מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי דצמבר 2014

| 06/12/2014 | 0 Comments

מתח באוויר - הרפתקאות, רצח ותעלומות - מומלצי דצמבר 2014

מתח באוויר – הרפתקאות, רצח ותעלומות – מומלצי דצמבר 2014

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. וההצעה הפעם: 5 ספרים – מותחנים, ספרי ריגול והרפתקאות מומלצים חדשים.

 

 

 

 

קארל מרק ממדור Q חוזר

הציידים מאת יוסי אדלר אולסון

הציידים מאת יוסי אדלר אולסון

הציידים הוא הספר השני בסדרת מדור Q של הסופר הדני יוסי אדלר-אולסן, המשך לספר "אישה בכלוב".  

קארל מרק, בלש מבריק וטיפוס שקשה לעבוד איתו, לא ציפה שיבעטו אותו למעלה. אבל כשהקידום הוביל אותו אל קומת המרתף, העניינים התבהרו. קארל קיבל לידיו את מדור Q, השוכן במרתף ומתעסק בתיקים לא פתורים. הוא מקבל כשוליה את אסד, מהגר סורי תאב ידע עם יכולת אלתור וכישרון מפתיע לבישול. החיבור שבין הצמד המוזר הזה מזכיר את הזוגיות ושיתוף הפעולה המקצועי שבין שרלוק הולמס ודוקטור ווטסון. על שולחנו מופיע באופן מסתורי תיק רצח של אח ואחות. אלא שהרצח התרחש לפני עשרים שנה, התיק פוענח, והרוצח מרצה את עונשו. מי הניח את התיק על שולחנו של קארל ולמה? קימי היא אישה חסרת בית ועתירת סודות. אם תישאר במקום אחד לאורך זמן, הציידים ימצאו אותה וישתיקו אותה. לנצח. קארל מבין שהמפתח לפיצוח התיק המאובק שעל שולחנו נמצא בידיה של קימי. הוא גם יודע שהמרדף כבר החל, והציידים קרובים מאי-פעם. השעון מתקתק ויש שתי דרכים לסיים את המרדף. רק באחת מהן קימי תישאר בחיים. עלילה מותחת ומרתקת

מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת זמורה, 411 עמ'

מי האשם?

האשם מאת ליסה בלנטיין

האשם מאת ליסה בלנטיין

בספר האשם מאת ליסה בלנטיין יש שתי עלילות המתרחשות במקביל. סיפורו של עורך הדין דניאל הנטר, והילד סבסטיאן בן האחת־עשרה.

דניאל הנטר בילה שנים בהגנה על מקרים אבודים כעורך דין בלונדון וניסיון רב בהגנה על קטינים. אבל חייו משתנים כשהוא פוגש את סבסטיאן, ילד המואשם ברצח של בן סטוקס, ילד אחר, שגופתו נמצאה בגן המשחקים. בעודו שוקע בחיי המשפחה המיוסרים והאפלים של סבסטיאן, הוא נזכר בילדותו שלו כילד אומנה ובמִינִי, האישה שאהבתהּ הצילה אותו, עד לבגידה הבלתי נסלחת שלה. מה בבגידה הזאת גרם לדניאל להתנתק ממנה לחמש־עשרה שנים? והאם הזדהותו עם ילד העומד למשפט רצח תגרום לו לפקפק בכל מה שאי פעם האמין בו? מתוחכם ונוגע ללב.

מאנגלית: איה מלמד, הוצאת כנרת זמורה, 396 עמ'

 

 

 

הכול התחיל בסופשבוע רומנטי

הנערה שלא היתה מאת אדיבה גפן

הנערה שלא היתה מאת אדיבה גפן

הנערה שלא היתה מאת אדיבה גפן, הוא הספר הרביעי בו מככבות צמד הבלשיות סמי ג' ודקלה שושקוביץ וכתב חידה מרתק שלא תנוחו עד יגיע לפתרונו. גפן משלבת בין מתח קצבי  ומהנה, לאמיתות נוקבות על החיים, חברות בין נשים ויחסי כוח וכסף, וממקמת את כל אלה בנופים הייחודיים של דרום הארץ. בסוף הספר מגישה גפן מתכון אחד לקינוח העלילה: קציצות בשר מדהימות בחלב קוקוס בסגנון סמי ג'.

הבלשיות יוצאות הפעם לחקור תעלומה בלשית מורכבת, אלא שהפעם מדובר בעניין אישי. הכול התחיל בסופשבוע רומנטי. קופר, בן זוגה של דקלה סוחף אותה לצימר בדרום הארץ. אבל האם הוא באמת מתכוון לעבוד  על היחסים או שהגיע לכאן במטרה אחרת? ומיהי היפהפייה האדמונית אתה הוא נפגש בסתר? החופשה הרומנטית הולכת ומדרדרת. לאחר מריבה קולנית מחליטה דקלה לחזור לבדה הביתה, אלא שמרגע זה הכול רק הולך  ומסתבך, מישהו מסתורי תוקף את קופר, עדים נעלמים, ושקרים  נערמים וגם המשטרה מרחרחת. דקלה מחליטה לעשות מה שהיא עושה הכי טוב, לחקור בעצמה  את האירועים, ולמצוא תשובות לחידות שרק הולכות ומצטברות. לעזרתה מגיעה סמי ג' היורדת דרומה במלוא הודה וכובדה דרומה והשתיים מגלות שהן שוב הכניסו את ראשן לתסבוכת עצומה.

הוצאת זמורה ביתן, 366 עמ'

 

טרור גלובלי חדש

דיוקנה של מרגלת מאת דניאל סילבה

דיוקנה של מרגלת מאת דניאל סילבה

על רקע הדיכוטומיה בין עולם האמנות לעולם המודיעין, דיוקנה של מרגלת מאת דניאל סילבה, מדלג באלגנטיות ממוקדי השלטון בוושינגטון אל בתי המכירות הפומביות הזוהרים של ניו יורק ולונדון, ומשם לנופיו הצחיחים של המדבר הערבי. דיוקן עוצר נשימה של אומץ לב לנוכח רשעות שאין כדוגמתה, והרומן המעולה ביותר של סילבה עד כה.

גל של פיגועי טרור שוטף את אירופה והופך יום סתיו שלו, שנדמה כי אין מתאים ממנו לסיור גלריות עצל, לסיוט מחריד. גבריאל אלון, סוכן המוסד האגדי שנעשה רסטורטור של יצירות אמנות, התכוון רק לבדוק תמונה של טיציאן שנתגלתה זה מקרוב, אך בעל כורחו הוא נשאב בחזרה אל תוככי עולם הביון שהניח מאחוריו, ואין לו ברירה אלא להמשיך הלאה, עד הסוף המר. בוושינגטון מנסים בכירים בזרועות הביון לשרטט את פניו של הטרור הגלובלי החדש. ארגון אל-קאעידה התפורר, אבל מי תפס את מקומו? אלון, מחליטים האמריקנים, הוא היחיד שיוכל לעזור להם לפענח את החידה. ולאחר שהוא עושה זאת, הוא ממשיך והוגה תכנית סיכול מבריקה, המשלבת את מומחיותו באמנות עם ניסיונו העשיר מאין כמוהו בריגול. האמריקנים יממנו, אבל את העבודה הקשה, המסוכנת והאכזרית יעשו אלון ואנשיו.

מאנגלית: עמנואל לוטם, הוצאת ידיעות ספרים, 415 עמ'

על אובססיה ומשמעותיה

הספר הזה הוא עליך מאת קלייר קנדל

הספר הזה הוא עליך מאת קלייר קנדל

הספר הזה הוא עליך מאת קלייר קנדל הוא מותחן פסיכולוגי מעולה, טורד מנוחה על אובססיה ומשמעותיה שבמרכזו גיבורה בלתי נשכחת. לא משום שהיא יוצאת דופן, אלא דווקא משום שהיא יכולה להיות כל אישה. העלילה מובאת מפיה של קלריסה שעשתה טעות חד פעמית – היא השתכרה ושכבה עם רייף, גבר מהעבודה. קורה. אבל מאותו הרגע הוא מפתח אובססיה מבהילה אליה, וטוען בצורה מאוד משכנעת שהם יחד, עוקב אחריה כבר חודשים ולא מניח לה. הוא נמצא בכל מקום שאליו היא הולכת, משאיר לה אינספור הודעות וקונה לה מתנות יקרות שהיא לא רוצה. כל ניסיונותיה לדחות אותו נתקלים בהתעלמות או באיומים. הוא זועם עליה שהיא 'שינתה את דעתה'. הוא בחר בה בחוכמה – אישה בודדה, בלי חברים ועם משפחה רחוקה. אין לה למי לפנות. קלריסה פוחדת ובטוחה שהיא מצאה דרך להיחלץ מהטירוף הזה כשהיא מקבלת זימון להיות מושבעת במשפט אונס. אבל גם שם רייף לא מניח לה. בעודה יושבת בבית המשפט ומאזינה לתיאור מעשי חטיפה ואונס אלימים, היא רואה את הסניגורים מפנים את האשמה לקורבן האונס, ומפנים את המילים שלה ממש נגדה. היא מבינה שהיא חייבת לשלוט בסיפור שלה ומבינה פתאום שאם היא רוצה לשרוד, עליה לספר את הסיפור שלה. אם לא תעשה זאת, הסיפור שרייף טווה סביבה עלול לעלות לה בחייה.

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת כתר, 319 עמ'

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: חשיפה ראשונה: + פרק ראשון, מתח בלש אימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.