ספרים חדשים – מומלצי השבוע 05/10/16

| 05/10/2016 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע השבוע 05/10/16

ספרים חדשים – מומלצי השבוע השבוע 05/10/16

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים. 14 ספרים חדשים, הרבה מאוד רגש ואהבה.

 

אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל מחדש

 

הרוצח שחלם על מקום בגן עדן מאת יונס יונסון

הרוצח שחלם על מקום בגן עדן מאת יונס יונסון

בספרו הרוצח שחלם על מקום בגן עדן מצליח יונס יונסון השוודי, מחבר רב-המכר "הזקן בן המאה שיצא מהחלון ונעלם", שוב לטוות עלילה שנונה ומצחיקה ומבריקה, שבלבה מוטו שאי אפשר שלא לכבד: אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל מחדש.

פר פרסון, מי שהיה אמור להיות יורש עשיר של עסק משפחתי משגשג, נולד כנראה בעיתוי איום ונורא – אחרי שהמשפחה ירדה מנכסיה בגלל שינויי הקדמה. הוא מוצא את עצמו עובד כפקיד אפרורי באכסניה זולה. חייו משתנים כשהוא פוגש כומר (אישה) ובאנדרס, אסיר משוחרר המגיע ללון באכסניה אחרי שנים ארוכות בכלא ושחייב למצוא פרנסה. הכומר ופר פרסון מחליטים למתג מחדש את האסיר כרוצח האכזרי ביותר בשבדיה, והתקשורת כמובן בולעת את השקרים בשקיקה. עם אישה שהיא כומר, עם פקיד קבלה במלון מרופט ועם המון תקווה בלב ומחשבות איומות בראש, יוצרת החבורה המשונה תכנית שהיעד שלה אחד: לעשות את המכה. אלא שאז. ובכן, אז קורה לאנדרס דבר משונה. הרוצח האיום, עז המבט ומסוכסך הנפש מתחיל להתעניין פתאום במשמעות החיים. כשהוא מוצא את אלוהים – וזה, למרבה הפלא, גם עונה לו – יוצאים השלושה, בהדרכתו של השוכן במרומים, למסע מסחרר שרק הולך ויוצא משליטה.

משוודית: רות שפירא, הוצאת כתר, 348 עמודים

אהבה עזה כמוות

נסטרן מאת רחל גבריאל

נסטרן מאת רחל גבריאל

נסטרן מאת רחל גבריאל הוא סיפור אהבה מרתק, נוגע ללב ורצוף תהפוכות. רומן מרגש ועוצר נשימה מתחילתו ועד סופו. הוא מתחיל ונגמר בתל אביב ועובר בדרך-לא-דרך באיראן זמן קצר אחרי המהפכה.

לפני מותה משביעה אסתר, אמה של שרה שרק בתום השלושים למותה תוציא מהמחסן שבחצר ביתם קופסא שהטמינה שם מיום שעלו לארץ מאיראן. כשפותחת שרה את הקופסא היא מוצאת בתוכה צרור מכתבי אהבה מרגשים מבחור בשם עזיז המיועדים לנערה בשם נסטרן. המכתבים פותחים בפניה צוהר לסיפור משפחתה הקשה: לקורות חייה הטרגיים של נסטרן ואהבתה האסורה לעזיז, בנו של בעלה האכזר, לגורלם של זוג האוהבים ולבסוף לקשר שלהם לשרה ולבקשת הסליחה של אמה שהוצמדה בפתק לצרור המכתבים. בשל איומיו של מר רזין, סוחר תכשיטים עשיר, אלמן בן 48, המאיים על חיי אמה, נאלצת נסטרן בתה של נג'ין, שטרם מלאו לה 11 שנים להסכים להינשא לו. למרות ההבטחות שהבטיח לאמה להתנהג בהגינות אל הילדה, מתגלה האיש כחיית אדם שמתאכזר ברוע לב אל אשתו הילדה. עזיז בנו הבכור של רזין, הגדול מנסטרן בשבע שנים, תכנן לבקש את ידה ברגע שתגיע לבגרות. הוא לא ידע על מזימותיו של אביו. תחושת מועקה רבצה כאבן על ליבו כשראה את אביו גוזל את בחירת ליבו מתחת לידיו. הוא ניסה לברר לעצמו מדוע אינו יכול להתנתק מהמחשבות עליה? בחשאי נרקמה אהבה עזה בין עזיז לנסטרן. הוא לחש באוזנה מילות אהבה שהשכיחו ממנה את הפחדים שבהם הייתה שרויה עד כה. לו רק ידעו לאן תוביל אותם אהבתם.

הוצאת אוריון, 381 עמודים

לחוות במלוא העוצמה אהבה ותשוקה

קלריסה מאת שטפן צוויג

קלריסה מאת שטפן צוויג

קלריסה – טיוטת רומן מן העיזבון מאת שטפן צוויג יצאה לאור בעברית יותר מ-74 שנים לאחר ששם קץ לחייו, בפברואר 1942. זוהי הטיוטה לרומן נפלא שכתב בערוב ימיו. כתיבתו המתאפיינת בשטף ובעומק פסיכולוגיים, באה לידי ביטוי מרהיב גם ביצירה זו שאותה החל לכתוב בנובמבר 1941 ממקום גלותו בברזיל. על אף שלא הושלם בשל הנסיבות ומגבלות החופש שחלו עליו, פיתח צוויג והשלים חלקים ניכרים מהרומן והצליח להתוות את מהלכו כמעט עד לסופו.

על העלילה: ברוח התקופה של ראשית המאה הקודמת בווינה, קלריסה, שהתייתמה מאמה, נשלחת על ידי אביה להתחנך במנזר. האב, אדם מופנם ונוקשה, עוקב מרחוק אחר חינוכה בעודו מתקדם בסולם הדרגות הצבאי. קלריסה גדלה להיות נערה חרוצה ומופנמת, ועם יציאתה מהמנזר היא פונה לרכוש השכלה באוניברסיטה. במהלך לימודיה היא מתוודעת לרופא עצבים מפורסם והופכת ליד ימינו. כהוקרה על תרומתה למרפאתו, שולח אותה הפרופסור לכינוס מקצועי בשוויץ. לראשונה בחייה יוצאת קלריסה את גבולות ארצה ומאפשרת לעצמה לחוות במלוא העוצמה אהבה ותשוקה. אלא שגם לבועה האידילית שבה היא מנסה להקיף את עצמה חודרים הדיהם של תופי המלחמה, וחייה, שהיו סדורים עד לאותו הרגע, נטרפים באחת במערבולת שסוחפת את אירופה כולה.

מגרמנית: טלי קונס, הוצאת מודן, 156 עמודים

אהבה אמיתית

ליפול למטה מאת ג'סינדה ויילדר

ליפול למטה מאת ג'סינדה ויילדר

ליפול למטה מאת ג'סינדה ויילדר הוא השלישי בסדרת "ליפול", רומן מסעיר, סוחף ומרתק על אהבה אמיתית, להט ותשוקה בוערת.

עשרים שנה אחרי "ליפול לתוכך" ו"ליפול לתוכנו", קיילי, בתם היפה בת ה- 17 של נל וקולט קאלווי המוזיקאים המוכשרים והמפורסמים, פוגשת את אוז, תלמיד חדש בבית הספר שלה. הוא הוא ההיפך המוחלט ממנה – שיער ארוך, אופנוע, סיגריות, קעקועים וגיטרה. הוא האמין שנאשוויל תהיה רק עוד תחנת ביניים במעברים האינסופיים שלו ושל אמו ברחבי ארצות הברית. שום דבר לא הכין אותו למפגש עם קיילי המתוקה והתמימה, שסוחף אותו למערבולת. אוז, המנסה להתכחש לרגשותיו, חושש לגרור אותה לחייו הקשים.  הם מנסים להתמודד עם עברו הטרגי והמסתורי ולהתגבר על מכשולים ואתגרים הניצבים בפניהם.

 

מאנגלית: דנה טל, הוצאת מודן, 299 עמודים

 

 

מה לעשות עם הזיכרונות?

מות אבי מאת ד"ר אלירן אליעז

מות אבי מאת ד"ר אלירן אליעז

מות אבי מאת ד"ר אלירן אליעז עוסק בחיטוט כואב באהבה שלא התממשה לידי הקמת משפחה. הזמן שהוא גם אכזר וגם מרחם, גם לוקח וגם נותן, הוא גיבור העלילה.

לאחר הלווית אביו מסתגר מיכאל בחדר בבית מלון וכותב לכאורה על אביו, אך כשקוראים את הכתוב מתגלה שהוא שחזר את אהבת ילדותו ונעוריו ואת הפרידה ממנה. בצאתו מההתבודדות, מוצף זיכרונות, הוא מבקש מחברו לנסות ולאתר אותה. הם נפגשים לשעה קלה, מחזיקים ידיים כמו פעם. היא חוזרת לביתה, הוא טס לביתו. מות האב מעצים את תחושת הפספוס, מחדש את כאב הנטישה והגעגועים אליה. חולפת שנה של התכתבות ביניהם. מקץ שנה הוא שב לפקוד את קבר אביו ומטלפן אליה, היא באה לאסוף אותו לביתה. מותו של האב מציב את מיכאל, גיבור העלילה על במת היתמות. היתמות מאביו מנווטת  אותו להתאבל גם על מות "האהבה", לסגור  גם את המעגל הזה כדי להמשיך הלאה. רק הפרידה מאביו המת מפיחה בו את הכוחות והצורך להיפרד, להתאבל על האהבה ש"מתה". העלילה מתרחשת בחדר אחד קטן בבית לבנים, בכפר לא גדול שמשקיף על המים. הזיכרונות הם העלילה האמיתית. היכן מתרחשים זיכרונות?

הוצאת אוריון, 206 עמודים

סיפור אהבה בשני קולות

זה שאוהבים מאת ג'ניפר ויינר

זה שאוהבים מאת ג'ניפר ויינר

זה שאוהבים מאת ג'ניפר ויינר (מחברת 'בנעליה', 'כולם נופלים') הוא סיפור בשני קולות על אמת פשוטה במציאות מורכבת, על יציבות ותמורות בחלוף הזמן, על ייעוד וגורל ועל היכולת לבחור לנוכח כל אלה. ויינר בודקת בהומור האופייני לה ובכתיבתה הקולחת האם האהבה יכולה לנצח רקע שונה, חיים תובעניים של ספורטאי מקצועני, פחד וגאווה לאורך השנים ואת התמורות שחלות בגיבוריה וביחסיהם.

הפגישה הראשונה בין רייצ'ל בלום ואנדי לנדיס לא התרחשה  בנסיבות רומנטיות במיוחד. הם היו בני שמונה, בבית-החולים לילדים במיאמי. רייצ'ל כבר הייתה דיירת ותיקה במקום, ואנדי היה אורח לרגע עם זרוע שבורה. הוא סיפר לה איך נפצע; היא סיפרה לו אגדה. כשנפרדו באותו ערב, היה ברור לשניהם שלא יתראו עוד לעולם. כשנפגשו שוב במקרה בגיל שש-עשרה, הניצוץ הנושן ניצת, כמו ארב בסבלנות כל שנות ילדותם, וסחף אותם לאהבת נעורים סוערת שגם המרחק הגיאוגרפי והתרבותי לא יכול לה. בין הבית המרווח בלב הקהילה היהודית בפלורידה לבין הדירה הזעירה בשכונת מצוקה, בין הורים עוטפים לאֵם חסרת סבלנות – אנדי ורייצ'ל רק מחכים לרגע שבו יתראו שוב. וכאשר היא עוברת לקולג', אנדי, בן תערובת שאביו נעדר, נסחף כולו לקריירה של אצן. אלא שחלומות לחוד ומציאות לחוד. במעבר בין נעורים לבגרות מתברר כי החיים התובעניים של ספורטאי מקצועני מציבים אתגר גדול בפני מחויבותם שלהם זה לזו. הוויתורים שכל אחד מהם עושה למען החיים המשותפים מובילים לתסכולים, שאיפותיהם השונות לעתיד מובילות לעימותים, ואלה – יחד עם פחד, גאווה וכאב – מעמידים בסימן שאלה את יכולתם לרוץ יחד למרחקים ארוכים.

מאנגלית: דורית בריל-פולק, הוצאת מודן, 381 עמודים

מעגלי האהבה מתרחבים

תופי הסתיו 2 מאת דיאנה גבלדון

תופי הסתיו 2 מאת דיאנה גבלדון

תופי הסתיו – חלק שני הוא המשך הספר הרביעי של סדרת "נוכרייה" מאת דיאנה גבלדון. המסע המופלא של קלייר וג'יימי נמשך, ומעגלי האהבה מתרחבים. גבלדון משלבת בסדרה אלמנטים של רומנים היסטוריים, רומנטיים, מסתורין, הרפתקה, ופנטזיה.

הכול התחיל בסקוטלנד, במעגל אבנים קדמוני. קלייר רנדל חוותה את המסע בזמן. שלוש פעמים. בפעם הראשונה סחפו אותה האבנים למאה השמונה-עשרה, אל זרועותיו של ג'יימי פרייזר, הסקוטי המרהיב. סיפור אהבתם האגדית נקטע כשקלייר ההרה חזרה אל ההווה כדי ללדת את ילדתם המשותפת, בריאנה. עשרים שנה לאחר מכן קלייר בוחרת להשאיר את בתה מאחור ולחזור אל העבר, אל אהובה. השניים יוצאים למסע רב-הרפתקאות שמביא אותם אל חופי העולם החדש, אל המושבות הבריטיות בצפון אמריקה, אל מרחבי הפרא והאינדיאנים המאכלסים אותם.  בריאנה, שנשארה במאה העשרים, מגלה תגלית מטרידה על הצפוי להוריה ומחליטה גם היא לבחור בדרך האבנים. בניסיונה לשנות את מהלך ההיסטוריה ולהציל את קלייר וג'יימי, היא מוותרת על אהוב לבה, רוג'ר ההיסטוריון. במסעה בזמן מתרחש מפגש ששובר את לבה ועלול להשאיר אותה נטועה בעבר – או אולי במקום הנכון, שאליו שייכים לבה ונשמתה. ואז רוג'ר מחליט להצטרף אליה.

מאנגלית: ברוך גפן, הוצאת כנרת, 655 עמודים

להט האהבה ותשוקת האוהבים

אדום 50 סיפורים על אהבה ותשוקה של גדולי הספרות בעולם.

אדום 50 סיפורים על אהבה ותשוקה של גדולי הספרות בעולם.

יוצרים רבים ראו את פסגת יצירתם בכתיבת סיפור ארוטי – סיפור שיהיה בו מתח מיני, המסעיר את הלב והנפש, אך לא ייגרר לתיאור פורנוגרפי. סופרים וסופרות אלו נמצאים בכל תרבות, בכל תקופה ובכל שפה.

אדום – 50 סיפורים על אהבה ותשוקה של גדולי הספרות בעולם כולל 50 סיפורים אירוטיים בהם: אוסקר ויילד (האישה שאהבתי), פליקס סלטן (מר ארקהארד עושה את אימא), ד.ה. לורנס (הצליל העילי), סיי שונגון (הזרחניות של איסה), ג'וי לאורי (אפשר לעזור לך?), ג'ובני בוקצ'יו (אשתו של פיאטרו דה וינסיאולו), אוברי בירדסלי (המשתה של ונוס), רבינדראנת טאגור (לילה יחיד), צ'רלס בוקובסקי ("אתה והאהבה המזויינת שלך…"), לי יו (האם נשים נהנות ממשחק האהבה?), קזנובה (אלילות האהבה), המרקיז דה-סאד (נערה או נער) ורבים נוספים. ב"אדום" מופיעים גם קטעים מתוך מדריכים ארוטיים ידועים העוסקים באהבה, מיניות וסקס טנטרי, ומספר סיפורים שנכתבו על ידי סופרות ישראליות (נילי וייל והדס קרן).

 

הוצאת אסטרולוג, 382 עמודים

החיים, תמיד, נמשכים

נגד כל הסיכויים מאת ג'ודי בלום

נגד כל הסיכויים מאת ג'ודי בלום

נגד כל הסיכויים מאת ג'ודי בלום הוא ספר שכולו לב, סודות וגעגועים לתקופה שחלפה, ספר על משפחות מושלמות שדבר אינו מושלם בהן, על זמנים טובים וזמנים רעים ועל העובדה האחת שאי אפשר להתכחש לה: החיים, תמיד, נמשכים.

העלילה מתרחשת בראשית שנות החמישים של המאה העשרים: נט קינג קול מתנגן ברדיו, מלחמת קוריאה גובה קורבנות, ושמועות על האיום הקומוניסטי מטרידות את כולם. חייהם של תושבי העיירה אליזבת שבניו ג'רזי עוברים עליהם ללא כל אירוע משמעותי. אך אז מתרסקים להם שלושה מטוסים שמשנים את חייהם ומותירים אחריהם קהילה קטנה והמומה. בלום, 78, היא מהסופרות האמריקאיות האהובות והמצליחות בכל הזמנים. יותר מארבעה עשורים פרסמה  עשרות ספרי ילדים ביניהם "פשוש בריבוע", "שיגעון של פשוש", "סופר פשוש" וגם שני ספרים למבוגרים ("נשים נבונות" ו"אשתתי").  ספריה נמכרו עד כה ביותר מ-75 מיליון עותקים, תורגמו לעשרים ושש שפות וזיכו אותה בפרסים ספרותיים חשובים על כתיבתה השנונה והרגישה. בלום נחשבה כחלוצה בז'אנר הספרות לבוגרים הצעירים, וכתיבתה המהפכנית שעסקו בגזענות ובמין שהיו טאבו לילדים והפכו את ספריה לאהובים וגם למוחרמים.

מאנגלית: מיכל ארז, הוצאת כתר, 452 עמודים

לכלבים יש יכולת ריפוי

שנת הכלב מאת אן גארווין

שנת הכלב מאת אן גארווין

שנת הכלב מאת אן גארווין הוא סיפור אנושי מלא הומור, אהבה, חוכמה ונוגע. מביא את סיפורה של ד"ר לוסי פיטרמן, מנתחת פלסטית מוערכת המטפלת בנשים חולות בסרטן השד, שהמטופלות אוהבות בזכות החום, החמלה והתמיכה הרבה שהיא מעניקה להן. היא תמיד עבדה קשה ונתנה אמון במערכת.

אבל זאת הייתה לוסי שלפני התאונה – לפני שבעלה וילדה העתידי נלקחו ממנה בן רגע, ולפני שחייה הפכו להבטחה שהופרה. "היא ניסתה לעטות על סבלה את מסכת הבחורה הקשוחה ולהמשיך בחייה, אבל לא הצליחה. רק בכתבה כמו שמבוגרים לומדים לבכות: בשקט ולבד". היא נתפסת על חם במעשה חסר היגיון, גונבת ציוד רפואי מבית החולים שעבדה בו ונשלחת לקבוצת מכורים אנונימיים. היא מבינה שעליה לפנות לעזרה, אחרת תאבד את הרישיון לעסוק ברפואה. ואז, באי-רצון בולט, היא משתפת חבורת זרים בפחדיה העמוקים ביותר, מתיידדת עם בחורה שסובלת מהפרעת אכילה, ומפתחת קשר רומנטי עם שוטר קשוח שהכירה בנעוריה. במהלך הדרך מאמצת אותה כלבת רחוב, וכשהחבורה עוברת אל פארק הכלבים, מתהדקים הקשרים בתוך קבוצת המכורים חובבי הכלבים ולוסי מגלה שחיים כאוטיים ולא מתוכננים יכולים להיות מתוקים ביותר.

מאנגלית: אורלי מזור-יובל, הוצאת מודן, 296 עמודים

סיפור ממואר מרגש

לעזוב לפני בוא הגשמים מאת אלכסנדרה פולר

לעזוב לפני בוא הגשמים מאת אלכסנדרה פולר

לעזוב לפני בוא הגשמים מאת אלכסנדרה פולר (46) הוא סיפור ממואר של הסופרת בו היא מתארת בכנות מפתיעה את סיפור חייה המרתק של מי שגדלה ברואנדה וזימבבואה בשנות ה-70 עד סוף שנות ה-80 , לזוג הורים אנגלים מורכבים ולא שגרתיים, סיפור בו כרוכים אהבה כאב ופטליזם המונחים בילדותה הפראית באפריקה הדרומית אותה היא עוזבת עם בחיר לבה האמריקאי לארה"ב.

בילדותה הקאוטית והפטליסטית מאבדת פולר את אחת מאחיותיה אל מול עיניה, נלחמת בפילים טובעת בנהר, חווה עוני מרוד, חיי טבע פרועים,  לצד חינוך אנגלי משובח, על ידי זוג הורים מורכבים בלתי שגרתיים שאוהבים אותה אהבה גדולה. לימים היא פוגשת את אהבת חייה צ'ארלי שמגיעה לדרום אפריקה כמדריך טיולים קשוח ואוהב טבע שנדמה לה שהוא המענה לכל חלומותיה איתו היא עוזבת את כל מה שהכירה לחיים חדשים בארה"ב . פולר, פורשת את חייה ואת בחירותיה מנקודת מבט של אישה המתבוננת אחור בלשון מלאת הומור כאב ואהבה להוריה לילדיה וגם לבן זוגה ממנו היא עומדת להיפרד. הכתיבה משמשת לפולר אמצעי להבין את המסע שהיא עוברת בחייה, להתעמת עם שאלות קשות על האהבה והאובדן שלה. היא משתפת את הקוראים בפיסות אינטימיות מחייה וחורכת את הנייר בכתיבתה המבריקה.

מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת מודן, 241 עמודים

מסע של חקר פילוסופי

רונה וגיורא מאת ענבר אשכנזי

רונה וגיורא מאת ענבר אשכנזי

רונה וגיורא מאת ענבר אשכנזי היא נובלה גרפית הכתובה כמעין מסע של חקר פילוסופי אל נבכי ההתנהגות האנושית; המעשית והתודעתית. קול המספר הוא של גיורא, חתול חד חושים ואבחנה, נדבך נוסף במסורת החתולים הפילוסופיים הספרותיים. הטקסט הוא שלו לגמרי, בעוד רונה, בת האדם שעמה הוא חי, מופיעה באיורים בלבד. לכן מתקיים בנובלה מבט כפול – של החתול גיורא את רונה, ושל הקוראים את רונה וגיורא ומערכת היחסים והכוחות ביניהם. רונה וגיורא הוא סיפור על צמד של אישה וחתול – מסוג הצמדים שכולנו מכירים, אבל בעצם לא מכירים כלל. זהו סיפור על אינטימיות, על נפש האדם המסוכסכת, על פילוסופיה חתולית ועל מוות. ומעל לכול – זהו סיפור על הניסיונות העצובים והנהדרים למצוא שותף לחיים.

את האיורים בחרה אשכנזי לעשות בטכניקה מעורבת – רישום בעט, וקולאז'ים של גזרי נייר והדפסים.

הוצאת פרדס, 202 עמודים

 

לבנות חיים חדשים

הציפורים מאת בננה יושימוטו

הציפורים מאת בננה יושימוטו

הציפורים מאת הסופרת היפנית בננה יושימוטו הוא רומן מקורי ומכושף שבמרכזו אישה וגבר. זוהי רקמה ייחודית ויפהפייה שהאהבה בה נקלעת למתח שבין שתי תרבויות.

סיפור אהבה עדין ומלא כאב בין זוג צעירים שגדלו יחד במבנה משפחתי לא שגרתי: אביה של מאקו נפטר כשהייתה ילדה, ואמה- אישה עדינה שלא מצליחה להתמודד עם קשיי היומיום, יוצרת קשר עם ידיד המשפחה ועוברת לגור איתו ועם משפחתו. מאקו וסאגה הצעיר ממנה גדלים כאחים, והמשפחה המורחבת עוברת לארה"ב שם נפטר אב המשפחה ושתי האימהות מתאבדות זו אחר זו. שניהם נשארים לבדם בעולם וחוזרים ליפן ומנסים לבנות משפחה חדשה תוך התמודדות עם האבל הכבד. האם למה שקיים ביניהם אפשר באמת לקרוא אהבה?

 

מיפנית: אירית ויינברג, הוצאת כתר, 175 עמודים

 

 

מי אנחנו באמת

הבן המושלם מאת שילפי סומאיה גוודה

הבן המושלם מאת שילפי סומאיה גוודה

הבן המושלם מאת שילפי סומאיה גוודה (מחברת 'הבת הסודית') הוא סיפור מרגש על משפחה, אהבה, מסורת וזהות.

אַנִיל, הבן המושלם, הוא הראשון מבני משפחתו שנשלח ללימודים גבוהים. למורת רוחה של המשפחה, הוא עוזב את הכפר הקטן בהודו ומתחיל לעבוד בבית חולים גדול בטקסס, שם המתחים התרבותיים גובים ממנו מחיר יקר. לינה, חברתו מילדות, נותרה מאחור, בכפר. היא מנסה להתמודד עם חייה החדשים לצד בעלה, ששודך לה נגד רצונה, ועם התנפצות חלומותיה הרומנטיים. כשאניל מגיע לביקור בהודו הוא מחדש את הקשר עם לינה, המבינה אותו יותר מכל אדם אחר. אבל השניים מגלים שלעתים אין בכוחן של משאלות הלב לגבור על חובות משפחתיות וציות למסורת. וכך, ללינה ולאניל אין ברירה אלא למצוא את נתיב חייהם האישי בין אחריות לחירות, בין נאמנות לאהבה. ביד עדינה וחומלת, הבן המושלם שופך אור על המסע שאליו אנחנו יוצאים כדי לגלות מי אנחנו באמת.

מאנגלית: אורית הראל, הוצאת כתר, 391 עמודים

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מומלצי השבוע, פרוזה מקור, פרוזה תרגום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.