ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 31/07/16

| 31/07/2016 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע לילדים ולנוער 31/07/16

ספרים חדשים – מומלצי השבוע לילדים ולנוער 31/07/16

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 9 ספרים חדשים נהדרים לילדים ולבני נוער: מהדורות חדשות לספריו של רואלד דאל במלאות 100 להולדתו, הרפתקאות ופנטזיה, סיפורי עם בדווים, קומיקס והומור, ספרים לילדים המתחילים גן חדש בקרוב או עולים לכיתה א', ואוספי סיפורים לקריאה לפני השינה.

 

100 שנה להולדתו של רואלד דאל

 

העיג - עטיפת הסרט מאת רואלד דאל

העיג – עטיפת הסרט מאת רואלד דאל

לכבוד שנת המאה להולדתו של גדול סופרי הילדים, הבריטי רואלד דאל, יצאו במהדורות מחודשות ובעטיפות חדשות ספריו הקלאסיים:

צ'רלי בממלכת השוקולד, המכשפות, העי"ג (על ענק ידידותי גדול, מפלץ עצום שחטף את סופי לארץ לא נודעת, שיצא לאחרונה גם לקולנוע בבימויו של סטיבן שפילברג), מטילדה (שהיא לא סתם ילדה), דני אלוף העולם (סיפור מרגש ומשעשע על צדק, על משפחה ועל הסוד שהופך ילדים לאלופי העולם) וצ'רלי ומעללית הזכוכית (הצטרפו לווילי וונקה, צ'רלי בקט ומשפחתו למסע מלא הפתעות בעולמות רחוקים ומופלאים, ספר ההמשך הפרוע והמשעשע של צ'רלי בממלכת השוקולד).

ספרי הילדים של דאל מצטיינים בשנינות, בהומור מושחז וחתרני ובהרפתקאות פרועות ומפתיעות. יש בהם גם לא מעט רגעי פחד ואימה, אבל הם מסתיימים תמיד בניצחונם של החלשים על החזקים ובמקרים רבים – של הילדים על המבוגרים. הוא כתב חמישים ספרים שנמכרו ביותר ממאה מיליון עותקים בעולם כולו, וביססו את מעמדו כמי שהוכיח לילדים שקריאה היא הנאה. "ילדים הם לא כל כך רציניים כמו מבוגרים, הם אוהבים לצחוק", מטילדה / רואלד דאל.

איורים מקוריים: קוונטין בלייק, הוצאת זמורה, סדרת מרגנית

איך נראה הראש של ההר?

מעיני מדברת עברית מאת רוחה אברמן

מעיני מדברת עברית מאת רוחה אברמן

ספר הילדים מעיני מדברת עברית מאת רוחה אברמן עוסק בלשון, במטאפורות ובביטויי הלשון באופן שבו ילדים לומדים לדבר ומבינים את השפה. "מעייני מגלה את העברית ותוהה – האם לגשם יש ידיים? האם גם לחיות יש גן וגננת? איך נראה הראש של ההר? למה הרגל זקוקה לכף? ואיך מרגיש אבא כשסוחטים אותו?" (מתוך הספר).

מושגים וביטויים שלנו המבוגרים מובנים מאליהם נשמעים באוזני הילדים בצורה שונה, מעניין לראות כיצד הם מבינים את השפה. הם קולטים את המושג כפי שהוא באופן מילולי, ולכן בהתחלה מוזרה להם השפה. ''ראש ההר'' לדוגמה נתפס בעיני הילדה כראש שיושב על ההר כפי שהראש ''יושב'' על הצוואר ועלינו להסביר לה שמדובר על הפסגה. כשמעייני שומעת את אימא שלה מספרת על ''גשם שתפס'' היא מעלה בעיני רוחה גשם שיש לו ידיים ואצבעות ויש לו יכולת לתפוס אנשים. גם כשהיא שומעת אותה מדברת על ''כף רגל'' היא צוחקת כי היא מודעת לכך שיש כף  שבעזרתה אוכלים ומשעשעת אותה העובדה שאנו משתמשים במושג זה. בספר מוצגת התקשורת בין ההורים לילדים כאשר ההורים מנחים ושופכים אור על הביטויים.

איורים ססגוניים: נסה ראיין, טפר הוצאה לאור, עמודים לא ממוספרים. מנוקד

הגן הדמיוני של ורד

הגן הדמיוני של ורד מאת שרה ריבן

הגן הדמיוני של ורד מאת שרה ריבן

ספר הילדים הגן הדמיוני של ורד מאת שרה ריבן הוא סיפור ילדים שמטפל בהומור בנושא שכיח אצל ילדים – הרצון של הילד שההורה יישאר איתו בגן. הגן של ורד נסגר והיא עברה לגן חדש. בבוקר כשהגיעה לגן החדש ביקשה ורד מאימה להישאר איתה בגן, אך מה לעשות, אימא הייתה צריכה ללכת לעבודה. ורד בכתה ובכתה, אמרה כל ערב שאינה רוצה ללכת לגן ובקשה מאימה לעשות משהו אחר יחד. האם מצאה פתרון יצירתי – באמצעות ההומור היא עוזרת לוורד להתגבר על המשבר עד שהיא מרגישה מחוזקת ומוכנה לחזור לגן לבדה מתוך בחירה והבנה.

הגן  הדמיוני הוא בעצם גן שבו הגננת מסכימה לכל בקשות הילדים והילדות, ומאפשרת להם להביא אליו כל אורח שירצו. הספר מבוסס על סיפור אמיתי שחוותה המחברת עם בתה בגיל הגן. לאחר מספר ניסיונות להרגיע אותה שלא צלחו – הבכי אומנם התקצר מידי בוקר, אך עדיין נמשך, נולד הרעיון לסיפור המצחיק אותו קראה האם לבתה לפני השינה. הסיפור הזה סיים את מסכת הבכי בפרידה של הבוקר.

איורים: יונת קציר. הוצאת אוריון, עמודים לא ממוספרים. לגילאי 5-3. מנוקד

קפטן תחתונים בצבע

קפטן תחתונים 1 בצבע מאת דאב פילקי

קפטן תחתונים 1 בצבע מאת דאב פילקי

סדרת קפטן תחתונים מאת דאב פילקי מצטיינת בהומור פרוע ומושחז וזוכה להצלחה רבה בקרב הילדים. הספר הראשון בסדרה רואה אור מחדש במהדורה צבעונית, הרפתקאות קפטן תחתונים בצבע  בתוספת פרק חדש – כל האמת על מוצאו של קפטן תחתונים ובתוספת נוספת של תחתוני טריוויה, עובדות מאלפות מעולמו הפרוע.

אתם מוזמנים להכיר את ג'ורג' והרולד מכיתה ד' בבית הספר היסודי על שם ג'רום חרבנוביץ'. הדבר היחיד שהם אוהבים יותר מתעלולים הוא ליצור חוברות קומיקס. יחד הם המציאו את גדול גיבורי העל בתולדות בית הספר היסודי – קפטן תחתונים. הם לא תיארו לעצמם שיום אחד הם יפגשו פנים אל פנים את הגיבור שלהם, אבל כשהדוכס המרושע מאלסקקה מאיים על העולם, ברור לכולם שרק איש אחד יוכל להציל את המצב, ולאיש הזה אין מכנסים! האם יצליחו ג'ורג', הרולד וקפטן תחתונים לעצור הדוכס המרושע? ומה הקשר של מר פיפיש המנהל לכל הסיפור הזה?

צביעת האיורים: ז'וזה גריבלדי, מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 141 עמודים, מנוקד

 

שלום כיתה א'

המסע המופלא לכיתה א מאת לירז טל

המסע המופלא לכיתה א מאת לירז טל

המסע המופלא לכיתה א' מאת לירז טל הוא סיפורה של נועה, ואולי של הרבה מאוד ילדים אחרים, ערב כניסתה לראשונה לבית הספר, על כל החששות והתחושות המלוות אותה. נועה מתרגשת מאוד. היא גם מתוחה ועצבנית מאוד. בתוך הגוף יש לה מערבולת של רגשות. מחר היא עולה לכיתה א'. כל כך הרבה זמן היא חיכתה להיות גדולה. אבל עכשיו, כשזה מתקרב, החששות מכרסמים. בעזרת מסע מרתק בדימיון עם אביה היא יוצאת להפלגה מיוחדת ומלאת הרפתקאות, בה היא זוכה להצצה בכל מה שיקרה לה בשנה הקרובה ובתשובה לשאלות שכל כך מציקות לה: איך יהיה היום הראשון ללימודים? מי תהיה המורה? האם היא תרכוש חברות חדשות?

לירז, פסיכולוגית חינוכית וקלינית של הילד במקצועה, כותבת בספר: "ילדים העולים לכיתה א' חווים זאת כאירוע מכונן. 'המסע המופלא לכיתה א' עושה שימוש בכלי עוצמתי של דמיון מודרך השייך לזרם מתפתח וצובר תאוצה של הפסיכולוגיה החיובית. כלי זה קרוי 'היזכרות לאחור', ובו אנחנו כביכול 'נזכרים בעתיד' ממרחק, צופים באירוע מרגש ומעורר דאגות הממשמש ובא. בתהליך קריאת הספר יוכל ילדיכם לצייר לעצמו תסריט של חוויית הסתגלות ולמידה חיובית, אשר מנצחת את הדאגות והפחדים ומותירה אותו עם תחושה של ציפייה והתרגשות לקראת היום הגדול והמרגש".

איורים: יפעת נחשון, הוצאת דני ספרים, 29 עמ'. מנוקד

סיפורי עם בדווים

שבע כלות לשבעה אחים מאת יואל שלום פרץ

שבע כלות לשבעה אחים מאת יואל שלום פרץ

שבע כלות לשבעה אחים – סיפורי עם בדווים שליקט וערך ד"ר יואל שלום פרץ הוא גם אוסף מעשיות מעובדים לילדים, המהווה צוהר לעולם המרתק והבלתי מוכר של שכנינו הבדווים החיים במרחבי הגליל, בצפון הארץ. אומנות סיפור הסיפורים היא חלק בלתי נפרד ממורשתם התרבותית של הבדווים. במשך דורות סופרו באוהלי ערב סיפורים מכל הסוגים, סיפורי גבורה והרפתקאות, אהבה ודמיון. החַכַּוַתִי, מספר הסיפורים הנודד, שוטט בין אוהלי ערב והלהיב את דמיונם של קהל שומעיו. הוא נהג לספר את סיפוריו בלילות הארוכים של חודש רמדאן, בחתונות ובמפגשים חברתיים שונים. סיפורים סופרו גם מפי אמהות לילדיהן, כשכל בני המשפחה מצטופפים סביב לכַּאנוּן, תנור הגחלים ששימש לחימום בלילות החורף. הסיפורים עברו במסורת שבעל פה. הילדים שהאזינו להם בפיות פעורים ובאוזניים קשובות, ספגו מהם את הערכים והאמונות שלימים עיצבו את עולמם כבוגרים. שלושים הסיפורים מחולקים לארבע נושאים: אהבה ואמונים, שדים ומפלצות, בעלי חיים וחוכמה והומור. תקראו על סיפוריהם של חסן הפיקח, בת האמיר ואחיה הצבי, העבד ובן האמיר, הנסיכה על האי, האישה שהוציאה מטבעות זהב מפיה, שלושת האחים ובת האמיר, העץ המזמר והציפורים המדברות, הרועה והנחש, האריה שביקש לדעת מה טיבו של בן האדם, הראשים המוחלפים, ג'וחה והמלכה, הבן ששמע בקול אימו.  

ד"ר יואל שלום פרץ, לימד פולקלור באוניברסיטת בן-גוריון, סופר, מתרגם, ומספר סיפורים, חקר במשך שנים רבות את המורשת הנרטיבית של שבטי הבדווים בגליל.

איורים: ויקה גורשטיין-בביוף, פנדורה בית הוצאה לאור, 152 עמודים

סיפורים לפני השינה

מארז ספורים לפני השנה

מארז ספורים לפני השנה

אוסף סיפורים לפני השינה מאת סם טפלין מגיע במארז מהודר הכולל 5 ספרונים מקסימים, שבכל אחד ששה סיפורים מושלמים לקריאה לפני השינה. האיורים הנפלאים שבכל אחד מהספרים יעלו חיוך של שמחה על שפתי הילדים ויעזרו להם להיסחף ברוגע אל עולם שכולו חלומות מתוקים. ספר ראשון: סיפורי לילה טוב עם איוריה הנפלאים של פרנצסקה די קיארה, כולל את הסיפורים: "לילה טוב, גור אריה!", "לילה טוב, פילון!", "לילה טוב, פינגווין!", "לילה טוב, ברווזון!", "לילה טוב, דובון לבן!", "לילה טוב, ארנבון!". ספר שני: סיפורי גורים עם איוריה הנפלאים של ויולטה דביג'ה, כולל את הסיפורים: "ידידים", "פילון המים", "האביב הגיע", "המילים של ארנבון", "שני הקופים הקטנים", "הטיול של דובון השלג". ספר שלישי: סיפורי שינה ערבה עם איוריה הנפלאים של פרנצסקה די קיארה, כולל את הסיפורים: "הקיץ של פילון", "החלום של ינשוף וגירית", "שירו של ליוויתן", "הריקוד של טיגריס", "הפתעה של ארנבונת", "מאחוריך". ספר רביעי: סיפורי חלומות מתוקים עם איוריה הנפלאים של סימונה דימיטרי, כולל את הסיפורים: "חלומותיו של פנדה קטן", "גור אריה משהק", "הצעיף של ארנבון", "הפתעה", "הדבר הכי נעים", "המקום המושלם". ספר חמישי: סיפורי דובונים עם איוריה הנפלאים של ויולטה דביג'ה, כולל את הסיפורים: "הכובע של דובון חכם", "דובון חום לומד לספור", "מה שראה דובון חכם", "המסיבה", "משהו מרגש", "הדבר הטוב ביותר".

מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", עמודים לא ממוספרים, מנוקד

סיפורים קסומים לפני השינה

סיפורי לילה טוב

סיפורי לילה טוב

סיפורי לילה טוב – סיפורים קסומים לפני השינה הוא ספר ראשון בסדרה הכולל שלושה סיפורים מקסימים ומחממי-לב המלווים באיורים נפלאים, לקרוא עם ילדיכם לפני השינה.

 

בואו לצאת להרפתקה בשדות הקרח עם דובון שלג שהלך לאיבוד בסיפור "דובון השלג" שכתב ואייר פירס הרפר, לשחק תופסת בים עם כריש נחמד וכלל לא מפחיד בסיפור "צ'ומפ הולך לבית הספר" שכתבה מליסה מטוקס ואייר מרק צ'יימברס ולפגוש דובון קסום בסיפור "הדובון הקסום" שכתב ואייר ניל ריד.

 

מאנגלית: סתיו וחגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 88 עמודים

 

 

 

עוד סיפורי לילה טוב

עוד ספורי לילה טוב

עוד ספורי לילה טוב

עוד סיפורי לילה טוב – סיפורים קסומים לפני השינה הוא ספר שני בסדרה, הכולל שלושה סיפורים מקסימים ומחממי-לב המלווים באיורים נפלאים, לקרוא עם ילדיכם לפני השינה. בואו לעוף בשמי הכוכבים עם חד-קרן קסום בסיפור "חד-קרן של חצות" שכתב ואייר ניל ריד, לעשות חיים משוגעים עם פילון קטן ביער בסיפור "ששש! אל תעיר את התינוקת!" שכתבה ואיירה פטרה בראון, ולרכוב בכיף על גבו של פוני חמוד בסיפור "לוסי אוהבת סוסים" שכתב ואייר ג'יימס דיוויס.

מאנגלית: סתיו וחגי ברקת, הוצאת דני ספרים, 88 עמודים

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות ילדים ונוער

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.