מאת לויס לורי, מספר סיפור אמיץ ועוצר נשימה על הדרך הקשה אל עולם טוב יותר. כאן, בסופו של מסע מעורר אימה והשראה, יתאחדו הגיבורים של כל ספרי הסדרה, לקראת הקרב הסופי על עתידם.

בקהילה העתידנית שהתגלתה ב"מעניק", קלייר נבחרת להיות אם-יולדת. כמו כל הבנות שנבחרות לתפקיד, מיד אחרי לידת בנה היא אמורה לשכוח אותו ולהמשיך בחייה. הבן נלקח לבית גידול לתינוקות. אבל קלייר לא יכולה לשכוח אותו. היא מתחילה לעקוב אחריו, לטפל בו בסתר, ורגע אחרי שהיא מבינה שסכנה נשקפת לחייו, מתברר לה שהוא נחטף. עכשיו היא יוצאת לדרך, כי היא מוכרחה למצוא אותו. היא תתגלגל אל אונייה שתיטרף בלב ים, היא תמצא את עצמה זרוקה על חוף של קהילה מבודדת, היא תנסה לגלות את האמת על חייה, והיא לא תניח לדבר לעצור אותה בדרך לבנהּ.

מאנגלית: ניצן לפידות, הוצאת כתר, 308 עמ'

 

 

סיפור חייה של אסטריד לינדגרן

אגדת אסטריד מאת שהם סמיט

אגדת אסטריד מאת שהם סמיט

אגדת אסטריד מאת שהם סמיט הוא ספר שני בסדרת בימת הסופרים  – סדרה ברוח, המבטאת את חזונו הספרותי ואת משנתו החינוכית של הסופר והמחנך יאנוש קורצ'אק.

סיפור חייה של אסטריד לינדגרן, הסופרת השבדית הדגולה, הוא סיפור על ילדה רגישה, אישה אמיצה ויוצרת מקורית ונועזת, הצועדת, כמו בילבי גרב-ברך, הדמות שפרסמה אותה, כשרגלה האחת על מדרכת המציאות, ורגלה השנייה על כביש הדמיון.

 

איורים: סשה נאומוב, צלטנר ספרים, 149 עמ', מנוקד

 

 

 

 

ונדי רוצה להיות וטרינרית

 

ונדי בירד מנסה לגדל חיות מאת ונדי מדור

ונדי בירד מנסה לגדל חיות מאת ונדי מדור

ונדי בירד מנסה לגדל חיות מאת ונדי מדור, הוא השני בסדרת ונדי בירד, שגיבורתה היא הילדה ונדי בירד, חצופה, מצחיקה, שופעת דמיון ורעיונות מגניבים ושלפעמים קצת מעצבנת מבוגרים.

ונדי, שרוצה להיות וטרינרית מחליטה לגדל חיות מחמד כדי להתאמן. ואם אמא לא מרשה לה כלב, לא נורא "אבל אמא לא אוהבת דברים שעושים קקי בבית, ואבא אוהב רק ציפורים שהוא לא יכול למצוא. ברור שבחיים לא ירשו לי להביא עוד חיית מחמד" (מתוך הספר). יש לה עוד הרבה רעיונות – גם כאלה ממש מוזרים ובלתי נשכחים, גם כאלה שממש קשה להוציא מהראש. 

 

איורים: מינה מיי בת ה- 12, הבת של המחברת, מאנגלית: ניר רצ'קובסקי, הוצאת א-נו-ני-מה, 192 עמ', מנוקד

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים, ספרות נוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.