ערב מחווה למשורר ולחתן פרס ישראל טוביה ריבנר בן ה-88

| 08/01/2012 | 0 Comments

 

בית ביאליק מקיים אירוע ספרותי לכבוד בכיר משוררי ישראל, המשורר טוביה ריבנר – לציון יום הולדתו ה-88! במהלך האירוע בבית ביאליק ישתתפו אנשי ספרות ואמנות, שידברו ויקראו מיצירתו של טוביה ריבנר – בהם חתן פרס ישראל לספרות וחברו הקרוב של ריבנר, המשורר ישראל פנקס; הבימאית והשחקנית, מי שהייתה תלמידתו מיכל בת אדם, חוקר הספרות נסים קלדרון והעורך והמו"ל של כתבי ריבנר, המשורר רפי וייכרט.

 

טוביה ריבנר, יליד 30 בינואר 1924, עלה לארץ בראשית מלחמת העולם השנייה ללא משפחתו, יחד עם קבוצה של עוד תשעה נערים יהודים, תוך כדי נדודים דרך הונגריה, רומניה, טורקיה, סוריה ולבנון. הוריו, אחותו וסביו, שנשארו בסלובקיה, נשלחו על ידי הנאצים למחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, שם נרצחו בשנת 1942. 

בארץ התחנך ריבנר כנער במספר קיבוצים, השתתף במלחמת העצמאות ומסוף המלחמה ועד היום חבר קיבוץ מרחביה בעמק יזרעאל. בארץ התקרב ריבנר במיוחד אל המשורר אריה לודוויג שטראוס, שקירב אותו אל חבורה של יוצרים בגרמנית כמו ורנר קראפט ואחרים.

 

ריבנר עצמו היה מעין משורר חונך של המשורר דן פגיס. הוא קיים קשר ארוך שנים עם המשורר עוזר רבין, שהיה אף הוא תקופה מסוימת חבר בקיבוץ מרחביה.

 

ריבנר הוא חניך התרבות הגרמנית. שיריו זוכים להתעניינות רבה בגרמניה ותרגומיו לגרמנית של יצירות ש"י עגנון קנו להן שם בגרמניה. כמו כן ריבנר חבר בהתכתבות באקדמיה ללשון ולשירה הגרמנית, באקדמיה למדעים ולשירה במיינץ ובעוד כמה מוסדות ספרותיים גרמניים כמו חברת פרנק קפקא חברת הוגו פון הופמנסטאל, ובחברה האירופית לתרבות. ריבנר היה תלמיד וחבר קרוב של המשוררת לאה גולדברג, ונתבקש על ידי משפחתה לערוך את עיזבונה.

 

בשנת 2007 זכה בפרס ראש הממשלה ליצירה ע"ש לוי אשכול בשנת תשס"ח (2008) זכה בפרס ישראל בספרות, בתחום השירה.

 

 

טוביה ריבנר בן 88!

מחווה למשורר ולחתן פרס ישראל,

טוביה ריבנר

לכבוד יום הולדתו ה-88

 

בהשתתפות

ישראל פנקס, רפי וייכרט, נסים קלדרון,

חיה שחם, שחר ברם, טוביה ריבנר

 

קריאת שירה

מיכל בת אדם

 

מוסיקה

מיכל טל – נגינה פסנתר

מיצירות פרנץ שוברט ורוברט שומאן

 

מנחה: גדעון טיקוצקי

 

הערב יתקיים בבית ביאליק, רח' ביאליק 22 תל-אביב

ביום חמישי, כ"ד בטבת תשע"ב, 19/1/2012

טל' לבירורים: 03-5254530

19:30 פתיחת קופות / 20:30 תחילת הערב

דמי כניסה: 35 ₪

 

 

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , ,

Category: אירועי ספרות, דף הבית - ארועי ספרות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.