ספרים חדשים – מומלצי השבוע 11/10/15: רוח, עניין ותובנות

| 10/10/2015 | 0 Comments

ספרים חדשים - מומלצי השבוע 11/10/15

ספרים חדשים – מומלצי השבוע 11/10/15

קריאה היא פעילות מעשירה ומהנה בין קפיצה לבריכה, ליציאה לטיול, במחנה התנועה או מתחת למזגן בבית: קריאה במבחר ספרים. מול כל האטרקציות שמציעים עולם הנופש והטיולים, יש פעילות אחת שאינה דורשת הדרכה, יציאה מהבית ונסיעה, התארגנות ממושכת ואפילו שיחה: קריאת ספרים.

 

 

 

לחיות את החיים במלואם

13 דברים שאנשים חזקים לא עושים מאת איימי מורין

13 דברים שאנשים חזקים לא עושים מאת איימי מורין

בספרה משנה החיים 13 דברים שאנשים חזקים לא עושים קיבצה הפסיכולוגית והעובדת הסוציאלית איימי מורין 13 הרגלים רעים נפוצים שכולנו מכירים. היא מעמיקה ומרחיבה תובנות בכתיבה בהירה בגובה העיניים, הכוללת הסברים הלקוחים מהחיים שמדגימים כיצד תרגול ובעיקר שחרור של הרגלים רעים יכול להפוך כל אחד מאיתנו לאדם בעל חוסן נפשי שיכול להתמודד ביתר קלות עם אתגרי החיים. הספר התחיל כפוסט שהפך ויראלי, ובו שיתפה איימי את תובנותיה בעקבות המשברים האישיים הקשים שחוותה (מותה הפתאומי של אמה שנים ספורות לאחר שבן זוגה נפטר מהתקף לב בגיל 26 ביום השנה השלישי למות אמה) ועבודתה כפסיכותרפיסטית. בין התובנות: כיצד להתמודד עם מצבי אבל, סטרס, מהפכים בלתי צפויים וכואבים ומצבי קיצון. היא מונה כאמור 13 הרגלים שמונעים מאנשים להיות חסונים נפשית. לדבריה, אנשים בעלי חוסן נפשי לא מבזבזים זמן על רחמים עצמיים, לא חוששים מפני שינויים, לא מקנאים באחרים על הצלחותיהם, אינם מנסים לרצות את כולם, לא נוטים לוותר אחרי הכישלון הראשון ועוד. דרך חיים זו מאפשרת להם לעמוד במשברי החיים ולחיות את החיים במלואם. ספר מעורר השראה.

מאנגלית: נורית לוינסון, הוצ' מודן, 250 עמ'

 

חישבו כמו ילדים

לחשוב כמו פריק מאת סטיבן לוויט וסטיבן דובנר

לחשוב כמו פריק מאת סטיבן לוויט וסטיבן דובנר

פרופ' סטיבן לוויט וסטפן דובנר בספרם לחשוב כמו פריק מפליאים לחשוף בפנינו את תהליכי המחשבה שלהם עצמם ומסייעים גם לנו להיות יצירתיים יותר, רציונליים יותר ויצרניים יותר. למדו לומר "אני לא יודע", חישבו כמו ילדים, הבינו מדוע כדאי להיות הוגנים.

איך חולל אוכל-נקניקיות יפני מהפכה בענף? מדוע בלע רופא אוסטרלי תרבית של חיידקים מסכני חיים, וכיצד זכה בזכות זאת בנובל? למה מודים נוכלֵי "העוקץ הניגרי" שהם מניגריה? מה בין שלמה המלך לסולן להקת ואן היילן? כל השאלות האלה ועוד רבות אחרות זוכות למענה, משיא עצה שעשויה להימצא שימושית. אין מדובר בספר עזרה עצמית במובן המסורתי של המושג אך זוהי יצירה משעשעת ומעמיקה, מרתקת ופוקחת עיניים.

 

מאנגלית: אסף שור, הוצ' דביר, 240 עמ'

 

 

תנו לאומץ לדבוק גם בכם

 

מושלמים כמו שאנחנו מאת דוקטור בראנה בראון

מושלמים כמו שאנחנו מאת דוקטור בראנה בראון

ד"ר בראנה בראון מתארת בספרה מושלמים כמו שאנחנו את מסעה האישי לחיים בלב שלם ומספקת עצות מעשיות שיאפשרו גם לקוראים לבוא בעקבותיה. בכנות ובגילוי לב היא מציגה רגעי משבר וקושי לצד רגעי התעלות ושמחה. את כל אלה מלוות תובנות שגובשו לאחר שנות מחקר רבות, כחוקרת, כותבת, מרצה וחברת סגל המחקר בבית הספר לתארים מתקדמים בעבודה סוציאלית באוניברסיטת יוסטון.

הספר בעשרת הדיברות שהוא מגיש מספק לקוראיו הגדרות בהירות וכללים ברורים הנוגעים למחשבה, ללב ולרוח: מקום לאותנטיות, חמלה כלפי עצמנו, רוח איתנה, אושר והכרת תודה, אינטואיציה ואמונה באמונה, לטפח יצירתיות, משחק ומנוחה, רוגע ושקט, עבודה משמעותית, צחוק שירה וריקוד. צעד ראשון בדרך להביט במראה ולומר, "הנה אני – ואני בסדר גמור!" וללמוד איך להרפות ממי שנדמה שאנחנו אמורים להיות, ואיך לקבל את מי שאנחנו

מאנגלית: נאור ברנר, הוצ' כנרת זמורה, 196 עמ'

 

להשפיע על החברה ולהשיג הצלחה בעת ובעונה אחת

מודל עשיית הטוב מאת שרי אריסון

מודל עשיית הטוב מאת שרי אריסון

מודל עשיית הטוב, ביוזמת שרי אריסון וקבוצת אריסון, הינו מודל מבוסס-ערכים ליצירה חיובית בעולם. הוא מהווה כלי פרקטי יום יומי להטמעת ערכים בליבת עסקים, ארגונים, קהילות, ואנשים, ומשלב 13 ערכי יסוד אנושיים בכל פעילות, לטובת החברה, הכלכלה, והסביבה. המודל המאפשר לבעלי עסקים להשפיע על החברה ולהשיג הצלחה בעת ובעונה אחת.

בספרה הקודם, "לממש את הטוב שבך", חשפה שרי אריסון כיצד עשיית הטוב מעשירה את חייהם של אנשים ואת חיי הסובבים אותם. כעת, בספר מודל עשיית הטוב – לממש את הטוב שבך בעסקים, החזון והתובנות שלה מיושמים בעולם העסקי במטרה להדגים כיצד כולם מרוויחים כשחברות עסקיות פועלות למען אנשים וסביבה לצד השורה התחתונה ועשיית רווח. 13 הערכים האוניברסאליים שבמודל עשיית הטוב יאפשרו לכל בעל עסק לחשוב מחדש על ההשפעה העצומה שיש לו בכל רמה, מהפרט ועד הקולקטיב.

מאנגלית: אורי שגיא, הוצ' כנרת זמורה, 202 עמ'

 

חוכמת ההמונים

המוח המשותף מאת ליאור צורף

המוח המשותף מאת ליאור צורף

המוח המשותף מאת ליאור צורף מציג טכניקה חדשה המבוססת על חוכמת ההמונים שנקראת שיתוף חשיבה. שיתוף חשיבה, לדעתו של צורף, יכול לקדם אותנו למשרה נחשקת, להכיר לנו את אהבת חיינו, לסייע לנו לתכנן טיול, לחסוך כסף, למנוע מאיתנו החלטות כלכליות פזיזות ואפילו להציל את חיי ילדינו, בלי הגזמה. שערו בנפשכם כיצד היו נראים חייכם אם היה עומד לצדכם המומחה הטוב בעולם ומדריך אתכם בבחירות שיעצבו את חייכם. עידן השיתוף החברתי מאפשר לכם בדיוק את זה: גישה בלתי מוגבלת אל אוצר אינסופי של ידע וניסיון אנושיים, שיכולה לשפר תהליכי קבלת החלטות ולמנוע סיכונים מיותרים כמעט בכל תחום. בעזרת הספר תלמדו כיצד לבנות ולנהל מערכות יחסים דיגיטליות עם שותפי מחשבה רבים, שיסייעו לכם להתקדם בעבודה, להרוויח כסף ולשפר את חייכם.

 

מאנגלית: עמנואל לוטם, הוצ' כנרת זמורה, 231 עמ'

 

 
Print Friendly, PDF & Email

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: מדריכים ופנאי, מומלצי השבוע, ניו אייג' ומיסטיקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.