ספרים חדשים – מומלצי השבוע 30/11/14

| 29/11/2014 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 30/11/14

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 30/11/14

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שעולם הנופש והטיולים מציע, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.  

 

 

 

 

לגעת באמיתות הבסיסיות של החיים והאהבה

אני מרגיש יותר טוב מאת דויד פואנקינוס

אני מרגיש יותר טוב מאת דויד פואנקינוס

לפעמים גם האדם העמיד והסבלני ביותר נשבר. ולפעמים צריך להישבר כדי שיהיה אפשר לתקן. אני מרגיש יותר טוב מאת דויד פואנקינוס (מחבר ה"העדינות") מצליח בשנינות נוגעת ללב, לגעת באמיתות הבסיסיות של החיים והאהבה.

הכול מתחיל בכאב גב, כאב טורדני ונוכח. הבדיקות הרפואיות לא מעלות דבר והכאב אינו מרפה. יחד עם הסבל הפיזי מתחילים חיי הגיבור להתפרק. אשתו מודיעה שהיא רוצה לסיים את הנישואים, הקולגה הכוחני בעבודה מקבל קידום ומתנהג בדורסנות כלפי הכפופים לו, הילדים הולכים ומתרחקים ממנו והניכור והפערים ביחסיו עם הוריו הולכים ומעמיקים.  דווקא מנקודת שפל זו יוצא הגיבור למסע אחר  מה שמחולל את הכאב ולאט לאט מצליח שוב לנשום. הוא מבין שכשנגמרת אהבה יש מקום לאהבה חדשה וכשהעבודה הופכת לבלתי נסבלת יש פתח לתיקון.

מצרפתית: לי עברון ועקנין, הוצ' כתר, 282 עמ'

 

 

מסע אל החופש בלב השממה

 

עד קצה העולם מאת גון קראקאוור

עד קצה העולם מאת גון קראקאוור

עד קצה העולם – מסע אל החופש בלב השממה מאת ג'ון קראקאוור (מחבר 'מוות באוורסט' ומטפס הרים הרפתקן בפני עצמו), הוא סיפורו האמיתי של כריסטופר מקנדלס, בן למשפחה אמריקאית מבוססת, תלמיד מבריק ואתלט מעולה, המסיים את הקולג' בהצטיינות כשכל האפשרויות פתוחות בפניו. אבל בניגוד לכל הציפיות, במקום לבחור במסלול של קריירה רווחית, מקנדלס משאיר הכול מאחוריו ובורח מהחברה החומרנית המסואבת, לשיטתו. הוא תורם את כל חסכונותיו לצדקה, נוטש את מכוניתו, אורז כמה פריטים הכרחיים ויוצא בטרמפים למסע ברחבי ארצות הברית. בטיול שנועד להיות אודיסיאה במלוא מובן המילה, מסע אֶפִּי שישנה הכול, מקנדלס פוגש שורת טיפוסים אקסצנטריים, ובסופו של דבר מגיע אל השממה הקפואה של אלסקה. שם, משוחרר מעולמם המחניק, המוגן והתועלתני של הוריו וחבריו, שבו חש עצמו מנותק מן המקצב הטבעי של הקיום, הוא מנסה לחיות חיים אידיאליסטיים, בתנאים קשים. כסמל לניתוק המוחלט מעברו, הוא מאמץ לעצמו שם חדש – מעתה הוא אלכסנדר סופרטרַמְפּ, אדון לגורלו. ארבעה חודשים לאחר מכן נמצאה גופתו בתוך אוטובוס נטוש. המחבר בוחן באמצעות סיפורו הטרגי של מקנדלס את סוד המשיכה אל מרחבי הפרא הנידחים, את אופיים ונפשם המיוחדים של הנשבים בקסמיהם, את הנהייה אחר החופש האישי שמזמן הטבע, אבל גם את צדו האפל ואכזרי. 

מאנגלית: אמנון כץ, הוצאת כנרת זמורה, 253 עמ'

 

נשות הניחומים

נשות הניחומים מאת רות הלו

נשות הניחומים מאת רות הלו

"נולדתי ב-24 באוגוסט 1924 בכפר דאג'יאוֹ דֶה גוֹנגג'י במחוז גֶ'ג'יַאנג. אני בת שבעים ושלוש… הזיכרון שלי כבר לא מה שהיה. אבל את מה שקרה אז אני זוכרת."

נשות הניחומים מאת רות הלו הוא רומן הופך קרביים, המשמיע את קולן של מאות אלפי נשים סיניות, טיוואניות ואחרות, קורבנות לאחד הפשעים הקשים של המאה ה-20. במהלך מלחמת העולם השנייה הן נחטפו על ידי חיילים יפנים, הושפלו, נאנסו והפכו בעל כורחן ל'נשות ניחומים' לחיילים היפנים בסין הכבושה. קורותיה הבדויים של מֵיָאן מבוססים על עדויותיהן של אותן נשים ניצולות שגם עם תום המלחמה גילו שהמלחמה עבורן לא הסתיימה. המחברת פגשה אותן בסין בזמן עבודת הדוקטורט שלה על נשות הניחומים, נושא שריתק אותה ונגע לליבה. היא חיה כשנה בעיר נאנג'ינג שבסין, שם התבצע טבח של חיילים יפנים באוכלוסייה הסינית במהלך מלחמת העולם השנייה.

סין, 1938. משפחתה של מֵיָאן בת ה-13 מתקיימת בקושי מגידול אורז. כשמציעים לבנות הכפר עבודה טובה בעיר, אין התלבטות: כל דבר שיוכל לעזור בפרנסת המשפחה מתקבל בברכה. מֵיָאן עולה לאוטובוס לשנגחאי ומאוחר מדי מבינה שרימו אותה. היא וחברותיה למסע נכלאות במחנה של 'נשות ניחומים', מחנות שהקים הצבא היפני בזמן כיבוש סין העממית, ונדרשות לספק את יִצרם של החיילים היפניים. במשך שנים היא מעונה ומושפלת, ורק לאחר חמש שנים של סבל בל יתואר ובכוחות נפש אדירים ותושייה נדירה היא מצליחה לברוח ולהגיע לשנגחאי. אבל דרכה אל המנוחה עוד ארוכה מאוד.  עשרות שנים אחרי שניצלה מן הגיהינום היא תובעת את ממשלת יפן. הדיון בבית המשפט מחזיר אותה אל הימים ההם. האם היא וחמש חברותיה יזכו בצדק מאוחר?

מגרמנית: דפנה ארד, הוצאת כתר, 222 עמ'

סיפור אנושי מרגש

עיר חלולה מאת רנסוס ריגס

עיר חלולה מאת רנסוס ריגס

עיר חלולה מאת רנסום ריגס הוא השני בטרילוגיה, ההמשך המצמרר ל"המעון של מיס פרגרין לילדים משונים", סיפור אנושי מרגש, פנטזיה מצמררת וכובשת המלווה באוסף גלויות עתיקות נפלאות.  מביא את מסעם של ג'ייקוב והילדים המשונים, בשנת 1940 מווילס ללונדון וזאת על מנת להציל את מיס פרגרין, שכלואה בגוף ציפור ושלא יכולה לחזור לדמותה האנושית. ג'ייקוב קשר את גורלו בגורל היתומים של המעון. אחרי שאיתר את האי שבו הם חיים והחליט להישאר איתם, ג'ייקוב מוצא את עצמו בלב ים, נס על נפשו יחד עם ילדי חבורת היתומים, כל אחד משונה בדרכו אבל כולם בסכנת מוות, נמלטים מהמעון בסירה. כשיגיעו ליבשה יגלו שהסכנה רק מתעצמת, אבל הם יודעים: עליהם להגיע ללונדון וזו עתידה להיות הדרך הקשה ביותר בחייהם. רק שם יוכלו להחזיר את מיס פרגרין אל הגלגול האנושי שלה. אם לא יעשו זאת במהירות, יאבדו אותה והם עצמם יאבדו לנצח. מיהם האנשים המוזרים שרודפים אחריהם? ומהיכן מגיעות החיות המשונות שהם פוגשים? מיהו חבר ומי אויב? והאם אומץ לבו של ג'ייקוב יעמוד לו ברגע האמת? לבני 12 ומעלה.

מאנגלית: טל ארצי, הוצ' כתר, 407 עמ'

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, ספרות נוער, ספרי עיון, ספרי מדע, ספרי תיעוד, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.