מלחמת העולם השנייה – הכרוניקה

| 15/11/2011 | 0 Comments

הבליץ על לונדון, ההפצצה על פרל הארבור, פצצת האטום על הירושימה ונאגסאקי – וכמובן שואת העם היהודי – כל אלה טראומות קולקטיביות חסרות תקדים, אשר שינו את העולם ואת התודעה האנושית. המלחמה שפצעה אנושות אומות שלמות, יצרה גיבורי ענק כמו צ'רצ'יל, דה-גול, פאטון ומונטגומרי, וכמובן – גם את הדמון הבלתי מפוענח: היטלר.

מלחמה זו מעסיקה במשך עשרות שנים – וככל הנראה תמשיך להעסיק – חוקרים, סופרים, אמנים, אנשי קולנוע ורבים אחרים. מדפי הספריות מוסיפים להתמלא בספרים המנתחים, מפרשים, מתארים ומנסים לפענח היבטים שונים של המלחמה האיומה הזאת.

 

"מלחמת העולם השנייה – הכרוניקה" הוא מעין מדריך שימושי לכל המתעניין בפרק ההסטורי המשמעותי והדרמטי ביותר במאה העשרים. הספר מתאר את מהלכי המלחמה בחזיתות השונות בו זמנית באופן כרונולוגי. בנוסף הוא מכיל נאומים וקטעי מכתבים מרתקים של מנהיגי המלחמה, עדויות של לוחמים ששרדו וקטעי מכתבים מצמררים שנמצאו באיזורי הקרבות, פרק על האישים הבולטים במלחמה ופרק על מבנה הצבאות. כל אלה שופכים אור נוסף על ההתרחשויות בשנים אפלות אלה.

 

בקריאה קולחת יכול הקורא לסקור את אירועי המלחמה באופן רציף לאורך כל שש שנותיה ולקבל תמונה כוללת של המלחמה. הספר כתוב וערוך באופן ידידותי, שמקל את ההתמצאות  בנושא הסבוך והרחב הזה. הקורא יכול למצוא את האירועים המעניינים אותו על-פי התאריכים או על-פי האזורים שבהם אירעו.

 

מלחמת העולם השנייה: הכרוניקה נכתב על-ידי קורא סקרן, חובב היסטוריה נלהב, אשר ביקש למצוא בספר אחד את תיאור מהלכי המלחמה, הוועידות, החוזים ועוד, על פי סדרם הכרונולוגי. משלא מצא ספר כזה, כתב אותו עופר ריחני בעצמו, לאחר תחקיר מעמיק שנמשך שש שנים, תוך הסתמכות על עשרות ספרים המתמקדים כל אחד בחזית אחת, בקרב אחד או בהיבט אחד של המלחמה.

 

עופר ריחני, יליד 1959, תושב מזכרת בתיה, נשוי לאירית ואב לשלושה, החל לחפש מידע מסודר ובהיר על המלחמה בעקבות רצח סבתו ברטה (ברכה) בראון, ע"י הנאצים, על אדמת הונגריה הכבושה, בהותירה את אמו, רחל, יתומה בגיל ארבע. בגיל רך זה הצליחה לברוח, בעזרת משפחתה, דרך ארצות אירופה והרי האלפים ולהגיע לישראל.

"מלחמת העולם השנייה-הכרוניקה" הוא ספרו הראשון. לאחר צאתו, החל ריחני להרצות  בפני תלמידי תיכון לקראת יציאתם לפולין.

 

מלחמת העולם השנייה – הכרוניקה, מאת עופר ריחני, הוצאת קינג, שנת 2011, 335 עמודים.

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , ,

Category: שואה ומלחמת העולם השנייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.