"בישלוליאדה עם אלדו השף"– ספר בישול להורים ולילדים

| 08/01/2012 | 0 Comments

בישלוליאדה עם אלדו השף מאת השף שלומי אלדו הוא ספר בישול חדש המיועד במיוחד לזמן איכות של הורים וילדים או רק לילדים עצמם, וההופך את המטבח למקום של חוויות, עשירי טעם והמשדרג את הארוחות בבית לארוחות מזן אחר ובטעמים של עוד, מזינים ובריאים.  הספר משלב סיפור מחורז לילדים עם מתכונים קלים וטעימים, בעיצוב ססגוני ועליז.

 

הספר הייחודי נכתב בידי השף שלומי אלדו, והבשורה שלו היא שניתן להפוך את נושא הבישול לאירוע משפחתי משותף, בקלי קלות ובצורה פשוטה ומשביעה.  הספר משופע בחרוזים ולצידם מתכונים עליזים ומעניינים כמו עוגת רכבת או מטעמים מפירות וירקות.

 

השף אלדו מביא עמו ניסיון עשיר בתחום הגסטרונומי. שלומי אלדו התחיל את דרכו בלימודי אומנות הבישול במלונות דן. לאחר שסיים בהצלחה, המשיך לעבוד ברשת דן עם טובי השפים בארץ ולמד מהם את רזי המקצוע. בהמשך, עבד כשף בחו"ל, שם רכש את התרבות וסגנונות הבישול השונים. כיום, אחרי ותק של 16 שנים בתחום הבישול, השף אלדו מביא עמו סגנונות בישול, ידע רב וייעוץ גסטרונומי.  השף אלדו חבר באיגוד השפים הארצי והעולמי.

 

השף אלדו עובד עם מוסדות חינוך, ובתחום הילדים מביא שפע רעיונות לסדנאות, ימי הולדת ייחודיים ומתוקים במיוחד, המשלבים יצירה בבישול , הומור, משחקים ועוד. למבוגרים ישנו מגוון רב של תפריטים לערב מהנה המשלב הפעלה – משחקי חברה למבוגרים בלבד, מוזיקה, ריקודים והמון הפתעות. בנוסף, אלדו השף מייעץ למוסדות ופרטיים, מלמד כיצד ניתן לשלב זמן איכות הורים וילדים, יצירה, ועשייה משותפת ולהפוך את הארוחה להרבה יותר מהנה והרבה יותר בריאה ומזינה.

 

השף אלדו מספר, כי גדל על ברכי המטבח התורכי. בילדותו, האכילו אותו הוריו ובני משפחתו במטעמים כמו עלי גפן ממולאים, תבשילי במיה, ממולאי ארטישוק. שניצל וצ'יפס בכלל לא היו בתפריט. לדעתו, הילדים של היום מעדיפים מאכלים בריאים ואינם מעוניינים במאכלים רוויי שמן או טבולים בצבעי מאכל.

 

מה עושים כאשר הילד מסרב לאכול?

 

השף אלדו אומר, כי כל ילד אוהב לאכול, אבל תלוי כיצד מגישים לו את הארוחה וכיצד משדרגים אותה.  כשלמדתי טבחות, דבר ראשון שלימדו אותי שקודם כל העין אוכלת.  לדוגמא, אבוקדו מטוגן. ילדי לא כל כך אהבו אבוקדו ומה שעשיתי, חתכתי את האבוקדו לפרוסות, קימחתי בקמח מתובל ביצה ופירורי לחם וטיגנתי בשמן עמוק. לאחר מכן ספחתי את השמן. ילדי אכלו את האבוקדו המטוגן עם קטשופ ומאז שהם רוצים צ'יפס אני לא יודע עם הם מתכוונים לצ'יפס אבוקדו או לתפוחי אדמה, כי הם נורא אהבו את זה.

 

כדאי להכין כריכים מבדחים. למרוח גבינה ולצייר עליה פרצוף בתוספות מתאימות של פלפל אדום או זיתים, כך שייווצר פרצוף. ניתן בצורה דומה להכין מטעמים צבעוניים מתירס וחסה, ירקות נוספים והכול על גבינות לבנות, שהופכות תוססות ועליזות.

 

צריך להוסיף הרבה פירות וירקות לילדים ולעצב אותם כך שיהיו יפים וצבעוניים ומעוררי תיאבון.   להטיל על הילדים להכין סלטים בריאים ומקושטים. כשילדים טורחים ומכינים אוכל – הם גם יאכלו אותו, בתיאבון.

 

אפילו פסטה כדאי וצריך להכין טרייה במכונת פסטה. המצרכים פשוטים ביותר, קמח, ביצה, והרידוד במכונה הוא עיסוק מהנה. כך גם החיתוך לתצורות שונות. רוטב עגבניות מתובל יהפוך את הפסטה הטריה לחוויה, אומר השף אלדו.

 

מן הספר

אָכְלוּ וְשָׂבְעוּ, לָאוֹפֶה הוֹדוּ, וְלַדֶּרֶךְ שׁוּב יָצְאוּ. פָּסְעוּ בַּשְּׁבִילִים, בֵּין פְּרָחִים וּנְחָלִים, שָׁרוּ שִׁירִים וְהָיוּ מְאֻשָּׁרִים, וֶלְּׁבַסּוֹף הִרְגִּישׁוּ מְאדֹ עֲיֵפִים…  "כָּל כָּךְ קָשֶׁה לְהַמְשִׁיךְ וְלִצְעֹד", נֶאֶנְחוּ הַדּבֹ, הָעַקְרָב והקפוֹד.

וְהִנֵּה רָאוּ רַכֶּבֶת אֲלֵיהֶם בִּמְהִירוּת מִתְקָרֶבֶת, צִבְעוֹנִית כֻּלָּהּ וּמְקֻשֶּׁטֶת. הַקְּרוֹנוֹת מְצֻפִּים בִּקְרֶם וָנִיל וְשׁוֹקוֹלָד, הַחַלּוֹנוֹת – וַפְלִים מְמֻלָּאִים בקרם ורדרד, כַּדּוּרֵי שׁוֹקוֹלָד הֵם הַגַּלְגַּלִּים, כַּמָּה מַדְהִים… וְכַמָּה טָעִים… "וּוָאוּוּ! רַכֶּבֶת אֲרֻכָּה-אֲרֻכָּה, קְחִי אוֹתָנוּ לְהַרְפַּתְקָה! אִתָּךְ נִסַּע עד להרים, לִמְצֹא לָנוּ עוֹד חֲבֵרִים!"  וכאן לומדים הילדים וההורים להכין עוגת רכבת טעימה.

 

עקרב

 

חומרים נדרשים: 1 בטטה מקלפת, ירקות לקישוט: גמבה, זיתים, פלפל ירוק.  אופן ההכנה: פורסים את הבטטה לפרוסות ומבשלים במים במשך 8 דקות.  מצננים את הפרוסות ומסדרים אותן בצלחת בצורת עקרב.  יוצרים עיניים מזיתים ומקשטים בגמבה ובפלפל ירוק.  מפזרים מעל מעט מלח.

 

בישלוליאדה עם אלדו השף מאת השף שלומי אלדו, הוצאת הספרים אוריון, שנת 2012, 42 עמודים, לגילאי 4-99.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , ,

Category: בישול ואוכל, דף הבית ילדים ונוער, ספרות ילדים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.